16:04
Середа, 28 Квітня 2021

«Наш» отримав два попередження від Нацради і штраф понад 200 тисяч гривень

1 141
Канал має сплатити штраф за наявність закликів до насильницької зміни конституційного ладу України, розв’язування агресивної війни, розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі.
«Наш» отримав два попередження від Нацради і штраф понад 200 тисяч гривень
«Наш» отримав два попередження від Нацради і штраф понад 200 тисяч гривень

Національна рада з питань телебачення та радіомовлення оголосила два попередження компанії ТОВ «Наш 365» (логотип «Наш») за результатами  двох перевірок. Таке рішення регулятор прийняв 28 квітня під час свого засідання.

Нацрада отримала лист від СБУ та громадян щодо показу програми «П’ятниця. Вечір», у якій через інтернет-зв’язок взяв участь представник так званої «ЛНР» Родіон Мірошник. За словами члена Нацради Максима Онопрієнка, загострював увагу на війні у Луганській та Донецькій областях, висловлював необєктивну інформацію з питань територіальної цілісності та недоторканності.

Мірошник під час свого виступу висловив протиправні твердження стосовно територіальної цілісності і недоторканості державного кордону України, її конституційного ладу («Донбасс не находится в составе Украины»; «На Донбасс не распространяется украинское право и на Донбасс не распространяется украинская власть, украинская Конституция» тощо), розпалював ворожнечу, казав про те, що Росія не є учасником конфлікту. «Багатократне, нав’язливе використання в ефірі Р. Мірошником термінів «ДНР/ЛНР» без відповідної реакції на це ведучих передачі з наголошенням на їх терористичній природі можна розцінювати як пропаганду або виправдання тероризму та є провокаційним», – йдеться в рішенні регулятора.

Програма виходила у прямому ефірі та у повторі. Під час повтору змін в ефір не вносилось.

Олена Рудік, директорка компанії, вважає, що канал не порушив ні українського, ні міжнародного законодавства. Адже до списку осіб, які становлять загрозу національній безпеці не внесений Родіон Мірошник. Також вона підкреслила, що ведучі неодноразово намагались зупинити гостей і наголошували, що їх позиція не співпадає з редакційною. «Якщо подивитись увесь ефір до кінця, та не витягати з контексту окремі речення, то порушень не було», - сказала Олена і додала, що редакція не згодна з позицією Мірошника.



Голова Нацради Ольга Герасим’юк  звернула увагу, що ці речі канал міг виправити під час повтору програми.

Нацрада визнала порушення і оголосила попередження. Також за наявність закликів до насильницької зміни конституційного ладу України, розв’язування агресивної війни або її пропаганди та/або розпалювання національної, расової чи релігійної ворожнечі та ненависті відповідно до Закону України  «Про телебачення і радіомовлення» на мовника накладено штраф – 25% суми ліцензійного збору, що становить 114 067,50 грн.

Ще один штраф на таку саму суму Нацрада наклала на канал «Наш» через ролик «Наша (не)залежність? Наш покаже».

Нацрада звертає увагу на те, що у цьому ролику переважають сцени насилля, демонстрація зброї, що стріляє, сутички протестувальників із поліцією, демонстрації під різними гаслами.

«У такий спосіб у телеглядачів може створюватися враження, що це є вичерпний перелік подій майже 30-річної історії країни. Зазначений відеоматеріал створює негативний образ «невдалого» вибору під час Всеукраїнського референдуму 1991 року, а всі творчі засоби, використані у відеоролику, спрямовані на розпалювання ворожнечі між прихильниками і противниками незалежності України, на ескалацію ненависті між ними. У зазначеному ролику об’єктом маніпуляцій стає Державний прапор. Він з’являється  у кадрі 13 разів протягом 53 секунд поряд із підібраними кадрами соціальної нестабільності, таким чином створюючи враження, що всі ці сумні події відбувалися під синьо-жовтим прапором», – вважає регулятор.

Олена Рудік зазначила, що висновки  Нацради – це перебільшення, а у ролику використані лише документальні кадри без закликів до ворожнечі і пропаганди.

Третя перевіка каналу «Наш» стосувалась  інтерактивного голосування із пропозицією українським глядачам відповісти на запитання, чи «Володимир Путін заслуговує на Нобелівську премію миру?». Інформаційним приводом до голосування була інформація про висування групою російських громадських діячів кандидатури президента Російської Федерації В. Путіна на здобуття Нобелевської премії миру.

Регулятор під час перевірки знайшов вади методики проведення голосування, через які отримані результати опитування можуть  ввести в оману глядачів щодо значної підтримки населенням України політики російського президента. Зокрема, не було даних щодо кількості тих, хто дзвонив і голосував, інформації про репрезантативність опитування. Тому Нацрада винесла мовнику попередження.

Нагадаємо, у березні 2021 року Нацрада вирішила звернутись до суду щодо анулювання ліцензії каналу «Максі-ТВ» (ТОВ «Наша Прага»). Регулятор прийняв це рішення через те, що канал «Максі-ТВ» не надав документів для проведення перевірки. Цей телеканал, за інформацією Нацради, всупереч власній ліцензії мовить під логотипом «Наш». Також з логотипом «Наш» мовить і ТОВ «Наш 365», яке отримало попередження від регулятора на цьому ж засіданні.

Ілюстрація: скріншот

Читайте також
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1141
Переглядів
Коментарі
Код:
Ім'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду