14:36
П'ятниця, 5 Жовтня 2018

Власником NewsOne став Козак, Портнов заявив про припинення управління каналом

Новий власник каналу - народний депутат від «Опозиційного блоку» і соратник Віктора Медведчука.
Власником NewsOne став Козак, Портнов заявив про припинення управління каналом
Власником NewsOne став Козак, Портнов заявив про припинення управління каналом

Read in English

Сьогодні, 5 жовтня, власником корпоративних прав телеканалу NewsOne став народний депутат від «Опозиційного блоку» Тарас Козак. Про це повідомив позафракційний народний депутат Євген Мураєв, чий батько Володимир Мураєв де-юре був кінцевим бенефіціарним власником каналу.

За даними єдиного державного реєстру, власником ТОВ «Новини 24 години» (юридична особа телеканалу NewsOne) поки що залишається швейцарське акціонерне товариство MW Investment AG, а кінцевим бенефіціарним власником – батько Євгена Мураєва Володимир Мураєв.

Тим часом Андрій Портнов, колишній заступник глави Адміністрації президента Віктора Януковича, який з 27 серпня управляв 100% акцій телеканалу NewsOne, заявив, що ініціював розірвання угоди про управління каналом.

«На рішення про зміну структури власності я повпливати не можу і не вважаю коректним висловлюватися з приводу його доцільності та можливих наслідків. У зв’язку із цим я ініціював розірвання угоди про управління NewsOne», - написав він у фейсбуку.

«Із сьогоднішнього дня я більше не матиму стосунку до інформаційної, адміністративної чи іншої діяльності телеканалу», - додав він.

Він заявив, що залишиться в контакті з менеджментом каналу та продовжить його «судовий і міжнародний захист доти, доки він буде перебувати в опозиційній до влади риториці».

За даними видання «Новое время страны», Тарас Козак – близький соратник українського політика, лідера руху Український вибір і кума Володимира Путіна Віктора Медведчука, їхні брати – бізнес-партнери.

Інфографіка - «Новое время страны»

Медіаюрист Центру демократії та верховенства права Максим Дворовий припускає, що зміна власника може бути зумовлена потребою убезпечити телеканал NewsOne від можливих санкцій Ради національної безпеки та оборони.

«Найпевніше, зміна власника пов'язана з учорашнім зверенням парламенту до РНБО щодо накладення санкцій на ТОВ "Новини 24 години", яке є юридичною особою телеканалу NewsOne. За Законом України "Про санкції", на юридичних осіб, зареєстрованих в Україні, санкції можуть накладатися лише у випадку, якщо їх контролюють іноземці чи апатриди, нерезиденти або ж якщо через них фінансується терористична діяльність. Вірогідно, Андрія Портнова можна розцінювати як нерезидента, а тому цей крок може бути зроблений для того, аби зняти загрозу накладення санкцій з телеканалу», - прокоментував пан Дворовий «Детектору медіа».

Згодом партія ВО «Батьківщина» оприлюднила заяву, що зміна власності телеканалу NewsOne означає, що він нібито перейшов під контроль Президента України Петра Порошенка: «Сьогодні стало остаточно зрозуміло, для чого Банкова влаштувала колотнечу зі звинуваченням "неправильних" телеканалів в "непатріотичній" позиції. У одного зі звинувачених – телеканалу NewsOne – раптово змінився власник. Тепер ним володіє депутат від Опозиційного блоку Тарас Козак. Але немає сумнівів, що реальним господарем став Петро Порошенко. Зрештою, вже мало кого дивує його співробітництво з опоблоківцями і медведчуківцями, у компанії з якими, вочевидь, він збирається йти на вибори».

При цьому напередодні фракція ВО «Батьківщина» включно з Юлією Тимошенко голосувала за постанову Верховної Ради про пропозиції санкцій РНБО щодо телеканалів «112 Україна» та NewsOne.

Нагадаємо, телеканал NewsOne у липні 2018 року змінив структуру власності. Замість народного депутата Євгена Мураєва (на той момент члена партії «За життя») власником ТОВ «Новини 24 години» (юридична особа каналу) стало швейцарське акціонерне товариство MW Investment AG, а кінцевим бенефіціарним власником у реєстрі був зазначений Володимир Мураєв – батько Євгена Мураєва.

27 серпня 2018 року батько народного депутата Євгена Мураєва Володимир Мураєв передав в управління колишньому першому заступнику глави Адміністрації президента Андрію Портнову 100% акцій телеканалу NewsOne терміном на три роки.

У вересні 2018 року Євген Мураєв заявив про вихід з партії «За життя».

У серпні 2018 року з телеканалу NewsOne звільнився Тигран Мартиросян, який був ведучим і виконавчим продюсером каналу.

20 вересня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланову перевірку телеканалу NewsOne через висловлювання низки ведучих і гостей ефіру про війну на Донбасі, Андрія Парубія та автокефальну церкву. На думку Служби безпеки України, NewsOne транслює «висловлювання, які є кліше російської пропаганди і містять ознаки прихованого заклику до агресивних дій та програмування агресивної поведінки глядачів».

«Детектор медіа» дослідив декілька випусків «Хронології дня з В’ячеславом Піховшеком» та «Суб’єктивних підсумків» різних ведучих на телеканалі NewsOne. Ми знайшли фейки, маніпуляції та ретрансляцію меседжів Росії.

2 жовтня генеральна директорка телеканалу NewsOne Олена Рудік припинила співпрацю з NewsOne. Замість неї посаду гендиректора посів колишній директор інформаційного агентсва «112 Україна» Юрій Будяк.

4 жовтня Верховна Рада прийняла постанову, якою схвалила пропозиції санкцій щодо семи компаній, яким належать ліцензії телеканалів «112 Україна» та NewsOne. Свої пропозиції парламент скерує до Ради національної безпеки та оборони України (РНБО), яка може розглянути їх і винести своє рішення про санкції, яке далі вводиться в дію Указом Президента України.

Перелік пропонованих санкцій передбачає блокування активів, анулювання ліцензій, фінансові обмеження, телекомунікаційні обмеження й «інші санкції».

Появі постанови передувала петиція про припинення діяльності телеканалів «112 Україна» та NewsOne, зареєстрована на сайті Верховної Ради 20 вересня. А за тиждень до того голова Нацради з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко, пояснюючи зволікання Нацради з розглядом продовження цифрових ліцензій «112 України», сказав, що до парламенту вноситься якийсь законопроект, який дозволить застосовувати певні важелі до тих медіа, на які є вплив іноземного резидента.

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2201
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop