10:30
П'ятниця, 14 Лютого 2020

Кіану Рівз і повернення Гройсмана. Моніторинг теленовин 3–9 лютого 2020 року

Новинарі охочіші до легких тем. Моніторинг новин «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112» та 5 каналу. Інфографіка.
Кіану Рівз і повернення Гройсмана. Моніторинг теленовин 3–9 лютого 2020 року
Кіану Рівз і повернення Гройсмана. Моніторинг теленовин 3–9 лютого 2020 року

Найбільш обговорюваними темами тижня були зустріч Володимира Зеленського із президентом Туреччини Реджепом Таїпом Ердоганом (та менш обговорюваний візит в Італію); баталії за ринок землі в парламенті та під його стінами; кадрові зміни в уряді та обшуки на «1+1».

Що змінилося порівняно з попереднім тижнем? Політика виривається вперед серед найпопулярніших тем, у новинах прослизнув легкий піар Володимира Гройсмана та Михеїла Саакашвілі, у випусках майже не було новин із Росії.

Сталими лишилися такі тенденції: «ОПЗЖ» лишається в лідерах за кількістю піару, на кожному з каналів майже рівномірно показували позиції різних політсил, у новинах стабільно мало повідомлень із Криму.

Канали одного актора

Вже котрий тиждень поспіль тримається в лідерах за кількістю матеріалів з ознаками замовності «Опозиційна платформа — За життя». Найбільше піару цій політсилі дає «Інтер», інколи підключається «112». Ключовими спікерами «ОПЗЖ» були Юрій Бойко й Наталія Королевська, а основними темами для просування своїх меседжів — ринок землі, зміни до трудового кодексу, протести шахтарів та перерахунок комунальних тарифів.

Так само незмінно на другій позиції Рінат Ахметов. На його каналі «Україна» щодня розповідають про благодійність фонду Ахметова на Донбасі. Крім того на каналі кілька разів озвучували однакові меседжі про звернення до президента щодо перегляду стратегії підтримки розвитку зеленої енергетики. В одних повідомленнях були закиди на адресу народного депутата від «Слуги народу» Андрія Геруса, який, мовляв, на ринку енергетики лобіює інтереси Ігоря Коломойського. Можливості відповісти на ці закиди самому Герусу в цих повідомленнях на «Україні» не дали.

На кількох каналах виринули політики «попередніх поколінь». На «Україні» Михеїл Саакашвілі розповідав, як треба ламати стару політичну систему, кажучи, що до влади зараз прийшли хороші люди, але втілювати зміни їм заважає стара система: «Что сейчас нужно делать? Или эти новые нормальные люди сменят стаую систему или старая система сменит их».

Найнесподіванішою була поява Володимира Гройсмана на каналі ICTV. Нагадав про себе він у Всесвітній день боротьби проти раку: «Свого часу уряд Володимира Гройсмана планував запровадити програму страхування від онкологічних хвороб. Вона мала би запрацювати вже цього року. Але через зміну влади цього не сталося. Тож сьогодні експрем'єр закликав нинішній уряд реалізувати ідею, яка може врятувати сотні тисяч людей». Поки ведуча начитувала цей текст, на відео продемонстрували допис експрем’єра у фейсбуку.

Свої улюбленці

Парламентський тиждень активізував появу політиків із різних фракцій на більшості телеканалів. Кожна з парламентських фракцій з’являлася майже рівномірно на кожному з каналів. Найменш активними й цитованими лишаються народні депутати з «Голосу» й це єдина політсила, яку не згадували у випусках ICTV та «112».

За кількістю позитивних та негативних згадок між каналами досить чітко простежуються «улюбленці». На «Інтері» та «112» навіть у збалансованих сюжетах помітно частіше цитують політиків з «ОПЗЖ», дають їм нерівномірно більше ефірного часу для виступів.

На каналі «Україна» на представників «Слуги народу» припадають і позитивні, й негативні згадки. Природа цієї тенденції — неоднорідність самої фракції. Андрія Геруса на каналі «Україна» асоціюють зі впливом Ігоря Коломойського, який є конкурентом Ріната Ахметова на ринку енергетики, тому на його адресу летять виключно негативні оцінки й коментарі. В той же час на «Україні» час від часу незбалансовано надають слово виключно в позитивному ключі керівникам комітетів із фракції «Слуга народу».

На 5 каналі цього тижня відзначилися нагадуванням про Петра Порошенка, коли ця згадка не була виправданою. «І далі ми маємо можливість побачити трансляцію наживо урочистостей із нагоди першої річниці інтронізації митрополита Київського і всієї України Епіфанія. На заходах присутній і п'ятий президент Петро Порошенко», — озвучила ведуча Анна Мірошниченко. При цьому самого Порошенка у відеоряді не було, про його роль в отриманні Томосу ПЦУ не нагадали, а після згадки про Порошенка дали синхрон іншої людини, не титрувавши, хто, власне, говорить.

 

Парламентські баталії

Найбільша концентрація оцінок, що підміняли факти, припала на сюжети з парламенту, де гаряче дискутували щодо ринку землі. «У Раді сьогодні ґвалт» (ICTV), «Такого шару пристрастей під куполом не було давно» («Україна»), «буремний день у парламенті» (5 канал, СТБ), — так описували події в підводках до сюжетів. У художньому ключі описували протистояння на «1+1»: «Юлія Тимошенко проривається на місце спікера. Їй на допомогу поспішає найближчий соратник Сергій Власенко. Та на його шляху стає непереборна перешкода — Артем Дмитрук зі “Слуг”. Їхній танок триває пару хвилин. Маневр Власенка не вдається. Зате Тимошенко таки захоплює панівну висоту біля крісла голови».

 

Додавали оцінок і до висвітлення інших політичних тем. Наприклад, на 5 каналі після повідомлення про запуск додатку «Дія» ведуча іронічно додала: «Ну, і чомусь так збіглося, що саме в день, коли уряд презентував додаток для смартфонів, світ відзначає День без телефону».

 

Емоційнішими, ніж попереднього тижня, були новини «України», СТБ, «1+1» та 5 каналу. А на «112» оцінок, не відокремлених від фактів, удвічі поменшало. Також знизився градус емоційності в подачі на «Інтері» та ICTV. Дещо погіршився показник балансу думок загалом. Найбільше на ICTV (з 14 % до 20 %) та Україні (з 18 % до 25 %).

На «1+1», висвітлюючи тему обшуків на своєму каналі, озвучували або давали в синхронах позицію СБУ, але працівникам каналу надавали набагато більше простору для коментарів. На 5 каналі замість версії працівників каналу дали версію політкоментатора, наближеного до Петра Порошенка: «Журналіст Тарас Березовець у своєму телеграм-каналі зазначив: обшуки проводять нібито через так звані плівки Гончарука. Березовець інформує: начебто саме на комп'ютері проєкту “Секретні матеріали” монтувалися скандальні аудіозаписи». До слова, Березовця навряд чи коректно називати журналістом.

Пріоритети змістилися на політику

Вперше від початку року новин про українську політику було більше, ніж про соціальних теми. Пояснити це можна, зокрема, сесійним тижнем у парламенті та жвавим обговоренням важливих законопроєктів. Також на досить високому рівні тримаються надзвичайні події, оскільки велику їх частку становлять повідомлення про поширення коронавірусу.

На відміну від попередніх періодів, практично не було новин із Росії: їхня частка становила менше відсотка. В українських новинах збільшилася частка новин із Волині, де тривали шкільні протести та провели унікальну операцію.

Крим, на жаль, лишається непопулярною територією для всеукраїнських новин. Звідти за тиждень було лише дві новини: про український реп на вулицях Сімферополя та про спрощений виїзд із Криму для підлітків без супроводу дорослих, що набув чинності. Втім новинарі жваво підхопили теми появи фото з Кіану Рівзом у підручнику і продовжували досліджувати, чи можна заплатити за комуналку собакою.

 

Моніторинг здійснюється завдяки підтримці американського народу, наданій через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews».

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
756
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду