Подоляк: Санкції проти каналів Козака  –  це не наступ на свободу слова, а протидія фейкам і пропаганді

Подоляк: Санкції проти каналів Козака – це не наступ на свободу слова, а протидія фейкам і пропаганді

3 Лютого 2021
1773
3 Лютого 2021
00:18

Подоляк: Санкції проти каналів Козака – це не наступ на свободу слова, а протидія фейкам і пропаганді

1773
Радник глави Офісу президента Михайло Подоляк вважає санкції РНБО закономірною відповіддю на «щоденні інформаційні та пропагандистські атаки на державу з боку тих, хто грає в чужі інтереси і в чужу гру».
Подоляк: Санкції проти каналів Козака  –  це не наступ на свободу слова, а протидія фейкам і пропаганді
Подоляк: Санкції проти каналів Козака  –  це не наступ на свободу слова, а протидія фейкам і пропаганді

Про це Михайло Подоляк зазначив у коментарі «Бабелю».

«Зрозуміло, що санкції по телеканалам пана Медведчука — це зовсім не про медіа і не про свободу слова. Це тільки про ефективну протидію фейкам і чужорідній пропаганді. Це про те, що не робилося протягом усіх минулих років, коли даний медійний міхур тільки розростався. Коли при мовчазному потуранні, а іноді і за активного сприяння минулої влади цей пропагандистський пул сформувався, зміцнів і став активно "вбивати" наші цінності», — сказав він. 

Михайло Подоляк також додав, що ці санкції — закономірна відповідь на «щоденні інформаційні та пропагандистські атаки на державу з боку тих, хто грає в чужі інтереси і в чужу гру».

Нагадаємо, президент Зеленський ввів у дію рішення Ради національної безпеки і оборони України від 2 лютого 2021 року, що передбачає запровадження санкцій проти народного депутата України Тараса Козака та компаній, які володіють ліцензіями телеканалів «групи Медведчука» — «112», NewsOne і ZIK.

Санкції, запроваджені на п’ять років, передбачають:

«1) блокування активів — тимчасове обмеження права особи користуватися та розпоряджатися належним їй майном;

2) обмеження торговельних операцій;

3) обмеження, часткове чи повне припинення транзиту ресурсів, польотів та перевезень територією України;

4) запобігання виведенню капіталів за межі України;

5) зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань;

6) анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;

7) повна або часткова заборона вчинення правочинів щодо цінних паперів, емітентами яких є особи, до яких застосовано санкції згідно з цим Законом;

8) припинення видачі дозволів, ліцензій на ввезення в Україну

з іноземної держави чи вивезення з України валютних цінностей та обмеження видачі готівки за платіжними картками, емітованими резидентами іноземної держави;

9) заборона передання технологій, прав на об'єкти права інтелектуальної власності»

Також запроваджені санкції проти юридичних осіб телеканалів «112» (ТОВ «ТРК-112-ТВ» має супутникову ліцензію), NewsOne (ТОВ «Новини 24 години» має супутникову ліцензію), ZIK (ТОВ «ТРК Нові комунікації» має цифрову та супутникову ліцензії), а також регіональних телекомпаній, які до 2019 року мовили під логотипом «112 Україна», але Нацрада не продовжила їм у 2019 році ліцензії: «Новий формат», «Аріадна ТВ», «ТВ Вибір», «Партнер ТВ» та «Лідер ТВ».  Ці санкції передбачають:

«1) блокування активів;

2) запобігання виведенню капіталів за межі України;

3) зупинення виконання економічних та фінансових зобов'язань;

4) анулювання або зупинення ліцензій та інших дозволів, одержання (наявність) яких є умовою для здійснення певного виду діяльності;

5) заборона користування радіочастотним ресурсом України;

6) припинення надання послуг з ретрансляції/розповсюдження телепрограм/надання телекомунікаційних послуг і використання телекомунікаційних мереж загального користування» тощо.

У заяві каналів групи «Медведчука», що з’явилась на сайті «112 Україна», рішення РНБО називають «решением об уничтожении трех оппозиционных телеканалов» та «политической расправой над неугодными СМИ». Канали, йдеться в заяві, «намерены бороться за свое право вещать для украинцев, доносить правду до граждан и быть в эфире». Однак автори заяви не уточнили, про які методи боротьби йдеться.

Нагадаємо, 4 жовтня 2018 року Верховна Рада прийняла постанову, якою схвалила пропозиції санкцій щодо семи компаній, яким належать ліцензії телеканалів «112 Україна» та NewsOne. Свої пропозиції парламент скерував до Ради національної безпеки та оборони України. Появі постанови передувала петиція про припинення діяльності телеканалів «112 Україна» та NewsOne, зареєстрована на сайті Верховної Ради 20 вересня. А за тиждень до того голова Нацради з питань телебачення і радіомовлення Юрій Артеменко, пояснюючи зволікання Нацради з розглядом продовження цифрових ліцензій «112 України», сказав, що до парламенту вноситься якийсь законопроект, який дозволить застосовувати певні важелі до тих медіа, на які є вплив іноземного резидента. В РНБО оголосили, що рішення буде ухвалене після перевірки СБУ за дорученням президента.

У Верховній Раді створили тимчасову слідчу комісію для проведення розслідування відомостей щодо дотримання вимог законодавства під час зміни власників інформаційних телеканалів та забезпечення протидії інформаційному впливу Російської Федерації. Вона завершила роботу та відзвітувалась 17 квітня 2020 року. Верховна Рада не підтримала звіт комісії

У липні 2019 року новопризначений в.о. голови СБУ Іван Баканов на засіданні РНБО запропонував прийняти рішення про застосування санкцій до юридичних осіб телеканалів «112 Україна» і NewsOne та ввести їх у дію відповідним указом Президента України. Однак такого рішення РНБО досі не прийняла.

Народний депутат від «Слуги народу» і радник команди президента Микита Потураєв розповідав, що у команди президента є напрацювання рішень щодо каналів, підконтрольних Віктору Медведчуку.

У серпні видання «theБабель» повідомило, що СБУ порушила кримінальне провадження щодо телеканалу «112 Україна» за статтею 206 Кримінального кодексу (протидія законній господарській діяльності). «Детектору медіа» у відповідь на запит в СБУ не надали ніяких коментарів та інформації, посилаючись на таємницю слідства.

Наприкінці серпня Володимир Зеленський в інтерв’ю на каналі «1+1» анонсував «гучну історію з поганим закінченням» для партії та каналів, контрольованих Віктором Медведчуком.

За результатами моніторингу проросійських дезінформаційних наративів, який проводила громадська організація «Детектор медіа» восени 2020 року, телеканали «групи Медведчука» відповідальні за більш ніж половину зафіксованих випадків проросійської пропаганди.

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1773
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Підтримай нас! Стань частиною проєкту!
Щодня наша команда готує для вас найсвіжі та незалежні матеріали. Ми будемо надзвичайно вдячні за будь-яку вашу підтримку. Ваша підтримка – це можливість зробити ще більше!
Підтримати нас
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду