Німецьке видавництво припинило продаж книг про Путіна після публікації розслідування щодо фінансування їхнього автора Кремлем

Німецьке видавництво припинило продаж книг про Путіна після публікації розслідування щодо фінансування їхнього автора Кремлем

15 Листопада 2023
1235
15 Листопада 2023
17:32

Німецьке видавництво припинило продаж книг про Путіна після публікації розслідування щодо фінансування їхнього автора Кремлем

1235
Губерт Зайпель не попередив про можливий конфлікт інтересів ні читачів, ні видавця.
Німецьке видавництво припинило продаж книг про Путіна після публікації розслідування щодо фінансування їхнього автора Кремлем
Німецьке видавництво припинило продаж книг про Путіна після публікації розслідування щодо фінансування їхнього автора Кремлем

Німецьке видавництво Hoffmann і Campe оголосило про припинення продажу книг Губерта Зайпеля про диктатора Путіна після публікації розслідування про те, що автора пов'язували секретні фінансові домовленості з російським олігархом Олексієм Мордашовим. Про це повідомляє Spigel

За його інформацією, випускаючи у 2015 році книжку «Путін. Логіка влади», а у 2021-му — «Влада Путіна. Навіщо Європі Росія», гамбурзьке видавництво не знало про «спонсорську угоду» автора з російськими товстосумами. Книжки були видані кількома мовами і стали бестселерами з десятками тисяч проданих примірників.

Як повідомляв «Детектор медіа», згідно з розслідуванням міжнародного проєкту Cyprus Confidential («Таємниці Кіпру»), німецький журналіст, режисер-документаліст і письменник Губерт Зайпель, який протягом багатьох років висвітлював діяльність Володимира Путіна, отримав щонайменше 600 тис. євро в офшорних платежах, пов’язаних з російськими джерелами.
Німецьке громадське телебачення NDR, яке у 2012 році показувало документальний фільм Зайпеля про Путіна, а до того транслювало його інтерв’ю з російським президентом, також заявило, що розглядає судовий позов проти репортера.

У Spiegel повідомили, що, зіткнувшись із заявами про його фінансові зв’язки з Кремлем, Зайпель заперечив отримання ним грошей від третіх сторін за фільми чи телеінтерв’ю. Водночас, як повідомляє Spiegel, він нібито визнав підтримку щодо книжкових проєктів.

У заяві німецького телеканалу NDR ідеться, що «Зайпель зізнався NDR, що отримав гроші від Олексія Мордашова за двома “спонсорськими контрактами” в 2013 і 2018 роках, і пояснив, що це було для двох книжкових проєктів».

NDR зазначає, що репортер не розголошував ці контракти під час їхньої співпраці, і що «мовник вважає це значним конфліктом інтересів, який ставить під сумнів журналістську незалежність Зайпеля».

Напередодні видання «Важные истории», Paper Trail Media, журнал Der Spiegel та німецький канал ZDF, що входять до Cyprus Confidential (глобального розслідування на базі витоку 3,6 млн документів шести кіпрських компаній, які займаються реєстрацією фірм і консалтингом), опублікували розслідування, у якому йшлося, що німецький журналіст Губерт Зайпель отримав сотні тисяч євро від компаній, пов’язаних з російським мільярдером Олексієм Мордашовим.

Згідно з документами, які опинилися в розпорядженні журналістів, у 2018 році Зайпель підписав спонсорський договір на створення та популяризацію книги про «політичний клімат у Росії». За це він отримав щонайменше 600 тис. євро. Книга вийшла у 2021 році.

У підготовлених для підписання документах є рукописна позначка, яка вказує на те, що окремі гроші Зайпель у 2013 році міг отримати за підготовку біографії Путіна «Путін. Логіка влади». Журналіст не попереджав про можливий конфлікт інтересів ні читачів, ні видавця.

Зайпель у Німеччині має славу знавця Росії. Він кілька разів записував інтерв’ю з російським президентом, у тому числі для компанії NRD, що входить до громадської телерадіокомпанії ARD, яка фінансується на гроші платників податків.

Отриманий гонорар у розмірі понад 600 тис. євро є надзвичайно високим для книговидавничого бізнесу в Німеччині.

Мордашов, який, як вважають, має тісні зв’язки з Путіним, є одним із багатьох російських олігархів, проти яких Сполучені Штати, Велика Британія та Європейський Союз запровадили санкції після вторгнення Росії в Україну в лютому 2022 року.

Раніше «Детектор медіа» повідомляв про те, що розслідувачі The Insider знайшли в Латвії бізнес російських олігархів, які отримують гранти ЄС і постачають продукцію Міноборони Росії.

Також ми писали про те, що, за інформацією The Moscow Times, підконтрольні Кремлю медіа отримали вказівку не згадувати в негативному ключі російського  мільярдера Романа Абрамовича, який давно не живе в Росії і відмовився повертатися навіть після того, як через санкції був змушений покинути Британію.

На фото — німецький журналіст Губерт Зайпель і російський диктатор Володимир Путін

Фото: NDR / cinecentrum

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1235
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду