10:00
Четвер, 10 Вересня 2020

Яка партія об’єднала «1+1» та «Інтер». Про що говорили і кого піарили теленовини в серпні 2020 року

1 977
Піару Порошенка різко поменшало, згадуваність «ОПЗЖ» забезпечують два канали, а завдяки Білорусі віконце у світ у теленовинах стало трохи ширшим.
Яка партія об’єднала «1+1» та «Інтер». Про що говорили і кого піарили теленовини в серпні 2020 року
Яка партія об’єднала «1+1» та «Інтер». Про що говорили і кого піарили теленовини в серпні 2020 року

Із січня 2020 року «Детектор медіа» публікує щомісячні підсумки моніторингу новин центральних телеканалів з інфографікою. Підсумки грудня 2019 року читайте тут, січня 2020 року — тут, лютого — тут, березня — тут, квітня — тут, травня — тут, червня — тут, липня — тут.

Оцінюючи кількість згадок у новинах, слід мати на увазі, що до вибірки моніторингу потрапляють лише головні випуски новин. Оскільки на центральних телеканалах загального інтересу щодня виходить іще 2-3 випуски, а на 5 каналі та «112» новини щогодини, абсолютна кількість матеріалів із порушенням стандартів, вочевидь, набагато більша. Натомість наші показники дозволяють побачити співвідношення уваги, яку канали приділяли різним політикам та різним темам.

Тематична структура

Загалом співвідношення частки соціальних і політичних тем практично не змінилося (зростання кількості політичних матеріалів ми побачимо вже у вересні). «Карантинно» низькі показники культурної тематики також незмінні. Найбільш разючою зміною стало зростання на шість відсоткових пунктів частки міжнародно-політичних новин — насамперед за рахунок інтенсивного висвітлення подій у Білорусі. Суспільний канал присвячує понад чверть своїх матеріалів міжнародним подіям, 5 канал — 23 % (у липні показники цих каналів були 13 і 14 відсотків відповідно). Найменше про політичні події за кордоном говорять «112» та «1+1». Також «112» цілком ігнорує війну на Донбасі, тоді як ICTV і Суспільне традиційно присвячують цій темі порівняно найбільше матеріалів із-поміж усіх телеканалів — 10 і 8 відсотків відповідно.

Популярність політичних сил у новинах

У серпні Верховна Рада була на канікулах, офіційна виборча кампанія ще не стартувала, тож різко поменшало згадок більшості політичних партій. На перше місце за кількістю згадок вийшла «Опозиційна платформа — За життя», згадуваність якій забезпечують її власні канали — «Інтер» та «112». Дві третини згадок про партію припадають на ці два канали, і майже всі вони — позитивні. Натомість на інших каналах згадки про «ОПЗЖ» поодинокі (крім 5 каналу, де крім дванадцяти нейтральних зафіксована єдина негативна згадка партії Медведчука), а «Україна» не згадувала про цю партію в серпні у праймових новинах взагалі.

«Слуга народу», яка в липні була першою за кількістю згадок, опустилася на друге місце, зате має першість за кількістю негативу. Майже весь він зосереджений на каналі «Україна». А ось позитивні згадки рівномірно розподілені між усіма аналізованими каналами, крім 5-го та Суспільного.

Найпомітніше знизилася кількість згадок про «Європейську солідарність» — утричі в порівнянні з липнем. Більшість позитивних матеріалів зосереджені на «Україні» та 5 каналі. А ось «112» і «1+1» згадували партію Петра Порошенка лише по одному разу протягом місяця.

Згадок про «Батьківщину» поменшало вдвічі. Практично половина з них — позитивні, зосереджені на «Україні», «Інтері» та ICTV. Натомість «1+1» і «112» не згадували цю партію взагалі.

Майже втричі менше стали згадувати про «Голос», який раніше з’являвся в новинах переважно завдяки виступам у Верховній Раді. Про партію є поодинокі позитивні згадки — на ICTV, СТБ і Суспільному. «112» не згадував про «Голос узагалі».

Найоригінальніша картина — зі згадками про партію  «За майбутнє», яка активно включилась у передвиборну кампанію вже в серпні. Згадки про неї переважно позитивні та зосереджені на двох каналах — «1+1» та «Інтері». Це чи не перший випадок за останні роки, коли в «1+1» та «Інтера» збігаються симпатії. Тим часом «Україна», «112» та канали Пінчука не згадують цю партію взагалі.

Матеріали з ознаками замовності

Дивовижна стабільність — кількість матеріалів із ознаками замовності, які моніторинг виявив за серпень, майже така сама, як у липні (187 і 189 відповідно). А ось частка підозрілих матеріалів у загальному масиві проаналізованих новин дещо зросла — з 5,7 % до 6,3 %.

Перші позиції антирейтингу не змінились: найбільше матеріалів з ознаками замовності на «Україні» та «Інтері», найбільші замовники — «ОПЗЖ» та Рінат Ахметов. «1+1», який у липні був на третьому місці, поступився каналу «112», хоча кількість підозрілих матеріалів у новинах «1+1» зменшилася не аж так суттєво — просто канал Медведчука посилив піар-активність. Покращилась ситуація в новинах 5 каналу — лише 5 підозрілих матеріалів за місяць. Суспільне традиційно обійшлось без матеріалів з ознаками замовності.

На третьому місці серед гаданих замовників замість Олега Ляшка цього разу президент Володимир Зеленський. Кількість його піару в новинах почала зростали в серпні й далі зростає у вересні. Найбільше підозрілих матеріалів на користь Зеленського показали «Україна» й «Інтер», а зовсім не було їх тільки на 5 каналі та Суспільному. Окремо три матеріали були присвячені «Слузі народу», хоча піар президента вочевидь також пов’язаний із місцевими виборами, в яких братиме участь ця партія.

Кількість підозрілих матеріалів на користь Олега Ляшка не змінилась і всі вони вийшли на «Україні». Незмінна й кількість піару «За майбутнє». Повернулась в новини Юлія Тимошенко — підозрілих матеріалів про неї зафіксували шість: по два на «Україні», «Інтері» та ICTV. У серпні стало відомо, що Тимошенко захворіла на коронавірусну хворобу, тому згадки про неї в новинах були переважно нейтральні, а в матеріалах з ознаками замовності вона зніматися не могла.

Повернувся й «Голос» — по два матеріали з ознаками замовності вийшли на каналах Пінчука.

Сильно поменшало в новинах Петра Порошенка: з 15 матеріалів у липні до шести в серпні. Однакову кількість підозрілих матеріалів про лідера «Європейської солідарності» показали 5 канал та «Україна».

Поодинокі матеріали з ознаками замовності виходили на користь партій «Наш край», «Національний корпус», «Пропозиція» (хоча піару Бориса Філатова особисто, як у липні, вже немає) і «УДАР Віталія Кличка».

Дотримання стандартів

Новини загалом у серпні стали трошечки менш збалансованими й більш емоційними, ніж у липні. Ймовірно, емоційність пов’язана з посиленням епідемії коронавірусної хвороби — в серпні кількість хворих зростала практично щодня. Детальніше висвітлення коронавірусної тематики в теленовинах ми аналізуємо у спеціальному моніторингу.

Найбільше матеріалів із порушенням стандарту відокремлення фактів від коментарів — понад половина — на СТБ. Половина — в новинах «України». Порівняно найкраща ситуація з порушенням цього стандарту серед приватних каналів у «112» та 5 каналу. Баланс найчастіше порушують «Україна», «Інтер» і «112» — ті самі канали, що демонструють у новинах найбільше матеріалів із ознаками замовності. А найзбалансованіші новини в «1+1» та СТБ. Суспільне вже традиційно майже ідеально дотримується цих двох найпроблемніших стандартів.

Географія

Події в Білорусі спричинили помітне зростання частки новин з-поза України — з 21 % в липні до 27 % у серпні. А ось популярність областей у новинах у серпні, окрім уже традиційних спалахів коронавірусної хвороби,  забезпечували приїзди президента Зеленського, який уже в серпні розпочав де-факто передвиборний тур Україною.

Зокрема Донеччина, яка в серпні давала менше прикрих інформаційних приводів через перемир’я, залишилася найпопулярнішою областю завдяки приїзду Зеленського та проблемі з місцевими виборами, які вирішили не проводити в низці об’єднаних територіальних громад. Проросійські політичні сили, особливо «ОПЗЖ», яка розраховувала отримати більшість в органах місцевого самоврядування у прифронтовій смузі, протестують. Багато новин із Харківщини, Одещини та Львівщини. «Білі плями» — Хмельниччина, Кіровоградщина (область, де найменше нових хворих на коронавірусну хворобу) та Крим.

Щотижневі підсумки моніторингу читайте тут.

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки фінансовій підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), що була надана через проект «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.  Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

Фото: depositphotos

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1977
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду