14:03
Субота, 5 Жовтня 2019

Міжнародний скандал і прострочені новини. Моніторинг теленовин 23-29 вересня 2019 року

Трамп цікавив новинарів більше за гучні відставки в Україні. Дотримання стандартів інформаційної журналістики в новинах «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112 Україна» та 5 каналу.
Міжнародний скандал і прострочені новини. Моніторинг теленовин 23-29 вересня 2019 року
Міжнародний скандал і прострочені новини. Моніторинг теленовин 23-29 вересня 2019 року

Наскрізною темою став візит Володимира Зеленського до США. У новинах багато висвітлювали перебіг скандалу зі стенограмою розмови Трампа з Зеленським. Менш активно обговорювали, які це може мати наслідки для України, а на 5 каналі скористалися нагодою зайвий раз показати заяви Петра Порошенка з цього приводу.

У блок піар-новин повернулися Юлія Тимошенко та Арсеній Яценюк, а холдинг Пінчука залишається вірним симпатіям до «Голосу». На «Україні» кілька днів поспіль розповідали про намір Шустера судитися з Коломойським, а на «Інтері» захищали «112» та NewsOne. Але у конфлікті з перешкоджанням журналісту «Радіо Свобода» захисників свободи слова не було чути.

23 вересня, понеділок

Більшість каналів повідомили, що Володимир Зеленський вже на шляху до США, де має вперше зустрітися з Дональдом Трампом. При цьому лише ICTV, «1+1» та «Інтер» додавали до контексту повідомлення про телефонний скандал. «UA: Перший» не робив анонсів про візит Зеленського, але розповів про нові деталі скандалу з Трампом.

Зеленський через соцмережі звернувся до українців з проханням повідомляти про випадки корупції на гарячу лінію Національного антикорупційного бюро. Звернення без доповнень транслювали на «Україні» та СТБ, хоча воно не є новиною саме по собі. При цьому «Україна» додала коротку ремарку: «У НАБУ тим часом нагадали, що відомство розслідує випадки здирництва, які стосуються винятково топ-чиновників, що ж до інших випадків корупції порадили звертатися до Нацполіції, Держбюро розслідувань та Служби безпеки України». На СТБ взагалі показали звернення повністю.

Про те, що не все так гладко з цим зверненням, можна було дізнатися з новин 5 каналу та «UA: Першого». «Не поширювати дезінформацію — так відповіли у раді громадського контролю НАБУ на заклик президента Володимира Зеленського. В НАБУ роз’яснили: за законом детективи розслідують лише ті злочини, які вчинили вищі посадові особи. Повідомлення ж про решту злочинів можуть призвести до перевантаження гарячої лінії НАБУ, як наслідок - дестабілізацію роботи бюро», — процитували Антикорупційне бюро на 5 каналі. На Суспільному почали з реакції НАБУ і коментаря представника громради при НАБУ, лідера організація «С14» Євгена Карася. І потім показали фрагмент заяви Зеленського, через яку виникла така реакція. На «1+1» звернення Зеленського назвали запуском флешмобу. У закадровому тексті також нейтрально сказали про реакцію в НАБУ, але синхроном — тільки цитата зі звернення Зеленського.

СТБ — єдиний канал, який після сюжетів про резонансні ДТП на Житомирщині та Одещині сказав про доручення Зеленського взяти на особливий контроль розслідування трагедій, а також висловив співчуття родичам загиблих. Ще й не уточнили, коли саме і в який спосіб про це сказав президент. Такі повідомлення не мають особливого змісту, оскільки насправді всі злочини та правопорушення мають розслідуватись ретельно.

На каналі «Україна» продовжили генеральну лінію, яка проявляється вже кілька тижнів поспіль. Під Офісом президента протестували зі скаргами, що якомусь олігарху нібито виплачують відшкодування з бюджету. З сюжету зрозуміло, що йдеться про Ігоря Коломойського та невдоволення змінами на ринку енергетики. «Так говорять пікетувальники про державне підприємство "Центрренерго". Воно закуповує вугілля та продає електроенергію промисловим підприєсмтвам. Від недавна там новий керівник. Змінилися і постачальники вугілля. Окрім держкопалень, тепер його купують і фірми "Нафтафорс, яка належить до групи "Приват". При чому закупають за дорого. А кіловати на підприємства тієї самої групи продають нижче собівартості», — розповідає авторка Юлія Дронник. Наприкінці акції запустили кулю у вигляді фігурки, що віддалено нагадує Ігоря Коломойського. Можна припускати, що переділ сфер впливу на ринку енергетики не задовольняє власника каналу «Україна» Ріната Ахметова. Саме його компанію ДТЕК звинувачують у отриманні надприбутків за формулою «Роттердам+».

Пізніше у випуску сказали, що ведучий ток-шоу Савік Шустер позивається до Коломойського. По-перше, це вже не новина, оскільки про цю заяву на «Україні» говорили ще 21 вересня. По-друге, повідомлення не є збалансованим, оскільки повністю ігнорує позицію Коломойського, яка стала причиною  для позову. Натомість у матеріалі повідомили: «У розпал програми про розкрадання ПриватБанку перед націоналізацією колишній його власник замість відповідей на гострі запитання посипав звинуваченнями в бік журналіста та його команди».

На «Інтері» розповідали, що представники каналу NewsOne звертаються по захист до представництва ООН. Повідомлення незбалансоване, містить лише позицію представника каналу і не містить інформації про те, які претензії в Нацради є до мовлення NewsOne.

Про провадження проти ексголови парламенту Андрія Парубія говорили лише на «Інтері». І то лише для того, щоби показати «свою правду». Йдеться про звинувачення у організації подій 2 травня 2014 року в Одесі. У сюжеті одним з основних коментаторів є нардеп від «Опозиційної платформи — За життя» Микола Скорик. Парубія згадують лише як джерело інформації. Скорик вважає провадження проти Парубія позитивним сигналом і нагадує, що його політсила вимагала розслідувати трагедію в Одесі. Не йдеться у сюжеті про те, що Парубій назвав звинувачення абсурдними.

На 5 каналі поширили заяву Петра Порошенка, який назвав ініціативу «Слуги народу» щодо змін закону про столицю «наступом на децентралізацію». Тим часом на ICTV з’явився у випуску Микола Томенко: «Лідер партії "Громадський рух "Рідна країна" Микола Томенко вважає, що столиця має обрати владу, що вболіватиме за Київ, за розвиток освіти, спорту, інфраструктури. На з'їзді політсила вирішила іти на місцеві вибори, а у випадку оголошення дострокових виборів у Києві братиме участь і в цих перегонах». На останніх виборах Томенко був союзником Анатолія Гриценка, однак про причини завершення цієї співпраці глядачам не кажуть.

На каналі «Україна» розповіли про традиції, які новий прем’єр Олексій Гончарук нібито переймає у свого пра-попередника: «Воскресив 10-хвилинки Яценюка. Чинний очільник Уряду Олексій Гончарук взяв за правило щонеділі робити відеоблог під назвою "Чашка Прем’єра"  […] Це вже не перша спроба очільників Уряду спілкуватися з українцями. Таку практику запровадив двічі прем'єр Арсеній Яценюк. Його програма мала назву "10 хвилин з прем'єр-міністром" і виходила щонеділі майже на всіх телеканалах країни. В ефір вийшло близько 50-ти таких 10-хвилинок». Яценюк — один із улюблених героїв «України». Увага, яку йому тут приділяють, непропорційна значущості екс-прем’єра теперішній в українській політиці.

На «Інтері» поширили заяву Сергія Капліна, який вимагає перевірити механізм виплат пенсіонерам. Жодної новинної цінності в цій заяві нема. Також у випуску вийшов піар-сюжет про Одеську юридичну академії Сергія Ківалова. Приводом стало відкриття нового факультету «в одному з найвідоміших вищих навчальних закладів» Про заклад говорять суто позитивно — про найкращий набір студентів, унікальну професійну підготовку тощо. «З початком навчального року студентів привітали почесні гості», серед яких нардеп від ОПЗЖ Микола Скорик.

На каналі «Україна» звітували про благодійність фонду Ріната Ахметова.

24 вересня, вівторок

Усі канали повідомили про відставку голови Нацполіції Сергія Князева. В усіх цих повідомленнях містився лише коментар самого Князева, який дав брифінг. Зрідка (як от на «Інтері») у матеріалах говорили, що причини відставки він не коментував. Жодної спроби дізнатися про ці причини з іншого джерела новинарі не продемонстрували. На «UA: Першому» після новини з брифінгу додали повідомлення, яке не проводить пряму паралель, але додає розуміння контексту: «Державне бюро розслідувань відкрило справу проти митників, які випустили за кордон машину, де їхала колишня дружина Князєва і де везли сотні тисяч незадекларованих грошей, про що "Суспільному" розповіла речниця ДБР Анжеліка Іванова».

Відставка голови «Укравтодору» Славоміра Новака зацікавила новинарів значно менше. Про неї повідомили тільки ICTV, 5 канал, «Україна» та «112».

Тему попереднього дня розвинули на «1+1» — розповіли про «бунт заступників Кличка». Про їхнє звільнення напередодні в ТСН не сказали навіть коротким нейтральним повідомленням. Цього ж дня вийшов емоційний сюжет, де хоч і міститься позиція Кличка, але переважає критика мера: «Дмитро Давтян і Олександр Спасибко викрили мера Києва в неправді», «Дмитро Давтян звинуватив свого "патрона" Віталія Кличка у брехні», «Він [Олександр Спасибко] своє звільнення пов'язує із небажанням виконувати не зовсім законні розпорядження Кличка». Сам Кличко чи його команда на ці закиди у сюжеті нічого не відповідають, і ми не можемо зрозуміти з матеріалу, чи їх питали про це. Натомість Кличко лише представив свого нового заступника Максима Бахматова.

На «Інтері» депутатка від ОПЗЖ Наталія Королевська на конференції у Нью-Йорку міркувала, «як об'єднати жінок по всьому світу заради миру». А Сергій Каплін вимагав зменшити зарплати полтавським чиновникам. Ця його заява періодично повторюється, і лунає вже не перший місяць.

Також на «Інтері» вчергове скаржилися на «утиски свободи слова» телеканалів NewsOne та «112 Україна». Як в усіх попередніх випадках, ці заяви коментують тільки представники каналів — цього разу від генпродюсера NewsOne Василя Голованова. Як і раніше, причини перевірок каналів замовчують.

На каналі «Україна» знову повторили, що Савік Шустер подає до суду на Ігоря Коломойського. А також на «Україні» розповідали про благодійність фонду Ахметова, як і щодня.

25 вересня, середа

Білий Дім оприлюднив текст стенограми телефонної розмови Володимира Зеленського і Дональда Трампа. На ICTV та «Україні» коротко про її зміст повідомили у сюжеті про виступ Зеленського на Генасамблеї ООН. На 5 каналі, «Інтері», «1+1», «UA: Першому» та СТБ це стало темою окремих сюжетів. Крім того на «UA: Першому» обговорення стенограми зробили у форматі діалогу між ведучою та керівником міжнародного відділу Суспільного Сергієм Кулясом.

У Кабміні обговорювали кадрові питання, пов’язані з відставками попереднього дня та звільненням низки чиновників держагентств. На ICTV та «Україні» цьому присвятили детальні сюжети, основною тезою яких було «очищення влади». Нейтрально без подробиць і лише з коментарем прем’єра Олексія Гончарука про це повідомили на 5 каналі та «112». Також уряд подав законопроєкт про ринок землі: про це на «Інтері» та СТБ  розповіли лише з синхроном Гончарука.

На «UA: Першому» розбиралися зі скандалом у Міністерстві охорони здоров’я. Розповіли про акцію протесту, викликану витоком інформації про зачистки в директоратах, і реакцію нових очільників міністерства. А також показали фрагменти акції протесту. Коротко теми торкнулися на СТБ: показали позиції опонентів у конфлікті, але про акцію не говорили.

На «Україні» у сюжеті про ювілей «Острозької академії» вставили синхрон з привітаннями від Олега Ляшка, який не має до події жодного стосунку. А потім знову повторили, що Шустер подає позов до Коломойського, проанонсувавши спецрепортаж каналу: «Чому Савіка Шустера вимкнули за дві хвилини до ефіру, коли його програма виходила на каналі Коломийського. Хто кому, згідно контракту, залишився винен грошей? Детальний аналіз історії вже цього четверга о 23:20 у сенсаційному спеціальному розслідуванні "Слідами Свободи слова"». Детальніше про цей матеріалі можна прочитати у публікації Гали Скляревської для «Детектор медіа».

На «Інтері» знову про жінок в ООН говорила Наталія Королевська: тема благородна, а виконання — упереджене, оскільки в кожному такому сюжеті говорить лише представниця ОПЗЖ. Потім серед усіх представників парламенту в ПАРЄ на «Інтері» виділили одну партію: «Опозиційна платформа — За життя" матиме свого представника в ПАРЄ. Таке рішення ухвалили на з'їзді фракції». І знову на «Інтері» представник ОПЗЖ і голова парламентського комітету з питань свободи слова Нестор Шуфрич та працівник каналу NewsOne називали утисками свободи слова ситуацію з перевірками каналів з орбіти впливу Медведчука — NewsOne та «112».

І теж на «Інтері» голова Харківської ОДА Юлія Світлична хвалилася ремонтом траси з Харкова на Дніпро. Аналогічний сюжет напередодні вийшов на каналі «Україна».

26 вересня, четвер

Головною темою новин стало обговорення зустрічі Трампа і Зеленського. На «Інтері» у контексті оприлюднення стенограми кореспондент Дмитро Анопченко висловив свої висновки щодо тактики реагування України на історію зі стенограмою: «Зараз про це вже можна говорити. Команда Зеленського свідомо обрала тактику мовчання, коли до самого моменту його зустрічі із Трампом ані президент, ані інші чиновники не мали коментувати "український кейс". Тож повністю уникали преси. Наскільки це було правильно — питання суперечливе, але перші публічні коментарі щодо телефонної розмови, яка може коштувати Трампові посади, і дійсно пролунали лише на третій день американського візиту».

На 5 каналі поширили заяву-реакцію Петра Порошенка, який каже про потужну підтримку України європейськими лідерами за останні п’ять років. Прямо про це не йдеться, але очевидно, що це реакція на зміст стенограми, де Зеленський скаржився, що Меркель і Макрон замало роблять для України. З одного боку Порошенко компетентний говорити про це, оскільки безпосередньо вів переговори з лідерами ЄС. Але також очевидно, що він є упередженим, оскільки перебуває в опозиції до Зеленського. На «1+1» просто показали реакцію представництва ЄС, де також назвали безпрецедентними обсяги допомоги Україні за останні 5 років.

А пізніше у випуску новин 5-го розповіли, як власника каналу Петра Порошенка привітали з днем народження: «Петро Порошенко взяв участь у форумі "Європа після виборів". Під час конференції політики та дипломати дискутували щодо майбутнього Європи. Петро Порошенко, зокрема розповів про дієві програми які за допомоги європейських країн втілила Україна. Згадав децентралізацію, оборону та фінансову галузь. Слова подяки за можливість проводити День народження саме на цій конференції зустріли оплесками та вітаннями».

У парламенті обговорювали законопроєкт про ринок землі: на ICTV крім урядовців долучили позицію лідерки «Батьківщини» Юлії Тимошенко. На «Україні» її заяву дали окремим повідомленням: «Всі чутливі для українців питання на референдум. Юлія Тимошенко пропонує вже на найближчому засіданні парламенту розглянути проект закону, який регулюватиме всенародні опитування». Так само й на «Інтері» — але з наголосом на тому, що йдеться і про вирішення долі ринку землі на референдумі. У цих двох повідомленнях не було бекграунду про схожі пропозиції в минулому та долю їх розгляду.

ICTV показав звіт про діяльність нардепів від «Голосу». Звітували у Львові про кількість внесених поправок та ініціатив у парламенті. Ми не можемо стверджувати, що замовниками цього сюжету були саме партійці «Голосу». Але підозріло, що позитивні матеріали про цю партію з’являються на каналах Пінчука, що фіксували моніторинги липня і серпня.

На «Україні» знов анонсували спецрепортаж про позов Шустера проти Коломойського. Потім сюжет про благодійність Ахметова, далі — про добрі справи Бориса Колесникова: його фонд обиратиме талановитих моряків та оплачуватиме їхнє стажування за кордоном.

Про відмову Нацради продовжити ліцензії групи каналів «112 Україна» на 5 каналі розказали коротко і збалансовано, навівши коментарі як представниці Нацради Уляни Фещук, так і юриста «112» Василя Сметани. Збалансовано цю новину також подали на «UA: Першому»: залучили експертний коментар щодо ситуації від директорки ГО «Детектор медіа» Галини Петренко, нагадали, що власником каналу є нардеп від «Опозиційної платформи — За життя» Тарас Козак, близький до Віктора Медведчука. На «Інтері» та «112» також були коментарі представниці Нацради, але долучалися сторонні позиції на підтримку телеканалів: наприклад, коментарі Вадима Рабиновича — лідера ОПЗЖ та ексведучого програми «112 каналу». Також на «112» посилалися на депутата «Батьківщини» Сергія Власенка, який стверджує, що порушень у мовника так і не знайшли. 

27 вересня, п’ятниця

Не оглядається «Інтер», оскільки цього дня у праймі виходять «Подробиці тижня».

Гучною політичною новиною стала відставка з посади секретаря РНБО Олександра Данилюка. «Відставка через Коломойського та Богдана. Видання «Нове время» оприлюднило причини, через які написав заяву секретар РНБО Олександр Данилюк», — розповіли на «Україні». Решта новинарів були стриманішими від версій та припущень.

Поки чиновники обіцяють державу у смартфоні, на ICTV тестували, як реально працюють кілька електронних сервісів. Перевірка роботи онлайн-кабінету Пенсійного фонду та отримання допомоги при народженні дитини показала низку недоліків у роботі сервісів.

Не дає забути Арсенія Яценюка канал «Україна»: «Блогерка Ірина Угрюмова перепросила в Арсенія Яценюка за наклеп на нього та його родину». Йдеться про допис про нібито проживання Яценюка та його родини за кордоном та звинувачення у незаконних статках. «Це вже не перший випадок, коли розповсюджувачам неправдивої інформації доводиться публічно перепрошувати в Арсенія Яценюка. Ще від часів прем'єрства він регулярно стикається з навалою фейків», — додали на «Україні». Значущість цієї події для аудиторії доволі сумнівна — ми в «Детекторі медіа», наприклад, про Ірину Угрюмову не чули.

На 5 каналі та «UA: Першому» висвітлювали акцію «Ніч на Банковій» з вимогою покарати замовників убивства Катерини Гандзюк та захистити активістів від погроз та нападів. «Володимир Зеленський у квітні-місяці цього року в ході передвиборчої кампанії запитував у Петра Олексійовича – коли сядуть вбивці Катерини Гандзюк? Сьогодні ми прийшли до нього з цим самим запитанням», — казав активіст Сергій Стерненко на 5 каналі. Про те, чи була якась реакція Банкової до чи під час акції, на 5-му не повідомляли взагалі, на Суспільному під час включення кореспондентка сказала, що поки що реакції не було. Про зміст вимог дна Суспільному повідомили у подібній до 5-го манері: «Чому люди прийшли саме до офісу президента — організатори стверджують що у своїй передвиборчій програмі Володимир Зеленський стверджував що покарає усіх винних у нападах на громадських діячів».

На ICTV та «Україні» вийшли сюжети про благодійну роботу фонду Кучми, який нагородив іменними стипендіями дніпровських студентів. На СТБ йшлося не про підтримку молоді, а про політичні оцінки Кучми. «Для України головне бути суб'єктом, а не об'єктом міжнародних відносин. Так другий президент Леонід Кучма прокоментував останні події в українській політиці. На його думку, лише тоді держава зможе владнати свої проблеми без сторонньої допомоги і без чужих умов», — сказала ведуча. Леонід Кучма — тесть власника телеканалу Віктора Пінчука.

Про інцидент між прессекретаркою президента Юлією Мендель та журналістом «Радіо Свобода» Сергієм Андрушком, розповіли тільки на «UA: Першому». Хоча інцидент збурив медіаспільноту і спричинив кілька заяв з вимогою звільнити Мендель.

На «Україні», як і щодня звітувати про допомогу від фонду Ахметова. У ще одному сюжеті розповіли, як голова Харківської обладміністрації Юлія Світлична разом із футбольним клубом Ахметова «Шахтар» дарували подарунки дітям з інтернату.

28 вересня, субота

Одною з гучних міжнародних подій стала відставка спецпредставника Держдепартаменту США Курта Волкера. Тут не обійшлося без піару політиків. На каналі «Україна» відставку коментував Петро Порошенко як п’ятий президент, який міг оцінити внесок Волкера у допомогу Україні. Але також у сюжет включили коментар Олега Ляшка, який міжнародною політикою не займався. Обидва коментарі політиків — цитати з їхніх фейсбук-сторінок. На 5 каналі теж долучили коментар Порошенка — власника каналу. А от на «1+1» та Суспільному з ситуації вийшли красивіше: і коментарі українських дипломатів додали, і обійшлися без піару. На «1+1» коментував ексміністр закордонних справ Павло Клімкін, а на «UA: Першому» — директор Інституту зовнішньої політики Академії дипломатії при МЗС Григорій Перепелиця.

На «1+1» розповідали про свій благодійний проєкт «Здійсни мрію»: про це йшлося у двох сюжетах протягом випуску. Перший розповідав про проєкт «запуску» дитячих мрій у космос. Другого разу вже показали, як це відбувається. Включення тривало понад 13 хвилин, а це майже третина хронометражу усього випуску. Серед людей, які коментували подію, вирізнявся нардеп від «Слуги народу» і колишній гендиректор «1+1» Олександр Ткаченко.

На «Інтері» розповідали про святкування 360-річчя села Носачів на Черкащині. І чомусь не змогли оминули увагою Сергія Рудика, який балотувався по 198 округу, до якого входить це село. Попри те, що офіційно статус політика ще не визначений — тривають оскарження результатів виборів в окрузі — Рудика титрують як «переможця виборів на 198 окрузі».

На каналі «Україна» розповідали про фестиваль різьбярів на Вінниччині, до фінансування якого долучилася компанія ДТЕК. Компанія, як і канал «Україна», належить олігарху Рінату Ахметову.

На «112» скаржилися на непродовження ліцензій: «Рішення Нацради про не продовження цифрової ліцензії телеканалу "112 Україна" відреагував депутат Європарламенту від Великої Британії. Нейтан Гілл назвав це тривожним сигналом і гальмуванням демократичних процесів. Європарламентарій каже, це спроба позбавити різних політиків можливості висловитись, що є небезпечною тенденцією». Це повідомлення незбалансоване, а згаданий євродепутат регулярно заступається не лише за «112», а й за російські пропагандистські канали.

29 вересня, неділя

Аналізується лише випуск «Інтера» замість п’ятниці. Розпочали його репортажем з передової, далі — повідомлення про зустріч звільненого моряка Романа Мокряка у нього вдома на Кіровоградщині.

У сюжеті про святкування у Свято-Успенському чоловічому монастирі в Одесі долучили коментар нардепа від ОПЗЖ Миколи Скорика. Його доцільність є сумнівною, оскільки важливого значення цей коментар для сюжету не несе, лише закріплює політсилу у статусі співців «православних цінностей» церкви Московського патріархату. Її у сюжетах «Інтера» продовжують називати просто «Українською православною церквою», не вказуючи приналежність до Москви.

Наступний матеріал випуску незбалансовано розповідав про конфлікт у церковній громаді на Вінниччині. У сюжеті переконують, що храм УПЦ Московського патріархату намагаються захопити у рейдерський спосіб. Про те, що це відбувається у межах переходу до Православної церкви України, у сюжеті не пояснюють. Коментують лише московські православні та представник ГО «Вільний вибір громади» Руслан Лінда. Ця організація заснована у лютому 2019 року і переважно з’являється у незбалансованих сюжетах «Інтера» про нібито захоплення церков Московського патріархату.

Підсумки

Лідерами за кількістю піару вже традиційно є Рінат Ахметов та «Опозиційна платформа — За життя». Новинкою тижня стала поява піару Миколи Томенка з прицілом на учать у київських виборах.

У позапарламентський тиждень про політсили у новинах згадують лише зрідка. Про представників монобільшості лише раз згадували у контексті земельної реформи. Поява представників решти політсил переважно зумовлена піаром.

Аналізувалися новинні випуски «Подробиці» о 20:00 («Інтер»), «ТСН» о 19:30 («1+1»), «Новини Прайм» о 19:00 («112»), «Час новин» о 19:00 (5 канал), «Новини» о 21:00 («UA: Перший»), «Факти» о 18:45 (ICTV), «Сьогодні» о 19:00 («Україна»), «Вікна» о 22:00 (СТБ).

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки підтримці американського народу, наданій через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews». Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
612
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду