14:00
П'ятниця, 19 Лютого 2021

Зброя «мирної» партії. Моніторинг теленовин 8—13 лютого 2021 року

3 671
Медіа Медведчука рахують години свого «мовчання», оптимізують мовлення і лишаються рупором «ОПЗЖ». Моніторинг новин «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112» та 5 каналу. Інфографіка.
Зброя «мирної» партії. Моніторинг теленовин 8—13 лютого 2021 року
Зброя «мирної» партії. Моніторинг теленовин 8—13 лютого 2021 року

Найбільше в новинах цього тижня говорили про надзвичайні події. Передусім через снігопади, заметені дороги та інші негаразди, спричинені понаднормовими опадами, морозами й погіршенням погоди. Активну присутність влади в новинах забезпечив форум «Україна-30». На «112» щодня звинувачували Зеленського в тому, що він нібито закрив канали «за правду».

«Детектор медіа» залишив канал «112» у моніторинговій вибірці після припинення ефірного, супутникового та кабельного мовлення «каналів Медведчука». Тепер трансляція відбувається в ютубі, й ці випуски новин — хоча вона і стали спільними для трьох каналів — охоплюють набагато меншу аудиторію, ніж раніше.

Що змінилось у каналів Медведчука?

Понеділковий прайм на «112» розпочався повідомленням: «Шість днів, як президент Зеленський заблокував телеканали 112, NewsOne і ZIK через те, що вони говорили правду». І щодня вечірні новини цього медіа починалися таким же оцінковим реченням, лише додавалися дні: вже сім, вісім… і так далі. В понеділок під такою підводкою висвітлювали акцію прихильників медведчуківських медіа, на їх підтримку. До речі, цю акцію висвітлювали й журналісти «UA: Першого». Вони зазначили, що про збір масовки на акцію дізналися з телеграм-каналів, які збирають учасників акцій за гроші.

 

У вівторок на «112» поширили заяву Віктора Медведчука, який звинувачував Зеленського і його команду в згортанні свободи слова. У середу та четвер — цитували кількох окремих депутатів європарламенту, які висловлювали занепокоєння блокуванням каналів. Із середи 10 лютого в онлайн-ефірі «112» почали виходити спільні новини зі студії каналу ZІK. Але традиція першого повідомлення випуску лишалася незмінною. У п’ятницю та суботу формальний власник каналів Тарас Козак заявляв, що Зеленський нібито боїться правди: «Зеленському час відкрито визнати, що метою систематичних дій, спрямованих на розстріл опозиційних каналів, є зовсім не захист інтересів України, а винятково припинення поширення інформації, що підриває його рейтинг». Тож напір самозахисту на «112» лишився стабільним, але обмежувався одним матеріалом на випуск, а не майже половиною, як минулого тижня.

 

На 5 каналі поширили заяву лідера «Європейської солідарності» Петра Порошенка, що його партія готує два законопроєкти щодо протидії поширенню проросійської пропаганди в українських медіа. І це був єдиний піар Порошенка чи його партії у праймових випусках новин 5 каналу за весь тиждень, що суттєво менше, ніж минулого. Можливо, перестрахувалися?

Бійці Киви і «партія миру»

10 лютого поліція Києва повідомила, що в центрі міста вилучили зброю та боєприпаси поки що невстановленого походження. Представники «Національного корпусу» повідомили, що, за їхньою інформацією, йдеться про вилучення зброї в силового крила «Опозиційної платформи — За життя», яких збирали нібито для провокацій. Що «ОПЗЖ» все ж має до цього стосунок, свідчить і реакція Іллі Киви. Але про все по порядку.

Принаймні половина каналів із вибірки «Детектора медіа» цю новину помітили та висвітлили. 5 канал, «1+1» та «UA: Перший» коротко, але різнобічно поінформували про перебіг подій: поліція вилучила зброю, «Нацкорпус» каже, що крило «ОПЗЖ» під виглядом підготовки до спортивних змагань готувало збройні провокації та збирало тітушок, а Ілля Кива назвав ці заяви «фашизмом» і тиском на його партію з боку «радикалів».

Четвертим із восьми каналів, які помітили цю подію, були новини «112» / ZIK. Але там її подали однобоко, почавши повідомлення із заяви Киви: «Влада використовує провокації радикалів для дестабілізації ситуації. На цьому наголосив народний депутат від Опозиційної платформи – За життя Ілля Кива». Те, що «Нацкорпус» назвав збором силового крила проросійської партії, Кива назвав підготовкою до турніру з боксу (цікаво, звісно, було б знати, навіщо боксерам гранати).

«Інтер» та «112» / ZIK лишаються для політиків з «ОПЗЖ» основними майданчиками для піару в теленовинах. До річниці підписання Мінських угод активізувалася риторика проросійських політиків щодо досягнення миру на Донбасі. Раніше голова політради «ОПЗЖ» Віктор Медведчук не раз називав виконання Мінських угод безальтернативним шляхом досягнення миру. Останні місяці він критикував владу за нібито небажання дотримуватися Мінських угод і брак політичної волі для досягнення миру, при цьому не говорячи про жодні порушення з боку російських найманців. 10 лютого на «Інтері» поширили заяву співголови партії Юрія Бойка, що Мінські домовленості зайшли у глухий кут, а президент мусить скликати РНБО і планувати наступні кроки. Таку ж заяву поширили на каналі «Наш». 13 лютого на «112» / ZIK вийшов сюжет із Медведчуком у головній ролі, де «ОПЗЖ» називали єдиною політсилою, що пропонує мирний план у повній відповідності до положень Мінських угод.

Також позицію українських та світових політиків щодо перспектив миру висвітлювали на 5 каналі, «Інтері», «UA: Першому», а на «Україні» згадували в контексті поїздки Зеленського на Донеччину.

Вакцинація і Sputnik

Нагодою попіаритися для влади став форум «Україна-30», де урядовці з міжнародними партнерами говорили про ключові виклики, які постали перед Україною. Стан справ у країні подавали доволі оптимістично: вакцинація розпочнеться в лютому, а перша хвиля щеплень пройде до літа; вакцинуватимуть найнадійнішими препаратами, а українські громадяни зможуть отримати всю необхідну інформацію вчасно. Щоправда, вакцинація мала розпочатися 15 лютого, але не так сталося, як гадалося.

Єдиним, хто далі критикує риторику провладної команди, в моніторинговій вибірці «Детектора медіа» лишається 5 канал. Поки мейнстримні канали розповідали про ретельно складений план справедливої вакцинації, тут розповіли: «Президент, прем'єр-міністр, міністр охорони здоров'я можуть зробити щеплення проти коронавірусу одними з перших. І таким чином потрапили до першої хвилі вакцинації разом із медиками. МОЗ не виключає, що може внести зміни до національного плану вакцинації й пропустити окремих окремих політиків та знаменитостей поза чергою, щоби агітувати українців не боятися вакцинації».

Тим часом на «Інтері» та «112» / ZIK розповідали про ефективність російської вакцини Sputnik-V, амбасадором якої раніше виступав Віктор Медведчук. У великому сюжеті на «Інтері» йшлося, що і західні політики не заперечують можливості застосування російського препарату. На підтвердження цього використали дипломатичне висловлювання Ангели Меркель, що у Євросоюзі вітають усі вакцини, та висловлювання доволі лояльних до Росії посадовців: канцлера Австрії Себастьяна Курца та президента Сербії Александра Вучича. Вони нібито вже планують запуску виробництва російської вакцини. Хоча список країн, які вже замовили вакцину в Росії, поки що виглядає не надто привабливо навіть у новинах «112» / ZIK: «Російська вакцина  зареєстрована вже у 26 країнах і увійшла в топтрійку препаратів, схвалених по всьому світу, повідомили в російському Фонді прямих інвестицій. Там зауважили: вакцину зареєстрували в державах Європи, Латинської Америки, на Близькому Сході, в Африці, Азії та Північній Америці». Помітно, що розповіді про «успіхи» російської вакцини у світі за аргументацією та формою подання збігаються з риторикою російської пропаганди, яку «Детектор медіа» докладно розбирав у нещодавньому матеріалі.

Тим часом на «Інтері» розповідали, що новий штам коронавірусу, яким лякають західні ЗМІ, вже в Україні. Аргумент навели «переконливий»: «Мутований британський штам коронавірусу вже в Україні. Принаймні, в цьому впевнені медики Рахівського району на Закарпатті. Кажуть, лише так можна пояснити велику кількість хворих у місцевих лікарнях». Поки що українські посадовці говорили про неможливість діагностувати новий штам коронавірусу в Україні, тож підтвердити чи спростувати припущення рахівських медиків неможливо.

Прикарпатські вибори

Висвітлення виборів народного депутата за 87-м мажоритарним округом дещо активізувалося з оголошенням майбутніх кандидатів. Довибори в окрузі призначили після того, як Зіновій Андрійович склав мандат, бо переміг на виборах голови громади в Надвірній. Попри цікавий склад потенційних та вже зареєстрованих кандидатів, увага до цього округу в новинах виявилася незначною. Лише на 5 каналі та «UA: Першому» повідомили, що партія «Слуга народу» підтримала висування кандидатури спортсмена Василя Вірастюка. Від «Європейської солідарності» на окрузі балотується Маруся Звіробій, відома «погрозами» Зеленському, а також свободівець Руслан Кошулинський та партнер Ігоря Коломойського Олександр Шевченко.

В останні роки Шевченко, який представляв політпроєкти Коломойського, зокрема партію «Укроп», а зараз — «За майбутнє», не зникав з екранів «1+1». У «ТСН» періодично розповідали то як він допомагає ремонтувати прикарпатські дороги, то як сприяє розвитку курорту «Буковель». Останні такі сюжети на «1+1» виходили у грудні 2020 року. Аж 8 лютого у зв’язку з наслідками негоди Шевченко знову вигулькнув у сюжеті «ТСН», розповідаючи, як доклався до відновлення доріг на Івано-Франківщині.

 

Серед регіонів найактивніше згадувалася у зв’язку з негодою та спричиненими нею негараздами Львівська область.

Розбиті серця

СТБ та «1+1» є лідерами за кількістю емоційних матеріалів у випусках. Часто це зумовлено тематичним креном і таблоїдизацією новин. Тут надають перевагу життєвим історіями, сенсаціям про НЛО чи особисте життя публічних осіб. Цього тижня «1+1» вирішив привернути увагу до своєї ведучої Соломії Вітвицької. «Ти став мені другом, але ми втратили нас. Моя колега Соломія Вітвицька приголомшила не тільки своїх шанувальників, а і всіх нас новиною про розлучення із своїм чоловіком, режисером Владом Кочатковим», — повідомила ведуча Лідія Таран. У самому сюжеті немає нічого, що можна хоч якось пов’язати не просто з цікавістю аудиторії каналу, а із суспільним інтересом, на якому мав би базуватися вибір тем для сюжетів. В особистій історії телеведучої немає ні скандалу, ні драми, ні конфлікту. За словами самої Вітвицької, розійшлися з чоловіком мирно, а його ставлення у сюжеті передали лише тим, що «він і досі лайкає її світлини в інстаграмі».

 

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки фінансовій підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), наданій через проєкт «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews». Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».



Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3671
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду