Засновники казахського видання HOLA News покидають проєкт, оскільки під тиском видалили новину про офшори: сайт блокували 10 днів

Засновники казахського видання HOLA News покидають проєкт, оскільки під тиском видалили новину про офшори: сайт блокували 10 днів

16 Жовтня 2021
1106
16 Жовтня 2021
18:22

Засновники казахського видання HOLA News покидають проєкт, оскільки під тиском видалили новину про офшори: сайт блокували 10 днів

1106
Імовірно сайт заблокували через публікацію новини про офшори третьої дружини експрезидента Казахстану Назарбаєва.
Засновники казахського видання HOLA News покидають проєкт, оскільки під тиском видалили новину про офшори: сайт блокували 10 днів
Засновники казахського видання HOLA News покидають проєкт, оскільки під тиском видалили новину про офшори: сайт блокували 10 днів

Засновники казахстанського суспільно-політичного інтернет-видання HOLA News Алішер Кайдаров, Аділет Турсинбек й редакторка Заріна Ахматова заявили, що йдуть з проєкту, оскільки «поступилися основним принципом» й видалили новину, через яку їхній сайт, імовірно, заблокували на 10 днів. Відповідальності за блокування ніхто так і не взяв. Про це йдеться у їхньому зверненні до читачів.

Видання з’явилось у 2018 році й намагалось бути незалежним, функціонуючи в умовах авторитарного політичного режиму. 4 жовтня вони опублікували новину про офшори третьої дружини експрезидента Казахстану Нурсултана Назарбаєва.

За даними архіву Pandora Papers, Асель Курманбаєва отримала 30 мільйонів доларів через офшорні фірми, пов’язані з близькими до Назарбаєва олігархами. Якщо зайти на цю новину зараз, то в ній немає нічого, крім всюди проставленої фрази «тут був текст/заголовок/картинка». 

7 жовтня HOLA News повідомили, що їхній сайт заблокували невідомі, оскільки ніхто так і взяв відповідальність за блокування. Спеціалісти повідомили, що розрив з’єднання відбувається з боку провайдерів, які забезпечують мережу зв’язком. 

14 жовтня сайт відновив роботу, а наступного дня з’явилося повідомлення від засновників, що вони покидають проєкт, оскільки поступилися журналістським принципам й видалили новину з сайту. Вони вказали, що «насправді» прийшли не за редакцією, а за аудиторією, однак не уточнюють, хто саме на них тиснув. 

Вони висловили сподівання, проєкт буде розвиватися з новою командою, а їм самим, щоб залишитись собою, доводиться покидати проєкт. 

Нагадаємо, що британський політик Джонатан Айткен отримав гонорар в близько $226 тисяч за книжку 2009 року про експрезидента Казахстану Нурсултана Назарбаєва під назвою «Назарбаєв та створення Казахстану: від комунізму до капіталізму».

3 жовтня міжнародна мережа The International Consortium of Investigative Journalists опублікувала The Pandora Papers – аналіз чергового витоку документів про офшорні компанії відомих політичних діячів світу. Це понад 600 журналістів із 117 країн світу протягом року досліджували 11,9 мільйонів конфіденційних файлів – це найбільший за всю історію витік конфіденційних документів.

Україну у цьому міжнародному розслідуванні представляли «Слідство.Інфо», які 3 жовтня анонсували показ фільму «Офшор 95». Того ж дня прем'єрний показ ледь не скасували, оскільки керівник київської «Малої Опери» за кілька годин до показу відмінив його під різними причинами.

Згодом показ все ж відбувся, але ЗМІ писали, що в КМДА дзвонив невідомий чоловік, який, представившись співробітником СБУ, погрожував проблемами у разі показу фільму

За даними «Слідство.Інфо, офшорні фірми президента України Володимира Зеленського та його близьких соратників могли бути причетними до переказів 40 мільйонів доларів від структур, пов’язаних із олігархом Ігорем Коломойським, йдеться в фільмі-розслідуванні «Слідства.Інфо» «Офшор 95».

Також у розслідуванні йдеться, що 2018 року партнером Ткаченка по Одеській кіностудії став забудовний Андрій Вавриш, який підтвердив зацікавленість у побудові житла «для знімальних груп» на території студії. «Детектор медіа» писав, що Ткаченка і Осіпова в конфлікті щодо змін в Одеській кіностудії підтримував канал «1+1».

Через конфлікт інтересів Олександр Ткаченко після обрання до Верховної Ради продав свою частку Одеської кіностудії банкіру Олександру Морозову, однак у декларації про доходи отримані за цю частку гроші не вказав. За інформацією «Слідства.інфо», Морозов не платив Ткаченку. Розслідувачі припускають, що Морозов  номінальний власник частки, яка реально належить Ткаченку.

Фото: HOLA News

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1106
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду