Вони воювали не за батьківщину

11 Травня 2010
37982
11 Травня 2010
07:45

Вони воювали не за батьківщину

37982
Телефільм «Паршиві вівці» є передовсім гостросюжетним кіно, а не черговою ідеологічною диверсією на тему другої світової
Вони воювали не за батьківщину

Щоб відразу чітко окреслити свою позицію і дати зрозуміти, чому хід подальших думок вашого автора стосовно прем'єри чотирисерійного фільму виробництва Film.ua «Паршиві вівці» (ICTV, 10 травня, 19.00) саме такий, скажу - мені як глядачеві фільм сподобався. Стрічка молодого українського режисера Сергія Чекалова цілком відповідає моїм нинішнім глядацьким потребам у фільмах про війну, яку Сталін та Гітлер вели в 1941-1945 роках. І, на відміну від попередньої роботи цього режисера, серіалу «Загін», суперечливих вражень не викликає.

 

Більше скажу: якби я перед «Паршивими вівцями» не переглянув початок епопеї Нікіти Михалкова «Стомлені сонцем-2: Передстояння», то враження про телевізійну стрічку, зроблену без претензій на пафосну радянську епічність, були б зовсім інакші. Мабуть, десь подібні до вражень Олега Тягнибока, якого фільми про «нашу» перемогу в українському телеефірі вже задовбали. Дякую Нікітє Сєргєєвічу - він зайвий раз довів, що все серйозне і справжнє (без лапок) кіно про реальне обличчя тієї війни вже давно зняте, причому - без його участі. Таких стрічок насправді небагато, бо так і повинно бути, коли говориш про витвори кіномистецтва. Назву кілька: «Райдуга» Марка Донського, «Летять журавлі» Михайла Калатозова, «Живі та мертві» Олександра Столпера, «Перевірка на дорогах» Олексія Германа, «А зорі тут тихі» Станіслава Ростоцького, «Сходження» Лариси Шепітько, «У бій ідуть лише «старики» та «Ати-бати, йшли солдати» Леоніда Бикова, «Йди та дивись» Елема Климова і, нарешті, фільм про мир, але з присмаком війни «Білоруський вокзал» Андрія Смирнова. У новітні часи більш-менш наближеним до цього переліку можна вважати хіба стрічку «Свої» Дмитра Месхієва.

 

Здається, все. Маститі кінокритики точно знають більше. Але, повторюся, мій рейтинг серйозних фільмів про ту війну, які справді чіпляють за живе, - це рейтинг пересічного глядача. Тому дуже прошу і пана Тягнибока (якщо він, звісно, прочитає мій текст), і всіх, хто неодмінно почне називати новий український телевізійний художній фільм «Паршиві вівці» спекуляцією та грою у ворота путінського імперіалізму, добре подумати перед тим, як давати подібні оцінки.

 

Адже насправді «Паршиві вівці» не слід порівнювати з беззаперечним, сподіваюсь, шедевром на кшталт «Іди й дивись». Це зовсім інший жанр - військово-пригодницьке кіно. Героїчна драма, мета якої - запропонувати глядачеві історію з гострим сюжетом, якісний (справді якісний!) постановочний екшн, давайте не боятися цього слова - розвагу на тему тієї війни. За стилістикою цей фільм наближається до типового вестерну, одночасно повторюючи кращі традиції не просто радянського, а українського радянського постановочного військово-пригодницького кіно, яким, до речі, свого часу славилися як студія ім. Довженка, так і Одеська кіностудія. Звісно, підкоригованого впливом «Міцного горішка» - фінальна сутичка колишнього розвідника Пікассо з командиром німецьких диверсантів інших асоціацій просто не викликає.

 

На моє особисте щире та глибоке переконання, сьогодні краще та чесніше зробити таке кіно на воєнну тематику, яким вийшли «Паршиві вівці», аніж створювати те, що під назвою «Стомлені сонцем-2» наваяв метр.

 

Семеро кримінальних злочинців утекли з табору і переховуються на тихому хуторі, де колись жили репресовані сталінським режимом старовіри. Сталося це восени 1941-го, червона армія відступає, в тил «нашим» закидають групу німецьких диверсантів, і вчорашні злочинці, серед яких, звичайно ж, опинився засуджений за зраду батьківщині колишній чекіст, дають ворогу бій. У смертельній сутичці виживуть не всі...

 

Ось такий сюжет, і він простий лише на перший погляд. Бо пора, нарешті, пояснити, що мене як глядача в сюжеті влаштовує. Насамперед, сама ситуація: кримінальні злочинці, злодії та вбивці під орудою пахана тікають з табору ГУЛАГ. В світлі останніх настанов Путіна-Табачника на те, що радянська влада все ж таки була суворою, але справедливою, адміністрація радянських таборів повинна являти собою в кіно колективний образ працівника НКВС, безкомпромісного патріота радянської батьківщини, який готовий мочити в сортирах усіх, хто опинився за колючим дротом. Натомість сценарист Ігор Швецов, режисер Сергій Чекалов і актори (особливо - Віталій Кіщенко в ролі шаленого та безумного майора Ричигіна, чекіста з явно садистськими нахилами) показали мені таких «наших», якими вони здебільшого насправді були: вертухаїв, алкоголіків, людиноненависників, вірних соколів товариша Сталіна. Навіть німецькі десантники наділені більш людськими якостями, хоча вони - вороги без лапок. Особисто мені сподобалося, коли бандити перевдягнулися в форму вбитих енкаведешників, і цивільні громадяни зовсім не розрізнили підміни. Я, між іншим, теж не бачу різниці...

 

Таким чином, герої стрічки, кримінальні злочинці, опинилися поза законом і можуть розраховувати лише на себе. Для них ворог як влада, так і окупанти. А саме таким і є типовий герой хорошої пригодницької історії - над ним, героєм, просто нема начальства, яке буде наказувати. Він воює (так само, як і голосує) проти всіх. Він у конфлікті з будь-якою владою: радянською, гітлерівською, «помаранчевою», «біло-блакитною». Він береться за зброю, не бажаючи воювати за батьківщину, бо його вороги - як гітлерівці, так і комуністи, йому погано за обох режимів.

 

У «Паршивих вівцях», крім майора Ричигіна, є багато цікавих персонажів. Наприклад, професійний картяр Сич (Олексій Лонгін), «ведмежатник» із Одеси Штопор (Михайло Тарабукін). За три з гаком години фільму акторам вдалося показати переродження своїх героїв: спочатку позицію «це не наша війна», потім налаштування «краще служити німцям, ніж красноперим», нарешті - «смерть фашистам». Але кримінальних злочинців спонукала взятися за зброю не любов до рідного краю, захопленого ворогом. Насправді більшість із них уже збиралася тікати подалі від війни. Та в них на очах німці повісили інваліда-конюха за звинувачення в убивстві німецького солдата, яке скоїв з похмілля Штопор. І тепер зеки, котрі, як ніхто, знають, що таке несправедливість, починають мститися.

 

Проведу кілька паралелей. У юнацькому вестерні «Невловимі месники» четверо підлітків, хто забув, вливаються в лави бійців червоної армії лише в другій, менш цікавій частині трилогії про невловимих. На початку історії вони просто мстяться бандитам Лютому і Бурнашу за смерть Данькового батька. Тобто, жодної класової боротьби - лише особисті мотиви. В іншому фільмі, «Біле сонце пустелі», червоноармієць Сухов належить до червоної армії лише за формальними ознаками. Насправді ж його мета - врятувати жінок, яких хоче вбити їхній колишній чоловік, бандит Чорний Абдула. Такі мотивації, як помста, боротьба за виживання і бажання врятувати окремо взятих мешканців покинутого хутора роблять історію «паршивих овець» справді більш реальною, ніж якби вони прониклися раптом патріотичними почуттями і влилися в ряди червоної армії, ставши пліч-о-пліч із безумним майором Ричигіним, фаталізм якого нагадує фаталізм генерала Хлудова зі стрічки «Біг», а манера грати цю роль Віталієм Кіщенком чимось подібна до манери неперевершеного Владислава Дворжецького.

 

Справедливості ради слід зазначити: загальне позитивне враження від пригодницького фільму псують декілька зайвих, як на мій суб'єктивний погляд, деталей. Скажімо, зовсім не потрібен персонаж, якого грає Володимир Толоконников, - місцевий знахар та пророк, котрий спочатку прирікає зекам важку долю, потім вінчає одного з них із сестрою «ворога народу» на прізвисько Пікассо, далі веде розмову на релігійну тему з паханом, і нарешті - мужньо гине, спалений у власній хаті, прорікаючи перед тим німцям загибель. Тему невідворотності долі можна було, як на мене, показати не так топорно. Або - любовна лінія, абсолютно змазана та схематична, виправдана хіба тим, що зек, якого полюбили, вижив під уламками будинку. Типу, кохання врятувало... Чи вживання зеками 1940-х років у своєму жаргоні сучасних словечок на кшталт «по ходу»: цей сленговий вираз уперше прозвучав із великого екрану в «Бумері», а загалом є новотвором 2000-х, про що пише у своєму «Новом словаре модных слов» російський автор Вл. Новіков.

 

Нарешті, я б розглядав «Паршиві вівці» як завершальну частину своєрідної трилогії військово-пригодницьких стрічок, знятих силами Film.ua останнім часом. До неї входять «Полювання на Верфольфа» (режисери Євген Митрофанов) та «Третього не дано» (режисер Сергій Сотниченко). І якщо стрічка Сотниченка викликала, м'яко скажемо, невтішні відгуки, то «Полювання на Вервольфа» 2009 року на VII Міжнародному фестивалі військового кіно ім. Юрія Озерова (це не спортивний коментатор, а постановник одного з радянських касових хітів, епопеї «Звільнення» («Освобождение»), там, де Михайло Ульянов вперше зіграв маршала Жукова - А.К.) відзначена нагородою як найкращий серіал.

 

Підсумуємо: саме як гостросюжетний серіал «Паршиві вівці» і слід сприймати. Бо черговою ідеологічною диверсією він не є. Брехнею про війну - теж. І навіть дає корисну інформацію по те, що радянський НКВС поруч із гітлерівським гестапо - вороги всього живого. А ненависть до конкретного ворога та послідовність дій, спрямованих на його знищення, не має нічого спільного з записним ура-патріотизмом.

 

Фото - ictv.ua

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
37982
Теги:
Читайте також
05.11.2010 10:12
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
39 139
21.10.2010 10:48
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
25 981
07.10.2010 10:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
11 136
28.09.2010 10:27
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
47 737
15.09.2010 09:45
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
28 717
30.08.2010 10:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
42 554
09.08.2010 08:07
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
40 530
30.07.2010 10:51
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
41 501
26.07.2010 14:57
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
25 464
21.07.2010 10:52
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
27 092
29.06.2010 10:12
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
17 159
18.06.2010 10:33
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
31 680
10.06.2010 14:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
18 611
27.05.2010 18:10
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
16 824
27.04.2010 15:50
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
39 729
22.04.2010 09:27
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
18 523
14.04.2010 12:56
Андрій Кокотюха
20 323
05.04.2010 15:33
Андрій Кокотюха
для «Детектор медіа»
40 141
28.03.2010 08:22
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
23 795
18.03.2010 12:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
20 314
09.03.2010 19:22
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
13 984
03.03.2010 08:46
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
31 837
26.02.2010 17:50
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
20 957
25.02.2010 07:37
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
38 291
20.02.2010 10:35
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
21 556
15.02.2010 07:17
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
18 511
03.02.2010 07:42
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
25 624
15.01.2010 10:29
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
21 909
04.01.2010 11:17
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
14 395
15.12.2009 09:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
17 730
Коментарі
33
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Злой
5335 дн. тому
А ВАМ уже сколько раз нужно говорить, что украинского единного языка, не существует в природе. Суржик от всех помаленьку. На запад - один, а на восток другой. Одно слово - пуповиноризка.
кокотюха
5336 дн. тому
"о`кей", "комп`ютер", "кросівки" - теж не українські слова. список далі продовжувати? хто кого навчає мови, цікаво? а "топорно" - ідіома, бо "сокирно" - їй-право, не звучить. nакі ж усі грамОтні, с строєм не ходять...
"цей сленговий вираз..."
5336 дн. тому
По ходу: Коли вже берешся навчати мови, то мав би знати, що немає "зради батьківщині", а є "зрада батьківщини". І "топорно" - слово не українське, хоча топірці і в нас є.
sofo
5337 дн. тому
2 opus dei: дешевое низкокачественное не собирает показателей в 2 раза выше средних, как бы удачно не сложились обстоятельства. а по поводу снять что то про шаровары - так снимите! судя по вашим комментам вы человек мега-профессиональный, не один блокбастер сделали. вперед!
Opus Dei
5337 дн. тому
Большая свинья, которую подкладывают такими фильмами отечественной киноиндустрии. Дешевое низкокачественное фуфло по удачному стечению обстоятельств получает высокий рейтинг - значит нет стимула вкладывать в качество, повышать уровень сериального производства, расширять тематику, искать свое лицо и т.д. Главное - урок и немцев еще стотысячпяцот раз тупо показать пиплу, и рекламы побольше запихать, шоб хавал.
AntohaZZ
5337 дн. тому
Господа,друзья и товарищи! А теперь вспомните МЕГА-ТОННЫ НЕНАВИСТНЫХ РЕКЛАМНЫХ БЛОКОВ на ICTV и ещё раз посмотрите на рейтинги фильма. Ну, разве не радует, что отечественный продукт победил и это зло ??? Фильм собрал долю в 23,4%, (!!!!) при средней доле телеканала 9,3%*, став таким образом не только лидером prime, но и лидером праздничного эфира**. Средние доли каналов конкурентов в данном слоте составили: Интер — 12,82%, Новый канал — 11,6 %, 1+1 — 7,15%. Также картина "Паршивые Овцы" обошла своих конкурентов в жанре военного фильма. Так, фильм «Туман», собрал долю 18,84%, при средней доле канала 11,63%. "Небо в огне" Интер 14, 96 %. "Паршивые Овцы" - 23, 40 % !!!! И ещё для критиков : из интервью с автором сценария "Фильм снимался НЕ КАК учебное пособие по работе разведчиков и немецкого спецназа. Фильм о том, что Родину нужно защищать всегда... кем бы ты ни был. Другой цели у создателей фильма не было..." Я думаю дальнейшие вопросы могут возникнуть только у глухих или безграмотны...
Opus Dei
5337 дн. тому
Ну и про оселедцы с шароварами сняли б уже что-нибудь достойное. Сколько уже можно тему ВОВ мусолить? История Украины - это ж Клондайк, Эльдорадо в плане интересных увлекательных сюжетов. Черпать не перечерпать: и казаччина, и гражданская война, и противостояние на Западной Украине - туеву хучу приключенских боевиков, вестернов/истернов можно склепать. Не одному поколению хватит, чтоб прокормится и рейтинги сделать. А они все под Москву стелятся со одной и той же затасканной тематикой. Прав Тягнибок на 100% - заипали уже своей "Великой Победой"
sofo
5338 дн. тому
Продукт №1 за все выходные дни! Профинансирован, снят, полностью в Украине украинской компанией! И свои же его называют дерьмом, при том что показатели продукта в 2 раза выше средних на канале, и не-украинским, потому что там главные герои без оселедцев и не в шароварах. Ну не п..ц ли?
123
5338 дн. тому
рейтинги - супер! Фильм - супер дерьмо!
кокотюха
5338 дн. тому
ладно, еще по-русски скажу: Родина с большой буквы - территория, на котрой ты родился, на которой живешь, которую любишь (пусть кричат - уродина, а она мне нравится), которую защищаешь. потому Украина - это моя Родина. а советский союз - это не моя родина (с маленькой буквы). такой и страны-то нет. Россия - есть, но это тоже не моя Родина. так вот, в ту войну людям долбили, что их родина - советский союз, то есть, искусственно созданное государственное образование, то за эту родину (с маленькой буквы) герои фильма вряд ли воевали.
Злой
5338 дн. тому
А мне фильм понравился. И согласен с комментами, канал давно потерял совесть (которую не имел) своей рекламой. Это единственный урод у нас в эфире, который гонит рекламу, которая всех уже достала. А этим тоже портится просмотр фильма, его восприятие теряется. Ты вроде весь там, с персонажами фильма, что-то думаешь, сопереживаешь, И ЗРАСТИ! ЖОПУ ПОМОЙТЕ, УБЕЙ БАЦИЛ! Пошло и цинично. Т.е. каналу плевать на людей, которые смотрят фильм, БАБЛА И ПОБОЛЕ! И уж конечно пардон! Куча фильмов мировой хАливудскАй индустрии, не взирая порой на мировых эвезд, этому фильму и в подметки не годятся! И очень хорошо, что сами СДЕЛАЛИ! Ничего , потихоньку и будем снимать достойное кино. Конечно режиссеру в дальнейшем надо обратить внимание на путинскую линию! Фашисты должны быть в шароварах, а зеки в вышиванках, с оселедцем, сало побольше на столе, дидух на двори, на стенке портрет Бандеры! АНДРЕЙ! Я понимаю, что журналист должен уметь выкрутиться, отмазаться, убедить, что белое это черное, но РОДИНА, пишется с большой буквы!
AntohaZZ
5338 дн. тому
РЕЙТИНГИ ФИЛЬМА УБИЛИ ВСЕХ! ТЕМУ КОММЕНТАРИЕВ МОЖНО ЗАКРЫВАТЬ, т.к. дальнейшего смысла они не имеют. Разве что, просто поговорить.... Фильм собрал долю в 23,4%, (!!!!) при средней доле телеканала 9,3%*, став таким образом не только лидером prime, но и лидером праздничного эфира**. Средние доли каналов конкурентов в данном слоте составили: Интер — 12,82%, Новый канал — 11,6 %, 1+1 — 7,15%. Также картина "Паршивые Овцы" обошла своих конкурентов в жанре военного фильма. Так, фильм «Туман», собрал долю 18,84%, при средней доле канала 11,63%. "Небо в огне" Интер 14, 96 %. "Паршивые Овцы" - 23, 40 % !!!! И ещё для критиков : из интервью с автором сценария "Фильм снимался НЕ КАК учебное пособие по работе разведчиков и немецкого спецназа. Фильм о том, что Родину нужно защищать всегда... кем бы ты ни был. Другой цели у создателей фильма не было..." Я думаю дальнейшие вопросы могут возникнуть только у глухих или безграмотны...
AntohaZZ
5338 дн. тому
РЕЙТИНГИ ФИЛЬМА УБИЛИ ВСЕХ! ТЕМУ КОММЕНТАРИЕВ МОЖНО ЗАКРЫВАТЬ, т.к. дальнейшего смысла они не имеют. Разве что, просто поговорить.... Фильм собрал долю в 23,4%, (!!!!) при средней доле телеканала 9,3%*, став таким образом не только лидером prime, но и лидером праздничного эфира**. Средние доли каналов конкурентов в данном слоте составили: Интер — 12,82%, Новый канал — 11,6 %, 1+1 — 7,15%. Также картина "Паршивые Овцы" обошла своих конкурентов в жанре военного фильма. Так, фильм «Туман», собрал долю 18,84%, при средней доле канала 11,63%. "Небо в огне" Интер 14, 96 %. "Паршивые Овцы" - 23, 40 % !!!! И ещё для критиков : из интервью с автором сценария "Фильм снимался НЕ КАК учебное пособие по работе разведчиков и немецкого спецназа. Фильм о том, что Родину нужно защищать всегда... кем бы ты ни был. Другой цели у создателей фильма не было..." Я думаю дальнейшие вопросы могут возникнуть только у глухих или безграмотны...
AntohaZZ
5338 дн. тому
РЕЙТИНГИ ФИЛЬМА УБИЛИ ВСЕХ! ТЕМУ КОММЕНТАРИЕВ МОЖНО ЗАКРЫВАТЬ, т.к. дальнейшего смысла они не имеют. Разве что, просто поговорить.... Фильм собрал долю в 23,4%, (!!!!) при средней доле телеканала 9,3%*, став таким образом не только лидером prime, но и лидером праздничного эфира**. Средние доли каналов конкурентов в данном слоте составили: Интер — 12,82%, Новый канал — 11,6 %, 1+1 — 7,15%. Также картина "Паршивые Овцы" обошла своих конкурентов в жанре военного фильма. Так, фильм «Туман», собрал долю 18,84%, при средней доле канала 11,63%. "Небо в огне" Интер 14, 96 %. "Паршивые Овцы" - 23, 40 % !!!! И ещё для критиков : из интервью с автором сценария "Фильм снимался НЕ КАК учебное пособие по работе разведчиков и немецкого спецназа. Фильм о том, что Родину нужно защищать всегда... кем бы ты ни был. Другой цели у создателей фильма не было..." Я думаю дальнейшие вопросы могут возникнуть только у глухих или безграмотны...
AntohaZZ
5338 дн. тому
РЕЙТИНГИ ФИЛЬМА УБИЛИ ВСЕХ! ТЕМУ КОММЕНТАРИЕВ МОЖНО ЗАКРЫВАТЬ, т.к. дальнейшего смысла они не имеют. Разве что, просто поговорить.... Фильм собрал долю в 23,4%, (!!!!) при средней доле телеканала 9,3%*, став таким образом не только лидером prime, но и лидером праздничного эфира**. Средние доли каналов конкурентов в данном слоте составили: Интер — 12,82%, Новый канал — 11,6 %, 1+1 — 7,15%. Также картина "Паршивые Овцы" обошла своих конкурентов в жанре военного фильма. Так, фильм «Туман», собрал долю 18,84%, при средней доле канала 11,63%. "Небо в огне" Интер 14, 96 %. "Паршивые Овцы" - 23, 40 % !!!! И ещё для критиков : из интервью с автором сценария "Фильм снимался НЕ КАК учебное пособие по работе разведчиков и немецкого спецназа. Фильм о том, что Родину нужно защищать всегда... кем бы ты ни был. Другой цели у создателей фильма не было..." Я думаю дальнейшие вопросы могут возникнуть только у глухих или безграмотны...
Opus Dei
5338 дн. тому
Не фильм, а беспомощная дипломная работа какого-нибудь "троечника"-выпускника института Карпенко-Карого. Безбожно затянуто (об этом все уже сказали), "драматизЬм" высосан из пальца, раскрытие главных характеров безнадежно запаздывает (Пикассо, главный НКВДшник и др). Постановщик спецэффектов - полный лузер. Все время упивается тем, как люди улетают от взрывов - как школьник, вчера освоивший новую "фишку" и теперь лепящий ее к месту и не к месту, шоб все видели его "мастерство". Это не отечественное кино - это отечественный позор, независимо от его рейтингов. Пусть пипл его хавает хоть за обе щеки.
кокотюха
5338 дн. тому
моя Батьківщина - це Україна (пардон за патос). та батьківщина, про яку йдеться, варта напиcання лише з малої букви. навіть у часи союзу Українська РСР була окремою територією, вона просто називалася радянським союзом, і, відповідно, союз - моєю "родіной". тут не про граматику мова, а про суть. скоро дійду до того, що в текстах почну писати прізвища "табачник" і "костицький" з малої і називати це своїм авторським правописом. слово "президент" теж пишу з малої літери, якщо це - президент України (жоден з тих, хто був і є, великої не вартий). словом, це вияв особистої позиції.
Viktor_2002
5338 дн. тому
RiderOnTheStorm: не надо оправдывать "общечеловеческими ценностями" желание прогнуться под московский рынок, чтобы срубить на нем бабла. Для особо тупых вроде тебя я повторяю - кино не украинское (у нас сейчас вообще нет украинского кино), а колониальное - made-for-Russia. Cделанное ниггерами с типично колониальным, вассальным мышлением. У которых нет даже смелости подчеркнуть самостоятельность, украинскость своего продукта . Ибо в нем отсутствует саме главное - то, что дает право на эту независимую приставку: "украинское, польское, немецкое, французское..." Отсутствует самостоятельность и желание делать действительно свое, а не идти в фарватере духовного и культурного гегемонизма путинской России.
sofo
5338 дн. тому
кому канеш арбуз а кому свиной хрящик - о вксах не спорят. но 23,4% процента доли (в два раза выше средней канала) собрал сериал, созданный в Украине. Надо только порадоваться этому.
Anves
5338 дн. тому
По форме фильм хорош. По содержанию - ляп на ляпе. Режиссеру стоило бы перед тем, как снимать фильм, хотя бы поинтересоваться военной историей. К слову, ГРУ 12 мая 1941 года просто не существовало в природе. Тогда она называлось Разведуправление ГШ РККА. И почему майор НКВД докладывает о шифровке генералу Генерального штаба? НКВД и Наркомат обороны - это, как говорят в Одессе, две большие разницы. И офицера из армейской разведки никогда бы не назначили руковоидить лагерем НКВД. Чушь. И так на кажом шагу - многое в этом фильvе просто притянуто за уши и надумано. Если это фильм про войну, до надо бы сохранять историческую достоверность. Второй момент. Ну, ребята, нельзя же так бессовестно эксплуатировать старое советское кино. Если автор немного подкорректировал сюжет, это не значит, что мы, зрители, не заметим параллелей с "Холодным летом 53-го" и "А зори жесь тихие". Плюс немного "Штрафбата" для блатной лирики. Кстати, главный герой-разведчик даже внешне похож на Валерия Приемыхова. И то, что он мочит диверсантов, а не зеков в карельских лесах, ничего не меняет. А так, повторюсь, если считать это фантазией на тему войны, то фильм хорош. Однозначно, лучший из трилогии. Особенно, для поколения СМСок. Не знаю, какой вывод они сделают из фильмов, в которых войну выиграли паханы и честные воры, которых, кстати, воевало всего 400 тыс. против 27 млн. человек, призыванных в годы ВОВ. Но они, эти 27 млн., уже не вписываются в концепцию осмысленного патриотизма и нового кино. И последнее, по существу. Если бы фильм урезали до обычного формата в 90 минут, ему вообще цены бы не было, а то первые 2 серии просто уснуть можно.
RiderOnTheStorm
5338 дн. тому
2Viktor_2002: Витенька, а вот вопрос задать хочу... Почему если фильм снимался в Украине, то он должен нести в себе что-то украинское? То есть если следовать твоей логике, то и кино про викингов должно сниматься в украинском "колорите"? С "чайками" вместо "дракаров" (это ладья викингов так называется, запомни слово новое), Тор в шароварах и обритый наголо? Нет, ты серьезно считаешь, что в канву фильма обязательно должна золотой нитью быть вплетена какая-то великая идея? Человеческих судеб и страшной войны недостаточно? Витя, скажи честно, тебя детстве по голове сильно палкой били? :)
RiderOnTheStorm
5338 дн. тому
Еще, Андрюша... Слово "Родина" пишется с большой буквы.
RiderOnTheStorm
5338 дн. тому
1) Для боевика сильно раздут хронометраж. Я на DVD смотрел, вторую серию просто хотелось перемотать вперед... 2) Заметно, что бюджета как-то не особо и есть. То есть какой-то есть, но не особо :) 3) (комбинация 1 и 2) Если бы за эти же деньги сняли не 4, а 2 серии - получился бы практически шедевр и культовая картина в стиле "Холодное лето 53-го". 4) Игра актеров оставляет желать лучшего... Кто-то переигрывает (зам "кума" на зоне), кто-то - недоигрывает (Штопор). "Из тебя такой уголовник..." (с) ... 5) Сценарист всю "блатную" лексику брал с одной странички (видимо): http://www.aferizm.ru/criminal/imperia/zona_pogovrki.htm Похвально, но тему можно было и тщательнее проработать :) Вообще моя оценка (по 5-ти бальной шкале) фильму будет 4-.
кокотюха
5338 дн. тому
щоб побачити, що таке путінський мілітаризм та імперіалізм, знайдіть сили і подивіться хоча б по 10 хвилин кілька нових російських фільмів та серіалів "про війну". і порівняйте, різницю ви відчуєте. у нашому фільмі посили, я б сказав, антипутінські. бо хороша гебня псує хороший серіал "Апостол" і зовсім зіпсувала другий сезон "Диверсанта". гебня - погана, і наші це показали.
AntohaZZ
5338 дн. тому
Фильм очень понравился. Современно, жёстко и в тоже время очень душевно. Смотрели большой компанией и наши женщины плакали по ходу фильма не один раз. А это говорит о многом, скорее обо всём. У нормальных людей ( не у параноидальных критиков) есть один критерий, простой и понятный - трогает фильм или не трогает? Нас фильм хорошо зацепил , при этом никто из нас, Слава Богу, не был в местах лишения... Поэтому просто поражаюсь, читая некоторые коменты. Всё новое вы критикуете, всё подвергаете сомнению, везде ищите только негатив. Как вы вообще с этим живёте? Не понимаю.
Viktor_2002
5338 дн. тому
И еще я абсолютно не согласен с автором, что фильм не в струе "путинского империализма". Полностью в струе. Типичный Made-for-Russia-продукт, типично колониального телевидения малороссийской губернии, сделанный для метрополии нанятыми ниггерами из Фильм.Уа. Украинского, по сути, там нет ничего - ни по форме, ни по духу, ни по мировоззрению. Все идет полностью в московском тренде: духовном, культурном, идеологическом, историческом, событийном. Даже такой затасканный штамп как "кровавая гебня" VS "благородные прозревшие зеки" - строго в рамках ныне дозволенного Кремлем. Все в рамках политики партии, шаг влево/вправо сделать низзя - а то еще, не дай бог, в Москве не купят их очередную нетленку.
Viktor_2002
5338 дн. тому
Во многом согласен с автором. Действительно, аналогии с вестерном просматриваются. Идея фильма неплохая, но исполнение - как обычно, фуфло. Половина времени вообще ни о чем. Хронометраж тупо раздули, чтобы можно было засунуть еще больше рекламы. Сократить минимум на одну серию - фильм ничего бы от этого не потерял, а только выиграл. Кстати, рекламные заставки действительно задолбали. ICTV уже вообще страх и совесть потерял. За такую наглость надо наказывать. Смотреть невозможно из-за рекламы, я начал, потом плюнул, пошел и скачал его с торрентов, чтобы досмотреть спокойно. Объявляю бойкот пинчуковскому г**ноканалу.
кокотюха
5338 дн. тому
от не люблю цього говорити, нмагаюсь максимально уникати цього, та доведеться (вибачте наперед, якщо цей комент здасться бахвальством): популярними жанрами я займаюся вже більше 10 років, як вивченням теорії, так і практичним її втіленням. тому з таким предметом, як жанри, ознайомлений. і в якості жанрового кіно даний фільм мене влаштовує. "А зорі здесь тихие" - суперпідготовані 16 диверсантів не змогли впоратися з 5-ма 18-річними дівками і одним старшиною. це вам як? а яке вони мали завдання? звісно, я не порівнюю якість, проте саме тут, у згаданому фільмі, штампи доречні, бо викликати якісь там емоції - не мета. взагалі заколупали: дайте нам емоцій! а ви в курсі, що емоції - це індивідуальне? і дати всім однакових емоцій неможливо? вимагати емоцій від телевізора... як ви себе налаштуєте, такі емоції і будуть. а взагалі, для емоцій дивіться дівчачі мелодрами. отам через край - ти меня любила, а потом забила. що сподобалося мені, так це відсутність теми несеокрушимой и легендарной красной армии, яку кувала перемогу.
gliadach
5338 дн. тому
Если говорить о жанровом соответствии, то все рассуждения г-на Кокотюхи о "штампах" не выдерживают никакой критики. С этим предметом (жанры) не плохо для начала ознакомится, а потом уже писать. Что касается фильма, то согласен с предыдущим оратором, фильм слаб и предсказуем как на сценарном уровне, так и в режиссерском воплощении. В картине ничего не происходит, ни один из персонажей не вызывает сострадания, набор клише - плохой, хороший, злой. Немцы - идиоты, выехали на пикник (как это мы 4 года не могли победить идиотов?). Так и не понял, какое же задание должны были выполнить суперподготовленные немецкие диверсанты. И т.д, т.д., т.д.... А главное, эмоционально не трогает никак.
piton
5339 дн. тому
"...новий альбом насправді пох..." - браво, письменник... Надзвичайно витонченний вислів. Так з ними, - тупорилими дописувачами... Вони ж тільки "пох..." і зрозуміють.
кокотюха
5339 дн. тому
максиму - про набір штампів. сходіть на концерт, наприклад, групи "Акваріум". пацани обіцяють новий альбом. але вам цей новий альбом насправді пох, бо ви чекаєте, свідомо чи підсвідомо, старих пеервірених часом хітів. не побоюся цього визначення - ви заплатите за квиток 100 гривень, аби послухати, як співають про "город золотой", хоча знаєте на пам`ять і чули сто разів. я пояснив? якби на такому концерті не співали старих перевірених пісень, ви б пошкодували за втраченим часом. і якби в такому фільмі не було так званих штампів, ви б плювалися ще більше. я вже бачив колись філософський вестерн, без стрілянини, дякую дуже... це не шампи, це вимоги до жанру та його закони.
Ivan
5339 дн. тому
Безперервні рекламні паузи, без заставок, просто на нерви діють. А де НАЦРАДА? Забембали!!! А фільм хороший. Автора статті підтримую, дякую за статтю. Канал ictv вже дивитись не буду. Не думають вони про глядача!!!
Максим
5339 дн. тому
Фильм не понравился, набор штампов, все предсказуемо. Первые две серии вообще ни о чем. Слабый фильм.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду