«Слідство.Інфо» випустило ще один матеріал про «Квартал» та офшори Зеленського

«Слідство.Інфо» випустило ще один матеріал про «Квартал» та офшори Зеленського

7 Жовтня 2021
5883
7 Жовтня 2021
17:26

«Слідство.Інфо» випустило ще один матеріал про «Квартал» та офшори Зеленського

5883
Журналісти порахували прибутки групи компаній за 9 років співробітництва з «1+1».
«Слідство.Інфо» випустило ще один матеріал про «Квартал» та офшори Зеленського
«Слідство.Інфо» випустило ще один матеріал про «Квартал» та офшори Зеленського

Днями «Слідство.інфо» випустило розслідування про офшорний бізнес оточення президента Володимира Зеленського. Воно базується на витоку документів Pandora Papers, наразі найбільшому в історії.

Журналісти, як заявляють, знайшли документи, які підтверджували інформацію, опубліковану під час передвиборчих перегонів 2019 року. А саме схеми, за якими офшорні фірми Зеленського та його команди з 2012 року нібито отримали 40 млн доларів від компаній, пов'язаних з олігархом Ігорем Коломойським.

Як заявляють журналісти, це відбувалося у період, коли «Студія 95» Володимира Зеленського тільки розпочинала співпрацю з каналом «1+1», основним власником якого є Коломойський. 40 млн доларів формально були сплачені як внесок до статутного капіталу. Тобто Ігор Коломойський наче вклав ці гроші до бізнесу «кварталівців». До того ж, фірми, з яких прийшли ці гроші, стверджують у  «Слідство.інфо», підозрюються у відмиванні мільярдів з «Приватбанку».

Раніше олігарх Ігор Коломойський розповів, що за рік «кварталівці» заробляють від 10 до 20 мільйонів доларів.

«Слідство.інфо» посилається на відкриті дані та власні джерела в податковій службі та стверджує, що всього у групі «Квартал 95» вони нарахували 24 компаній, більшість із яких займаються телебаченням, концертами та кіно. Найактивніше грошей отримують 11 з них.

Журналісти дослідили три показники: дохід, прибуток та податок на нього.

Того року, коли «Квартал» почав співпрацювати з Коломойським (2012), ключові люди компанії зареєстрували низку фірм на «далеких островах».

Борис Шефір у коментарі журналістам пояснив, що офшори були необхідні через дії тодішніх законотворців. Мовляв, бізнес знаходився «під загрозою бандитів, які приходили до влади», тому його треба було захищати.

За даними «Слідства.інфо», у 2012 році, коли «Квартал» переходив на «1+1», то отримав 20 207 810 доларів. Це найбільший їхній дохід за 9 років. Частину цих грошей гумористам заплатили на каналі «Інтер», на якому вони працювали до того. За оцінками «Форбс», за контрактом з «Інтером» «Квартал» отримував 11-12 млн доларів на рік.

За даними «Слідства.інфо», за час роботи на Коломойського у фірм оточення Зеленського з'явилася коштовна нерухомість у центрі Лондона. Вона обійшлася колишнім партнерам президента у 7,5 млн доларів.

Прибутків у 2012 році компанії показали небагато. Наприклад, з 20,2 млн доларів доходу – 333,2 тис. податку – 43,4 тис. доларів податку. Далі справи дещо погіршувались: у 2013 (дохід 4,6 млн доларів, збиток 49,5 млн доларів, податок 19,7 млн доларів), 2014 (дохід 4,8 млн доларів, збиток 62,6 млн доларів, податок 23 млн доларів) та 2015 роках дохід (2,6 млн доларів, збиток 265 тис. доларів, податок 2434 доларів)  фірми показували збиток, який щороку зростав, і компанії витрачали більше, ніж отримували.

Тому більшість компаній групи в той час або взагалі не сплачували податок на прибуток, бо не було з чого, а бо сплачували його мінімально. Цих офіційних грошей, на думку «Слідства.інфо», не вистачило би на купівлю коштовної нерухомості.

З 2015 року на екрани виходить серіал «Слуга народу». З того часу, зазначають у «Слідство.інфо», справи у групи «Квартал» пішли в гору.

У 2016-му вони отримали дохід у 9,75 млн доларів, прибуток у 1,57 млн доларів та сплатили прибуток у 369,4 тис. доларів.

У 2017-му дохід – 12,84 млн доларів, прибуток – 1,48 млн доларів, податок – 313,89 тис. доларів.

У 2019-му дохід – 13,21 млн доларів, прибуток – 2,2 млн доларів, податок – 576,87 тис. доларів.

«Апогею», як називають у «Слідстві», ситуація досягає в 2019-му, коли на екрани виходить третя частина серіалу «Слуга народу». При цьому Зеленський офіційно виходить із бізнесу і стає президентом. Доходи «Кварталу» знов сягають 20 млн доларів. Загалом за роки співпраці з «1+1» «кварталівці» заплатили 3,2 млн доларів податку на прибуток, при цьому отримали 13,8 млн доларів прибутку при доходах у 108 млн доларів.

У «Слідстві» згадали, що «кварталівці» також отримують дохід від концертів, корпоративів та іншої діяльності.

Нагадаємо, розслідування «Слідства.Інфо» про «офшори» Зеленського, яке базується на документах Pandora Papers, вийшло у неділю, 3 жовтня. Pandora Papers – це колаборація журналістів-розслідувачів, яка за словами журналістів, «розкриває таємниці 35 нинішніх і колишніх світових лідерів, більш як 330 чиновників у 90 країнах світу». 

Окрім Зеленського, фігурантами Pandora Papers виявились президент Росії Володимир Путін, прем'єр-міністр Чехії Андрей Бабіш, президент Азербайджану Ільхам Алієв, експрезидент Казахстану Нурсултан Назарбаєв, колишній прем’єр-міністр Британії Тоні Блер та ін.

Для України ключовим елементом розслідування є припущення, що фірми Зеленського та його близьких соратників могли бути причетними до переказів 40 мільйонів доларів від структур, пов’язаних із олігархом Ігорем Коломойським.  За даними джерел «Слідства.Інфо», переказ грошей відбувався через кіпрську філію «Приватбанку» – ту саму, через яку олігарх міг відмивати мільйони.

Презентація фільму журналістів «Слідства.Інфо» «Офшор 95» відбулась у київській «Малій Опері» на Лук'янівці. За кілька годин до прем'єри керівництво закладу відмовило у проведенні заходу, посилаючись на відсутність світла чи початок ремонту. 

Керівниця «Слідство.Інфо» Анна Бабінець повідомила, що коли вона приїхала «Малої Опери», то світло там було, а ремонтні роботи не велись.

Пізніше, після розголосу у ЗМІ, кервіництво «Малої Опери» дозволило провести запланований показ фільму «Офшор 95» у приміщенні закладу. 

За даними «Української правди», після рішення директора «Малої Опери» все ж таки дозволити показ, у КМДА зателефонував чоловік, який представився «начальником СБУ» і пригрозив «проблемами, якщо показ все ж відбудеться».

Редакція дзвонила за номером, з якого телефонували у КМДА. Чоловік, який взяв слухавку, відмовився представитись і скинув виклик після питання, чи працює він у СБУ.

Фото: скріншот зі серіалу

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
5883
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду