Депутат Бундестагу, ймовірно, отримував кошти від проросійської платформи Медведчука. У Німеччині почали розслідування

Депутат Бундестагу, ймовірно, отримував кошти від проросійської платформи Медведчука. У Німеччині почали розслідування

5 Квітня 2024
1622
5 Квітня 2024
10:37

Депутат Бундестагу, ймовірно, отримував кошти від проросійської платформи Медведчука. У Німеччині почали розслідування

1622
Як з’ясували журналісти, Петр Бистронь, імовірно, отримував кошти від проросійської інтернет-платформи «Голос Європи», яку, за даними чеських спецслужб, курував Віктор Медведчук.
Депутат Бундестагу, ймовірно, отримував кошти від проросійської платформи Медведчука. У Німеччині почали розслідування
Депутат Бундестагу, ймовірно, отримував кошти від проросійської платформи Медведчука. У Німеччині почали розслідування

Німецькі правоохоронці розпочали розслідування щодо депутата Бундестагу від праворадикальної партії «Альтернатива для Німеччини» (AfD) Петра Бистроня, який, імовірно, отримував кошти від проросійської інтернет-платформи «Голос Європи» (VoE), яку, за даними чеських спецслужб, курував підозрюваний у держзраді український екснардеп Віктор Медведчук. Про це повідомляє видання Die Zeit.

Попереднє розслідування розпочала прокуратура Мюнхена. Проте, відзначає видання, це ще не означає, що Бистронь отримає підозру. Такі перевірки проводяться регулярно і не мають юридичного статусу, проте в цьому випадку прокурор обґрунтував проведення перевірки поточною звітністю, пише Die Zeit.

Ще 29 березня німецька газета Spiegel і чеська газета Denik N у спільному розслідуванні повідомляли, що депутат Бундестагу чеського походження Петр Бистронь отримував кошти від «російської мережі впливу» і, ймовірно, отримував оплату за інтерв'ю на проросійській платформі «Голос Європи».

За інформацією журналістів, контрольована російською розвідкою мережа, в центрі якої стоїть сайт Voice of Europe, передала загалом кілька сотень тисяч євро в шести країнах ЄС, зокрема в Німеччині, Франції, Польщі та Нідерландах. Частину грошей передавали готівкою під час зустрічей у Празі, частину — за допомогою криптовалюти.

Журналісти також зауважили, що на сайті VoE публікувались матеріали з іншим представником AfD — євродепутатом Максиміліаном Кра. Обидва, Кра і Бистрон, знайомі з олігархом і кумом Путіна Віктором Медведчуком, який, за інформацією чеських спецслужб, стоїть за Voice of Europe, — у 2021 році вони спільно відвідували його в Києві.

Чеська служба безпеки та інформації (BIS) раніше оголосила, що не хоче публікувати аудіозаписи, пов’язані з розслідуваннями щодо VoE та Бистроня, оскільки вони є матеріалами секретних служб.

Бистронь у своєму поясненні керівництву AfD, яке отримала агенція dpa, заперечує, що отримував будь-які платежі від інтернет-платформи чи від «росіян».

Лідери партії та парламентської фракції AfD Аліса Вайдель і Тіно Хрупалла вимагали від Бистроня письмової заяви, щоб «незаперечно розвіяти всі звинувачення та мати можливість відповідним чином відреагувати федеральному виконавчому комітету нашої партії».

Втім, видання Bild уже повідомило, що керівництво партії AfD рекомендувало Петру Бистроню відкликати свою кандидатуру з виборів до Європарламенту, якщо він не зможе спростувати звинувачення у зв'язках з РФ.

Міністерка закордонних справ Німеччини Анналена Бербок заявила, що стурбована цими звинуваченнями, та пов’язала їх із гібридною війною лідера Росії Володимира Путіна, який намагається розділити Європу.

Нагадаємо, 29 березня спецслужби кількох країн Євросоюзу, зокрема Польщі та Чехії, викрили шпигунську мережу, яку фінансував Кремль і яка використовувала інформаційний сайт Voice-of-Europe.eu. Там публікували проросійські статті, інтерв’ю та коментарі щодо міжнародної ситуації, намагались дискредитувати в очах європейців Україну, а також вплинути на вибори до Європарламенту.

За даними чеської контррозвідки (BIS), російську мережу впливу, що базується в центрі Праги й використовує проросійський новинний сайт Voice of Europe, курували обвинувачений в держзраді екснардеп від «ОПЗЖ» Віктор Медведчук та пропагандист і колишній генпродюсер нині забороненого каналу «112 Україна» Артем Марчевський.

Після цього депутати Європарламенту виступили з вимогою розслідувати російську мережу впливу на європейських політиків перед парламентськими виборами 2024 року. 

Зазначимо, що вебсайт Voice of Europe недоступний з 28 березня. Окрім цього, акаунт ресурсу в соцмережі X також не оновлюється від 27 березня. Медведчука, Марчевського та зареєстровану в Чехії медіакомпанію Voice of Europe внесли до санкційного списку Чехії. 

Нещодавно «Детектор медіа» писав про інший пропагандистський вебсайт Golos.eu, колишній «Голос правди», який публікує блоги, передруки телеграм-дописів та матеріали рупорів російської пропаганди — від Віктора Медведчука до Анатолія Шарія. Про що пише Golos.eu та як там опинилися разом ті, хто веде пропаганду проти України, — читайте тут

Фото: Петр Бистронь / Achim Melde, Bundestag

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1622
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду