7 новин про офшори Зеленського – як російські держЗМІ ігнорують росіян в Pandora Papers, але пишуть про всіх інших фігурантів

7 новин про офшори Зеленського – як російські держЗМІ ігнорують росіян в Pandora Papers, але пишуть про всіх інших фігурантів

4 Жовтня 2021
1050
4 Жовтня 2021
21:38

7 новин про офшори Зеленського – як російські держЗМІ ігнорують росіян в Pandora Papers, але пишуть про всіх інших фігурантів

1050
Російські державні ЗМІ і телеканали майже не писали про офшори людей з оточення Путіна, які згадуються в Pandora Papers. Замість публікацій про російських учасників архіву вони писали про Зеленського, прем'єра Чехії та інших іноземних політиків.
7 новин про офшори Зеленського – як російські держЗМІ ігнорують росіян в Pandora Papers, але пишуть про всіх інших фігурантів
7 новин про офшори Зеленського – як російські держЗМІ ігнорують росіян в Pandora Papers, але пишуть про всіх інших фігурантів

В новому розслідуванні Pandora Papers йдеться зокрема про 52 російських олігархів й людей з найближчого оточення президента РФ Володимира Путіна. Зокрема, про близьку подругу президента й імовірно матір його імовірної третьої доньки Світлану Кривоногих, голову адміністрації президента Антона Вайно, зятя міністра закордонних справ Сергія Лаврова Олександра Винокурова та ін. Розслідування Pandora Papers в контексті Росії опублікувало видання «Важные истории», яке в РФ внесли у список «іноагентів»

Попри те, що Росія посіла перше місце серед всіх країн за кількістю згаданих в архіві клієнтів офшорних юрисдикцій, пише Tjournal, про нього майже не згадували російські дежЗМІ та телеканали. 

Натомість російські агентства писали про інших фігурантів Pandora Papers – наприклад, пов’язане з Пригожиним РІА «Новости» написало 7 новин про офшори Володимира Зеленського, згадало про співачку Шакіру, прем'єр-міністра Чехії Андрія Бабіша, президента Кенії Ухуру Кеніатта, колишніх і чинних президентів країн Латинської Америки, Конго, Кабона, Бахрейну та Катару.

З росіян РІА «Новости» написало тільки про гендиректора «Первого канала» Костянтина Ернста – після того, як він прокоментував розслідування. Про людей з «оточення» Путіна агентство промовчало.

Агентство «ТАСС» не опублікувало жодної новини про росіян, які згадуються в Pandora Papers. Навіть у новині з коментарем прессекретаря Путіна Дмитра Пєскова.

Ні в одній з публікацій RT російські олігархи або чиновники не згадуються. Замість цього підкреслюється, що ICIJ фінансується фондом Джорджа Сороса й що він «пов'язаний з Центром з дослідження корупції та організованої злочинності (OCCRP), який, своєю чергою, фінансується Агентством США з міжнародного розвитку (USAID)».

Телеканал «Дождь», який в Росії визнали «іноагентом», звернув увагу, що з федеральних каналів про розслідування йшлося лише в новинних випусках НТВ й без згадки про росіян, згаданих в архівах. У двох сюжетах згадуються офшори Зеленського, Бабіша та інших іноземних політиків.

У випусках новин на «Первом канале» і «Росії-24» про публікацію розслідування не говорилося.

Нагадаємо, що 3 жовтня міжнародна мережа The International Consortium of Investigative Journalists опублікувала The Pandora Papers – аналіз чергового витоку документів про офшорні компанії відомих політичних діячів світу. Це понад 600 журналістів із 117 країн світу протягом року досліджували 11,9 мільйонів конфіденційних файлів – це найбільший за всю історію витік конфіденційних документів

Україну у цьому міжнародному розслідуванні представляли «Слідство.Інфо», які 3 жовтня анонсували показ фільму «Офшор 95». Того ж дня прем'єрний показ ледь не скасували, оскільки керівник київської «Малої Опери» за кілька годин до показу відмінив його під різними причинами.

Згодом показ все ж відбувся, але ЗМІ писали, що в КМДА дзвонив невідомий чоловік, який, представившись співробітником СБУ, погрожував проблемами у разі показу фільму

За днаними «Слідство.Інфо, офшорні фірми президента України Володимира Зеленського та його близьких соратників могли бути причетними до переказів 40 мільйонів доларів від структур, пов’язаних із олігархом Ігорем Коломойським, йдеться в фільмі-розслідуванні «Слідства.Інфо» «Офшор 95».

Також у розслідуванні йдеться, що 2018 року партнером Ткаченка по Одеській кіностудії став забудовний Андрій Вавриш, який підтвердив зацікавленість у побудові житла «для знімальних груп» на території студії. «Детектор медіа» писав, що Ткаченка і Осіпова в конфлікті щодо змін в Одеській кіностудії підтримував канал «1+1».

Через конфлікт інтересів Олександр Ткаченко після обрання до Верховної Ради продав свою частку Одеської кіностудії банкіру Олександру Морозову, однак у декларації про доходи отримані за цю частку гроші не вказав. За інформацією «Слідства.інфо», Морозов не платив Ткаченку. Розслідувачі припускають, що Морозов  номінальний власник частки, яка реально належить Ткаченку.

Фото: Pandora Papers

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1050
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду