Віталій Докаленко: «До побачення!»

19 Лютого 2008
51884
19 Лютого 2008
12:54

Віталій Докаленко: «До побачення!»

51884
Звільнення президента НТКУ відбулось всупереч процедурі, передбаченій Законом «Про ТБ і РМ». Коментують Лариса Мудрак, Василь Ілащук, Андрій Шевченко, Ганна Герман, Ігор Курус, Олександр Курдінович.
Віталій Докаленко: «До побачення!»
Президент України Віктор Ющенко звільнив президента Національної телекомпанії України Віталія Докаленка. Відповідний Указ №137/2008, датований 18 лютого, опублікований уранці 19 лютого на сайті Президента.
 
Нагадаємо, за Законом України «Про телебачення і радіомовлення» керівники Національної телекомпанії України призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Верховної Ради України. Кандидатуру на посаду керівника НТКУ визначає і вносить до Верховної Ради України Громадська рада НТКУ. Пропозицію про звільнення з посади керівника НТКУ з відповідним обґрунтуванням готує та вносить до Верховної Ради України Громадська рада НТКУ. Але громадська рада НТКУ дотепер не сформована.
 
Віталій Докаленко очолював Національну телекомпанію України з 27 жовтня 2005 року. До призначення на цю посаду він керував телеканалом ТОНІС, ще раніше – був головним режисером Нового каналу.
 
У документі не вказано причини звільнення Віталія Докаленка. За інформацією із власних джерел «ТК», пан Докаленко написав заяву про звільнення за власним бажанням, проте згодом, нібито,  відкликав її. Утім, офіційного підтвердження цієї версії отримати не вдалося. Як і тим чуткам – втім, із досить впливових джерел – про те, що Докаленка протягом останнього часу викликали до Секретаріату Президента і нібито  «дружньо радили» піти самому, бо інакше буде дано хід справам щодо зловживань на НТКУ.
 
За словами керівника Головної служби інформаційної політики Секретаріату Президента Лариси Мудрак, Віталій Докаленко сам написав заяву про звільнення на ім’я Президента України, «і безпосередньо пан Президент її задовольнив». На її думку, президент НТКУ мав повне право зберегти причини свого рішення у секреті. Тепер, каже вона, буде призначений тимчасовий виконувач обов’язків. «Хто це буде, я не знаю. Це питання вирішується», - каже вона. За інформацією джерел «ТК», головним претендентом на цю посаду є Василь Ілащук.
 
Василь Ілащук повідомив «ТК», що його представлення як в.о. президента НТКУ відбудеться о 15.00 19 лютого. «Я ще не бачив Указу Президента про своє призначення і чув про це лише на словах. Після представлення, якщо нічого не зміниться, я зможу відповідати на ваші запитання більш упевнено», - сказав він.
 
- Пане Василю, чи стало це рішення Президента для вас несподіванкою?
- Скажу вам чесно, що більшою несподіванкою буле те, коли Юлія Володимирівна Тимошенко у грудні минулого року на одній з прес-конференцій сказала про те, що я можу очолити НТКУ. Ось це для мене було справжньою несподіванкою. Після цього було багато чуток, реплік, як негативних, так і позитивних. Але я завжди нормально ставлюся до критики.  
 
- Що вам відомо про звільнення пана Докаленка?
- Думаю, що навряд чи Секретаріат Президента порушив законодавство та Конституцію. Гадаю, вони знайшли законний шлях, як це можна було зробити.  
 
- Якщо сьогодні вас представлять як нового президента НТКУ, якими будуть Ваші перші дії на новій посаді?
- Знаєте, коли ви заходите в ресторан і там щось не склалося із харчами, то очевидно, що там погана кухня. Або не ті інгредієнти, або не той кухар. Тому, я думаю, завжди треба розпочинати з кухні, а потім вже дивитися, чим можна наповнювати меню.
 
На жаль, стан НТКУ на сьогодні не найкращий. Не хочу нарікати ні на кого, бо краще щось зробити самому, аніж критикувати інших. На Першому Національному працює близько двох тисяч осіб, і я думаю, що в першу чергу треба підсилювати людський фактор.
 
Перший заступник голови Державного комітету телебачення і радіомовлення Олександр Курдінович про звільнення президента Національної телекомпанії, засновником якої є Держкомітет, дізнався з новин «Детектор медіа». «Я сподіваюсь, що він написав заяву про звільнення за власним бажанням, і процедуру не було порушено», - сказав пан Курдінович. Поза тим, зазвичай в Указах Президента про звільнення державних службовців за власним бажанням зазначається  ця причина звільнення, чого не було зроблено у випадку з Докаленко.
 
Існування заяви про звільнення за власним бажанням підтверджує й перший заступник голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Ігор Курус, який є кандидатом на посаду голови Держтелерадіо. «Рішення Президента є, і оцінювати його немає потреби, - сказав він «Детектор медіа». – Думаю, в цьому випадку спрацювало те, що Віталій Докаленко написав заяву про звільнення, тому Президент мав видати такий Указ. Так, я розумію, що законом визначена процедура звільнення та призначення керівників компанії, але хто винний, що парламент не працює, і немає громадської ради НТКУ? Людина захотіла піти з роботи й пішла». На думку пана Куруса, тепер Віктор Ющенко має призначити виконувача обов’язків президента НТКУ, адже призначити президента можна лише за процедурою.
 
«Байдуже, хто очолюватиме Національну телекомпанію, поки не прийнято політичного рішення про її перетворення на суспільного мовника. Зараз від того, хто буде керівником, ніщо не залежить. Телекомпанія не є дуже впливовою. Треба віддати належне Віталію Докаленку – він дещо підняв її рейтинг, але ж компанія з такими ресурсами та можливостями мала би бути першою в Україні», - додав Ігор Курус.
 
 «Я розчарований цим рішенням Президента, - сказав «Детектор медіа» народний депутат Андрій Шевченко, колишній віце-президент НТКУ. – Вважаю, що це не наближає Україну до суспільного мовлення і лише посилює правовий безлад навколо державного телебачення».
 
На думку Андрія Шевченка, зміна керівника НТКУ була на часі: «У мене, як і в більшості журналістів та медійників, була маса претензій до Віталія Докаленка. Але навіть добрі справи варто робити законними методами і зрозумілими для суспільства кроками. У нас із Докаленком різні погляди на майбутнє державного телебачення, і я навіть у кошмарному сні не міг уявити, що доведеться захищати його від звільнення. Але закон і справедливість важливіші».
 
За словами депутата, рішення Президента є прямим порушенням процедури призначення та звільнення керівника НТКУ, описаної Законом «Про телебачення і радіомовлення». «Таким чином, по-перше, проігнорована процедура у Верховній Раді України, і громадська рада НТКУ, яка мала би вносити подання про призначення та звільнення керівника НТКУ. По-друге, порушена управлінська логіка, оскільки за статутом, яким зараз керується Національна телекомпанія України, її засновник – Кабінет Міністрів України, а структура, яка погоджує всі кадрові рішення по НТКУ – це Держкомтелерадіо. Наскільки я знаю, ухвалюючи своє рішення, Президент не погоджував його ані з Кабінетом Міністрів України, ні з Держкомтелерадіо. І третє, найголовніше: цей крок є суперечливим сигналом як для суспільства, так і для медійного середовища. Адже Президент, який за два з половиною роки не зробив реальних кроків до створення суспільного мовлення, зараз лише посилює політичний хаос навколо головного державного телеканалу. Вихід із цього хаосу – це якнайшвидше ухвалення закону «Про суспільне мовлення» і якнайшвидше перетворення державного телебачення і радіо у систему СМ, яке повинне працювати на глядача і читача, а не на чиновників і політиків», - сказав Андрій Шевченко.
 
На думку пана Шевченка, звільнення Докаленка є приводом для розгляду на засіданні Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформації, першим заступником голови якого він є. Тож він ініціюватиме розгляд цього питання на засіданні 20 лютого. «З перших розмов із колегами по комітету я можу сказати, що вони не в захваті від такого рішення», - сказав він.
 
За словами голови Комітету Ганни Герман, її колеги обурені і збираються ухвалити звернення до Президента. «Я рідко вживаю такі російські вислови, але це – «правовой беспредел», - прокоментувала цю подію «Детектор медіа» голова Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформації Ганна Герман. – Ми не говоримо, добрий чи поганий Докаленко,  ми закликали аналізувати його діяльність на посаді президента НТКУ, зокрема, провести моніторинг новинного блоку. Але найголовніше тут те, що у справі звільнення Докаленка за законом мала б сказати своє слово Верховна Рада. Рішенням Президента Ющенка її повністю проігноровано. Це кучмівщина! Думаю, ми повинні обговорити цю подію у широких колах громадськості, бо це ще один небезпечний прецедент ставлення до свободи слова та її правових рамок».
 

Член комітету осередку Київської незалежної медіа-профспілки в НТКУ, керівник проекту «Бізнес-чемпіонат» Катерина Кацан вважає, що Докаленко «отримав те, що заслужив». «Коли він очолював НТКУ, Перший національний став більш розважальним, почав нагадувати комерційний телеканал. Хоча раніше він завжди вирізнявся тим, що ніс бодай якесь суспільне навантаження», - пояснює Катерина. За її словами, зараз колектив НТКУ очікує на представлення нового керівника. «Нам би хотілось, аби нас запитали, кого ми хочемо бачити. Але, оскільки нас не запитують, ми приймемо того керівника, якого призначить Президент України. Сподіваємось, що після його призначення почнуться реформи, канал технологічно оновиться, бо зараз він занедбаний: немає нормального студійного оформлення, світла, екранів тощо», - каже вона.

 

«Мені не зовсім зрозуміла процедура звільнення Віталія Докаленка, - каже голова Київської незалежної медіа-профспілки Михайлина Скорик. – Оскільки за законом президента НТКУ мала б знімати Громадська рада, яка так і не була створена, а не Секретаріат Президента. Досі для такого звільнення не було створено правових механізмів. Незрозумілі мені й причини та мета цього звільнення».
 
За словами пані Скорик, під час обговорення можливого звільнення Докаленка члени осередку профспілки на НТКУ дійшли висновку, що новий керівник телекомпанії повинен бути вихідцем з НТКУ, мати свою програму і план дій та пояснити свої наміри колективу. «Останні кілька років колектив НТКУ не має впевненості й визначеності у тому, що буде після зміни керівника. Чи будуть реформи, в якому напрямку? Як, за яким критерієм відбуватиметься скорочення, чи виплачуватимуться звільненим компенсації, і в якому розмірі? Тому зараз колектив сподівається, що нарешті це все стане відомим», - каже Михайлина Скорик.
 
Василь Ілащук, додає вона, входить до осередку КНМП в Національній телекомпанії, тому члени профспілки сподіваються на те, що він, якщо буде призначений в.о. президента,  продовжуватиме дослухатись до думки профспілок, і останні відіграватимуть активнішу роль у середині компанії. «Я переконана, що такий діалог із профспілками, які представляють трудовий колектив, може погасити конфлікти, які останнім часом множились у телекомпанії. Крім цього, ми дуже чекаємо від нового керівництва НТКУ завершення колективних переговорів, які розпочало старе керівництво. Підписання нового колективного договору на 2008 рік та його виконання є запорукою стабільності роботи телекомпанії та її майже тритисячного колективу», - підсумовує Михайлина Скорик.
 
«Указ Президента – до виконання, а не до коментарів», - лаконічно відповіла на прохання прокоментувати рішення глави держави піар-директор НТКУ Лілія Кавецька.
 
«Детектор медіа» зателефонувала до Віталія Докаленка, сподіваючись отримати коментарі щодо його звільнення. Почувши слово «Детектор медіа», Віталій Вікторович сказав: «До побачення!» і поклав трубку.
 
 
Читайте також:
Запитання «ТК»: Який сигнал суспільству подав Віктор Ющенко, призначивши Віталія Докаленка головою НТКУ?
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
Марина Баранівська
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
51884
Читайте також
05.12.2009 05:04
Олександр Якимчук, «День»
9 206
03.06.2008 14:17
Мар'яна Ангелова
, для «Детектор медіа»
57 278
30.05.2008 16:41
Наталія Данькова
41 408
20.02.2008 18:45
Світлана Остапа
35 618
28.11.2007 06:42
Олександр Зирін
для «Детектор медіа»
17 713
29.05.2007 13:13
для «Детектор медіа»
14 654
Коментарі
22
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
ага
6138 дн. тому
Так, Наталія Годун - одна з найкрасивіших та розумніших ведучих українського телебачення. Питання - де ж вона поділася? Я знаю цю людину зі студенської лави, вона надзвичайно кмітлива й винахідлива. Якщо вона робить крок, то тільки вперед! Сподіваюся, що ми її побачимо на провідному українському каналі! Щасти тобі, Н 0аталіє!
глядач
6141 дн. тому
До речі, а чому пішла з Київської регіональної телекомпанії Наталія Годун, одна з самих нормальних ведучих новин? Вона звільнилася чи її вижив О.Ф.Опанасенко, колишній працівник першого каналу? Тепер КДР став каналом практикантів і пенсіонерів. З"явилися дівчата, які зовсім не розуміють про що розповідають у кадрі, а пенсіонери вже не розуміють про що говорять. Цю структуру хтось перевіряє, контролює? Чому телекритика не цікавиться цією темною структурою для відмивання грошей?
Для WSG
6152 дн. тому
Шикарно!!! І головне правдиво. Шкода, що весь цей бардак фінансується з зарплатні звичайних смертних.
пенсіонер з двохтисячного стада
6154 дн. тому
Для WSG.
Твій чорний ротик гірший за {CENSORED}.Схоже,саме {CENSORED} ти заробляєш свої тридцять срібників.
медійним нардепам
6154 дн. тому
Шановні пані Ганна Герман та пан Андрій Шевченко! Скажіть - вам справді досі не соромно говорити про Громадську Раду , про Закон та законність? Чому ви не згадуєте, що Президент України давно подав свої кандидатури до складу Громадської Ради, і це ви, народні депутати досі галасуєте, пікетуєте, протестуєте, нічого більше не робите для створення норальних умов роботи єдиного державного (вже за назвою, а не за змістом) телевізійного каналу. Чимало з його працівників щиро хотіло, аби Докаленко відзвітував перед ВР за свою "роботу" з продажу державного ефіру,закупівлі фільмів, які не вироблялися та інших оборудок. Але навіть у плані роботи профільного комітету на три місяці - жодного слова, крім усного повідомлення п.Герман, що "вже час". Вам же просто ніколи! І велике спасибі Президентові України, що він нарешті перестав на вас сподіватися і сам звільнив цього горе-керівника, про методи керівництва якого вам добре відомо. Ви хочете законності - то почніть з себе, адже ви - Законодавча Влада! Колектив НТКУ надто довго сподівався на ваше втручання, чекав, коли ж ви припините законодавчими методами руйнацію та приховану приватизацію Національної телекомпанії України. Не дочекався, бо у вас інші клопоти. Шкода. Зараз маєте шанс ухвалити таке законодавство, аби нові керівники НТКУ не мали можливостей перетворювати державний канал на кишеньковий - і в прямому, і в переносному сенсі. Спробуйте, може й вийде.
вермутЪ
6154 дн. тому
вперде, дядьку. папловскького з собою забрав?
пиарщик
6154 дн. тому
Уважаемые коллеги, кто сказал, что президентом НТКУ станет Илащук? Это же элементарный трюк, был создан информационный фантом. Просмотрите внимательно ленты новостей, не было ни одного официального заявления о назначении Илащука. Вопрос только в том, какая была цель подобного действия. Ответ, вероятно, находится в политической площади. Василия использовали как рыбку, крючок он заглотил полностью, что лишний раз потверждает, что не место ему на топ-позиции.
WSG
6154 дн. тому
Мене завжди шокував цей "карандаш" чи хломастєр {censored} зі своїм двухтисячним стадом та з великими відсосами із дербюджету. Таких показників (маю на увазі частки та рейтингу) може добитися і добивається у нас в країні колектив із 30 чоловік, та ще й босу на проктолога та яхту заробляють. Хломастер то щось... біля тисячі чоловік предпенсійного віку сидять біля друкарьких машинок та щолкають обличчям в надії отримати преференції на відпочинок, та пільги на навчання наслідків свого безпрезервативного життя. Замінити іх можна , скажімо, одним чоловіком.
Інша частина, за винятком 20-40 чоловік, робить теж саме, що і перша, але в дещо кращих умовах. Ці навіть здатні ну десь раз в неділю тряхнути сідницею, щоб в в конверт щось упало.
Ну і приблизно 20 крутих чєлів - ті що припали губами до самої головки, тобто можуть мати з аренди, фінансових схемок, реклами, спонсорства і тд.
Не памятаю, щоб на протязі 15 років, щось там змінювалось.... (змінювалось...все таки вартість коняку в ганделику весь час зростала {censored})
Новому президенту НТКУ-2
6154 дн. тому
Не звертайте уваги на застереження тих, хто звільняється! Просто вони вже можуть не отримати сої зарплати у 3-4 тис.у.е. - ото і вся їхня турбота про концепціюі стратегію! А ніби вона є зараз або була досі. Просто продавали ефірний час стороннім виробникам, а зі своїх журналістів гетто утворили. Це ж така гарна нагода була - за рік-два роботи на НТКУ нацарювати на будиночки та машинки! Оголосити себе "генями телебачення"(ще статті та інтрев"ю на цю тему давати). А тепер треба паплюжити публічно ім"я Ілащука. Ну, звісно ж, він не з вашої зграї! Тепер бігають - напружено зміни коаліції чекають: яники ж ліпші друзі. І досить національними інтересами прикриватись! Ілащук не меньший патріот ніж ви, аноніми!
Новому президенту НТКУ
6154 дн. тому
Шановний ! 1.Ви маєте концепцію розвитку НТКУ? Чи приходите, бо "на носі" вибори Президента України ? 2.Ваша команда розуміє, яким має бути НАЦІОНАЛЬНИЙ канал держави? Чи ефір lдалі "будуватиме" ресторани, рекламуватиме борделі , а у кадрі - колишні проститутки.. коханки політиків.. дружини віце-президентів або " бабці-дрипці" - жінки Кучмівських політтехнологів ? 3. Ви за ПРОФЕСІОНАЛІВ ?.. Чи за НЕУКІВ, яких заведено-запхано-влаштовано-пригріто на каналі? 4. Ви за ПОРЯДОК? ДИСЦИПЛІНУ... яка не шкодить творчості ? Чи за пияків, хитрунів – "вічно ніби хворих", які куплять лікарняні навіть у самого Господа ! Початок Вашого кінця розпочнеться з того, якщо повернуться пияки-попередники, які ніби ображеніі. Аж тоді зрозумієте, що таке " баласт, сидячий у керівному кріслі", який навіть зібрати папірці не вміє. Не розуміє, як спрямувати, розвинути ідеї. 5. Ви за творчий колектив-генератор ідей ? Чи за десятки пенсіонерів, які прилипли до столів,( бо зарплати і пенсії у них – держслужбовців- О-ГО-ГО -О-О!!!) Чи Перший Національний приречений бути каналом ВІЧНИХ ПЕНСІОНЕРІВ ("сидіть" ніби працювать!) до 70-80.- 100..років !!! Хіба це нормально ? Кури с-м-і-ю-т-ь-с-я. А куди дивиться ГЛЯДАЧ ?..
кет
6155 дн. тому
шевченку спасибо нада сказать что делал все чтобы убрать черные зарплаты с канала. а сейчас?
Холера
6155 дн. тому
А чому це всі коментарі присвячені Шевченку? Це хіба Шевченка з вигнали? І облиште розповідати про те, як екс-голова шелуху отряхував.. Це не він робив! А тих хто це робив, він давно уже з'їв, або намагався з'їсти. Здається, що хтось свідомо переводить тему з Докаленка на Шевченка? Може, є таке замовлення?..
Дараган
6155 дн. тому
Те,кто игнорирует информацию с регионов,уничтожая корпункты в областях ,всегда теряют почву под ногами как руководители НТКУ.Если телекомпания не наладит реальную связь со своим народом,она потеряет себя...
CRGH
6155 дн. тому
Да, новости интересные! Докаленко, что не говори, все-таки молодец! Поднял немного Первый Нацыональный, хотя никто особо и не ожидал. Но впрос в другом, Илащук никогда не был топ-менеджером. И вдряд-ле у него что-то полуится. Всю жизно он был говорящей головой.
скептик
6155 дн. тому
Этим Шевченкам и Германам (давно между ними нет никакой разницы) всё равно по какому поводу гавкать. Лишь бы не выпасть из обоймы гавкающих. За это их кормят (типа из разных мисок). А сам предмет "обсуждения" без разницы. Если кто-то скажет, что солнце всходит на востоке, они тут же выступят в СМИ, что в комиссии они такого решения не принимали и без одобрения ВР "низзя".
Киянин
6155 дн. тому
Ющенко молодец! Настоящий мужик! И поступки мужские! А всё остальное -"законно-незаконно" - это сопли политиков. Докаленко - тоже молодец! Сбросил многолетнюю шелуху с НТКУ. Шевченко - совсем не молодец! Молодой парень, молодой политик, а пластинки крутит старые.
Як цікаво
6155 дн. тому
"Зараз від того, хто буде керівником, ніщо не залежить. Телекомпанія не є дуже впливовою" - і це говорить претендент на посаду Голови Держтелерадіо Курус. Чого можна чекати від таких "державницьких" керівників. Ганьба!
Законникам
6155 дн. тому
Я вам, граждане, прямо удивляюся! А назначали Докаленка с соблюдением законов? Или хоть кого-нибудь из президентов НТКУ? Вы чего?
Про Шевченка
6155 дн. тому
А скільки разів попереджали про {CENSORED} нутро Шевченка-молодшого!!! Все одно, поки грім не гряне...
Данія
6155 дн. тому
Який Шевченко Андрій "правильний" крутій , і незгодний, і водночас підтримує. Отак і в політиці, ніякої чіткої позиції, і вашим і нашим, як вони набридли ці "народні бездіячі". Ви підіть і поговоріть з людьми з НТКУ і все стане зрозуміло. ТАк ні, ви ж каста, куди вам опуститись до розмови з бидлом.
потерпаючий
6155 дн. тому
Панове протестувальники проти звільнення Докаленка! Ви тільки про себе думаєтеі про те як прислужитися "закону" .А ви подумайте про людей, які тут потерпали від кумів і вертухаїв Докаленка. Найсмішніше, що "законник" Шевченко ({CENSORED}) висловив свою примітивну, як завжди, думку.
смотрок
6155 дн. тому
Вот я же говорю, что ничего доброго на этом огороде не выростет. Одно прости Господи на другое поменяют, потом второе на третье...И это-государство?..
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду