Хто і як придбав цифрову ліцензію 4-го каналу?

Хто і як придбав цифрову ліцензію 4-го каналу?

26 Липня 2022
3388
26 Липня 2022
16:00

Хто і як придбав цифрову ліцензію 4-го каналу?

3388
У покупця — Віталія Кропачова — схоже, досить амбітні медійні плани.
Хто і як придбав цифрову ліцензію 4-го каналу?
Хто і як придбав цифрову ліцензію 4-го каналу?

Днями стало відомо, що український бізнесмен Віталій Кропачов придбав компанію ТОВ «Корона санрайс», якій належить цифрова ліцензія 4-го каналу. Сам канал був у власності нардепа-колаборанта Олексія Ковальова, на майно якого суд наклав арешт. Інформація про зміну власності щодо  ТОВ «Корона санрайс» з’явилась у реєстрі YouControl 19 та 20 липня. Згідно з цими даними, спершу компанію купив юрист і медіавласник Максим Варламов, а далі він продав її Віталію Кропачову через його компанію ТОВ «Укрдонінвест».

«Детектор медіа» з’ясовував, як такий продаж міг статися після арешту майна Ковальова і яку цінність може мати цифрова ліцензія під час війни.

Як продавали ліцензію?

16 липня Державне бюро розслідувань повідомило про арешт трьох компаній колаборанта Ковальова та його банківських рахунків, загальна вартість яких — понад 4,7 мільйона гривень. Серед них основна юридична особа 4-го каналу — ТРК «Інтеррадіо». Саме ця компанія володіє 90% техніки, і до неї працевлаштовані всі працівники. Також арешт накладений на ще дві компанії, які мають близько 10% техніки та оборотних активів каналу: ТОВ «Ар ті ай продакшн» та «ТОВ "ІА "Ар ті ай"».

А от на ТОВ «Корона Санрайс», якій належить цифрова ліцензія каналу, арешт не накладався. Як вдалося з’ясувати «Детектору медіа» із власних джерел, це сталося через те, що компанія ще за кілька тижнів до арешту була віддана за борги Максиму Варламову, колишньому співвласнику 4-го каналу. Він увійшов до складу бенефіціарів 4-го ще в червні 2021 року, придбавши 33% ТОВ «ТРК «Інтеррадіо». Натомість канал купив ТОВ «Корону Санрайс» і таким чином отримав цифрову ліцензію. Сам Варламов пробув на 4-му каналі недовго й у вересні 2021 року вийшов зі складу власників. Однак, за інформацією наших джерел, канал йому заборгував.

Сам Максим Варламов у коментарі «Детектору медіа» розказав, що отримав 100% корпоративних прав у ТОВ «Корона Санрайс» 7 липня 2022 року (за дев’ять днів до повідомлення ДБР про арешт майна Ковальова). За його словами, угоду він уклав із юридичною особою 4-го каналу, її підписав чинний директор Тарас Боровський.

Цифрова ліцензія 4-го каналу

До початку великої війни цифрова ліцензія була джекпотом для будь-якого каналу. Особливо для інформаційного. Цифрова ліцензія дозволяє каналу бути в ефірі Т2, суттєво розширює покриття, від якого залежить і заробіток, і вплив на аудиторію. Цей ресурс у дефіциті, і, власне, він фактично був розподілений іще на конкурсі у 2011 році. Після цього цифрові ліцензії багато разів перепродавалися, подеколи отримувались хитрістю.

Так само й ліцензія 4-го каналу колись належала каналу «Вінтаж ТБ». Він був створений під цифровий конкурс 2011 року і належав сину Віктора Януковича — Олександру та його поплічнику Сергію Арбузову. Після цього у 2014 році її купив харківський бізнесмен Андрій Карпій. Однак далі він придбав собі осетрову ферму й часу займатися медіа не лишилось. Згодом «Зеонбуд» вимкнув канал за борги. Компанія мала сплатити збір понад сто тисяч гривень. Тоді 2021 року «Вінтаж-ТВ» отримав нових власників — Дениса Козлітіна, власника «Радіо П’ятниця». Під керівництвом нового директора Максима Варламова «Вінтаж ТВ» відновив свою цифрову ліцензію та домовився із «Зеонбудом» про повернення в цифру.

А вже після цього діюча цифрова ліцензія й опинилась у 4-го каналу.

Якщо до великої війни цінність ліцензії була очевидною, то на сьогодні в умовах падіння ринку та відсутності потреби в політичному впливі вона досить сумнівна. До того в цьому випадку ще й мали місце багатомільйонні борги. Як «Детектор медіа» дізнався із власних джерел, ТОВ «Корона Санрайс» за війну накопичила боргів близько 60 мільйонів гривень. Ці борги накопичились за поширення сигналу. Транслювався марафон, а продавати рекламу компанія не могла. Такий суттєвий борг фактично зіставний із вартістю самої ліцензії. Адже, за неофіційною інформацією, торік її продали колишньому власнику 4-го каналу Добродомову за 2,5 мільйона доларів.

Таким чином 4-й канал, продавши цю ліцензію, позбавився, з одного боку, боргу перед Варламовим, а з іншого боку — боргу за трансляцію сигналу в цифрі.

Максим Варламов розказав «Детектору медіа», що продав «Корону санрайс», дослівно, «суто з фінансових міркувань». А інформацію про борги він не коментував, пославшись на конфіденційність.

Віталій Кропачов та його медійні плани

Навіщо Віталію Кропачову зараз цифрова ліцензія, ще й із багатомільйонними боргами? «Детектор медіа» сподівається отримати його коментар із цього приводу згодом. Наразі ж знаємо, що медійні плани він уже має давно.

Віталій Кропачов із міста Тореза Донецької області. Йому належить компанія «Укрдонінвест», колись він був депутатом Донецької облради. У 2011 році нібито мав конфлікт із сином Януковича через свій бізнес та шахту «Красная звезда». Він був досить непублічним. Однак перед приходом до влади Володимира Зеленського Віталія Кропачова в ЗМІ впродовж декількох років називали не інакше як «смотрящий» за державними вугільними активами. А як пише сайт «НВ», його стрімкий злет у рейтингу найзаможніших українців пояснювали тісними зв’язками з оточенням п’ятого президента України Петра Порошенка. Зокрема, з екснардепом Ігорем Кононенком.

«В учасників ринку щодо Кропачова неоднозначна думка. Одні називають його найбагатшим бізнесменом Тореза, у власності якого — великі вугільні компанії-логісти "Снігоповантажтранс" та "Торезпогрузтранс", а також Торезький завод наплавних твердих сплавів. Інші констатують, що всі ці активи давно відібрано у нього представниками "русского мира". Можливо, саме це й визначило подальшу лінію поведінки Кропачова: у регіоні він відомий як творець добровольчих батальйонів "Україна" — згодом "Шахтарськ" — та "Торнадо"», — писала про нього у 2016 році «Економічна правда». В інтерв’ю «Бізнес цензор» у 2021 році Віталій Кропачов досить критично говорив про команду Володимира Зеленського: «Сьогодні до влади прийшли дилетанти, які керують дилетантськими способами».

Медіабізнесом він спробував зайнятись у 2019 році. У нього навіть є компанія ТОВ «Укрдонінвест медіа». Він намагався разом із колишнім генеральним продюсером Дмитром Носиковим реанімувати канал ТВі. Тоді польська компанія Millstone and Co, на чолі з топменеджером Варшавської фондової біржі Робертом Крятковським закрила угоду про продаж Кропачову ТОВ «Інфо24», яка володіє ліцензією на супутникове мовлення з логотипом ТВі, та ТОВ «ТРК "Погода ТБ"», яке володіло ліцензією телеканалу Business на цифрове ефірне мовлення в мережі «Зеонбуду». Бізнесмен планував створити власний медіахолдинг. Однак тоді не вдалося закрити питання з цифровою ліцензією «Погоди ТБ».

На цьому він не зупинився, й у тому ж 2019 році купив канал «Так TV» у співвласника «Коледжу преси та телебачення» Гліба Головченка. Цей канал має супутникову ліцензію, чинну з 2019 року, оформлену на компанію ТОВ «Так ТВ центр плюс». Можливо, саме для цього каналу зараз і придбана цифрова ліцензія «Корони Санрайс», якщо, звісно, вдасться закрити борги компанії. За неофіційною інформацією «Детектора медіа», можливо, цей проєкт надалі реалізовуватимуть.

Однак це ще не всі медіаактиви Віталія Кропачова. Не так давно, у грудні 2021 року, він придбав «Еру продакшн», яка транслює канали в київській цифрі. Новим власником стала його компанія «Укрдонінвест Медіа». А купувалась «Ера продакшн» у компанії Дениса Козлітіна, власника «Радіо П’ятниця» та каналу «Центральний».

Цікаво, що новопридбана Кропачовим компанія «Корона Санрайз», як і «Ера продакшн», згідно з реєстром, розміщена в тому ж самому офісі по вулиці Богдана Хмельницького, що і «Радіо П’ятниця» та канал «Центральний» Дениса Козлітіна.

Згодом директор «Радіо українських доріг»  (Радіо П'ятниця) та каналу Центральний Антон Озадовський у коментарі «Детектору медіа» додав, що оренда офісу, де знаходяться його медіа перейде до пана Кропачова: «За домовленостями, при продажі активу, був узгоджений перехідний період, який у том числі передбачав передачу офісного приміщення ТОВ "Ери Продакшн". Період станови пів року. Нажаль, ми ще не встигли перереєструвати юридичні особи за новими адресами з причини, що всім відома: війна. Наша команда вже звільнила офіс і найближчим часом його будуть займати спеціалісти власника "Ери Продакшн", а юридичні особи радіостанції (ТОВ НОВИЙ ОБРІЙ) і каналу (ТОВ СТУДІЯ МІСТО) будуть перереєстровані за новими адресами».

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3388
Читайте також
Коментарі
1
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Агата Крісті
15 дн. тому
А можно якось простіше на МЕДІАринку працювати? Нічого не зрозуміло - хто має ліцензію, хто відповідає за етер, хто там і на яких умовах буде виробляти продукт? Може так навмисно зроблено (як і у всій економіці), щоб нікому нічого зрозуміло не було?
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду