Воєнний час, нові канали й розподіл місць у цифрових мультиплексах. Моніторинг роботи Нацради у другому півріччі 2022 року

Воєнний час, нові канали й розподіл місць у цифрових мультиплексах. Моніторинг роботи Нацради у другому півріччі 2022 року

27 Грудня 2022
7973
27 Грудня 2022
13:00

Воєнний час, нові канали й розподіл місць у цифрових мультиплексах. Моніторинг роботи Нацради у другому півріччі 2022 року

7973
Регулятор повернувся до звичного режиму роботи, пускав канали в цифрові мультиплекси, дав медіагрупам змогу створити своїм флагманським каналам дублерів і констатував перевиконання мовних квот.
Воєнний час, нові канали й розподіл місць у цифрових мультиплексах. Моніторинг роботи Нацради у другому півріччі 2022 року
Воєнний час, нові канали й розподіл місць у цифрових мультиплексах. Моніторинг роботи Нацради у другому півріччі 2022 року

В кінці кожного року «Детектор медіа» підбиває підсумки. 2022 рік був такий, що краще б його не було. Але ми його пережили. Тому аналізуємо, як змінилися, що втратили і що набули медіапростір, медіаринок і медіаспільнота України за цей рік; намагаємося спрогнозувати, що буде далі; віримо в нашу армію і нашу перемогу. Читайте моніторинг Держкомтелерадіо за друге півріччя 2022 року тут.

Нові ліцензії і нові канали

Попри війну охочі запускати нові канали знайшлись: після отримання нових ліцензій і переоформлення старих незабаром в ефірі з’явиться з пів десятка каналів різних форматів.

На ринок уже вийшов канал колишніх медійників із холдингу «Україна» Ріната Ахметова, які створили компанію «Ми — Україна». Нацрада в рекордно швидкий термін дозволила компанії мовити на супутнику та в цифровому ефірі. Ліцензію на мовлення на супутнику Astra канал отримав 19 жовтня. На засіданні були директор каналу Ігор Петренко і генеральний продюсер Юрій Сугак. «Це всі ті люди, які працювали на "Україні 24", вони працювали на національний марафон. Кожен зробив свій внесок у компанію. Засновники вкладались у стартовий капітал. Ведучі викупали одяг, журналісти — ноутбуки. Оператори купували техніку, яка розпродавалась у медіагрупі. Це компанія колективу», — сказав Юрій Сугак.

Медійників, за його словами, підтримав політичний експерт Ігор Петренко, який зараз веде напрям взаємодії з міжнародними компаніями і фондами, шукаючи гранти. Також канал звернувся по допомогу до державних та комерційних компаній. До кінця війни канал мовитиме в інформаційному форматі, а надалі планує додавати розважальний контент. Також новий канал розраховує на монетизацію на ютубі і продажі прямої реклами. З цього приводу команда каналу консультувалась із тими, хто займався продажами реклами на каналах медіагрупи «Україна».

Після супутникової ліцензії так само швидко — 3 листопада — Нацрада видала дозвіл на мовлення на вільному каналі в цифровому мультиплексі МХ-2. Без конкурсу, терміном на рік. Раніше в мультиплексі МХ-2 мовив канал «Україна 24».

Джерело «Детектора медіа» повідомило, що Ігор Петренко співпрацює з головою офісу президента Андрієм Єрмаком. Прессекретарка Єрмака Дарія Зарівна заперечила це: «100% Ігор Петренко не співпрацює з Андрієм Єрмаком як політтехнолог і не залучений до команди його проєктів». Втім моніторинг марафону засвідчує, що у блоках «Ми — Україна» зростає кількість позитивних матеріалів саме про керівництво Офісу президента. «Детектор медіа» звертався до Ігоря Петренка й Ігоря Сугака із проханням про інтерв’ю, але поки що вони не дали позитивної відповіді на наше прохання (сподіваємося, вони змінять своє рішення).

Ліцензію на кабельне мовлення за технологією OTT отримав новий канал політтехнолога Володимира Петрова «Медичний» (ТОВ «Закон ТВ Хмельницький»). Політтехнолог Володимир Петров уже має три канали: «Ісландія», «Закон ТВ» і «Масон ТВ». «Ісландія» отримала ліцензію на мовлення 2019 року, «Закон ТВ» і «Масон ТВ» — навесні 2021 року. На каналі «Медичний» планують показувати програми про доказову медицину, розвінчувати міфи про народну медицину тощо. Його планують монетизувати за рахунок співпраці з провайдерами, які платять роялті за трансляцію. Компанія співпрацює з дистрибутором «Контент ТВ».

Також ліцензію на кабельне мовлення отримав регіональний канал Івана Федуся «ММДС ТВ» з Червонограда Львівської області. Він планує мовити під логотипом «15».

Не всі нові канали з’являлися через отримання ліцензії: дехто зміг  вийти з новим мовником після переоформлення ліцензії. До прикладу, так з’явився супутниковий канал «Суспільне. Новини». Це сталося після переоформлення ліцензії телеканалу «Суспільне Донбас». Цей канал був у структурі Суспільного із 2017 року — він працював на базі державних компаній, які частково виїхали з окупованих Донецька й Луганська до Краматорська й Сєвєродонецька. Канал називався «UA: Донбас» (із травня 2022 року — «Суспільне Донбас») і мав супутникову ліцензію. Після переоформлення ліцензії минулого тижня канал змінив формат на інформаційно-аналітичний. Із його концепції зник кінопоказ, дитячі програми й музика. Натомість зросла частка інформаційно-аналітичного контенту і власного виробництва. У коментарі «Детектору медіа» голова правління Суспільного Микола Чернотицький розказав, що регіональні філії зараз роблять 12 годин прямоефірного проєкту «Суспільне. Спротив», який компанія вирішила уніфікувати, бо вважає, що таким чином ефективніше використовуватиме супутникову ліцензію. За допомогою регулятора новостворений суспільний канал швидко вирішив і питання з дистрибуцією на внутрішньому ринку. Адже потрапити в мережі провайдерів інформаційному каналу складніше за фільмовий, пізнавальний або топовий канал загального спрямування, за які провайдери самі платять гроші. На відміну від них, інформаційні канали, щоб розширити своє покриття, платять провайдерам. Але за кілька тижнів після видачі ліцензії Нацрада включила «Суспільне. Новини» до складу універсальної програмної послуги; це робить його обов’язковим для всіх провайдерів. Супутниковий канал раніше не входив до складу універсальної програмної послуги, як ефірні мовники Суспільного.

Ще два нові канали з’явилися через бажання медіагруп уберегти від забуття бренди своїх топових мовників. «1+1 media» і StarLight Media створили канали-дублери — «1+1» і ICTV. У такий спосіб медіагрупи, задіяні у виробництві й трансляції телемарафону «Єдині новини», зможуть заробляти на рекламі й показувати розважальний контент. 15 грудня Нацрада переоформила ліцензії каналам «1+1 International» і ICTV Ukraine. Тепер вони називаються «1+1 Україна» і ICTV2.  ICTV Ukraine та «1+1 International», із яких роблять дублерів ICTV і «1+1», — колишні міжнародні версії цих каналів. Після кодування на супутнику та скандалу довкола нього вони мали транслюватись у вільному доступі й забезпечувати всіх охочих доступом до українських каналів. На відміну від українських каналів-флагманів, ICTV Ukraine та «1+1 International» не показували топовий контент із обмеженими територією України авторськими правами. Тепер вони, навпаки, працюватимуть для української аудиторії. На ICTV2 виходитиме контент, який виходив на ICTV до 24 лютого: художні фільми, серіали, шоу, а на «1+1 Україна» — «Сніданок з 1+1», різножанрові серіали (українські й турецькі), світові кінохіти від мейджорських студій тощо. При цьому «1+1 media» згодом отримала ще одну супутникову ліцензію для свого міжнародного каналу.

Окрім супутникового мовлення, ICTV2 і «1+1 Україна» потраплять у пакети кабельних і ОТТ-провайдерів, а також супутникового провайдера Viasat, який залишився єдиним платним супутниковим провайдером на українському ринку після закриття Xtra TV Ахметова. Відкритим залишається питання цифрового ефірного мовлення Т2; втім, зараз у мультиплекси можна потрапити й без ліцензії. Можна припустити, що медіагрупи підуть шляхом, який нещодавно успішно пройшов канал «Ми — Україна». Оскільки через війну регулятор не мав змоги проводити конкурси, була впроваджена процедура видачі дозволів на вільних каналах (вони залишились після закриття каналів Медведчука і медіагрупи «Україна»). Такі дозволи на тимчасове мовлення на вільних частотах у 13 областях України отримали кілька десятків місцевих компаній. Зараз у мультиплексах «Зеонбуду», за словами члена Нацради Максима Онопрієнка, залишилося ще одне місце у МХ-3 та два місця у МХ-5. Можна припустити, що саме на них претендуватимуть ICTV2 і «1+1 Україна».

Також нові українські канали з’являються в ефірі через ліцензування за кордоном, а далі вони як іноземні проходять процедуру адаптації та отримують дозвіл на трансляцію. За допомогою іноземних ліцензій на ринку працює частина мовників (наприклад, так ліцензувався канал «Динамо»). Зокрема, це дозволяє не дотримуватися законодавства щодо квот та спецпрограмування у дні пам’яті і жалоби. Таким шляхом пішов і Viva Latino Рудольфа Кірноса. Його включили у фіналізований список адаптованих іноземних каналів. Як ідеться в повідомленні регулятора, це музичний канал із ліцензією США. У коментарі «Детектору медіа» Рудольф Кірнос підтвердив, що це його новий канал. За форматом він транслюватиме латиноамериканську танцювальну музику. У пакеті медіаменеджера вже є низка музичних каналів: 4ever Music, EU Music; дитячі та підліткові канали NIKI Kids та NIKI Junior, кіноканал 4ever Cinema і театральний 4ever Theater.

Тимчасові дозволи на мовлення в цифрі

Це нова процедура, з якою регулятор почав працювати з осені цього року. Видача таких дозволів стала можливою через Положення про особливості процедури ліцензування в період дії воєнного стану в Україні. Ідеться про мовлення на незадіяних частотах на всій території України. Це ті частоти, які звільнилися після закриття каналів, а також мали виноситися на конкурс. Ще до вступу в дію цього положення Нацрада дозволяла регіональним мовникам виходити у Т2. А після вступу в дію положення канали отримали можливість повноцінно потрапити в цифру без конкурсу. 6 жовтня такі дозволи на тимчасове мовлення на вільних частотах у 13 областях України отримали компанії, яким Національна рада узгодила мовлення у період дії воєнного стану ще з 24 лютого 2022 року:

  • ТОВ Тернопільська ТРК «Такт» (позивні «Файне місто»);
  • ПГО «Громадське радіо» «ТРК «Громадське радіо» (позивні «Громадське радіо»);
  • ТОВ «ТРК «Можливість» (позивні «радіо М»);
  • Центральна телерадіостудія Міністерства оборони (позивні «Армія FM – військове радіо»);
  • КП «Муніципальна телевізійна мережа» (логотип «МТМ»);
  • ТОВ «ТРК «Союз – ТВ» (логотип «стилізоване зображення знака «С tv»);
  • ПП «Телерадіокомпанія «Тернопіль-Медіа» (логотип «Тернопіль 1»);
  • КП «Дніпровська міська студія телебачення» Дніпровської міськради (логотип «Дніпро TV»);
  • ТОВ «ПРО МЕДІА ГРУПП» (логотип «1 Подільський»);
  • ТОВ «ТК «АНТЕНА» (логотип «ANTENNA»);
  • ТОВ «ТРК «ТІМ» (логотип «ТІМ»);
  • ТОВ «А БІЗНЕС» (логотип Медіахолдинг «Відкритий»);
  • ТОВ «Центральноукраїнське бюро новин» (логотип «ВІТЕР»);
  • ТОВ «ТРК «Ритм» (логотип «ITV MEDIA GROUP»);
  • ТОВ «Телекомпанія «Проскурів» (логотип «TV 7+»);
  • ПП «ТРК «ПіТіВі» (логотип «PTV»);
  • ПП «ТРК «Сфера-ТВ» (логотип «СФЕРА-ТВ»);
  • КП «Телерадіокомпанія «Перший західний» (логотип: «графічне зображення «ПЕРШИЙ ЗАХІДНИЙ» (комбіноване)»);
  • ТОВ «ТРК «Інформаційно-рекламне телебачення – Полтава» (логотип «МІСТО+»).

15 грудня ще десять радіостанцій та каналів:

  • АТ «НСТУ» (позивні «Українське радіо»), Київ – на частоті 102,4 МГц у Южноукраїнську Миколаївської області;
  • Центральна телестудія Міністерства оборони (позивні «Армія FM – військове радіо») – на частотах 107,9 МГц у Сумах і 107,6 МГц у Хмельницькому;
  • ТОВ «Телерадіоорганізація "Радіо Україна"» (позивні «Радіо Байрактар»), Київ – на частоті 89,5 МГц у Миколаєві;
  • ПП Фірма «Лямін» (позивні «Радіо РОКС – Україна»), Київ – на частоті 99,9 МГц у Мукачеві Закарпатської області;
  • ПГО «Громадське радіо» «ТРК "Громадське радіо"» (позивні «Громадське радіо»), Київ – на частотах 88,3 МГц у Миколаєві і 91,5 МГц у Нікополі Дніпропетровської області;
  • ТОВ «ТРК Медіа ФМ» (позивні «Радіо Рокс – Україна»), Дніпро – на частоті 90,5 МГц у Дніпрі зі збільшеною потужністю передавача;
  • ТОВ «ТРК Клас» (позивні «Перець FM», «Стильное»), Київ – на частоті 89,7 МГц у Дніпрі зі збільшеною потужністю передавача;
  • ТОВ «Наше радіо», Київ (позивні «Наше радіо») на частоті 105,4 МГц у Кременчуку Полтавської області, обсяг мовлення – 24 години на добу.

А у цифровому ефірі в Івано-Франківську на 30 ТВК мовитимуть ТОВ «Івано-Франківська ТРК "Канал-402"» та Івано-Франківське міське комунальне підприємство ТРК «Вежа». Дозвіл мовити на частоті 95,6 МГц у Києві отримала радіостанція харківського бізнесмена Андрія Карпія «Best FM» (ТОВ «ТРВК «Комра»).

Серед тих, хто отримав такі дозволи, не лише регіональні мовники, а й канали Суспільного і державна радіостанція «Армія FM — військове радіо». Також можливістю налагодити мовлення в цифрі скористались і великі канали. Наприклад, дублери ICTV2 і «1+1 Україна», які отримали тимчасовий дозвіл 22 грудня. Цей шлях успішно пройшов, як уже було заначено, і канал «Ми — Україна», який без конкурсу отримав мовлення в цифрі на тому ж місці, де раніше була «Україна 24». Строк таких дозволів — один рік. «Скажу відверто, зараз, зважаючи на обставини, немає черги для того, щоб мовити на вільних каналах у цифрі. По мірі надходження заяв ми їх розглядаємо. Подати заяву на вільні місця можуть усі ліцензіати, які мають бажання і можливості»,  сказав у коментарі «Детектору медіа» член Нацради Максим Онопрієнко.

Переоформлення ліцензій з аналога на цифру

Окрім тимчасових дозволів потрапити без конкурсу в цифру стало можливим завдяки ще одній новій процедурі — переоформленню аналогової ліцензії. Раніше компаніям, які мають такі ліцензії, необхідно було отримувати цифрову ліцензію лише через новий конкурс. Адже на відміну від супутникових або кабельних цифрові ефірні частоти розподіляються на конкурсних засадах. Однак під час воєнного стану регулятор не може проводити конкурси.

Усе почалось  4 серпня, коли Нацрада перевела з аналога в цифру ПАТ «Кам’янець-Подільська телерадіокомпанія» («КтркП»). «Таке питання ми розглядаємо вперше. У нас триває перехід з аналогового мовлення до цифрового. І ми передбачали, що ліцензію можна набути не тільки шляхом конкурсу, але й через переоформлення ліцензії. Вперше в нашій історії відбувається такий процес», — сказав під час засідання заступник голови Нацради Олег Черниш.

29 вересня за цією ж процедурою в цифру перейшов канал 3tv (юридична особа ТОВ «ТРК 3-Студія») з Івано-Франківська. І саме таким чином  місця в регіональному цифровому мультиплексі «Зеонбуду» МХ-5  отримали два канали, які мають бренди групи «1+1». За інформацією джерел «Детектора медіа», ці компанії готують для партнера Ігоря Коломойського  Ігоря Палиці, канал якого «Аверс» торік отримав найбільше частот на цифровому конкурсі.

Третього листопада Нацрада дозволила каналу «УНІАН ТБ» (ТОВ «Гравіс») перейти від аналогового до цифрового стандарту мовлення у телемережі МХ-5. У стандарті DVB-T2 (MPEG-4) канал транслюватиметься на території Києва і прилеглих районів. Нагадаємо, що супутникова ліцензія та ліцензія на мовлення в мультиплексі «Зеонбуду» МХ-3 каналу «УНІАН ТБ» належить  ТОВ «Дідживан». Нацрада пустила в цифровий мультиплекс «Зеонбуду» 15 грудня «2+2 ТБ-Стимул». Ця компанія цікава тим, що, згідно з реєстром, має власників з офшорів — компанію «Сме Юкрейн Холдинг ІІ Б.В» з Нідерландів та ТОВ «Гравіс-кіно», яке також належить згаданій нідерландській компанії та  компанії з Кіпру «Грінтвуд Інвестментс Лімітед». У реєстрі не вказані кінцеві бенефіціари, про них на засіданні не згадали і члени Нацради. Раніше «2+2 ТБ-Стимул» мала аналогову ліцензію на мовлення на 31-му каналі у Кропивницькому. Назва компанії перегукується з брендом «2+2», що належить «1+1 media».

Новий перелік іноземних каналів

Цієї осені Нацрада завершила оновлення списку іноземних каналів, які можна ретранслювати в Україні. Такий крок, за словами регулятора, зумовлений тим, що більшість каналів, раніше «схвалених» Національною радою за понад 14 років ретрансляції, змінили програмну концепцію, власників, країни реєстрації, однак не інформували про це регулятора. Цей процес регулятор готував із минулої осені. Щоб потрапити в  оновлений перелік, дистрибутори або правовласники мали надати документи регулятору. Однак для деяких компаній це  виявилось не так просто. 15 вересня, коли Нацрада запропонувала оновлений перелік, у нього замість 185 каналів увійшли лише 49. Провайдери і профільні організації почали  висловлювати занепокоєння зменшенням кількості іноземних каналів, які можна транслювати у їхніх пакетах. Профільні організації стали писати листи регулятору. Наприклад, Інтернет-асоціація України (ІнАУ) пропонувала подовжити для правовласників із країн Європейського Союзу строки надання документів для внесення іноземних каналів до списку дозволених для трансляції, а також провести роз’яснювальну кампанію серед абонентів щодо змін у пакетах каналів. Подібний лист Нацраді надіслала й Телекомунікаційна палата

Згодом регулятор поступово додав у список ще сорок каналів, і зрештою фіналізував його 17 листопада. Discovery, Fox і Бі-бі-сі, яких не було у першій редакції оновленого списку, в нього зрештою потрапили. Однак каналів Viasat у переліку не було. З приводу їх відсутності  член Нацради Максим Онопрієнко сказав: «У структурі власності Viasat є російська компанія “Бэринг Восток” Компанія  повідомляла, що ці місяці працювала над зміною структури. Ці зміни вступлять в силу 30 листопада. Коли вступлять у силу, ми їх розглянемо. Ми не маємо робити виняток для каналів Viasat». У попередньому списку  було одинадцять каналів Viasat (TV1000, TV1000 Action, TV1000 World Kino, ViP Premiere, ViP Comedy та ViP Megahit, Viasat Explore, Viasat History та Viasat Nature тощо), і це важлива частина пропозиції провайдерів. Максим Онопрієнко звернув увагу, що тепер провайдери можуть транслювати лише оновлений  перелік, а всі охочі потрапити у список можуть згодом це зробити через процедуру адаптації: «Ми фіналізуємо перелік, але не зачиняємо двері. Дистрибутори можуть подати пакет документів. Юридично буде інша процедура: не оновлення, а включення нових каналів».

Медіавласність

Закон про деолігархізацію, ухвалений восени минулого року, зумовив зміни у власності низки каналів. І хоча нові бенефіціари з’явились торік або на початку року, ці зміни регулятор вносив у ліцензії восени. Нацрада переоформила ліцензії каналів «Типовий Київ», Odesa.live і Live через вихід зі складу власності Вадима Столара. Власницею компаній ТОВ «ТРК «Купол», ТОВ «Медіамережі. Одеса» і ТОВ «ТРК Клуб-ТВ» та ТОВ «Медіамережі» стала Ганна Ковальова, співзасновниця креативних агентств We know how і Badoev ID. Про купівлю медіахолдингу вона повідомила 26 липня. Канали призупинили мовлення з 15 липня до закінчення режиму воєнного стану.

Переоформили ліцензії й чотири компанії, які раніше належали Петру Порошенку. Це  ТОВ «ТРК «Експрес-інформ», «ТРК «НБМ-Запоріжжя» ПІІ у формі ТОВ «ТРК «НБМ», ПІІ у формі ТОВ «ТРК «НБМ» (супутникову та цифрову), ТОВ Телекомпанії «Автор ТВ». Зміни  у власності цих компаній відбулись ще у грудні 2021 року. Однак тепер  зміни внесено в ліцензії компаній. Власницею  цих компаній замість Петра Порошенка стала Світлана Глуховська. Директоркою ТОВ «ТРК «Експрес-інформ» стала Лариса Губіна замість Олександра Адаменка. «НБМ-Запоріжжя» та 41-й канал  очолив Яків Бринза. Директором 5 каналу залишився Володимир Мжельський. Також у серпні цього року Світлана Глуховська стала директоркою компанії ТОВ «Вільні медіа» замість Уляни Фещук. Також регулятор переоформив ліцензію Прямого каналу. Нагадаємо, у листопаді 2021 року медіахолдинг «Вільні медіа» придбав Прямий та 5 канал. Співвласниками ТОВ «Вільні медіа» є Лариса Губіна, Ірина Геращенко, Світлана Глуховська, Володимир Мжельський, Дмитро Жданов, Володимир Ар’єв, Святослав Цеголко, Ірина Фріз, Яна Конотоп та Вікторія Сюмар.

Нацрада переоформила ліцензію ТОВ «Корона Санрайс», якому раніше  належала ліцензія 4-го каналу. Ще до арешту майна депутата-колаборанта Олексія Ковальова її купив бізнесмен Віталій Кропачов. При переоформленні ліцензії компанія змінила логотип і тепер називатиметься «Так TV». Таку ж назву має супутниковий канал Віталія Кропачова. «Юридичні особи різні, але бенефіціар один. Будемо працювати під одним логотипом», — сказала директорка компанії Тетяна Демнева. Нагадаємо, Віталій Кропачов ще у 2019 році купив канал «Так TV» у співвласника миколаївського «Коледжу преси та телебачення» Гліба Головченка. Цей канал має супутникову ліцензію, чинну з 2019 року, оформлену на компанію ТОВ «Так ТВ центр плюс». У тому ж році Кропачов разом із Дмитром Носіковим намагався (безуспішно) реанімувати канал ТВі разом із польськими партнерами Millstone and Co на чолі з топменеджером Варшавської фондової біржі Робертом Квятковським.

Змінилися власники і в каналів Bolt та U travel. Ці канали створювали продакшени Film.ua  та Star Media (після початку великої війни українська Star Media швидко перейменувалась у UP Hub і відмежувалась від російської Star Media). Власником 50% в обох юрособах був  Владислав Ряшин. Тепер бенефіціарними власниками є Олексій Шульдешов, який керує каналом, і Сергій Литвиненко. Власниками від Film.ua залишаються Сергій Созановський та Сергій Коннов.

Продовження ліцензій

Займався регулятор і продовженням ліцензій. Зокрема, це вдалося зробити радіостанції NRJ,  «Львівській хвилі» та «Експрес радіо», «Радіо НВ», «Першому західному», радіостанції Коломойського Power FM, радіостанціям Миколи і Руслана Баграєвих «Радіо Рокс Україна», «Мелодія FM» та «Радіо Байрактар», каналу «Пульсар TV» з міста Охтирка Сумської області, «Город FM» з Кривого Розу Дніпропетровської області тощо. При цьому Нацрада не продовжила шість ліцензій «Авторадіо» (ДП «ТРО Довіра») у низці міст по всій Україні. У Нацраді пояснили, що у структурі власності радіостанції є іноземна компанія, зареєстрована на Британських Віргінських островах. Хоча у випадку з «2+2 ТБ-Стимул» наявність кіпрської компанії у структурі власності не завадила дати дозвіл на перехід у цифру. Згідно зі статтею 12 Закону України «Про телебачення і радіомовлення», створення й робота телерадіоорганізації, засновником (співзасновниками), власником (співвласниками) якої є нерезидент (нерезиденти), що зареєстрований офшорній зоні, заборонені.

Однак під брендом «Авторадіо» працює й інша юридична особа — ДП «Новий обрій», яка належить Денису Козлітіну. Це юридична особа радіостанції «П’ятниця». Згідно із реєстром, ця компанія з кінця жовтня перебуває у стані припинення, тобто готується до закриття. Засновники закривають підприємство через реорганізацію. Як розказав у коментарі «Детектору медіа» директор компанії Антон Озадовський, ця зміна давно запланована, адже підприємство було «дочірнім», а планує стати товариством з обмеженою відповідальністю. «На час юридичних змін директором буде досвідчений юрист-адвокат Артем Дорошенко. Я залишаюсь у команді і сподіваюсь долучитись до підприємства знову, але трохи згодом, — сказав він. —  З радіостанціями все гаразд. Плануємо розвиток, плануємо майбутнє, команда займається операційною роботою». Тобто радіостанція залишається на ринку і припиняти мовлення не планує.

Також у кінці грудня регулятор продовжив ліцензії двох локальних київських мультиплексів ТРК «Експрес-інформ» і ТОВ «Ери продакшн», у яких торік змінилися власники. Віталій Кропачов купив компанію «Ера Продакшн»,  яка транслює канали у київській цифрі.  А бенефіціарною власницею ТРК «Експрес-інформ» є Світлана Глуховська, яка змінила у складі власників Петра Порошенка.

У другому півріччі Нацрада видала ліцензії кільком провайдерам: ТОВ ТРК «Телевідео-С» з міста ДніпроПП «Телевізійний кабельний центр» надаватиме послуги у Подільську Одеської області, ФОП Мазур у Тульчині Вінницької області, а ТОВ «Кворум» — у селищі Донець Харківської області. А також анулювала ліцензії десяткам телерадіокомпаній, які закрилися через неспроможність вижити під час війни, здебільшого на їхнє власне прохання.

Вів регулятор і моніторинг мовник квот. Виявилося, що компанії їх зараз перевиконують. «Після 24 лютого проблеми з дотриманням квот не існує. І це не результат обмежень або вимог законодавства. Мовники самі перевели свої ефіри практично на 100% україномовний формат. Бо українські медіа — це частина українського суспільства, яке воює і яке об’єдналось у боротьбі з ворогом, який свою мову використовує як зброю і як привід для агресії», — каже член Нацради Олександ Бурмагін.

У співпраці з громадською радою Нацрада напрацювала рекомендації ЗМІ, як висвітлювати тему дітей на війні.

Наступного року Нацраду чекає низка кардинальних змін, оскільки  через ухвалення закону «Про медіа» її повноваження і функції суттєво розширяться. Закон вступає в силу за три місяці після підписання президентом. Члени Нацради обіцяють, що зміни відбуватимуться поступово, а основна реформа буде проведена після перемоги.

Колаж: Микола Шиманський / «Детектор медіа»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
7973
Читайте також
05.01.2023 10:00
Наталія Данькова
«Детектор медіа»
5 856
15.12.2022 15:00
Наталія Данькова
«Детектор медіа»
8 089
07.12.2022 09:00
Наталія Данькова
«Детектор медіа»
3 066
08.09.2022 16:00
Наталія Данькова
«Детектор медіа»
12 169
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду