Bihus.Info розповіли, що не так із журналістами каналу «Дождь»

Bihus.Info розповіли, що не так із журналістами каналу «Дождь»

20 Лютого 2023
1865
20 Лютого 2023
15:09

Bihus.Info розповіли, що не так із журналістами каналу «Дождь»

1865
«Можна вивезти журналістів із Росії, але імперскість вивести з них, мабуть, неможливо», — вважають журналісти Bihus.Info.
Bihus.Info розповіли, що не так із журналістами каналу «Дождь»
Bihus.Info розповіли, що не так із журналістами каналу «Дождь»

Команда журналістів-розслідувачів Bihus.Info опублікувала на своєму ютуб-каналі відео «Що не так з “Дождем”: кримське питання, допомога окупантам і «хоробрий путін”». Українські журналісти коротко нагадують про історію становлення телеканалу, що позиціонує себе як ліберальний та опозиційний до Кремля, а також про те, з яких причин він заборонений в Україні.

Нагадаємо, у 2017 році Національна рада з питань телебачення та радіомовлення виключила «Дождь» з переліку дозволених для ретрансляції іноземних каналів через демонстрації мапи з Кримом, позначеним як частина Росії. 

«Можна вивезти журналістів з Росії, але імперскість вивести з них, мабуть, неможливо», — вважають розслідувачі Bihus.Info і обґрунтовують цю свою думку.

Так, у відео Bihus.Info згадується, як влітку 2022 року, коли команда «Дождя» вже виїхала з Росії та почала працювати з Латвії, канал розповідав про святкування на окупованих росіянами територіях України Дня російського прапора.

У своєму матеріалі «Дождь» подав нарізку кадрів з пропагандистських російських ресурсів без жодного засудження чи критики: «Просто констатуючи факт, як же весело співають і махають триколорами на окупованих територіях Запорізької та Херсонської областей», — зауважують українські журналісти. Свій матеріал канал завершив фрагментом виступу президента Росії Путіна, який привітав росіян із Днем прапора.

«Що хотіли сказати журналісти, показуючи цей матеріал? Як все весело і класно в окупованих містах, куди приходить Росія? Це точно російські опозиціонери, які засуджують війну й анексію територій іншої суверенної держави? Це точно ті, кого дехто в Україні вважає “хорошими росіянами”?», — ставлять питання у Bihus.Info.

Окрему увагу Bihus.Info приділяє журналістам і ведучим каналу, аналізуючи їхні заяви в ефірі та дописи у соцмережах. Тут згадується, серед інших, Олексій Коростельов, який у прямому етері висловив сподівання, що редакції «Дождя» вдалось допомогти багатьом російським військовим на фронті, зокрема в оснащенні та елементарних зручностях. Після цього казусу він був звільнений.

Головний редактор «Дождя» Тихон Дзядко 28 квітня 2014 року написав у своєму твіттер-акаунті: «Крим, ласкаво просимо до Росії!». У 2022 році, коли Дзядка у Росії оголосили «іноагентом», він заявив, що його твіт про Крим був проявом сарказму.

Вже працюючи з Латвії, в одному з випусків Дзядко дав слово російському десантнику, який воював в Україні. Той каже, що вважав, що буде стежити за проведенням референдуму «у ЛНР/ДНР». Коли ж чоловік опинився в Україні, то виявив, що йдеться про участь у повномасштабній війні. «Мені важко критикувати російську армію, бо я все одно залишаюсь патріотом своєї країни», — каже співрозмовник Дзядка. Журналіст не піддає критиці таку позицію російського військового.

Також у матеріалі Bihus.Info йдеться про ведучого «Дождя» Дениса Катаєва, який у 2020 році опублікував фото, на якому він обіймає російського пропагандиста Антона Красовського.

Нагадаємо, у червні слідчі Служби безпеки України повідомили Красовському про підозру за заклики до геноциду та оголошували про заочний суд. Його також внесли до санкційного списку ЄС. 

Ще в січні 2022 року пропагандист Красовський погрожував спалити українців на Хрещатику.

У жовтні під час інтерв’ю з російським письменником-фантастом Сергієм Лук’яненком він закликав вбивати українських дітей. Шевченківський районний суд Києва 13 лютого заочно засудив до п'яти років позбавлення волі з конфіскацією майна директора російського пропагандистського телеканалу RT Антона Красовського.

Читайте також:

Фото із Красовським також раніше публікувала й засновниця «Дождя» та генеральна директорка каналу Наталя Синдєєва.

А продюсерка мовника Дар’я Шуклєцова, яка разом з колегами перебралася до Амстердама після того, як «Дождь» позбавили ліцензії на мовлення в Латвії, у своїх соцмережах часто побивається, як сильно хоче повернутися до Москви. А також зізнається, що й перебуваючи на території ЄС, продовжує працювати на російський канал про моду.

«Чесно кажучи, зовсім не схоже, що дівчина тікала від незгоди з війною і зі злочинним російським режимом, який збирається її ув’язнити», — вважають у Bihus.Info.

Фото: «Дождь» / Facebook

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1865
Читайте також
09.12.2022 09:00
Галина Петренко
«Детектор медіа»
4 080
07.12.2022 13:00
Дмитро Золотухін
для «Детектора медіа»
3 767
17.11.2022 13:00
Наталя Стеблина
«Інститут демократії імені Пилипа Орлика»
10 128
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду