20:27
Вівторок, 27 Серпня 2019

Комітет свободи слова не можна віддавати в руки ОПЗЖ, члени якої використовують підконтрольні медіа для пропаганди та маніпуляцій, — Медіарух

Заява Медіаруху «Журналісти за усвідомлений вибір», який налічує понад 70 учасників.
Комітет свободи слова не можна віддавати в руки ОПЗЖ, члени якої використовують підконтрольні медіа для пропаганди та маніпуляцій, — Медіарух
Комітет свободи слова не можна віддавати в руки ОПЗЖ, члени якої використовують підконтрольні медіа для пропаганди та маніпуляцій, — Медіарух

Read in English

26 серпня за підсумками засідання підготовчої групи щодо роботи Верховної Ради представник партії «Опозиційна платформа — За життя» (ОПЗЖ) Вадим Рабінович повідомив, що його фракції запропоновано очолити комітет з питань свободи слова.

Лідери та члени цієї політичної сили не раз були помічені у використанні контрольованих ними медіа задля маніпуляцій громадською думкою та пропаганди, зокрема проросійської. Так, один з лідерів ОПЗЖ Віктор Медведчук, як відомо, послідовно просуває в Україні інтереси країни-агресора, зокрема через маніпуляції та цензуру в фактично підконтрольних йому ЗМІ, про що свідчать численні моніторинги медійних громадських організацій. Моніторинг громадської організації «Детектор медіа» регулярно засвідчує, що програми «112 Україна», «NewsOne» та «ZIK», що належать представнику ОПЗЖ Тарасу Козаку, близькому соратнику Медведчука, дослівно відтворюють пропагандистські меседжі, що лунають в ефірі російських федеральних ЗМІ. Ці ж телеканали стали рознощиками мови ворожнечі та гендерних стереотипів, а також вдаються до грубих маніпулювань темою захисту свободи слова.

Телеканал іншого обраного від ОПЗЖ народного депутата Сергія Льовочкіна «Інтер» також використовувався для масованого, нав’язливого та агресивного передвиборного піару цієї політсили. За даними звіту «Детектора медіа», на «Інтері» під час парламентських виборів говорили про ОПЗЖ більше, ніж про всі інші політсили разом узяті, а новини висвітлювали агітаційні поїздки та заяви кандидатів від ОПЗЖ в режимі прес-служби. Загалом, канал є одним з лідерів поширення новин з ознаками замовності: за 2018 рік 38% усіх таких матеріалів були трансльовані на «Інтері».

За даними моніторингів «Детектора медіа», Ради Європи, Нацради з питань телебачення і радіомовлення, програмна політика телеканалів, що знаходяться у власності представників ОПЗЖ, під час президентських та парламентських перегонів 2019 року була спрямована на просування інтересів цієї політичної сили. Нагадаємо також, що саме така редакційна політика та грубі порушення журналістської етики на каналах членів ОПЗЖ призвели до наймасовішого в історії України звільнення журналістів з телеканалу ZIK на знак протесту, після оголошення про придбання телеканалу предстаником ОПЗЖ у червні 2019 року.

Члени партії ОПЗЖ були у складі «Партії регіонів», багато з них особисто голосували за «диктаторські закони» 16 січня 2014 року, якими, серед іншого, встановлювалися обмеження свободи слова.

Медіарух закликає новообрані партії, і насамперед президентську політсилу «Слуга народу», не допустити головування у комітеті свободи слова представника ОПЗЖ, члени якої використовують підконтрольні медіа для пропаганди та маніпуляцій та брали безпосередню участь в утисках свободи слови. Закликаємо інші фракції висунути, а фракцію «Слуга народу» — підтримати призначення на посаду голови комітету авторитетного медійника, що має довіру медіаспільноти.

***

Нагадаємо, 5 лютого в Україні було оголошено про створення Медіаруху «Журналісти за усвідомлений вибір», покликаного забезпечити громадянам можливість обирати президента і парламент на основі повної та достовірної інформації. До Медіаруху увійшли провідні українські ЗМІ — телеканали, радіостанції, друковані й онлайн-видання, а також медійні громадські організації. Першими підписантами меморандуму Медіаруху стали «UA: Перший», «Українське радіо», «Громадське радіо», ІА «Укрінформ», ІА «Інтерфакс-Україна», Liga.net, «Дзеркало тижня. Україна», «Новое Время», «Цензор.нет», 5 канал, «Український тиждень», Opinion, низка регіональних медіа, громадські організації Незалежна медійна рада, «Детектор медіа», Інститут масової інформації, «Інтерньюз Україна», Центр демократії та верховенства права, Фундація «Суспільність», Незалежна асоціація телерадіомовників, «Донецький інститут інформації», «Інститут демократії імені Пилипа Орлика», Центр прав людини Zmina та інші організації, окремі журналісти — загалом понад 70 учасників.

Вступити до Медіаруху або підтримати його можна, звернувшись до координатора Вадима Міського: vadim.miskyi@gmail.com.

Раніше Медіарух «Медіа за усвідомлений вибір» з нагоди професійного свята, Дня журналіста, звернувся до Президента України Володимира Зеленського з пропозицією першочергових медіареформ.

Після купівлі телеканалу ZIK соратником Віктора Медведчука Тарасом Козаком колишні співробітники телеканалу ZIK, медіарух «Медіа за усвідомлений вибір», українські громадські організації, медіаексперти та журналісти закликали керівництво держави та органи правопорядку запобігти використанню українських телеканалів для просування прокремлівської пропаганди та повзучій окупації медіапростору Росією.

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2414
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду