Апендикс

27 Грудня 2009
31646
27 Грудня 2009
18:37

Апендикс

31646
Апендикс

Отар Довженко відповідає на закиди Сергія Грабовського та Аркадія Сидорука, які вступили у відкриту полеміку з нашим автором щодо тез, висловлених у статті «Юля і ми». Нагадаємо, у цій публікації Довженко проаналізував ефір програми «Шустер live» від 18 грудня за участю кандидата в Президенти України Юлії Тимошенко.

 

Днями, засинаючи, замислився над концептом новітньої політичної реклами, в якій Юлія Тимошенко постає в образі тигра. Задумка направду дотепна - білий тигр є талісманом прийдешнього року, символом майбутнього. Тигр, у силу природного плину часу, неминуче перемагає  символ минулого, себто бика - в ролі якого, як неважко здогадатись, Віктор Янукович.

 

Та й справді, якщо в Юлії Володимирівні чимало спільного якщо не з тигром, то, принаймні, з абстрактним граційним і загрозливим хижаком, то Віктор Федорович і зовнішністю, і характером, і манерами не чужий статевозрілому самцю корови.

 

Обидві істоти достатньо грізні й потужні, і я б не сказав, що перемога несимволічного тигра над биком гарантована: там кігті-зуби, а там - роги-ратиці.

 

Останнє, про що я встиг подумати, перш ніж заснути, - доля як тигра, так і бика в сучасному світі не викликає ні захвату, ні заздрощів. Тигр приречений або задовільняти цікавість публіки, що ловить витрішки  в зоопарку, або никатися, виконуючи не таку вже й потрібну в наш час функцію санітара лісу, аж поки неминуча зустріч із людиною не перетворить його шкуру на килим під ногами якогось багатія. Бик, якщо не пішов на м'ясо в отроцтві й не був кастрований для сумліннішого виконання суспільно корисних робіт, потрібен для генерування генетичного матеріалу, себто сперми. Це можна було б назвати життям заради кохання, однак не кожному бику щастить отримати доступ до корови (штучне запліднення і всяке таке), зате кожного у фіналі пускають на тушонку.

 

Нещодавно поет і публіцист Андрій Бондар геніально сформулював «муки вибору-2010». Я ж протягом останніх тижнів кілька разів намагався сам себе загіпнотизувати й добути з власної підсвідомості відповідь на запитання, яке ж зло із запропонованих є для мене меншим. Та підсвідомість мовчить.

 

Але про політику в медіа останнім часом писати справді складно. Не через цензуру - на щастя, в «Детектор медіа» її немає. Радше через приречене усвідомлення того, що, якщо ти вказуєш на конкретні гріхи та недоліки Тимошенко (Ющенка, Януковича), тебе не просто називають агентом Януковича (Тимошенко, Ющенка), фанатом Ющенка (Тимошенко, Януковича) чи проплаченим продажним журналістом - а справді так думають. Можливо, робота штабних людиноботів, покликаних у коментарях до кожного «неправильного» матеріалу дискредитувати видання й автора звинуваченнями в продажності, перевести фокус із предмету критики на суб'єктів політичної боротьби (ах ти проти Віті, то ти за Юлю!) і так далі, не така вже й марна. Карма почина пухнути й свербіти від чиїхось недобрих думок.

 

Отримавши відповідь на свій текст від Сергія Грабовського, я трохи здивувався, оскільки в частині тез пан Сергій просто зі мною погодився, в іншій - погодився із застереженням, а з тез, які мали б суперечити моєму текстові, головні - що журналісти «самі винні», і що не Тимошенко створюватиме систему цензури, а власники і менеджери ЗМІ.

 

Ну звичайно, самі винні - ТК про це пише вже 8 років щодня в тому чи іншому ракурсі. Що, втім, не означає, що якщо самі винні, то так їм і треба.

 

Ну звичайно, не сама, не власноруч, не за один день і навіть рік, не декретами про заборону свободи слова, хто ж сумнівається. Кучма, знов-таки, теж темників не писав. Звісно, українські медіавласники - переважно азіопські варвари, готові змушувати свої медіа робити все, що завгодно, а медіаменеджери - пристосуванці, готові на все, що завгодно. Але все це не працюватиме як скоординована система цензури, якщо не буде злої волі єдиного центру (до речі, доведено на практиці саме Віктором Балогою в 2007-2008 роках) підкорити та контролювати медіа. У слабкої, дезінтегрованої, або - що вже ближче до фантастики в наших умовах - ліберальної, демократичної, нормальної влади такої злої волі або не вистачить, або не виникне. Якщо внаслідок політичних пертурбацій 2010-2011 років виконавчу/президентську, законодавчу і судову владу зосередить під контролем один політичний клан (все одно який), цій злій волі ніщо не перешкоджатиме.

 

Дочекавшись відповіді шанованого мною Аркадія Сидорука, навіть і не знаю, сміятися чи сумувати. Іронізувати було б неввічливо з огляду на поважний вік пана Аркадія. Мене щиро шокувало те, що в аргументах поважного ветерана української міжнародної журналістики так багато спільного з дописами служивих штабістів, чиї коментарі він навряд чи читає. Тут і захист «тендітної жінки» від чоловіків, і намагання приплести до мене Ющенка, і аргумент «а чим Янукович кращий?», і перехід на особистості, і теза про «приватне життя» політиків, у яке журналісти не повинні сувати носа, і оголошення вимог закону «безглуздими», а насамкінець мене, бідолашного, приштамповано як «антиюліанця» на підсвідомому рівні. Чуєш, підсвідомосте моя клята?

 

Я в принципі абсолютно згоден із тим, що особливої цінності мій текст не має - звичайний розбір чергового ток-шоу. Було їх купа, і ще, дасть Бог, буде. За пару тижнів до того я робив те саме із ток-шоу за участю Ющенка і отримав оберемок звинувачень у тому, що працюю в штабі БЮТ і люблю свою Юлю.

 

Я не люблю Юлію Тимошенко, це правда. Я також не люблю Віктора Януковича, Віктора Ющенка, Сергія Тігіпка, Арсенія Яценюка, Володимира Литвина, Анатолія Гриценка, Інну Богословську, Людмилу Супрун, Юрія Костенка, Сергія Ратушняка, Олександра Мороза, Михайла Бродського, Олександра Пабата, Олега Тягнибока, Петра Симоненка, Василя Противсіха, і навіть Олега Рябоконя не люблю, хоча й не знаю, хто це такий. Я не підтримую жодного з них і не хочу підтримувати. Ба більше, за сучасних умов я вважаю нормою для відповідального журналіста всіх їх не любити, поки хтось із них потом і кров'ю не доведе, що він цього вартий.

 

І навіть тоді було б непогано, якби журналісти, - та й усі громадяни, - не починали впускати у своє серце, любити, підтримувати та довіряти, а були пильними, оцінювали політиків прагматично і судили за їхніми реальними справами, можливостями, за відповідністю того, що вони кажуть, об'єктивній реальності. А потім обирали, кому з тих, хто справді продемонстрував свою профпридатність, можна тимчасово - до наступних виборів - делегувати владу.

 

Це високий стандарт, досягти його буде складно. Але досвід попередніх років доводить, що перехідні, компромісні стандарти - «ось зараз ще разок за менше зло, а потім усе піде на краще» - не працюють, а заводять нас у ще глибшу клоаку.

 

Попри це я в жодному разі не засуджую людей, які досі знаходять у своєму серці місце для цих політиків і сили, щоб любити когось із них. Навіть трохи заздрю, пригадуючи Майдан, коли ми готові були легені викричати отим «Ю-щен-ко!», хоч потім дехто з нас і почав запевняти, що був не за Ющенка, а за свободу. Любити - це прекрасно. Тому, замість сперечатись із шановним паном Аркадієм, краще позаздрю йому.

 

Але ось іще що. Метафоризація масових комунікацій через органи травної системи не здається мені надто доброю ідеєю. Але, якщо вже панові Аркадію так завгодно, з усіх органів травлення мені найсимпатичніший саме апендикс. І не лише тому, що в цьому маленькому відростку сліпої кишки розмножується корисна мікрофлора, але й тому, що він бере найменшу участь у процесі утворення та перекачки лайна.

 

 

Ілюстрація - mediaUA  

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
31646
Читайте також
14.06.2010 17:53
Отар Довженко
для «Детектор медіа»
22 061
15.03.2010 02:35
Отар Довженко
21 598
12.03.2010 12:56
Отар Довженко
13 392
16.02.2010 08:06
Отар Довженко
33 126
08.02.2010 18:19
Отар Довженко
30 814
05.02.2010 19:45
Отар Довженко
45 379
27.01.2010 06:01
Отар Довженко
15 525
15.01.2010 13:57
Отар Довженко
1 232 650
12.01.2010 17:25
Отар Довженко
22 921
12.01.2010 10:28
Отар Довженко
20 561
06.01.2010 10:36
Отар Довженко
35 324
05.01.2010 16:40
Отар Довженко, для «МедиаПорта»
23 757
26.12.2009 12:07
Аркадій Сидорук
, для «Детектор медіа»
61 586
24.12.2009 18:29
Отар Довженко
13 111
22.12.2009 09:00
Сергій Грабовський
, для «Детектор медіа»
40 844
20.12.2009 13:31
Отар Довженко
33 917
Коментарі
25
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Jew
5399 дн. тому
Postscriptum: to_______Otar Dovzhenko // 28.12.2009 13:36:55 & Олександр Михельсон // 28.12.2009 12:57:31 «и опыт, сын ошибок трудных….» поверьте моему опыту, шановные, нельзя превратить, как вы энтэлегентно выражаетесь, в «біомасу» то, что таковой изначально не является… это как третий закон термодинамики
Jew
5399 дн. тому
«ЗИЯЮЩИЕ ВЫСОТЫ» ПУБЛИЦИСТА МИХЕЛЬСОНА на этом можно было бы поставить крапку. Однако зпан Александр(Олександр Михельсон // 28.12.2009 12:57:31) замечу heart to heart, что мне пришлось отдать кусочек собственной жизни кдб-шным полковникам безвозмездно, что означает даром (без почетных регалий диссидентства) что бы такие как вы могли рассуждать "о свободе и слове" за денги… Живите «не по лжи»… я, как любит писать пани Притула, тоже хочу «чтобы наших журналистов априори считались честными » только вот в натуре не выходит, особенно когда они (публицисты в том числе) рамсы меняют в «главредах» бабломойских….
Otar Dovzhenko
5399 дн. тому
Олександре, в цьому, чорт забирай, щось є :-)
Олександр Михельсон
5400 дн. тому
Отаре, по-моєму, ми всі - та що там "ми", навіть ви, фахівці з ТК :) - не здогадались, як саме будуть мочити більш-менш адекватну публіцистику. Точніше, як її вже мочать. Цензура, темники, відрізані голови - ха! Все дуже просто: спочатку під твоїми дописами щодня з*являється який-небудь Jew... :))) Подальший розвиток подій можеш собі уявити, виходячи з підсумку: зрозумівши, що в країні ідіотів-коментаторів і населення теж у масі своїй - ідіоти, ти забиваєш на публіцистику разом із журналістикою, намацуєш перемикач дауншифтінгу і чесно до кінця життя заробляєш будь-якою діяльністю, максимально далекою від написання текстів - у чому й полягала мета тих, хто послідовно і поки що успішно перетворює усіх нас на біомасу. Як гадаєш, всьо у ніх получіццо? ;)
Otar Dovzhenko
5400 дн. тому
юрий, я думаю, що запитання насправді є до всіх. Свою думку про ефір Януковича я сформулював (думка про самого Януковича, як і про всіх інших, була сформульована раніше). Якщо комусь нецікаво, впевнений, він цього і не читатиме.
юрий
5400 дн. тому
Отар, не тратьте попусту выходной день. В отличие от Тимошенко (к которой, конечно, есть вопросы), к Януковичу у нормального человека их быть не может (если и были, то окончательно отпалии после последнего Шустер Live). Так что писать не о чем, ну разве что выложить видео программы для тех, кто не ЭТОГО не видел. Обидно одно, что на выборах этот "еффективный лидер" победит в Крыму и максимум 6-7 областях Украины, а остальные двадцать вынуждены будут терпеть очередной приход к власти этой куклы и его кукловодов. А господин Кокотюха будет сидеть и гордиться, что он ни за кого не голосовал, и он тут типа ни при чем - разумное и благородное решение...
Jew
5400 дн. тому
девочки… Коко…. да вы с Отаром кокотки… или кокетки… як вже набридли містечкові «але мы ищем таланты» слововержцы, лжецы, пожиратели мелкой слезы… курите бамбук: «Он выпал из перхоти дворничихи, которой хули... Нарисовали кризис художнички, которым вечно вынь да положь, гениям непризнанным. Осмысливали кризис рекламщики да пиарщики, да так осмыслили, что сами не поняли ничего и на дискотеку модную отправились – всяко лучше, чем губы с умным видом надувать, да голову всем заморачивать… А самое главное – разукрасили кризис всеми красками ужаса экзистенциального бессмысленные журнальные писаки, ничем полезным в жизни не смогшие заняться, бумагу марающие за чужой счет….. (Евгений МИНКО,) Пан Отар уж полдень близится где текстик о януке или Заратустра не позволяет….:))
Otar Dovzhenko
5400 дн. тому
123, не буду відповідати вам на ваше хамство, зазначу лише, що про вас у моєму тексті є :-)
123
5400 дн. тому
Пан Отар нам же всем рассказал, что ему заплатили: сначала Юля, теперь Януки и Ющио. А за последней пятницы мочилово ему никто не платит, так чего ж он будет писать? А если я не прав и Отарик дуже высокоморален и ему все кандидаты не нравятся, так и мне не нравятся... а в этих условиях нужно либо молчать, либо выбирать меньшее из зол. Так вот, Отаре, для Вас меньшее из зол это Януки. Низкий Вы человек, гр-н Довженко.
Otar Dovzhenko
5400 дн. тому
Андрію, для себе абсентеїстський вибір я зробив уже давно. Чи закликати до цього інших - поки що не впевнений.
кокотюха
5400 дн. тому
Отаре, користуючись нагодою, хоча б у коменті скажу: єдиний вихід - всією притомною частиною нашої нещасної країни зібртися і забити болти на похід на вибори. Причина: раз Вона, як і всі інші Вони, так хочуть, аби ми пішли на вибори, значить, їм це вигідно. А я не хочу робити нічого з того, що хоч трошки було б вигідно їм. Ви праві, хоча це і банальна правда: нехай спочатку кров`ю доведуть, що вигідні нам і роблять те, що вигідно нам. А тоді поговоримо.
Jew
5400 дн. тому
Dear Otar Dovzhenko // 28.12.2009 07:45:13rfr как писал старик Д.Лаэртский - дэ мортиус аут бэнэ, аут нихиль... я в том смысле о янеке или... или.... тем более за это не башляют... нехай этим займутся прочие Трипільськие…..а вот темка для вас, хотя «кролик» в год белого тигра не актуален, тем не менее: «влада, СМИ, бизнес- партнеры» в ефірі програми "Чорне та біле" на телеканалі ТВі. 27 грудня 2009, , Яценюк зазначив: "Давайте згадаємо: травень місяць 2009 року. Яценюк з'являється на телеканалах, в основному на телеканалі Інтер, і розстрілює з великокаліберного кулемета коаліцію між Тимошенко і Януковичем". "Таким чином я зайшов на поле війни...Тоді це був рейтинг симпатій", - вважає політик. "У травні місяці мене вимикають з ефіру Інтера", - додав він. На питання, хто "вимкнув" Яценюка з ефіру, політик відповів: "Ну звичайно Фірташ. Тут не треба це приховувати". За його словами, Фірташ є "одним з акціонерів телеканалу". "Свідченням цього є те, що всю команду Інтера у вересні місяці звільнили. Всю ту команду, з якою я співпрацював, яка симпатизувала мені, і яким я симпатизував. Їх немає", - підкреслив лідер "Фронту змін". Відповідаючи на питання, хто приймав рішення про те, чи запрошувати Яценюка на ефір, він заявив: "Це було просте рішення. Коли приходив Яценюк на канал, то частка Інтера була 34. У нього такої частки вже не було останні півроку".
Otar Dovzhenko
5400 дн. тому
mick, спеціально для вас працював на вихідних - нині буде :)
mick
5400 дн. тому
Отар, вы вроде обещались оценить Виктора Федоровича у Шустера. А с читателями впечатлениями не делитесь. Как вам показался наш с вами следующий президент? - Что Лещенко? Скрипин? Молчат, партизаны, уже не протестуют. А Чаленко с Чеховым, правда, находчив? Скоро он вас будет учить писать, готовьтесь. Спрошу еще о девочке-активисточке, которая мне запомнилась с первого раза. Кажется, ее звать Галя: она кто, откуда? Эта далеко пойдет. - ЗЫ. А знаете, что Фесенко ни к Федорычу, ни к Андреичу не пустили? Но это, конечно, к черному списку никакого отношения не имеет :)
Jew
5400 дн. тому
Post scriptum №2: для_O.K. // 27.12.2009 21: в стране пани Меркел... пан Отар мыл бы блевотину в приюте для африканских мигрантов, если свезло, в лучшем случае :))
Jew
5400 дн. тому
Post scriptum: иными словами, не надо пан O.K. // 27.12.2009 21,путать, Божий дар Ирландца с сапогми в смятку от Отара Довженка:))
Jew
5400 дн. тому
пан__________O.K. // 27.12.2009 21:57:32 меня насмешила ваша дефиниция: «…говорят взгляды Сфивта были такими подвижными, что цвет его глаз менялся от небесно-голубого до бездонно-черного, а их выражение- от простодушного к устрашающему. Подобная переменчивость превосходно согласуется с его мироощущением: «Мне всегда были ненавистны – пишет он, разного рода нации, ремесленные касты и прочие сообщества …» (Андре Бретон»Антология черного юмора») при всем том ,надо отметить, великий Дублинец занимался активной политикой, был близок к партии вигов… с помощью друзей политиков Свифт был назначен деканом собора Святого Патрика .и.т.д.. и самое главное он был великим писателем…
1st glance
5400 дн. тому
OK - подивись хоча би епізод із серіалу yes minister, - дізнаєшся багато цікавого про політкику в європі
O.K.
5400 дн. тому
ваших би претензієв, пане Jew, та до Дж. Свіфта, хоча в його країні, за його часів, рівень правової культури - разом з відповідальністю кожного члена суспільства за свої слова-справи - був дещо вищим за тутешній; тобто - якщо пані Меркель дозволить собі настільки ж беззастрежно брехати, як це роблять тутешні статусні пані й панове, про неї так і напишуть тамтешні журналісти
Jew
5400 дн. тому
дорогенький пан Довженко, мое как вы изящно выражаетесь «бурмотінне», это мнения большинства читающих и смотрящих о «поющих трусах» укржурналистики концентрировано выраженное в «дописе» неизвестного мне автора на одном из «блогов» УП: «LOT_1 _ 11.12.2009 13:55 Пора уже УКРАИНСКИМ ГОРЕ ЖУРНАЛИСТАМ начать учить жить весь остальной мир... Представляю что начнется, если наши журналисты выйдут на международную арену "Меркель БРЕШЕ", Демократия це не Саркози!!...Обама – хренов миротворец Вси вони однакови!!!» Отар зарубите на своем носу, как правильно когда то, в интервью ТК заметил, тогда еще не ведущий «СС» на ISTV Куликов- Украинская журналистика часто густо, это журналистика мнений, а не журналистика факта… а ваше мнение интересно, возможно, вашей девушке или собутыльникам… ограниченному контингенту озабоченных самостью граждан… ну и отчасти мне как коллекционеру «человеческой глупости» обещаю и дальше наблюдать за шуршаньем насекомых второй из двух древнейших…
savvy
5400 дн. тому
як і в попередньому дописі отар нашкрябав водичку. Хто ти такий, щоб іронізувати з написаного Сидоруком, коли не можеш ні вловити, ні відповісти на його ключові агрументи по суті??? сумно, що думаючі люди завжди залишаються в меншості, а еталоном для молодих журналістів стають недалекі кошкіна та наєм
Otar Dovzhenko
5400 дн. тому
Jew, я вже вам, здається, казав, що ви заколупали своїм бурмотінням.
Jew
5400 дн. тому
шалено крутая вольница "гнойных апендиксов" журналистики на ресурсе Коломойского-Филатова-Корбана...Отар.... Cool!:))
О.К.
5400 дн. тому
браво, Отаре, пишіть, будь ласка, вільно й надалі, а віртуальні коханці та коханки політфлори нехай собі шаліють
Jew
5400 дн. тому
Vivos voco. Mortuos plango. Fulgura frango. пан Отар, смени темник.... или не пиши "космические глупости " о вещах "космической сложности" в которых ни по опыту своему ни по знаниям ничего не смыслешь Аркадія Сидорук написал ПРАВДУ которая продажным укржурикам типа лещенка и др. глаза заколола це так! ну шо с вас Шариковых возьмеш кроме плохих анализов... Полиграф Полиграфович Шариков - Эту... как ее... переписку Энгельса с этим... как его - дьявола... с Каутским. Борменталь остановил на полдороге вилку с куском белого мяса, а Филипп Филиппович расплескал вино. Шариков в это время изловчился и проглотил водку. Филипп Филиппович локти положил на стол, вгляделся в Шарикова и спросил: - Позвольте узнать, что вы можете сказать по поводу прочитанного. Шариков пожал плечами. - Да не согласен я. - С кем? С Энгельсом или с Каутским? - С обоими, - ответил Шариков.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду