Голова Держкомтелерадіо вважає курс на посилення державних ЗМІ хибним

Голова Держкомтелерадіо вважає курс на посилення державних ЗМІ хибним

11 Січня 2022
1431
11 Січня 2022
08:44

Голова Держкомтелерадіо вважає курс на посилення державних ЗМІ хибним

1431
Олег Наливайко каже, що розбудова контрольованих владою телеканалів «Дом» і «Рада» може бути негативним сигналом для європейських партнерів України.
Голова Держкомтелерадіо вважає курс на посилення державних ЗМІ хибним
Голова Держкомтелерадіо вважає курс на посилення державних ЗМІ хибним

Голова Державного комітету телебачення і радіомовлення Олег Наливайко вважає курс на посилення державних медіа, обраний владою, хибним і таким, що суперечить міжнародним зобов’язанням України. Про це він сказав у коментарі «Детектору медіа».

«Реформи попередніх років, які втілював Держкомітет, були спрямовані на ліквідацію державної медіавласності, становлення незалежних ЗМІ, що унеможливлює існування цензури, — сказав Олег Наливайко. — Ці реформи були продиктовані запитами українського суспільства на демократичні перетворення й відповідали його євроінтеграційним прагненням. Думаю, курс на посилення державних ЗМІ є хибним».

За словами голови Держтелерадіо, посилення телеканалів, якими володіє і які контролює влада, може стати «негативним сигналом для наших європейських партнерів, які побачать у цьому кроці відхід від демократичних норм. Адже існування державних медіа суперечить європейським стандартам».

Нагадаємо, телеканал «Дом» розпочав роботу у березні 2020 року, він мовить на тимчасово окупованих територіях (ТОТ) для «об'єктивного інформування українців на території Донецької та Луганської областей, АР Крим та міста Севастополя та їхнього повернення до українського порядку денного».

Головна мета каналу задекларована як інформаційне сприяння реінтеграції ТОТ, що включає в себе формування позитивного ставлення до реінтеграції у громадян України та інформаційне сприяння участі в цьому процесі країн-партнерів.

Однак за даними УП, зона впевненого прийому сигналу каналу «Дом» ледь доходить до окупованого Луганська.

15 грудня 2021 року парламентський Комітет з прав людини рекомендував прийняти у другому читанні та в цілому проєкт змін до закону України «Про забезпечення прав та свобод внутрішньо переміщених осіб».

Якщо Рада підтримає зміни, канал зможе потрапити до Універсальної програмної послуги, яка безкоштовно надається українцям. Наразі до УПП входить Суспільне та телеканал «Рада».

Таким чином, російськомовний канал «Дом», який створювався для мовлення на тимчасово окуповані території, де-факто набуває загальнонаціонального масштабу і зможе конкурувати з приватними телеканалами.  У 2021 році Державне підприємство «Мультимедійна платформа України» (куди входять телеканали «Дом» та UATV) отримало з бюджету 977 мільйонів гривень. У 2022 році на платформу іномовлення з бюджету виділяють вже значно скромнішу суму – 362 мільйони гривень.

15 грудня 2021 року перезапустився в новому форматі телеканал «Рада». Його наповненням займається приватна компанія «Кінокіт». Координував перезапуск «Ради» стартменеджер Олексій Семенов, який раніше запускав канали «112», Прямий та інші. Серед нових ведучих каналу — політтехнолог Володимир Петров, який, за інформацією джерел «Детектора медіа», працює на Офіс президента.

Раніше голова Комітету з питань інформаційної політики Верховної Ради Микита Потураєв заперечив, що влада проводить скоординоване посилення державних медіа.

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1431
Читайте також
Коментарі
0
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду