Як у казці «Рукавичка». Ще десять інформаційних каналів, які хочуть бути всеукраїнськими

Як у казці «Рукавичка». Ще десять інформаційних каналів, які хочуть бути всеукраїнськими

16 Листопада 2021
3344
16 Листопада 2021
13:00

Як у казці «Рукавичка». Ще десять інформаційних каналів, які хочуть бути всеукраїнськими

3344
У боротьбі за місце в переповненій ніші інформаційного мовлення музичні канали стають юридичними, мертвий мультиплекс міняють на живий, а волинські, полтавські та одеські мовники прагнуть розповідати новини всій країні.
Як у казці «Рукавичка». Ще десять інформаційних каналів, які хочуть бути всеукраїнськими
Як у казці «Рукавичка». Ще десять інформаційних каналів, які хочуть бути всеукраїнськими

У всеукраїнському телепросторі вже працює кільканадцять телеканалів інформаційного формату, більшість яких має частку, меншу за 1%. Здавалося б, ніша вже переповнена. Однак чимало телекомпаній — і київських, і регіональних, — прагне позмагатися із Прямим, «Нашим», 5 каналом, «Еспресо» та іншими інформаційними каналами за всеукраїнську аудиторію. Більшість із них прагне здобути ліцензію на ефірне цифрове мовлення в мультиплексах компанії «Зеонбуд», яка гарантує всеукраїнське покриття. Зокрема, влітку цифрову ліцензію отримав 4 канал, придбавши компанію «Корона Санрайс», яка має ліцензію на телеканал «Вінтаж-ТБ». Утім є й хитріші способи, ніж купівля компанії, яка має ліцензію, чи перемога в конкурсі Національної ради з питань телебачення і радіомовлення. «Детектор медіа» підготував добірку каналів, які намагаються здобути загальнонаціональне покриття або, принаймні, істотно розширити своє теперішнє.

«Аргумент ТВ»

Цей телеканал потрапив у мультиплекс «Зеонбуду» без конкурсу.

ТОВ «Телеодин» — юридична особа телеканалів М1 та М2, яка входить до медіагрупи StsrLightMedia. Саме ця компанія мала ліцензію на цифрове ефірне мовлення для каналу М2 в мультиплексі МХ-4, якого де-факто не існує, а ліцензія його провайдера — ТОВ «Українська цифрова телемережа» (УЦТМ)  була анульована кілька років тому. Через це М2 не міг мовити в цифровому ефірі. 2021 року компанія «Телеодин» створила дочірню компанію «Дідживан» і перевела на неї цифрову ліцензію. Нацрада з цим погодилась, і в жовтні переоформила ліцензію. Новим керівником і бенефіціарним власником компанії замість бізнесмена й політика Миколи Баграєва став юрист Сергій Рабенко. Згідно з реєстром, він керівник та власник іще чотирьох компаній, які не мають стосунку до медіа.

Але найцікавіше, що в цьому ж рішенні Нацрада змінила мультиплекс і фактично без конкурсу дала змогу новому каналу «Аргумент ТВ» мовити в цифрі. За концепцією це канал «про законодавчі ініціативи». Член Нацради Олександр Ільяшенко повідомив, що регулятор отримав від «Зеонбуду» листа про можливість модернізувати мультиплекс МХ-3, виділивши додаткове місце компанії «Дідживан». За інформацією джерел «Детектора медіа», може йтися про частоту каналу ZIK, який після запровадження санкцій не мовить, однак його ліцензії не скасовані й новий конкурс на них не оголосиш.

Процедуру входження в дійсний мультиплекс із недійсного без конкурсу апробував новинний канал медіагрупи «1+1» — УНІАН-ТБ. У 2019 році Нацрада дозволила телеканалу мовити в загальнонаціональній цифровій ефірній мережі компанії «Зеонбуд» і задовольнила заяву каналу про переоформлення його ліцензії та зміну мультиплексу МХ-4 на МХ-3.

«Детектор медіа» звернувся із запитаннями про «Аргумент-ТВ» до Сергія Рабенка, але він відповів, що «має, чим зайнятись», і детальніше розповість про канал після його запуску.

У пресслужбі М1/М2 «Детектору медіа» сказали, що цифрова ліцензія М2 була «сплячим ресурсом» із різних причин багато років, і зрештою група визнала існування музичного каналу М2 з цифровою ліцензією економічно недоцільним. «Особливо через те, що існує М1, який має цифрову ліцензію, — йдеться в коментарі. — Новий власник — ТОВ “Лазер Експерт”, нам відомо, що компанія має серйозний юридичний бекґраунд. Знаємо, що новий логотип каналу — “Аргумент-ТВ”, це інформаційно-аналітичний канал». Вартість угоди пресслужба М1/М2 не коментує. За інформацією джерел «Детектора медіа», канал може поповнити медіаресурс, який розбудовують люди з оточення президента Зеленського. Детальніше про це читайте в матеріалі Галини Петренко.

«Аверс»

Луцька компанія нещодавно суттєво розширила своє покриття і здобула цифрові ліцензії на мовлення у 15 містах по всій Україні. Зокрема в обласних центрах — Житомирі, Львові, Миколаєві, Одесі та Хмельницькому. Це, звісно, ще не національне покриття, але доволі велика мережа. Крім того, компанія отримала ліцензію у Львові, яка не дісталася місцевим мовникам, — Першому західному та «Міст ТБ». Телекомпанія «Аверс» належала луцькому медіабізнесмену Олегові Величку; компанія «Либідь сервіс», яка купила її у 2017 році, ймовірно, пов’язана з народним депутатом, головою партії «За майбутнє», соратником Ігоря Коломойського Ігорем Палицею.

Компанія заявила, що має «бажання, амбіції та можливості виконати усі конкурсні вимоги». Також запевняла, що може відкрити корпункти в різних областях, щоб забезпечувати місцеве мовлення. «Інформаційні програми будуть місцеві. Але в нас багато контенту загальнонаціональної спрямованості», — казав представник компанії.

UNC

Cупутниковий канал «Вінтаж ТВ» готується до переформатування в економічний інформаційний канал Ukrainian News Channel. Це сталося після того, як у травні 2021 року харківський бізнесмен Андрій Карпій продав компанію, яка володіє ліцензією, новим власникам. У реєстрі бенефіціаром є Анна Геннадіївна Коляда, яка у 2017 році очолювала канал Business. Втім очільник UNC Максим Вакуленко в розмові з «Детектором медіа» сказав, що інвестором каналу може стати «український заможний фінансовий фонд» і, можливо, з часом до фінансування долучаться західні партнери цього фонду. Назвати його він планує після оформлення всіх угод і внесення змін до реєстру. «Я можу лише сказати, що інвестори походять не з медіаринку, а з ринку фінансів», — сказав він. Остання зміна, яка відбулась у реєстрі, — зміна назви юридичної особи. Також Максим Вакуленко заперечив інформацію про можливу причетність Сергія Арбузова, міністра часів Януковича, до оновленого UNC.

«ПравдаТУТ»

Власник «ПравдиТУТ» Іван Гришин уже не перший рік намагається розширити покриття своїх каналів. Під останній конкурс він заснував три нові компанії: ТОВ «Житомирська обласна медіакомпанія», ТОВ «Хмельницький медійний ресурс» і ТОВ «Миколаївська телерадіокомпанія». І намагався отримати ліцензії на Житомир, Миколаїв, Хмельницький та Охтирку. Новостворені регіональні компанії мають на меті розширити мережу місцевих мовників бренду «ПравдаТУТ». «Ці канали створюють не для продажу, і не для ретрансляції національного каналу. Ми ведемо місцеве мовлення і створюємо окремі юридичні особи. Адже я хочу створити аналог суспільного місцевого мовлення»,  запевняв Іван Гришин. Однак Нацрада не дала компанії жодної ліцензії, навіть на ті міста, де не було інших претендентів. Компанія вже має ліцензію на супутникове мовлення, ліцензію на ефірне цифрове мовлення у Києві та на мовлення у кабелі. Також існує львівський канал «Правда ТУТ», однак Іван Гришин рік тому вийшов зі складу його власників

«Апостроф»

Канал має намір отримати цифрову ліцензію на мовлення в мультиплексі Концерну РРТ, який має бути створений на початку наступного року. Також на останньому цифровому конкурсі компанія намагалась отримати ліцензію на Львів та Одесу через новостворені місцеві компанії. Власник каналу Василь Філіпчук розповідав, що на потрапляння в пакети провайдерів іде багато грошей і відсутність цифрової ліцензії є головною проблемою каналу: «Ми не маємо таких грошей, тому, відповідно, і не хочемо платити за це. Нам удалося зайти до понад 100 кабельників з наявних на ринку більше ніж 850, в тому числі й до великих, без особливих фінансових вливань. Але навіть якби ми змогли зайти до 300–400 кабельних операторів, це все одно не дозволяє мати покриття, співмірне з “Інтером”, “1+1”чи навіть Прямим, тому що в них є ліцензії Т2». Якщо канал отримає ліцензію, він має намір збільшити команду до 350–400 людей для цілодобового наповнення ефіру контентом власного виробництва.

Live Network

Отримати покриття на всю Україну прагне холдинг Live Network, який уже має канали в Києві та Одесі, а також супутниковий канал національного формату Live. «Ми зараз вивчаємо цю можливість, але фінального рішення ще немає», — прокоментувала «Детектору медіа» можливу участь у конкурсі Світлана Павелецька, керівниця Інституту когнітивного моделювання, який займається управлінням каналами холдингу. Канали належать нардепу від «Опозиційної платформи — За життя» Вадиму Столару. Наступна мета Live Network — це частота на півдні. На останньому конкурсі ТРК «Купол» (частина мережі каналів Вадима Столара) подавався з концепцією «Південь Live». Цей проєкт очільники компанії планували робити, надихаючись столичним кейсом «Типового Києва». У планах холдингу також запуск каналу в Харкові.

Канали Володимира Петрова

Поки що безрезультатно намагаються розширити своє покриття й канали Петрова «Ісландія» та «Закон ТВ». На останній конкурс були створені місцеві компанії в Одесі та Львові для «Ісландії», а у Житомирі, Миколаєві, Хмельницькому для «Закон ТВ». Поки що обидві компанії мають супутникові ліцензії. В арсеналі групи є також канал «Масон ТВ».

Ukrlive

Цей мовник став новим майданчиком для трансляції контенту каналів Медведчука. Раніше компанія була афілійована з 4 каналом, однак восени її придбав народний депутат від «ОПЗЖ», голова Комітету Верховної Ради України з питань свободи слова Нестор Шуфрич. Він розраховує, що UkrLive «найближчим часом стане лідером інформаційного мовлення». Бенефіціаром та власником Ukrlive був Максим Варламов. У коментарі «Детектору медіа» він розказав, що вийшов зі складу власників Ukrlive: «Ще у серпні я знав, що Влад Багінський шукає компанію із супутниковою ліцензією, аби запустити свій музичний розважальний канал. Тож ми зустрілись і домовились про умови продажу». Однак Влад Багінський свій музичний канал не запустив, а натомість перепродав ліцензію Шуфричу для новинного каналу. Тепер, як Нестор Шуфрич розповів «Детектору медіа», UkrLive транслюватиме в кабелі та на супутнику контент виробництва компанії «Медіахолдинг Новини», створеної колективами підсанкційних каналів Медведчука. А якщо його заблокують (поки що цього не сталося), то Шуфич обіцяє купити наступний канал.

«33 канал»

«Аверс» — не єдиний місцевий канал, який прагне розширюватися на інші регіони. Такі наміри є у 33 каналу з Хмельницького та Першого міського з Одеси. Обидва за форматом інформаційно-розважальні, однак інформаційна складова є ключовою.

Дочірнє підприємство 33 каналу «Дитяче телевізійне агентство» на останньому конкурсі претендувало на сім частот по всій Україні. Це канал, який має у Хмельницькому цифрову та кабельну ліцензії. Компанія розповіла, що має студію, хоче масштабуватись і має амбітну мету стати загальнонаціональним каналом. Представниця компанії також сподівається на місце в новому мультиплексі МХ-7. Компанія вже має цифрове ефірне мовлення в регіональному мультиплексі МХ-5 «Зеонбуду» в Хмельницькій області. Канал належить хмельницькій підприємиці Катерині Залуцькій.

Перший міський

Одеський Первый городской / Перший міський канал має місця в регіональному мультиплексі Концерну РРТ в Одеській області, а тепер планує йти у всеукраїнський державний мультиплекс. У 2017 році телеканал змінив власника, кінцевого бенефіціара й керівництво. Новим бенефіціаром став Олег Райвич — громадянин США, власник будівельного бізнесу в Одесі. Як пише журналіст Олександр Курбатов, «Олег Райвич — сусід Олега й Маргарити Зінько, тестя й тещі Володимира Галантерника. Самого ж Галантерника називають справжнім господарем Одеси, якому підпорядковується й мер міста, Геннадій Труханов». У липні телеграм-канал «ЧесноК» писав, що Галантерник нібито має намір продати Перший міський Медведчуку і для цього прагне отримати супутникову ліцензію. Поки що власник каналу не змінився.

Центральний канал

Ще один всеукраїнський проєкт будується на базі полтавського Центрального каналу (юридична особа ТОВ «Студія "Місто"»). У липні 2021 року компанію придбало ТОВ «Інвестиції в розвиток», яке належить власнику «Радіо П’ятниця» Денису Козлітіну. Після цього почалась реорганізація компанії. Канал має ліцензії на супутникове та цифрове мовлення. Новим генеральним директором став Антон Озадовський, який очолює «Радіо П’ятницю». «Виходячи з того, що канал буде розвиватися та рухатися вперед, безумовно, відбудеться деяка реорганізація, сказав Антон Озадовський.  Місцеве мовлення, трансляція у Т2 на території столиці, Полтави та області збережеться у повному обсязі. Ми вважаємо дуже важливим зберегти регіональне мовлення у форматі Т2 — це у тому числі збільшує цінність активу».

В ідеї локального телеканалу вийти на всеукраїнський рівень немає нічого неможливого. Свого часу з донецької телекомпанії виріс один із найбільших телехолдингів — «Україна»; з двох чернівецьких — 5 канал, першопроходець інформаційної ніші; з двох львівських — канал новин «24» і ZIK. Втім навряд чи власники всіх цих телеканалів розраховують на повноцінне змагання за лідерство в ніші, яка й без того давно переповнена й отримує порівняно малу частку рекламного пирога. Канали з ліцензіями на мовлення, особливо ефірне цифрове, є надзвичайно цінними активами. Тож можна припустити, що принаймні на частину мовників, яким пощастить стати загальноукраїнськими або міжрегіональними, чекає перепродаж, ребрединг і перетворення на частину чиєїсь всеукраїнської мережі — як це вже було свого часу, наприклад, із телеканалом «112». 

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3344
Коментарі
1
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Helga
16 дн. тому
Забули про ECO TV, який значно збільшив частку інформаційних програм у своєму ефірі, та про новостворений ТВ-1 з Одеси, який вже розпочав супутникове мовлення з міжпрограмним оформленням у вигляді панорам Одеси, Києва та Львова, що ніби як натякає на його амбіції.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду