Звільнення Павлюка: нетрадиційні традиційні цінності

15 Червня 2009
31187
15 Червня 2009
12:32

Звільнення Павлюка: нетрадиційні традиційні цінності

31187
Прикрість полягає ще й у тому, що наші журналісти так легко пишуть заяву про звільнення.
Звільнення Павлюка: нетрадиційні традиційні цінності

Тепер можна сказати, що Новий канал почав виробляти традиційні цінності. Звучить це словосполучення нібито красиво - асоціюється з сім'єю, дітьми, різноманітними народними обрядами. Але після звільнення шеф-редактора програми «Репортер» на Новому каналі Володимира Павлюка можна констатувати, що традиційні цінності тут якісь викривлені. Ба більше: такі нетрадиційні цінності, схоже, мають тут традицією.

 

Трохи менше ніж два роки тому з Нового «пішли» іншого шеф-редактора - жовтуватої програми «Ексклюзив» Карину Самохвалову. Вона мала сміливість (чи необережність?) розповісти у програмі про дочку Президента України Віталіну Ющенко, а саме про її начебто бурхливий роман із грузинським дизайнером Автанділом Цквітінідзе. Тодішня шеф-редакторка, як пояснювала прес-служба каналу, припустилася «грубого порушення журналістської етики» і в ефір пустили інформацію, не підтверджену з жодних джерел. Хоча насправді слова «бурхливий роман» фігурували лише в підводці, а в самому сюжеті розповідалося про ділові стосунки. Тим не менш, Карину Самохвалову запросили до начальства і врешті вона написала заяву про звільнення.

 

З Володимиром Павлюком, якщо судити з його слів, все повторилося за аналогічним сценарієм. Він показав ролик з інтернету з Юлією Тимошенко, яка готується до ефіру і каже: «Пропало всьо». Потім шеф-редактора «Репортера» викликали до начальства, і після нудної балачки він написав заяву про звільнення. Прес-служба каналу й цього разу не залишилася осторонь. Її керівниця Ольга Балабан повідомила, що Павлюка зрадило почуття міри, бо в серйозних аналітичних програмах, мовляв, не можна використовувати синхрони з інтернету.

 

Коли подібна сталося з пані Самохваловою, автор цих рядків зауважив, що з такими підходами рейтинг Віктора Ющенка довго не протримається. Автор навіть висловив думку, що Ющенкові варто грюкнути кулаком по столі і сказати, мовляв, що це ви там таке з нещасною журналісткою виробляєте? Він не лише зберіг би обличчя, але й рейтинг підвищив.

 

Тепер із аналогічною пропозицією до Юлії Тимошенко звернулася народна депутатка від регіонів Ганна Герман. На відміну від Віктора Ющенка Тимошенко дуже добре відчуває момент для піару і не пропускає такої можливості. Можливо, вона відреагує на заклики Герман. Хоч би скільки не казали, що прем'єрка не має до цього стосунку, та хто їй повірить? І якщо вона тепер не заступиться за журналіста, на її рейтингу це позначиться далеко не найкращим чином.

 

Прикрість полягає ще й у тому, що наші журналісти так легко пишуть заяву про звільнення. Звісно, дуже тяжко працювати з керівництвом, котре не хоче тебе бачити, котре може застосувати тисячу засобів для твого витіснення. Але принаймні варто було б спробувати боротися. Тим більше, що вже є кілька виграшних справ за сприяння Київської незалежної медіа-профспілки - зокрема, вигравали суд працівники каналу UBC та Національної телекомпанії України. Якщо кількість таких виграшів стане критичною, роботодавці добре подумають, перш ніж звільняти працівників під тиском або з порушенням закону.

 

Юрій Луканов, голова комітету Київської незалежної медіа-профспілки

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
31187
Читайте також
29.03.2010 09:00
Юрій Луканов
, для «Детектор медіа»
10 087
03.09.2009 18:42
Юрій Луканов
, для «Детектор медіа»
48 587
19.06.2009 17:31
Маша Томак, Іван Капсамун, «День»
21 703
16.06.2009 08:24
Олеся Маркитан, для «Детектор медіа»
26 145
15.06.2009 12:25
Анна Григораш, «Українська правда»
28 641
Коментарі
23
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
VALENTYN
5637 дн. тому
Вигнали - і вірно зробили. Журналіст повинен розрізняти гарячу новину і скандал, гострий матеріал і відверту провокацію. Врешті решт є поняття чистоплотності. Те що це груба підстава - очевидно. Такі "гострі новини" можна траслювати з редакційного туалету розмістивши там веб камеру. Це буде правда? -Так правда. Її оприлюднювати приличній людині можна? - НІ!!! Це і є складова журналістської етики і професіоналізму. /// Я особисто не прочитав жодного речення з роздруківок плівок Мельниченка - є певна межа. Чужі листи читати не можна вчили мене тато і мама. Якщо спецорганам потрібна інформація добута незаконним шляхом, то хай вони цим і займаються. /// Щодо ролика: звичайний технічний момент, може ще покажете, як на наших учасників ток шоу накладають грим??? - Це не ті ситуації, де працює правило, що народ має право знати. Є НЕ МЕНШЕ ПРАВИЛО - НАРОД МАЄ ПРАВО НЕ ЗНАТИ.
Юрій Луканов
5637 дн. тому
Шановний! Я не маю честі бути з вами знайомим, тому називаю вас на "ви". Згадана вами інформацію означає тільки те, що внески, які збирає КНМП залишаються для використання КНМП. Ні про яку мою кишеню не йдеться. тим більше, що після оплати офісу і здійснити інших[ необхідних витрат, із 15 гривень внесків на місяць , які платять члени профспілки, щоьс вкрасти вельми складно. Тут би ще й доплачувати зі своєї не довелося. Ми згодні виділяти половину зібраних внесків на діяльність НМПУ. А між НМПУ і КНМП відбувається звичайна дискусія. Перед НМПУ питання подібним чином ставили й інші регіональні організації.
AFT
5637 дн. тому
Звільнений колись // 16.06.2009 10:05:31- Скрипин попустисть!
Звільнений колись
5637 дн. тому
Луканов, про яку довіру до незалежної медіа-профспілки ти верзеш, якщо ви всередині не можете собі раду дати! Ось остання новина за вчора, що ти, Луканов, як голова КНМП, ведеш шкідливу розкольницьку діяльність проти своєї ж головної НМПУ. http://www.telekritika.ua/news/2009-06-16/46231 По суті твої дії (щодо внесків) означають їхнє привласнення до кишені, а за це тобі доведеться відповідати у прокуратурі й відшкодувати збитки (достатньо одної скарги члена КНМП до правохоронних органів) І ти, Луканов, ще щось патякаєш про корисність профспілки... Обирають керівниками невідомо кого, а потім гроші зникають...
Юрій Луканов
5638 дн. тому
h Шановний! У справі Терещенка профспілка не грала провідної ролі, а була лише третьою стороною. Потім в судових справах ви у дуже рідкісних випадках можете бути на 100% впевнені у перемозі. Однак ми виграємо певну кількість справ. Крім того, сам факт наявності профспілки в деяких редакціях змушує менеджемент діяти з оглядкою і намагатися не порушувати закон. Але мене біл ше тривожить радісно-ощлоблена інтонація у вашому дпописі. Ви ніби радієте, що організація, яка б мала вас захищати, не виявилася всемогутньою. А вона не буде такою, коли ви так до неї ставитеся. Ви вступіть до неї і спробуйте в ній працювати. Уже на одну людську силу в ній буде більше.
васе
5638 дн. тому
А ти напевно цей шлях вже пройшов, да? З туалетного паперу салати готувати навчився...сам їш, холоп!
вася
5638 дн. тому
диплом можна купити, можна навіть справді вивчитися на журналіста, освоїти і клавіатуру і орфографію, а от шляхетність, коректність, інтелігентність, інтуїтивне відчуття міри, місця і часу - можна тільки успадкувати. Мене дуже дратують оті із грязі, котрі повірили, що вони вже князі. Із затурканих селянських та пролетарських сімей, білі комірчики та бабочки, але - "шоколад" під нігтями... Шлях до князів від освоєння паперу туалетного ще дуже багатьом із вас починати доведеться..
''''''h
5638 дн. тому
Пане Луканов, і що допомогла Терещенку та профспілка????? Мали її в носі, з нею ніхто не рахується, вона недолуга, безпорадна, і зайва. ІМХО
zztop
5638 дн. тому
У вас марення, заказушне, як у спарвжнх тролей:))Не фраза "пропало все" так вас обурила, а тест що показали змiну iнтонацiй артистки-Юлi, як вона лохiв розводить...А тут сама двiчи лоханулась! Ось це вам муляэ:)))Стосовно моралi та етики спитайте нанопродюсера Ткаченка, як вiн Вiкна Нагiева ставив, де знущались з Украiни- тодi ви мовчали на, цуцики!
Цитата з УП
5638 дн. тому
Так, Павлюк (zztop), заспокойся і спокійно сприймай правду про себе! Ще одна цитата з УП: 15.06.09 12:41 ___val_lav Того журналіста "попросили" за непорядність. Із того, що пише авторка зрозуміло, що слова "пропало все" стосувалимсь не коаліції з ПР, а тексту на моніторі. Журналіст який випустив цей ролик не розяснив ситуації. Відбулась свідома маніпуляція. І до свободи слова це не має відношення. Мова йде про звичайну непорядність. Наші журналісти взагалі не розуміють значення виразу "свобода слова".
zztop
5638 дн. тому
От блiн, пiдключили штабних тролей цiтатами флудить.)) Пишить щось нове, чи платять лишн за копiпаст? Подивимось як сьодня на ictv ваша шефиня буде пургу нести. Волчиця в авечьей шкуре!:))
Луканов
5638 дн. тому
Звільненому колись. Я вважаю, що ососба має значення. Інакше, якого біса ми ходили б раз на п"ять років голосувати за президента? Я своїй скромній особі без зайвої скромніості приписую вгамування емоцій, які кипіли навколо профспілки. Це не значить, що всі проблеми вирішено. Але принаймні їхнє розв"язання перейшло у конструктивну площину без бурхїливих звинувачень одне одного. Ви маєте рацію - можна самому звернутися до суду. Але зверніть увагу, що член КНМП Олесь Терещенко звернувся до профспілки, щоб вона була третьою стороною в суді. Крім того. профспілка має інші засоби впливу - не лише судові. Хоча вона не є організаціє, яка може всі проблеми повирішувати за тих, хто їх має.
Богдана - Волинська НМП
5638 дн. тому
Цілком погоджуюся з Лукановим і вважаю, що проблема - насамперед у журналістах і їх безхребетності: ну не вміють вони відстоювати свої позиції. Накричали на них, нагрюкали... - і заява підписана. Якісь незрозумілі приписи, заборони використовувати інтернет? А з чого починається робочий день? Не з інтернету? Може, так зручніше, звичніше - стати привселюдно жертвою? А чому не поборотися? Чому не залучити медіа-профспілку, Міжнародну Федерацію журналістів? Та врешті: чому сидять тихо, як миші, працівники "Нового", коли звільняють їх колегу? Де ваша солідаарність? Що робить ваша профспілка? Чи вона прокерівницька? Чому ви всі хором не напишете аяви на звільнення? Всіх би не звільнили і не звільнили б вашого колегу... Але всі звикли: втягувати голови в плечі й оселятись у "крайній хаті"
Цитата з УП
5638 дн. тому
15.06.09 13:41 ___be-my-king Знаєте, я вважаю, що проблема в самій журналістиці в Україні...Чомусь всі журналюги вважають, що потрібно показувати ВСЕ, що називається правдою. Але це не так. Бо тоді, давайте покажем, як Тимошенко змінює прокладки, як Янукович одягає презерватив...І ЦЕ БУДЕ ПРАВДА!!! Всі журналюги взвиють...ЦЕ Ж ЦЕНЗУРА!!! МИ ХОЧЕМ ПОКАЗАТИ! Це є безкультурність. Добре, що Тимошенко не почала розминати мімку обличчя (як це зазвичай роблять) - тоді півінета би ржало...ЦЕ ЩО І Є ТА СВОБОДА СЛОВА??
Цитата з УП
5638 дн. тому
15.06.09 13:20 ___BESIK Успех журналиста -- это прежде всего личные контакты, которые выстраиваются годами. Павлюк и еже с ним обгадили всех своих коллег с ног до головы. А СС -- это ширма, за которой прячут то ли личную неприязнь к политику (что есть недопустимо), то ли махровый непрофессионализм. Мало того, это было официальное обращение высшего должностного лица страны. Для Павлюка, этой дамочки с 1+1 -- это должно стать черной меткой на право заниматься профессией.
Звільнений колись
5638 дн. тому
Коли мене незаконно звільнили, я звертався до КНМП по допомогу. Пообіцяли, але ніц не допомогли. А захиститися можна і самим через суд, що, наприклад, роблять Добровольська, Терещенко і Безулик. Подвійні стандарти у вашій профспілці були і є, ще й тісно з БЮТ пов"язані. Візьміть випадок з виключенням Ілащука - це конструктивно? Особа Луканова тут не має значення. Сьогодні ви її очолюєте, завтра хтось інший, а репутація у профспілки не дає підстав їй довіряти.
zztop
5638 дн. тому
Певно ви тезами про власну згоду, ще з совка озбролись?Тобто треба мати згоду Берлусконi, щоб довести його зв'язки з неповнолiтнiми дiвчатами? Та вас засмiють i iталiйцi, I британьцi та хто завгодно! Ось тому що так , як ви ПРиБЮТ I придумали 34 статтю в новой конст.
Багато галасу даремно!
5638 дн. тому
Як на мене, в цій історії з роликом є дві складові. Перша - журналістська, друга - політична. Всі, хто мають відношення до телекухні, прекрасно знають, що жоден запис не обходиться без подібних "прорахунків". На то він і запис, а не прямий ефір. Навіть профі-ведучі припускаються подібного, що часто знаходить своє місце в різних святкових КОРПОРАТИВНИХ "капусниках". І я згодна, що виставляти на показ подібні речі можна лише за згодою учасника. Інакше - не етично. Хоча, на жаль,нинішні журналісти,здається, взагалі про етику та мораль не замислюються. Для них етичтно те, що дає рейтинг=гроші. В такому випадку, можна підглянути, як хтось з можновладців приймає душ, чи перевдягається - навряд чи, враховуючи їхній вік, це буде приємне видовище (згадаймо Семенюк на відпочинку!) Якщо розгладати політичну складову, то дискредитувати цим роликом Тимошенко навряд чи вдалося - не було там крамоли. Ну технічний брак, ну відреагувала Ю.В. Едине, що з цього можна винести - виступ Януковича таки "дістав" прем"єрку, примусив нервувати. До звільненя, переконана, Ю.В. не має ніякого відношення, коча піар на захисті "знедолених" може собі зробити легко. Щодо звільнення журналіста, можливо,це занадто жорстко (хоча керівник має на це право!), можна було б доганою обійтися за "відсутність почуття міри". Втім, можливо, це був лише привід?
zztop
5638 дн. тому
Певна рiч- Ткаченко бреше, що вiн не намагався звiльнити журналiстiв ТСН. Вчинок Катеринчук виклика повагу-молодець, чоловiчий характер.:)Ткаченко хотiв показати, хто господарь, зо вiн може звiльнити не одного (як на Новому), а оптом, ще й зробити це руками Катеринчук.Не вийшло. Але можливи рецдиви, бо ця людина бреше.
УП дала бiльще за ТК?
5638 дн. тому
З якого це дива гендиректор 1+1 на постiйному зв'язку пресслужбо КМ-це що, його функцiДля цього Ткаченка кращеб було бути на з'язку з рейтингами свого каналу- вони вже нижче будь-якого плинтуса, ще й канал на 6-му мiсцi. Чи це правда , що Так потрiбно комусь?
Луканов
5638 дн. тому
Звільненому колись. Якщо ви мені апріорі не довіряєте, то тут уже навряд чи можна допомогти. Але ви спробуйте вимкнути емоції і увімкнути логіку і дати собв відповідь на запитання: а чим Луканов викликав вашу недовіру? Вкрав? Обдурив? Пообіцяв і не зробив? Був куплений оліграхами?
GH, md
5638 дн. тому
(http://www.pravda.com.ua/news/2009/6/15/96528.htm).... "1+1": Пропало ще не все Вихід ролика "Пропало все" також спричинив скандал на "1+1". Вже тиждень канал трусить від конфлікту, що стався між його гендиректором Олександром Ткаченком і керівником департаменту інформаційного та суспільно-політичного мовлення Наталею Катеринчук. Працівники 1+1 розповіли "Українській правді", що все почалося після появи "Пропало все!" в ефірі. Тоді Ткаченко зв’язався з Катеринчук за допомогою відеозв’язку – у той момент він перебував у своєму офісі на Майдані Незалежності, вона – у своєму кабінеті на Мельникова, 42. Оскільки кабінет Катеринчук інтегрований у журналістський ньюзрум, простір якого розділений лише скляними перегородками, свідками розборок керівників каналу стали журналісти. Один з них поділився з "Українською правдою" почутим: "Ткаченко не стримував своїх емоцій і кричав на свою підлеглу. Ткаченко був незадоволений саме тим сюжетом, до якого увійшов ролик з Тимошенко "Пропало все!". Його претензії зводилися до того, що журналісти пустили в ефір технічну частину звернення прем’єра, на що начебто не мали права". Головною вимогою Ткаченка нібито було покарання всієї випускової групи ТСН, яка займалася підготовкою ефіру – аж до звільнення. На що Катеринчук відповіла, що цього робити не буде. Вона пообіцяла апелювати до власників каналу – корпорації CME. Наступного дня після цієї публічної сварки Катеринчук взагалі пішла на лікарняний і до кінця тижня на каналі не з’являлася. За словами журналістів, конфлікт не вичерпано, і вони досі не знають про свою подальшу долю. З інших джерел "Українській правді" стало відомо, що пізніше, спеціально для власників "1+1", сюжет з казусом Тимошенко було розкадровано, перекладено англійською мовою і надіслано до закордонного офісу корпорації СМЕ. Як розповідають джерела "Української правди" на 1+1, румунські представники СМЕ на каналі теж не погоджуються з жорсткою позицією Ткаченка. Слід зазначити, що між головними менеджерами 1+1 – Ткаченко і Катеринчук – вже більше року триває конфлікт. І, можливо, кожен з них намагається використати цей випадок у своїй боротьбі і своїм конкурентом. Якщо у випадку з "Новим каналом" ніхто не приховує мотивів нападок на журналістів, то керівники "1+1" взагалі відкидають існування будь-якого конфлікту. Так, у коментарі "Українській правді" гендиректор групи компаній "1+1" Олександр Ткаченко заперечив тиск на журналістів. "Це маячня! Розмов з приводу звільнення будь-кого через цей привід чи через якийсь інший не було", - запевнив Ткаченко і додав, що не хоче коментувати "вислови анонімів". Водночас він підтвердив, що Наталія Катеринчук перебуває на лікарняному. При цьому гендиректор "1+1" спростував наявність будь-якого тиску на канал з боку Кабміну після показу тимошенкіного зізнання "Пропало все!" "Я не вів розмов з приводу цього ролика. Але ми на постійному зв’язку, в тому числі і з прес-службою Кабміну, як і з іншими прес-службами. Ми періодично спілкуємось", - сказав Ткаченко. *** Оскільки історія з тиском на журналістів кидає тінь на команду Тимошенко, "Українська правда" звернулася до прес-секретаря Тимошенко Марини Сороки, але вона відмовилась від коментарів. Проте в оточенні Тимошенко вже поговорюють про "змову" проти неї з метою дискредитації. Можливо, найближчим часом прем’єр зробить заяву саме з таким мессиджем і попросить власників каналів не чіпати журналістів. Публічно стати на бік ображених і "перевести стрілки" тиску на власників телеканалів – це було б цілком у стилі Тимошенко. Водночас і припускати, що Тимошенко власноруч взялася за "зачистку" неслухняних журналістів, мабуть, було б перебільшенням. Можливо, на ситуацію з роликом "Пропало все" наклалося одразу кілька факторів – невдоволення оточення прем’єра, внутрішня боротьба менеджменту з журналістами на каналах, бажання декого з керівництва продемонструвати свою лояльність до Тимошенко... Але не побачити у цій історії ще одну загрозливу тенденцію для свободи слова було б наївністю. Президентська кампанія дедалі сильніше створює політикам спокусу зробити екрани власними рупорами. Тим більше, що доріжка, протоптана у цьому напрямку у 2004 році, ще не встигла зарости.
Звільнений колись
5638 дн. тому
Ні, Юрію! Чомусь зовсім не хочеться звертатися ан до вас, ані до Скрипіна чи Гузя, чи взагалі до КНП та НМПУ по захист у разі звільнення. Просто нема до вас довіри. А довіру взагалі-то треба заслужити! Ви над цим не думали, Юрію?
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду