12:10
П'ятниця, 4 Січня 2019

«Ланет» vs NewsOne і «Наш»: у чому суть конфлікту

4 743
З 1 січня провайдер «Ланет» припинив ретрансляцію у своїй мережі каналів NewsOne та «Наш»/«Максі TV». Сторони звинуватили одне одного в маніпуляціях, політичному тиску, порушеннях законодавства та умов договору. Обидва канали не отримували роялті від провайдера, а натомість самі платили «Ланету» за розповсюдження в його мережі. NewsOne вирішуватиме суперечку з «Ланетом» у господарському суді, «Наш» теж розглядає таку можливість. А провайдер моніторить ефір мовників, виявляючи маніпулятивні сюжети про цей конфлікт.
«Ланет» vs NewsOne і «Наш»: у чому суть конфлікту
«Ланет» vs NewsOne і «Наш»: у чому суть конфлікту

«Ланет» – про мотиви відключення каналів та умови угод

Провайдер пояснює вимкнення каналів зі своїх мереж закінченням строку дії договорів на право ретрансляції, а також випадками порушень законодавства зі сторони телеканалів.

Микола Андрущенко, керівник відділу digital-маркетингу ТОВ «Мережа Ланет», розповів, що «Ланет» вимкнув обидва канали в усіх містах, де є його кабельні мережі, крім Кам’янця-Подільського, де договір укладено до травня 2019 року на іншу юридичну особу. Також канали зникли з промо-пакету ОТТ-сервісу Lanet.TV.

За словами пана Андрущенка, перемовини щодо припинення ретрансляції каналів розпочалися ще восени: «Коли ми побачили зміни у їхній програмній концепції. Про що Нацрада неодноразово попереджала, проводила перевірки, виносила офіційні рішення тощо. Також двічі змінювався власник каналу NewsOne. І ті люди, з якими ми колись домовлялися про ретрансляціяю і підписували ліцензійну угоду, – це зовсім не ті люди, які зараз керують каналом. І у зв’язку з чисельними претензіями регулятора ми не бачили в них надійного партнера для продовження співпраці».

За умовами договорів обидва канали – і «Наш»/«Максі TV», і NewsOne – не отримували роялті від провайдера, а натомість самі платили «Ланету» за ретрансляцію в його мережі.

У «Ланету» з NewsOne та «Максі TV» були підписані різні угоди. Угода з «Максі TV» завершувалася наприкінці 2018 року і передбачала пролонгацію за бажанням сторін. Представник «Ланету» запевняє, що про розірвання угоди вони попередили канал завчасно. З каналом NewsOne «Ланет» має ліцензійну угоду, яка була підписана в попередні роки і передбачає автоматичну пролонгацію при відсутності претензій та підстав для перепинення трансляції.

«І ми їх завчасно, за кілька місяців попередили про те, що в цих умовах ми не бачимо можливостей для продовження співпраці. У результаті цього були перемовини, і ми не досягали домовленостей щодо продовження співпраці. І у встановлений договорами термін і порядок ми їх інформували, у тому числі й офіційними листами, про те, що пролонгації на 2019 рік не буде. До кінця грудня перемовини ще тривали. Тому інформація про відключення була розміщена за день до завершення договору», – зазначив пан Андрущенко.

Утім, 1 вересня «Ланет» із NewsOne підписали ще одну – комерційну угоду, дія якої триває до кінця 2019 року. Сторони досягли домовленості на 2019 рік, попри те, що на той час регулятор уже неодноразово ініціював перевірки каналу. Приміром, майже напередодні підписання цієї угоди, 29 серпня, Нацрада оголосила NewsOne попередження за випуск програми «Світова політика з Олегом Волошиним», у якій ведучий, на думку регулятора, популяризував органи держави-агресора, даючи оцінку діям Росії в Сирії.

Микола Андрущенко пояснив, що мотивом укладання комерційної угоди була наявність у каналу NewsOne боргів, виплата яких і передбачалась договором: «У самій угоді про борги не згадується. Однак ідеться про те, що сума договору буде переглянута після нового року». І якраз домовленості щодо цього питання не були досягнуті.

Микола Андрущенко вважає, що комерційна угода правомірно розірвана через те, що не була пролонгована ліцензійна угода, і запевняє, що NewsOne пропонував чималі кошти, щоб залишитись у мережі провайдера: «Ми повідомили про це канал офіційним листом за 30 днів. Лист був надісланий "Укрпоштою" 26 листопада 2018 року, і ми маємо зворотній зв'язок про його отримання. Свою частину зобов’язань по цій комерційній угоді до Нового року ми виконали. Вони пропонували нам чималі кошти для продовження співпраці. Але ми не досягли домовленості щодо цього питання».

NewsOne – про позов до суду та боротьбу з «неугодними»

Генеральний продюсер каналу NewsOne Василь Голованов у коментарі «Детектору медіа» заперечив слова представника «Ланету» щодо завершення дії договорів: «Наша позиція полягає у тому, що це відверта брехня. Тому що дія договору закінчується 31 грудня 2019 року. І всі їхні заяви про те, що дія договору скінчилася, є неправдивими». А саме відключення каналу генпродюсер NewsOne бачить у політичній площині: «Просто розпочався передвиборний рік, і таким чином борються з неугодними”».

На сайті NewsOne оприлюднив копію частини угоди. Саме цю угоду представник «Ланету» називає комерційною, вона підписана 1 вересня. Крім того канал звернувся до голови Нацради, звинувативши провайдера в невиконанні умов договору.

«Усі юридичні нюанси будуть роз’яснювати юристи. Але ми маємо договір, підписаний двома сторонами, який передбачає спосіб розірвання його тільки у двосторонньому порядку. Це неможливо зробити в односторонньому порядку за бажанням лише однієї зі сторін. Усі їхні заяви будуть розбиті в суді», – запевняє пан Голованов і заперечує отримання офіційного повідомлення від провайдера: «Немає жодного письмового повідомлення про те, що вони хотіли розірвати договір. Зі мною на зв'язок також ніхто не виходив».

Микола Андрущенко уточнив «Детектору медіа», що до суду NewsOne уже встиг звернутися – ще до офіційного повідомлення провайдера 31 грудня. Позов про визнання недійсним розірвання угоди подано до Господарського суду міста Києва 22 грудня, суд відкрив провадження 27 грудня, перше засідання заплановано на 28 січня 2019 року.

«Наш»/«Максі TV» – про політичний тиск і оскарження рішення

Конфлікт із провайдером телеканал «Наш»/«Максі TV» теж бачить виключно в політичній площині. Директор телеканалу Тигран Мартиросян навіть не допускає можливості його вирішення в комерційній площині. «Угода передбачає автоматичні пролонгацію. І те, що сьогодні провайдер в односторонньому порядку вирішив обмежити доступ своїх абонентів до одного зі своїх телевізійних каналів напередодні президентських виборів, – це очевидне обмеження свободи слова. Дії провайдера переслідують конкретні політичні цілі, – сказав він. – Тому ми закликали наших глядачів переключатися на інших більш надійних провайдерів».

Тигран Мартиросян вважає, що канал не порушував умов угоди і розраховував на автоматичне продовження: «І ми повідомили провайдера, що готові співпрацювати на обопільно вигідних умовах». Він також додає, що завчасно не отримав попередження про відмову в пролонгації договору. А попередження від Нацради, яке канал оскаржує в судовому порядку, директор не вважає юридичною підставою для припинення співпраці.

За словами пана Мартиросяна, канал оскаржуватиме дії провайдера в суді. Позов ще не подано, наразі юристи каналу розглядають це питання.

«Ланет» – про маніпуляції в ефірі мовників

Микола Андрущенко звернув увагу «Детектора медіа», що обидва канали, а особливо NewsOne, розпочали інформаційну кампанію проти провайдера. Зокрема, запустили серію сюжетів та обговорень з експертами щогодини, в яких апелюють до таких понять, як «наступ на свободу слова», «порушення умов договору», «провайдер піддався політичному тиску», «відключайтесь (від «Ланету»), якщо ви за демократію». Пан Андрущенко наголошує на їх маніпулятивності. Окремі маніпулятивні методи він навіть виокремив та класифікував на своїй сторінці у «Фейсбуці».

«Вони повторюють у всіх своїх матеріалах багаторазово одні й ті самі меседжі, які завідомо неправдиві, – каже пан Андрущенко, – Також із 1 січня активно розпочалися публікації в різних виданнях з тезами NewsOne. І 2 січня після обіду величезна частина публікацій з’явилась у російських виданнях. "Россия сегодня", "Вести", Life та ще десятки ресурсів написали про ті тези, до яких апелює NewsOne про порушення свободи слова та політичний тиск».

«Ланет» – про інші інформаційні канали і «трансляцію під питанням» «112 Україна»

У пакетах «Ланету», за словами представника провайдера, є понад 50 каналів інформаційного спрямування: як загальнонаціональних, так і регіональних». І з-поміж них є й канал «112 Україна», щодо якого Нацрада теж застосувала значну кількість санкцій і провела чимало перевірок. А Верховна Рада, нагадаємо, запропонувала застосувати санкції РНБО як до юридичної особи NewsOne, так і до юридичних осіб «112 Україна».

Однак, на відміну від каналів NewsOne і «Наш»/«Максі TV», «112 Україна» має непогані рейтинги і здебільшого цікавий для ретрансляції провайдерам платного ТБ. На запитання «Детектора медіа», чому «Ланет» не розірвав угоду зі «112 Україна» з тих само мотивів, якими він аргументує припинення співпраці з NewsOne, Микола Андрущенко відповів: «Його трансляція під питанням. Ми стежимо за ситуацією. Поки що не розірвали з ним відносини, але розглядали це питання. Але вони ще до того часу, як розпочалися чисельні претензії, уклали з нами більш жорсткий договір, який ми без порушень так просто розірвати не можемо, і з ділової точки зору це буде негарно з нашого боку. А ми договірні стосунки з партнерами виконуємо, тому що для нас ділова репутація важлива». Але якщо регулятор або державні органи введуть обмеження щодо «112 Україна» і провайдер матиме юридичні підстави припинити ретрансляцію, то це відбудеться одразу, каже пан Андрущенко.

Загалом на 2019 рік «Ланет» відмовився від ретрансляції низки каналів, які, за словами пана Андрущенка, мають невисоку частку перегляду серед глядачів. Серед них: «Перший автомобільний», «Терра», «Наука», «Фауна», «Сварожичі», «Перший діловий» і, можливо, «Телевсесвіт». Натомість у пакети увійде близько шести нових дитячих і пізнавальних каналів.

Хто такі «Ланет», NewsOne і «Наш»/«Максі TV»

Провайдер «Ланет» надає послуги доступу до інтернету і кабельного телебачення в Києві, Івано-Франківську, Калуші, Дрогобичі, Самборі, Володимирі-Волинському, Червонограді, Сєвєродонецьку, Кам’янці-Подільському (через іншу юридичну особу). А ОТТ-сервіс Lanet.TV доступний по всій території України в мережі будь-якого провайдера.

Кінцеві бенефіціарні власники ТОВ «Мережа Ланет» – Юлія Лантвойт, дружина Віктора Мазура, екс-члена Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації, та керівник «Ланету» Маріан Івасюк.

«Ланет» не вперше вимикає деякі канали зі своїх мереж. 11 січня 2017 року «Ланет» вимкнув телеканали Inter Media Group зі своїх мереж у Києві, Івано-Франківську та Калуші, не досягши домовленостей про нові умови ретрансляції каналів. Але за кілька місяців сторони домовилися, і провайдер відновив ретрансляцію «Інтера» та інших каналів групи.

NewsOne – інформаційний супутниковий телеканал, що крім супутника розповсюджується ще й у мережах платного телебачення (кабельних, IPTV, OTT). Раніше належав позафракційному народному депутату Євгену Мураєву, на той час одному з лідерів партії «За життя», деякий час – його батьку Володимиру Мураєву. 27 серпня перейшов в управління до Андрія Портнова, колишнього заступника глави Адміністрації президента Віктора Януковича, а 5 жовтня власником NewsOne став народний депутат від «Опозиційного блоку» Тарас Козак – близький соратник українського політика, лідера руху Український вибір і кума Володимира Путіна Віктора Медведчука.

Із кінця 2017 року NewsOne отримав шість попередження від Національної ради з питань телебачення і радіомовлення: 21 грудня 2017 року – за показ фейкового сюжету про начебто слухання комітету з фінансових питань Конгресу США щодо корупції в Національному банку України та ще одне – за порушення правил мовлення в дні пам’яті 21 та 27 жовтня; 1 березня 2018 року за відсутність інформації про назву та адресу виробника програм і відсутність мовлення на одній ефірній частоті; 19 квітня 2018 року – за порушення правил мовлення в День пам’яті жертв Голокосту 27 січня; 29 серпня – за випуск програми «Світова політика з Олегом Волошиним», у якій ведучий, на думку Нацради, популяризував органи держави-агресора, даючи оцінку діям Росії в Сирії; 6 грудня 2018 року – за недотримання правил мовлення в День пам’яті 100 років з дня початку «червоного терору» 5 вересня.

Крім того, Нацрада провела ще три перевірки NewsOne, результатів яких поки не розглянула: щодо висловлювань низки ведучих і гостей ефіру про війну на Донбасі, Андрія Парубія та автокефальну церквущодо змін у структурі власності, про які публічно заявляв канал; щодо показу карти України без Криму в програмі «Ранок з NewsOne» 7 листопада під час обговорення теми «Північного потоку – 2».

За зверненням Нацради експертний орган саморегулювання галузі Незалежна медійна рада дійшла висновку, що NewsOne транслював мову ворожнечі та вислови, що виправдовували державу-агресора, а також порушував журналістські стандарти. «Детектор медіа» теж неодноразово фіксував маніпуляції та поширення меседжів російської пропаганди в ефірі NewsOne.

Окрім цього, Верховна Рада 4 жовтня прийняла постанову, якою схвалила пропозиції санкцій відносно юридичних осіб телеканалів «112 Україна» та NewsOne. Пропозиції скеровано до Ради національної безпеки та оборони України, яка може розглянути їх і винести своє рішення про санкції, яке далі вводиться в дію указом Президента України. Поки що РНБО їх не розглядала.

Телеканал «Наш» – це новий канал Євгена Мураєва, який після виходу з партії «За життя» створює нову партію «Наші». Офіційно мовник належить батьку Євгена Мураєва Володимиру Мураєву через кіпрську компанію Demosena Investments Ltd. Журналісти телеканалу «24» дослідили зв'язок між каналом «Наш» і російським «Промсвязьбанком» через керівників кіпрських компаній у структурах власності каналу і банку.

«Наш» розпочав мовлення 7 листопада на базі нішевого жіночого телеканалу «Максі TV». 6 грудня Нацрада оголосила мовнику попередження за самовільне переформатування з жіночого телеканалу «Максі TV» на інформаційний телеканал «Наш». Також Нацрада відмовила в переоформленні ліцензії компанії, яка б узаконила переформатування каналу. Компанія оскаржила рішення Нацради в суді, але її позов суд залишив без руху через неповну сплату судового збору.

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
4743
Переглядів
Коментарі
NEWSONE
17:24 / 04 Січня 2019
Гендиректор NEWSONE: действия "Ланета" грубо нарушают права телезрителей https://newsone.ua/news/politics/hendirektor-newsone-dejstvija-laneta-hrubo-narushajut-prava-telezritelej.html
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду