Україна голосує менталітетом

30 Червня 2009
18017
30 Червня 2009
08:41

Україна голосує менталітетом

18017
Україна голосує менталітетом

«Україна має талант» - лише в другу, якщо взагалі не в третю чергу найуспішніше та найяскравіше телевізійне видовище цього сезону не тільки на каналі СТБ, а взагалі на вітчизняному телебаченні. В першу чергу воно повинно знадобитися аналітикам ринку українських телевізійних розваг і загалом - аналітикам української масової культури, яка, хочеться вірити, не лише поволі формується, а й колись сформується. Результати голосування мусять стати надбанням широкої громадськості. Кожен окремий результат треба аналізувати. І вже потім, виходячи з цього, вираховувати: яка ж сама розвага потрібна не абстрактній більшості людей, а одній третині саме українців. Адже гала-концерт шоу «Україна має талант» дивилося більше 11 мільйонів глядачів. Що, навіть за примітивними підрахунками на калькуляторі, становить третю частину населення нашої країни.

 

Навіть попри відверту затягнутість гала-концерту він не зіпсував загального враження від шоу та його учасників. Мою глядацьку втому компенсувала притаманна лише українцям підленька думка: я тут, удома в кріслі, мучуся, але їм там, у залі, теж тяжко... До речі, саме ця втома від перегляду бачених уже номерів укупі з невідомо для чого, нехай і ексклюзивно, запрошеним переможцем «Євробачення» Олександром Рибаком, змазала враження від оголошення переможця першого сезону. Ксенія Симонова, майстриня з пісочної анімації, стала гривневою мільйонеркою, як на мене, цілком заслужено. Проте саме розуміння того, що в мистецтві пісочної анімації з дівчиною ніхто з учасників шоу не змагався, вже налаштувало вашого автора на ймовірність перемоги саме цієї мисткині. Переконаний: у своїх прогнозах я був не одинокий.

 

Зате друге місце і 100 тисяч гривень на розвиток таланту викликало справжній шок. Трансвестит Артем Семенов з Дніпропетровська, про здібності якого Ігор Кондратюк висловився: «Ніяк не зрозумію, це талант чи збочення», якого журі залишило в півфіналі після тривалих вагань, зовсім несподівано пройшов у десятку, і з іще більш невідомих причин ледь не зірвав фінальний джек-пот. Хоча проти нього були співаки й танцюристи - дорослі та зворушливі діти, а також силові жонглери, екстремальні велосипедисти, пародисти, ковтачі шпаг, мазохісти та купа інших супергероїв. Тим не менше, Україна вибрала дівчину, яка не веселила та навіть не розважала своїми мистецькими номерами, натомість змушувала навіть моє цинічне серце тьохкати (а люди в залі дружно плакали, не соромлячись сліз), і людину непевної статі. Хоча, поза сумнівом, Артем Семенов талановитий. Але травесті-акторів таки більше, ніж пісочної анімації. Відповідно, талант Семенова - не унікальний.

 

До чого я веду? А до того, що змагання від півфіналу до фіналу намалювали яскраву і, на жаль, однозначну картину вподобань суто українського глядача. Які або треба змінювати, (бо не можна ж так зовсім себе принижувати одноманітними вподобаннями, та ще й ТАКИМИ!), або, навпаки, на які треба рівнятися і під які підлаштовуватися. Бо наслідування саме таким вподобанням дасть гарантований позитивний результат.

 

Отже, чому та кому українці віддають перевагу. До півфіналу за глядачів вирішували професіонали - Влад Яма, Слава Фролова та Ігор Кондратюк. З номерів художньої самодіяльності вони обирали найбільш серйозні, оригінальні та перспективні в плані шоу та видовища. Та коли ця чудова трійка фахівців перестала мати право вирішального голосу, вже в першому півфінали з'ясувалося: наш народ у більшості своїй не згоден із професіоналами. Українці віддавали перевагу такій спокійній, такій домашній, такій своїй огрядній домогосподарці Юлії Кувшиновій, виділивши її серед десяти більш серйозних та навіть у чомусь більш агресивних у своєму бажанні перемогти талантів. Уже після першого туру стало ясно: українці - індивідуалісти. Вони в масі своїй не командні гравці, а отже - не віддають голоси за команди, колективи, навіть за дуети. Є цьому інше пояснення: в колективі люди губляться, тоді як особистість завжди працює соло, її простіше помітити. Але все ж таки мені здається: ті, хто голосували, підсвідомо уявляли на місці свого улюбленця себе. І більшість глядачів, таким чином, не уявляє, як може проявити себе в єдиній команді однодумців.

 

Далі: у більшості півфіналів за результатами глядацьких голосувань перемагали жінки та молоді дівчата. Чоловіча історія кохання, розказана велосипедистом-екстремалом Віталієм Чвановим, не надихнула сентиментальний український народ. Бо, по-перше, чоловіча, по-друге - екстремальна. Супермени тут, може, й ходять, але до фіналу не доходять. Не даремно Дмитро Халаджі відмовився від участі в півфіналі на користь акробатичного дуету «АртВан» - але хлопці все одно загубилися під час «свого» півфіналу, хоча й виступали першими! Перемога в спільному з ними півфіналі Артема Семенова підтверджує тяжіння українців саме до таких людських типажів. Ні, це ми на словах прагнемо сильної руки, а на ділі боїмося міцних та сильних. Це стосується і нашої влади: обрав же колись український народ сентиментального консервативного Віктора Ющенка своїм президентом...

 

Нарешті, наші сльози, якими «Україна має талан» завдячує Ксенії Симоновій. Талановито. Оригінально. Неповторно - навіть не намагайтесь повторити це. Ексклюзивно. І, тим не менше, це не весело і не життєствердно. Дивлячись на пісочну анімацію, хочеться медитувати, а не діяти, приймати якісь рішення. Словом, шоу Ксенії Симонової - для тих, хто обирає для себе пасивний спосіб життя та ще й любить пустити з цього приводу щедру сльозу. Дівчина обіцяє щось веселеньке, хочеться вірити, буду чекати, та поки реальність така: найталановитішою людиною України стала молода жінка, яка змусила всіх нас щиро плакати.

 

Мені не хочеться вірити, що ми - такі. Мені важко прийняти, що талант у результаті свого прояву повинен наганяти смуток та журбу. Мені прикро, що «чоловічі» історії та «чоловічі» формати в Україні не приживаються. Але все одно найкращий результат будь-якого проекту - парадоксальний результат.

 

А парадокс у тому, що найкращим виступом телевізійного видовища став камерний авторський номер. І це - проти всіх законів шоу, тим більше - телевізійного, комерційного, масового. Тішить хіба що одне: шоу-бізнесом мистецтво, показане Ксенією Симоновою, не стане. Тоді як виступ Артема Семенова, як на мене, шоу-бізнес чистої води.

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
18017
Теги:
Читайте також
26.07.2010 14:57
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
25 445
10.06.2010 14:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
18 601
18.03.2010 12:00
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
20 284
16.03.2010 12:12
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
28 163
22.12.2009 08:40
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
27 654
29.10.2009 10:20
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
27 412
14.10.2009 19:20
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
13 106
08.10.2009 17:31
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
63 370
24.09.2009 13:02
Андрій Кокотюха
, для «Детектор медіа»
27 705
03.07.2009 16:11
Інна Завгородня, «Український тиждень»
31 449
03.07.2009 10:35
Маша Томак, «День», Анна Слєсарєва, Анастасія Сошина, «День»
21 882
30.06.2009 15:48
Олег Вергеліс, «Дзеркало тижня»
18 725
27.06.2009 09:53
Євген Булавка
, для «Детектор медіа»
20 030
22.06.2009 10:08
Олександр Дубина
, для «Детектор медіа»
20 276
Коментарі
15
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
DXLINE из Красноярска
5615 дн. тому
И не удивлюсь, если увижу что это шоу начнет хорошо продаваться пиратами на наших DVD развалах
DXLINE из Красноярска
5615 дн. тому
Кстати то же заметил, что чисто украиноязычная культура и чисто западенская культура ( вся эта гуцульщина и пр.) представлена не была. Сам я, являюсь любителем западнокраинской танцевальной и песенной культуры. Посему был несколько разачарован. Ни одной коломийки за весю программу. Шоу дествительно было юго-восточноукраинское. Думаю те кто раскручивал шоу как бизнеспроект ориентровались на то, что на шоу будет отклик и на него обратят внимание прежде всего Россияне. Как ни как российский шоу рынок куда более обширен, чем украинский. И надо сказать им это удалось. Дествительно шоу это через торренты ушло в локальные сети российских городов. И оно дествительно пользуется огромадным успехом у российского зрителя. Именно от того, что нет в нем культурного разрыва в восприятии Россиянами.
кокотюха
5623 дн. тому
Відповідати мені. людині. яка підписується своїм прізвищем, анонімно, під так званим "ніком", я вважаю так само недостойним. Хочете обізватися - назвіть себе. Але по суті: якби чоловіки і жінки не відрізнялися одне від одного, всі б люди нагадували амеб звичайних і ходили в балахонах. У чоловіків є чоловічі вподобання, у жінок - жіночі, це стосується передусім мистецьких смаків та роду занять, і це - нормально. Якщо жінка поводиться, як чоловік, на неї кажуть: "Жінка з чоловічим розумом" і це - комплімент. Якщо чоловік поводиться, як жінка, на кажуть: "Ти справжня баба!" - і це негативна оцінка. Різниця не в штанях, а в настрої. Ось ви, аноніме, назвали мене письменником. Бачив сьогодні на одному сайті: написані мною художні книжки продаються під розділом "Чоловіча література". Не я визначив - продавці. Значить, безстатевого не буває. Або воно ... займає друге місце за результатами глядацьких голосувань.Це неправильно. Якщо комусь ці визначення видаються некоректними - хай, але реальна ситуація все одно від цього не зміниться: це - неправильно. На мою думку...
йа
5623 дн. тому
Кокотюхо, "талан" - зовсім не те ж саме, що "талант", Ви ж письменник, невже не знаєте? Крім того - "чоловічий талант", "жіночий талант" - це що, вибачайте? Чоловічо-жіночі таланти показують у ліжку, на сцені ж талант не має віку, національності і статі, тож Ваші закиди на адресу Артема вважаю щонайменше недостойними.
talant
5623 дн. тому
Про що власне і мова. Українська культура шароварна та задріпана. Нарешті це почув. Російсько-радянська попса рулить на не тліє. Саме такого висновку мусить дійти глядач «Україна має талант».
Вася
5623 дн. тому
to talant это шоу модное, коммерческое. Шароварщина просто не в моде. Только и всего.
talant
5623 дн. тому
2 Вася // 30.06.2009 11:03:30 Сами же говорите «Украина разная». Так этого «разнообразия» не было и близко, было подовляюще «правильное» однообразие. Україна співоча країна? Це я знав. Але не думав, що ця співочість лине лише мелодійною російською мовою та розповюджуэться виключно, що до пісень східного сусіда. Це щось новеньке. Як продемонструвало «Україна має талант», Української пісні не існує в природі! Я маю в це повірити?))
кокотюха
5623 дн. тому
про телебачення не скажу - незалежність вимірюється лише фінансовими потоками. якщо я зі своєї кишені зможу колись фінінсувати телебачення. воно буде залежним тільки від моїх грошей. і політики на цьому гіпотетичному телебченні не буде. хіба що самі політики в потворних ракурсах. здається, на голосуванняніхто не впливав, це не Великі Українці, Табачнику до табаки, хто з митців кращий митець. але те, що люди вибрали сльози і трансвестита мене трошки бентежить.
Вася
5623 дн. тому
to Talant Да Вы, батенька, сами пишете на русском. Агент Москвы, или как? Малороссия, она как раз украиноязычная, чтобы в первопрестольной царя да бояр забавлять. А Украина - какая есть - разная. А русскоязычные украинские националисты - паранойя.
talant
5623 дн. тому
2 кокотюха // 30.06.2009 08:29:07 Да не ищу я эту политику. Это она меня ищет)) Представительство в финале "Україна має талант". Русскоязычные vs Україномовні 7:0. Посчитайте топ-50. Пропорция будет аналогичной. Добавляем жюри думающее на русском, ЗАКРЫТОЕ голосование, «проукраинское» СТБ (почему никто не спел про «берёзовый сок»?), Пинчука лысого в конце-концов)). Что ещё надо для счастья?))
LB3
5623 дн. тому
"кругом шукати політику - це ненормально" зачем её искать, если она и так прет с экрана пенной струей? вы ещё поищите независимое телевидение
кокотюха
5623 дн. тому
taranproduction: а хіба Ви не помітили, що я намагаюся зрозуміт свій народ? але в першу чергу - як людина, причетна до створення інтелектульного продукту. мені цікаво, ЩО саме треба громадянам України запропонувати, аби влучити не в "10", а хоча б у "9". ось для чого я сиджу з калькульятором - аріанти прораховую. між іншим, ті, хто робив "УМТ", теж прораховували варіанти, а не просто кинули клич: агов, люди, вперед! І цікаво, де анотімний коментатор "Талант" побачив політику та її вплив? кругом шукати політику - це ненормально.
talant
5623 дн. тому
"Україна має талант"? Если обратить внимание на соотношение укр. и рус. языка в программе, а так же тематику выступлений подойдёт название "Малоросія (хохляндия, окраина, что угодно, только не Украина) має талант”, челом бьет перед Россией и вообще кричит, выпустите нас от сюда". Как правильно написал taranproduction: "Ответы на вопросы кто ты, откуда, чьих ты будешь". Для чего собственно и было сделано шоу. По средствам отбора русскоязычным жюри, а так же закрытого голосования (зачем ведущие врут, что его результаты есть на сайте СТБ?) Показать, что "украинская часть" Украины, не талантлива (а, что эти западенцы могут? стол в зубах таскать и всё), ну и в очередной раз после "Великого Украинца" "трахнуть Бандеру"(Табачник(с)). Квартал 95: «Мы хахлы»(с). Типичный Интер. Хорошая идея, хорошие конкурсанты (к ним нет вопросов), но как всегда, папики всё испоганили «пАлитикАй».
taranproduction
5623 дн. тому
Хорошая статья в частностях и совершенно никакая в главном. нужно стараться понять свой народ а не сидеть с калькулятором. И Ксения Симонова - это не развлечение в смысле интертеймента, а это скорее та самая самоидентификация, которой нам так долго не хватало. Ответы на вопросы кто ты, откуда, чьих ты будешь и главное зачем ты? В таких местах можно и поплакать. Даже циникам. И даже глупым циникам. Умным, пишущим на телекритике, я не знаю что нужно.
Л.Чичканьова
5624 дн. тому
Андрію, думаю, Ви помиляєтеся - якби Ксенія показала будь-яку іншу історію, не таку сльозоточиву, - вона б все одно виграла)) Бо це для нас нове, незвичне, зворушливе)) Пісочне шоу вже давно відоме у світі. Просто Україна в цьому відстає. Мистецтво красиве, цікаве - хай розвивається!)) а ось приклади комерційної складової: http://www.vsg-prazdnik.ru/artist/izyskan/pesok.html
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду