11:06
Четвер, 11 Лютого 2021

Тарас Козак купив «112 Україна» та NewsOne за 103 мільйони гривень через Білорусь – ЦПК

2 260
Загальна вартість корпоративних прав на ці телеканали становила 114 мільйонів гривень, однак по факту депутат заплатив менше.
Тарас Козак купив «112 Україна» та NewsOne за 103 мільйони гривень через Білорусь – ЦПК
Тарас Козак купив «112 Україна» та NewsOne за 103 мільйони гривень через Білорусь – ЦПК

Народний депутат від «Опозиційної платформи – За життя» Тарас Козак купив телеканали «112 Україна» та NewsOne за 103 мільйони гривень, які в 2018-2019 роках він сплачував швейцарським фірмам через Білорусь. Про це повідомив Центр протидії корупції в розслідуванні «Козак Медведчука. Звідки у соратника кума Путіна гроші на телеканали», яке 11 лютого опублікувала «Українська правда». 

«Скуповувати телеканали Тарас Козак почав у 2018 році, коли надходження йому дивідендів з кіпрської компанії Turul Investments стали системними та стабільними», – пише видання.

Тарас Козак у формі про суттєві зміни за 12 жовтня 2018 року задекларував набуття корпоративних прав на ТОВ «Новини 24 годин» від Швейцарської MW Investment AG, яку контролював на той час Євген Мураєв. Їх вартість становила 41 мільйон гривень.

За три місяці нардеп купив «112 України». 2 грудня 2018 він задекларував придбання корпоративних прав дев'яти українських юридичних осіб від Швейцарської компанії Plirofories AG. Ці компанії входять в структуру власності телеканалу «112», на шість з них у 2021 році наклали санкції РНБО. За даними про суттєві зміни у майновому стані, вартість корпоративних прав цих фірм складає 72,9 мільйони гривень. 

  

«Загальна сума вартості корпоративних прав на куплені два телеканали становила 114 мільйонів гривень, однак згідно з розділу декларації "видатки та правочини" Тарас Козак по факту заплатив за них лише 103 мільйони», – йдеться в розслідуванні.

У червні 2019 року Тарас Козак купив телеканал ZIK, який належав бізнесмену Петру Димінському через кіпрську компанію Alvho Trading limited. З 14 червня 2019 новим єдиним акціонером Alvho Trading limited стала Turul investments limited. Центр протидії корупції не наводить вартості телеканалу, однак пише – статутний капітал кіпрської Alvho на момент переходу до структур Тараса Козака становив 17,1 тисяч євро. У 2019 році ведуча Тетяна Даниленко говорила, що Тарас Козак придбав канал ZIK за значно більшу суму, ніж чотири мільйони євро.

Зазначається, що медіаменеджери тоді оцінювали ZIK у 15-20 мільйонів доларів, натомість Петро Димінський наприкінці 2017 року нібито починав торг з 53 мільйонів доларів. 

«Операції з придбання принаймні двох з трьох телеканалів (NewsOne та 112), Козак провів чомусь у Білорусі, що підтверджується даними з його електронних декларацій», – розповіли в ЦПК.

Як писав ДМ, згідно з деклараціями Тараса Козака за 2017-2018 роки, він отримав дивіденди від своєї кіпрської кампанії Turul Investments Limited у розмірі 164 мільйони 489 тисяч 594 гривні. За деклараціями, купівля телеканалів «112 Україна» і NewsOne обійшлася народному депутату в 113 мільйонів 825 тисяч 546 гривень, тобто орієнтовно трохи більше $4 мільйонів. Таким чином, якщо пан Козак більше ні на що не витрачав свої дивіденди, у нього перед купівлею ZIK мала залишитися сума 50 млн 664 тисячі 48 грн ($1,9 мільйонів).

Тарас Козак – близький соратник українського політика, одного з лідерів партії «Опозиційна платформа - За життя» і кума Володимира Путіна Віктора Медведчука, їхні брати – бізнес-партнери. 5 жовтня 2018 року Тарас Козак став власником телеканалу NewsOne. 14 грудня 2018 року він став кінцевим бенефіціаром ще й каналу «112 Україна». Згідно з поданою ним декларацією, він заплатив за «112 Україна» і NewsOne близько $ 4 млн. 14 червня 2019 року стало відомо, що він став новим власником каналу ZIK та об’єднав три свої інформаційні телеканали – «112 Україна», NewsOne і ZIK – у медіахолдинг «Новини», який очолив Олексій Семенов (колишній керівник телеканалів «112 Україна», NewsOne і Прямого каналу).

Нагадаємо, президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБОУ від 2 лютого 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». Воно передбачає запровадження санкцій проти народного депутата України Тараса Козака та компаній, які володіють ліцензіями телеканалів «групи Медведчука» — «112 Україна», NewsOne і ZIK. Санкції запроваджені на п’ять років.

З 19 членів ради 17 проголосували «за» санкції, один був відсутній, спікер парламенту Дмитро Разумков – утримався. Він вважає, що відповідальних за співпрацю з РФ та фінансування тероризму мають карати згідно з законодавством. Натомість санкції, на його думку, запроваджують проти осіб, яких не можуть притягнути до відповідальності перед українським судом. 

Власник медіахолдингу «Новини» Тарас Козак назвав дії РНБО незаконними, а рішення про санкції актом цензури. У заяві каналів групи «Медведчука», що з’явилась на сайті «112 Україна», рішення РНБО називають «решением об уничтожении трех оппозиционных телеканалов» та «политической расправой над неугодными СМИ». Канали, йдеться в заяві, «намерены бороться за свое право вещать для украинцев, доносить правду до граждан и быть в эфире». Однак автори заяви не уточнили, про які методи боротьби йдеться.

Президент Володимир Зеленський та голова СБУ Іван Баканов вважають заборону каналів групи «Медведчука» боротьбою в інформаційній війні за правду та європейські цінності, а також кроком у боротьбі з російською гібридною агресією. Чому закриття каналів Медведчука — це не наступ на свободу слова читайте в матеріалі «Детектора медіа».

Секретар РНБО Олександр Данілов заявив, що в Україні працює багато антиукраїнських телеканалів і РНБО вводитиме санкції щодо них після отримання відповідних документів. Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков сказав, що надані СБУ матеріали, які лягли в основу рішення РНБО про санкції, є цілком достатніми та вичерпними. Дмитро Разумков розповів, що представники спецслужб не надали додаткової інформації для ознайомлення під час засідання РНБО. Пан Данілов уточнив, що частина документів про фінансування телеканалів засекречена. 

4 лютого перший заступник голови Національної ради з питань телерадіомовлення Валентин Коваль повідомив, що в усіх регіонах України провайдери вимкнули телеканали «112 Україна», ZIK і NewsOne — як на супутнику, так і в кабелі. Регулятор контролює виконання рішення РНБО, оскільки це зона відповідальності Нацради. Телеканали продовжують транслювати свої ефіри на YouTube. Міністерство культури та інформаційної політики раніше повідомило, що направить до компанії запит з проханням заблокувати сторінки телеканалів.

Того ж дня Верховний Суд отримав два позови проти указу президента про санкції щодо Тараса Козака та його каналів. Пізніше ВС отримав ще один подібний позов, який подав харківський юрист, член Чугуївської правозахисної групи Роман Лихачов. 9 лютого 2021 року один позов ВС залишив без руху і дав позивачу 10 днів для усунення недоліків, за другим — відмовився відкрити провадження, третій позов із подібними вимогами ще не розглядали. 

5 лютого сайти телеканалів «112 Україна», NewsOne та ZIK повідомили, що більше не можуть використовувати власні доменні імена. Вони відтепер доступні на резервних адресах zikua.tv, 112ua.tv и newsoneua.tv.



Читайте також

Фото: ТСН, УП

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2260
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду