Російський телеканал «Дождь» та видання «Важные истории» внесли до списку ЗМІ-«іноземних агентів»

Російський телеканал «Дождь» та видання «Важные истории» внесли до списку ЗМІ-«іноземних агентів»

20 Серпня 2021
1808
20 Серпня 2021
19:20

Російський телеканал «Дождь» та видання «Важные истории» внесли до списку ЗМІ-«іноземних агентів»

1808
Крім них, в цьому списку вже є «Голос Америки», «Настоящее Время» та різні підрозділи «Радіо Свобода».
Російський телеканал «Дождь» та видання «Важные истории» внесли до списку ЗМІ-«іноземних агентів»
Російський телеканал «Дождь» та видання «Важные истории» внесли до списку ЗМІ-«іноземних агентів»

Телеканал «Дождь» і та видання «Важные истории» внесли до реєстру ЗМІ-«іноземних агентів».

Інформація про це з’явилась на сайті російського Мін'юсту.

Крім них, до списку вже внесли,  «Голос Америки», «Настоящее Время», «Кавказ.Реалии», «Крым.Реалии», «Сибирь.Реалии» та інші.

До списку потрапили також і журналісти «Важных историй» – головред Роман Анін, Роман Шлейнов, Алеся Мароховська, Ірина Долініна, Дмитро Веліковский та Олеся Шмагун.

Ситуацію прокоментувала виданню «Медуза» засновниця і гендиректорка «Дождя» Наталія Синдєєва.

«Очевидно, що рано чи пізно це мало трапитися. Як відповісти на це питання, коли репресивна машина включилася? Тому дивно, що ми ще якийсь час протрималися. Але нічого, ми так просто не здамося, продовжимо працювати!», – сказала вона.

Також вона заявила, що планує оскаржити новий статус. І що до такого неможливо підготуватись. 

«Неможливо готуватися до такого. Ми намагалися подумати, але це неможливо. Як можна подумати про те, що тобі завтра дадуть по голові і ти потрапиш в лікарню з якимись травмами? Це те ж саме, розумієте? Неможливо до цього готуватися. Зараз будемо думати», – додала вона.

Нагадаємо, що у Росії діє закон про так званих «іноземних агентів», у 2021 році влада додала до відповідного  реєстру такі ЗМІ як «Медуза» (базується в Латвії), московське «Первое Антикоррупционное СМИ» та VTimes.io, яке зареєстроване у Нідерландах, а також The Insider і п'ятьох журналістів російських видань. Відмова видань від маркування своїх матеріалів позначкою «іноземний агент» несе покарання у вигляді штрафу.

Російське видання VTimes вже оголосило про припинення роботи через політичні і фінансові труднощі, які постали перед редакцією після присвоєння виданню статусу «іноземного агента».

4 червня 2021 року суд відмовив виданню «Медуза» у задоволенні позову про виключення з реєстру ЗМІ-«іноагентів». Щоб уникнути закриття «Медуза» була вимушена запустити донати.

Також в списку «іноземних агентів» опинилась московська редакція Радіо Свобода, яка відмовляється виконувати відповідні приписи держави. 

Через утиски у Росії журналістів та працівників російської служби «Радіо Свобода» перевозять до Києва та Праги. З 18 травня московське бюро «Радіо Свобода» почало випускати програми з київської студії. 

19 травня Радіо Свобода та генеральний директор московського бюро Андрій Шарий подали до ЄСПЛ скаргу щодо використання Росією закону про «іноземних агентів», внаслідок чого з січня на редакцію та самого Шарого були накладені штрафи на мільйони доларів.

Пов’язані з Михайлом Ходорковським видання «МБХ Медиа», «Открытые медиа» і правозахисний проєкт «Правозащита Открытки» оголосили про припинення роботи після блокування Роскомнаглядом їхніх сайтів.

Фото: студія «Дождя»

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1808
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду