«Ведмежа послуга»: У каналі «Труха» помітили рекламу «Української правди». У виданні зауважили, що не мають до цього допису жодного стосунку

«Ведмежа послуга»: У каналі «Труха» помітили рекламу «Української правди». У виданні зауважили, що не мають до цього допису жодного стосунку

23 Жовтня 2023
1534
23 Жовтня 2023
20:48

«Ведмежа послуга»: У каналі «Труха» помітили рекламу «Української правди». У виданні зауважили, що не мають до цього допису жодного стосунку

1534
За словами головної редакторки «УП» Севгіль Мусаєвої, раніше редакція озвучила претензію каналу «Труха» через те, що той використав назву одного з проєктів видання «Батальйон Монако» для свого пабліку. Журналістка припускає, що телеграм-канал вирішив виправити цю ситуацію, опублікувавши рекламу.
«Ведмежа послуга»: У каналі «Труха» помітили рекламу «Української правди». У виданні зауважили, що не мають до цього допису жодного стосунку
«Ведмежа послуга»: У каналі «Труха» помітили рекламу «Української правди». У виданні зауважили, що не мають до цього допису жодного стосунку

Телеграм-канал «Труха» опублікував неприховану рекламу «Української правди», зазначивши в дописі, що видання «нарешті з’явилося в телеграмі», а «світ новинних каналів в Україні зміниться назавжди». Публікацію на каналі спершу помітила журналістка Аліна Шеремета, повідомляє проєкт «По той бік новин».

Вона зробила припущення, що «Українська правда» могла замовити цю рекламу в «Трухи».

«Тобто вам здається, що це окей називатися свідомим незалежним медіа і платити гроші за рекламу шкідливій інформаційній помийці? Це репутаційне дно», — написала журналістка.

Невдовзі під її дописом з’явився коментар головної редакторки видання Севгіль Мусаєвої, яка спростувала припущення Шеремети.

«Та не замовляли ми рекламу в "Трухи". У нас є до них обґрунтовані питання з приводу використання нашої назви "батальйон Монако". Вони створили паблік з такою назвою більше року тому, і дехто це сприймає як наш канал. Ми подали позов та озвучили претензію. Вони таким чином вирішили виправляти ситуацію. Написали їм, що це трохи ведмежа послуга. Вся історія», — розповіла Мусаєва.

Нагадаємо, 16 жовтня на закриту зустріч Президента України Володимира Зеленського з журналістами запросили понад 20 осіб, зокрема адміністратора телеграм-каналу «Труха», який має сумнівну репутацію. Цей канал неодноразово поширював фейки та відео прильотів, а також нагнітав паніку через потенційну ядерну загрозу.

Запрошення на цю зустріч представника «Трухи» викликало обурення в соцмережах серед медійників. Після того, як кілька професійних журналістів висловилися з критикою такого кроку Офісу президента, в анонімних телеграм-каналах, наближених до влади, прокотилася хвиля цькування цих журналістів.

«Детектор медіа» запитав в 11 українських медійників про їхню думку щодо запрошення «Трухи» на зустріч президента з медіа, подальших стосунків влади та медіа, боротьбу з дезінформацією та впровадження медіаграмотності у світлі цих подій, а також впровадження положень закону «Про медіа», зокрема щодо регулювання державою онлайн-медіа. Детальніше про це  тут

У вересні цього року журналісти NGL.media спільно з редакцією медіа «Ґрунт» опублікували розслідування про телеграм-канал «Труха». За два місяці журналісти спробували працевлаштуватися на роботу в «Труху», знайшли докази того, що Максим Лавриненко, який називає себе власником мережі «Труха», не є таким, а також приблизно оцінили дохід мережі каналів від реклами.

Максим Лавриненко — колишній актор і танцюрист. Він називає себе власником «Трухи», причому наполягає, що він є єдиним власником, а також заперечує зв’язок із Володимиром Литвином. Щоправда, за його словами, спочатку серед засновників телеграм-каналу були ще два IT-підприємці. 

За даними розслідувачів, «з високою ймовірністю» справжнім власником «Трухи» є харківський підприємець Володимир Литвин. Загалу він відомий як людина, яка взяла на себе вину в так званій справі «рюкзаків Авакова», із сином якого дружив Литвин. Про підприємця мало що відомо, але на його матір Вікторію Манжос зареєстровані торговельні марки «Трухи». Це єдиний прямий документальний доказ того, що Литвин і «Труха» пов’язані.

Журналісти нарахували 63 телеграм-канали, пов'язані з «Трухою». Сукупна їх аудиторія — більш ніж 12 мільйонів людей.

Публікація в основному каналі «Труха Украина» коштує понад 90 тис. грн, а в регіональних каналах «Трухи» ціна коливається від 1500 до 14000 грн. За підрахунками журналістів, лише за три місяці цього літа основний канал заробив 600 тис. доларів. Чи сплачує «Труха» податки, залишається невідомим.

«Детектор медіа» готував власне розслідування про «Труху», але колеги з NGL.media та «Ґрунту» нас випередили. Тож ми опублікували додаткові факти, які свідчать про зв’язки харківського підприємця Литвина з цим телеграм-каналом.

14 червня цього року в телеграм-каналі «Труха Харьков» повідомили про нагородження команди ресурсу Почесною грамотою Харківської обласної державної адміністрації за «вагомий внесок у боротьбу на інформаційному фронті».

Колаж: «По той бік новин»

Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1534
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду