13:55
Четвер, 18 Жовтня 2018

Нацрада не призначила штраф NewsОne через висловлювання в ефірі з ознаками розпалювання ворожнечі

18 жовтня Національна рада з питань телебачення і радіомовлення вирішила перенести розгляд питання щодо штрафу NewsOne (ТОВ «Новини 24 години»). Спершу проектом рішення пропонувалось призначити штраф 92 тис. 510,25 грн.
Нацрада не призначила штраф NewsОne через висловлювання в ефірі з ознаками розпалювання ворожнечі
Нацрада не призначила штраф NewsОne через висловлювання в ефірі з ознаками розпалювання ворожнечі

За словами члена Нацради Сергія Костинського, під час позапланової перевірки в ефірі каналу в низці висловлювань були зафіксовані заклики, що мають ознаки порушень законодавчих норм. Вони стосуються розв'язування агресивної війни та пропаганди розпалювання міжнаціональної, расової та релігійної ворожнечі та ненависті. Зокрема, це висловлювання Олени Лукаш, Михайла Добкіна, Євгена Червоненка та інших.

Також регулятор отримав лист від Служби безпеки України, де наголошується, що «в ефірі каналу систематично присутні кліше російської пропаганди».

Генеральний директор каналу Юрій Будяк просив вислухати їхню позицію. А юрист наголосив на тому, що ці звинувачення стосуються кримінальної відповідальності саме фізичних осіб, які висловлювались, а не мовника.

Пані Лукаш запитала, чому, якщо не має претензій особисто до неї, є претензії до каналу: «Критика - це ознака демократичного суспільства. Я вважаю владу агресором, а ви ототожнюєте її з державою». На уточнююче запитання голови Юрія Артеменка, кого саме вона ваажає агресором, пані Лукаш додала: «Російську Федерацію».

Член Нацради Уляна Фещук наголосила на тому, що Нацрада регулює діяльність лише своїх ліцензіатів, а не фізичних осіб.

Після виступу представників каналу пан Артеменко покликав членів на коротку нараду. А після неї регулятор проголосував за перенесення розгляду питання.

«Дехто з членів Нацради наполягав на прийнятті рішення. Але більшість ваажає, що проект рішення слід допрацювати. Ознайомитись із поясненнями Олени Лукаш, а також звернутися до інших інституцій, щоб отримати експертизу вказаних висловлювань», - сказав пан Артеменко.

Позапланову перевірку регулятор провів на виконання рішення від 26 червня. Штраф становить 25 відсотків від ліцензійного збору.

Читайте також

Як вже повідомляв «Детектор медіа», 11 жовтня Нацрада призначила NewsOne  ще одну позапланову перевірку щодо змін у структурі власності, про які публічно заявляв канал.

Нагадаємо, 21 грудня 2017 року Нацрада оголосила попередження телеканалу NewsOne за показ фейкового сюжету про начебто слухання комітету з фінансових питань Конгресу США щодо корупції в Національному банку України.

21 грудня 2017 року NewsOne отримав ще одне попередження Нацради – за порушення правил мовлення в дні пам’яті 21 та 27 жовтня.

1 березня 2018 року NewsOne отримав попередження попередження – за своєю ліцензією на аналогове ефірне мовлення в Хмельницькій області: через відсутність інформації про назву та адресу виробника програм і відсутність мовлення на одній частоті.

19 квітня NewsOne отримав попередження за порушення правил мовлення в День пам’яті жертв Голокосту 27 січня.

29 серпня Нацрада оголосила NewsOne попередження за випуск програми «Світова політика з Олегом Волошиним», у якій ведучий, на думку Нацради, популяризував органи держави-агресора, даючи оцінку діям Росії в Сирії. Водночас Нацрада вирішила, що систематичне обговорення на NewsOne теми «державного перевороту в Україні» в програмах Євгена Червоненка, Надії Савченко, В’ячеслава Піховшека, за участі Євгена Мураєва не є розпалюванням ворожнечі.

Увечері цього ж дня 29 серпня стало відомо, що батько народного депутата Євгена Мураєва Володимир Мураєв передав в управління колишньому першому заступнику глави Адміністрації президента Андрію Портнову 100% акцій телеканалу NewsOne терміном на три роки. Угода була укладена 27 серпня.

20 вересня Нацрада призначила позапланову перевірку телеканалу NewsOneчерез висловлювання низки ведучих і гостей ефіру про війну на Донбасі, Андрія Парубія та автокефальну церкву.

4 жовтня Верховна Рада прийняла постанову, якою схвалила пропозиції санкцій щодо семи компаній, яким належать ліцензії телеканалів «112 Україна» та NewsOne. Свої пропозиції парламент скерує до Ради національної безпеки та оборони України, яка може розглянути їх і винести своє рішення про санкції, яке далі вводиться в дію указом Президента України. Деякі медіаексперти в коментарях «Детектору медіа» назвали рішення парламенту наслідком «неефективної роботи Нацради».

5 жовтня Євген Мураєв повідомив, що власником корпоративних прав телеканалу NewsOne став народний депутат від «Опозиційного блоку» Тарас Козак. Андрій Портнов заявив, що ініціював розірвання угоди про управління каналом. За даними видання «Новое время страны», Тарас Козак – близький соратник українського політика, лідера руху Український вибір і кума Володимира Путіна Віктора Медведчука, їхні брати – бізнес-партнери.

Медіаюрист Центру демократії та верховенства права Максим Дворовийприпустив, що зміна власника NewsOne може бути зумовлена потребою убезпечити телеканал від можливих санкцій РНБО.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1209
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop