10:30
П'ятниця, 21 Лютого 2020

Продали Богдана. Моніторинг теленовин 10–16 лютого 2020 року

1 442
Підготовка до місцевих виборів розпочалася. Моніторинг новин «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112» та 5 каналу. Інфографіка.
Продали Богдана. Моніторинг теленовин 10–16 лютого 2020 року
Продали Богдана. Моніторинг теленовин 10–16 лютого 2020 року

Із новин цього тижня можна було дізнатися, що депутати від «Слуги народу» не ходять по землі, колишнього голову Офісу президента продали, в Харкові нібито тиснуть на тих, хто хоче змінити Кернеса у кріслі мера.

Основними темами новин були:

  • поширення коронавірусу та все, що пов’язано з його виявленням;
  • звільнення з посади голови Офісу президента Андрія Богдана і призначення на його місце Андрія Єрмака;
  • непорозуміння у фракції «Слуга народу» через заяву щодо водопостачання до Криму;
  • Мюнхенська конференція, супутній піар Віктора Пінчука та критика Зеленського з уст Віктора Медведчука;
  • зміни у складі Тристоронньої контактної групи;
  • з’їзд партії «Слуга народу».

Харків, мир і місцеві вибори

Тримає марку «Опозиційна платформа — За життя», яка стабільно від початку року набирає найбільше піару в новинах «Інтера» й подекуди на «112». Меседжі «ОПЗЖ»  цього тижня стосувалися переважно так званих мирних ініціатив. Наприклад, голова політради «ОПЗЖ» Віктор Медведчук розповідав, що Зеленський не має наполягати на зміні пунктів мінських угод: «Миру на Донбасі не буде, якщо президент Володимир Зеленський і його команда не змінять свою політику щодо мирного врегулювання конфлікту. Про це заявив Віктор Медведчук, колишній представник у Тристоронній контактній групі голова політради партії “Опозиційна платформа — за життя”. За його словами, у жодному разі не можна відмовлятися від уже закріплених мінських угод» («112»).

Активізувалась Юлія Світлична, яку й до того на «Інтері» шанували. Але цього тижня колишню керівницю Харківської ОДА засвітили аж у п’яти сюжетах — тобто показували її ледь не в кожному вечірньому випуску. 12 лютого на «Інтері» повідомили, що після призначення виборів до парламенту на 179-му окрузі на Харківщині однією з перших про свою кандидатуру сповістила Світлична. Решту «з перших» у сюжеті взагалі не називали, хоча на цей момент вже висунулися десятеро кандидатів, від «ОПЗЖ» та «Слуги народу» зокрема. Вже наступного дня на «Інтері» з’явився сюжет із наріканнями на тих, хто стає Світличній на заваді. Зокрема, брудною технологією проти неї назвали реєстрацію кандидатки-клона Яни Світличної. Також протягом тижня Світлична запевняла в підтримці фермерів та ветеранів війни в Афганістані. А наприкінці тижня — знову повторили скарги на кандидатку-клона.

 

Юлію Світличну називають протеже колишнього голови Адміністрації президента Порошенка Ігоря Райніна. У листопаді 2019 року Райнін очолив харківський осередок «Опозиційної платформи — За життя».

Готуються на Харківщині й до місцевих виборів. Низку сюжетів «Інтера» про тривале протистояння на ринку «Барабашово» прикрасила нова деталь: «Цієї ночі охороняти в'їзди до торговельного центру вийдуть сотні людей. Кажуть, рейдерські нападки на торгівельний центр активізувалися після заяв його власника Олександра Фельдмана про наміри балотуватися на посаду харківського міського голови».

Відкрито про підготовку до місцевих виборів на своєму з’їзді заявили в партії «Слуга народу». Але навіть це ледь-ледь забезпечило першість пропрезидентської сили за кількістю згадок у новинах. Тенденція лишається сталою: «ОПЗЖ» згадують на лояльних каналах «Інтер» та «112» переважно позитивно, а про «Слуг народу» майже рівномірно говорять на всіх телеканалах.

Сам з’їзд висвітлювали по-різному. Переважала інформативна подача. Але ICTV та «Інтер» не втрималися від надмірного позитиву. На «Інтері» поширювали політичні гасла партії, не відбиваючи їх належним бекґраундом чи оцінками експертів: «Олександр Корнієнко: Ми будуємо країну, в якій панує мир. Ми говоримо в першу чергу про повернення територій та людей в незалежну Україну, але в широкому сенсі ми говоримо про громадянський мир та суспільну злагоду, про подолання розколів захід — схід, наші — не наші, російськомовні — украиноязычные, про подолання розколу про ватників та вишиватників».

На ICTV сюжет аж сяяв від доброти та позитивних ініціатив: про зміну ідеології партії (хоча під питанням, чи існувала попередня ідеологія взагалі) та створення інтернет-каналу чи не наймедійнішої фракції говорили в позитивно-піднесеному тоні. А наприкінці ще й додали коментар, у якому заступниця голови фракції сподівається, що її колеги спустяться на землю: «Євгенія Кравчук, заступниця голови фракції “Слуга народу”: Ми дуже сподіваємося, що як раз народні депутати будуть ходити по землі, бо вони все-таки “Слуги народу”. Має бути зв'язок з реальністю, зв'язок з людьми, і ми до речі, зобов'яжемо усіх депутатів зі списку — їздити з візитами у регіони».

 

На «Україні» сюжет розповідав про подію в нейтрально-позитивному ключі, але без ретрансляції політичних гасел. На «1+1» та 5 канал дали короткі повідомлення про саму подію. На «1+1» додали коментар голови партії Олександра Корнієнка, який розповів про критерії відбору кандидатів на місцеві вибори. На 5 каналі говорили про з’їзд нейтрально, сухо, коротко і без синхронів. Ключові тези — зміна ідеології та набір кандидатів на місцеві вибори. Тільки на «UA: Першому» в сюжет включили коментар політкоментатора Миколи Давидюка, який пояснив, навіщо партії без визначеної ідеології обирати нову. Не висвітлювали з’їзд лише у праймі «112». Оскільки подія відбулася у суботу, то і на СТБ не потрапила, оскільки підсумкові новини там виходять лише по буднях.

Бувай, Андрію! Привіт, Андрію!

Гучною подією початку минулого тижня було звільнення очільника Офісу президента Андрія Богдана та призначення на його посаду Андрія Єрмака. Сюжети оздоблювали чутками, плітками, домислами та посиланнями на неназвані джерела:

«Політологи вже давно помітили певну прохолоду між президентом та керівником офісу і напругу» (ICTV);

«Від осені два Андрія Богдан та Єрмак змагалися за доступ до гаранта, твердять ЗМІ» («Україна»);

«Експерти не виключають, Володимир Зеленський збереже стосунки з Андрієм Богданом. Його знання та ефективність можуть ще стати у нагоді» («Україна»);

«Адвокат, любитель вечірок і жартів Андрій Богдан не був “кварталівцем” з близького оточення Володимира Зеленського, але опинився найближче до вух президента» («1+1»);

«З президентського офісу все частіше долітали чутки: обидва фаворити не приховують взаємної неприязні. У змаганні за вплив на президента вибухового, авантюрного Богдана, перемагає командний, врівноважений Єрмак» («1+1»).

Короткими начитками обмежилися на «Інтері» та СТБ. Тільки на «1+1» та «UA: Першому» вказали бодай якусь спробу знайти коментарі по темі від самих Богдана та Єрмака: «На те, що Богдан не при справах, він сам натякає публікацією у фейсбуку [на відеоряді скриншот із дописом «Скукатища»] («1+1»); «Сьогодні ані Богдан, ані Єрмак звільнення та призначення не коментували. Завтра новий керівник Офісу має вийти на брифінг» («UA: Перший»).

 

Попри брак балансу в окремих темах, порівняно з попереднім тижнем ситуація з балансом виглядала дещо кращою. Вперше від початку року на «UA: Першому» жоден сюжет не визначений як такий, що має порушення балансу. Лідером за кількістю незбалансованих сюжетів став «Інтер», і це можна пояснити лідерством каналу за кількістю матеріалів з ознаками замовності. Але стосується незбалансованість не лише піар-матеріалів, а й інших політичних тем. Наприклад, лише «Інтер», висвітлюючи справу Шеремета та суперечки між обвинуваченням та захистом волонтерки Яни Дугар, геть проігнорував позицію адвокатів.

 

Гіршою є ситуація з оцінками, якими новинарі супроводжують гучні політичні події, на зразок перестановок в Офісі президента, загострюють відчуття небезпеки передаючи надзвичайні події, або ж просто застосовують дотепи для привернення уваги. Наприклад, «1+1» аж занадто затягнули з інтригою, повідомивши, що «Андрія Богдана продали». Лише після першої хвилини врешті чітко пояснюють суть: «Організатор благодійного аукціону Олександр Безощук показує найдорожчий з проданих лотів. За зустріч з головою Офісу президента (тоді він ще був без префікса екс) доторгувалися до 130 тисяч гривень. Що це реальний лот, Андрій Богдан підтвердив на своїй сторінці в соцмережі».

 

Коронавірус із локальним акцентом

А головною темою для обговорення цього тижня було поширення коронавірусу. Завдяки увазі до цієї теми блок надзвичайних подій знову лишається популярнішим за політичні теми. Хоча це стосується не всіх каналів: на «Інтері» все ж переважали політичні новини. Після коронавірусу та огляду подій із фронту третьою за популярністю темою стала Мюнхенська конференція. У сюжетах обтічно говорили про «12 кроків до миру» та прагнення України до НАТО. «Інтер», «Україна», СТБ та ICTV включили до сюжетів з конференції неінформативні коментарі Віктора Пінчука, як під копірку титруючи його «бізнесмен, філантроп».

ICTV, «Інтер» та «112» проігнорували найскандальнішу «кримську» тему тижня — вислови лідера фракції «Слуга народу» Давида Арахамії про можливість відновлення водопостачання до анексованого Криму в обмін на окуповані території Донеччини та Луганщини. Найактивніше цю тему висвітлювали на 5 каналі — три повідомлення за один випуск: історія питання, думки експертів і наприкінці випуску повідомили, що Арахамія все ж вибачився за свої слова. Лише на «UA: Першому» висвітлювали протест на кримськотатарському каналі ATR. А новину про затримання росіянами українського катера в Азовському морі та подальшу реакцію прокуратури Криму показали усі, крім «Інтера» та «112».

Попри увагу до Мюнхенської конференції та коронавірусу, частка міжнародних новин дещо зменшилася і понад 80 % повідомлень у випусках становили події, що відбувалися в межах України. Тобто посилення уваги до світових новин, що спостерігалося в попередні тижні, пішло на спад. Серед регіонів України найбільш згадуваними були великі міста. Дещо підвищили свою згадуваність західні регіони, в основному через те, що звідти передавали новини про наслідки негоди.

Моніторинг здійснюється за підтримки американського народу, наданій через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews».

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1442
Переглядів
Коментарі
Цуцу Куцубуцу
14:30 / 21 Лютого 2020
І продали Богдана за тридцять срібняків. А чи за тридцять злотих.
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду