12:59
Середа, 3 Липня 2019

На ZIK редактор транслював в ефірі акцію протесту на Майдані, попри заборону керівництва каналу

Випусковий редактор телеканалу ZIK Ігор Кримов показав в ефірі трансляцію з акції на Майдані Незалежності проти реєстрації блогера Анатолія Шарія та ексглави Адміністрації президента Віктора Януковича – Андрія Клюєва кандидатами в народні депутати, попри заборону керівництва каналу.
На ZIK редактор транслював в ефірі акцію протесту на Майдані, попри заборону керівництва каналу
На ZIK редактор транслював в ефірі акцію протесту на Майдані, попри заборону керівництва каналу

Про це він розповів в коментарі «Детектору медіа».

Ігор Кримов зазначив, що шеф-редакторка Дар’я Гордійко перевірила і попередньо погодила вечірній ефір, переглянувши так званий «рандаун». За його словами, у ньому не було інформації щодо протесту.

«Однак у студії запрошені народні депутати і політологи самі почали про це казати. У нашому службовому чаті, де ми з ведучими спілкуємося, я теж почав підкидувати інформацію, що зараз на Майдані Незалежності збираються люди. Почали це й ведучі обговорювати, зрозуміло, почали це підхоплювати гості. Розуміючи, що інформація має суспільно важливе значення. Власне навіть превентивне – це є висвітленням виборчого процесу в країну, передвиборчих перегонів. Я вирішив дати, не погоджуючи з керівництвом, інформацію у вигляді титру про те, що на Майдані збираються люди. Завдяки трансляції іншого мовника, а саме: "Громадського телебачення", я ще й в поле вікно вивів стрім з Майдану Незалежності», – сказав пан Кримов.

Трансляція тривала близько трьох хвилин, «поки шеф-редакторка Дар’я Гордійко не побачила це в ефірі і не добігла до апаратно-студійного блоку (звідки відбувається випуск програми)». Зі слів Ігоря Кримова, пані Гордійко наголосила, що в робочому чаті вже писала, що цю інформацію не треба давати, вона заборонила висвітлювати цю подію в ефірі, тому трансляція була припинена.

Згодом вона повідомила Ігорю Кримову, що замість нього 3 липня ефір випускатиме новий редактор.

«Я не знаю, які в мене будуть функції. Зі мною Дар’я спілкується виключно через короткі повідомлення в Facebook. Вчора пізно ввечері вона подякувала мені за роботу і сказала, що сьогодні вже випускати ефір буде інший. Також вона сказала приходити передавати справи новій людині», – уточнив пан Кримов.

Він також розповів, що система комунікацій між старими працівниками і новим керівництвом не налагоджена. Крім того, за його словами, цензурування на каналі відбувається здебільшого в усній формі.

«По загальній ситуації щодо цензурування. Зрозуміло, що це не відбувається якимись там листами і не пишеться нам "чорним по білому", це не регламентується нам якимись документами, внутрішніми розпорядками. Це, як правило, відбувається в усній формі, наприклад, вона (Дар’я Гордійко, – ДМ) підходить до мого робочого місця і на вухо каже "це не показуємо" або "це треба показати". Письмових заборон, на жаль, не існує. Факт цензури без документизації – довести важко», – наголосив Ігор Кримов.

На його думку, керівництво делегувало пані Гордійко для спілкування з підлеглими щодо тем, які можна або не можна висвітлювати. 

«Її керівництво зі мною щодо тем, які треба або не треба висвітлювати, не обговорювали. Хоча бачилися, зустрічалися, віталися. З моральної точки зору, я не можу цілком звинувачувати Дар’ю, що вона "головний цензор каналу". У мене є підозра, підтвердити я не можу, що вона в ролі "палача" виступає. Вона, як на мене, доносить інформацію від свого керівництва людям, які безпосередньо відповідають за видачі в ефір», – додав він.

«Детектор медіа» намагається зв'язатися із Дар’єю Гордійко, щоб уточнити, чому на каналі ZIK заборонили транслювати акцію протесту.

Як писав «Детектор медіа», випусковий редактор Ігор Кримов 5 липня йде з телеканалу ZIK через розбіжності з керівництвом каналу.

Нагадаємо, 14 червня стало відомо, що новим власником каналу ZIK став соратник Віктора Медведчука – Тарас Козак. Він об’єднав три свої інформаційні телеканали – «112 Україна», NewsOne і ZIK – у медіахолдинг «Новини», який очолив Олексій Семенов (колишній керівник телеканалів «112 Україна», NewsOne і Прямого каналу).

Через зміну власника низка топменеджерів медіахолдингу ZIK заявили про звільнення. Зокрема, залишив посаду генеральний директор медіахолдингу ZIK Ігор Туркевич, керівниця департаменту виробництва власних програм Ольга Мовчан, шеф-редактор новин телеканалу Роман Недзельський, головна редакторка інформаційного агентства ZIK Тетяна Вергелес. Також на каналі вирішили закрити свої програми Вахтанг КіпіаніСергій Рахманін,Тетяна Даниленко, призупинив вихід своєї програми Остап Дроздов. Пізніше про звільнення із ZIK заявили телеведучі Лейла Мамедова та Остап Дроздов.

Наталя Влащенко залишилася працювати генеральною продюсеркою телеканалу ZIK. Генеральною директоркою телеканалу ZIK після зміни власника стала колишня керівниця «Інтер медіа продакшн» Наталія Вітрук. Її заступником став Данило Нікуленко, який до цього обіймав посаду шеф-редактора медіахолдингу ZIK. Шефредакторкою телеканалу стала колишня випускова редакторка NewsOne та ексшефредакторка ток-шоу на Прямому Дарія Гордійко. Крім того на ZIK перейшов робити авторський проект колишній ведучий NewsOne Василь Апасов.

За оцінками різних джерел «Детектора медіа», з каналу звільнилося приблизно 35% співробітників, а з інформаційної агенції ZIK, яка розташована у Львові, йдуть майже 95% працівників. Джерело, яке наближене до керівництва каналу, стверджує: із ZIK офіційно звільнилася 51 людина, загалом мають намір піти ще близько 350 людей. У перший вечір, коли стало відомо про зміну власника, було написано 90 заяв про звільнення. Три різних джерела «Детектора медіа» стверджують, що на каналі з'явився так званий блеклист – список людей, яких не можна показувати в ефірі, який представила в перший же день нова шефредакторка Дарія Гордійко. 

В Адміністрації президента 19 червня відбулася зустріч із колишніми працівниками телеканалу ZIK.

20 червня Медіарух «Медіа за усвідомлений вибір» закликав Нацраду, СБУ, президента та українську владу до конкретних дій у зв’язку з купівлею телеканалу ZIK соратником Віктора Медведчука та зосередженням під його контролем уже трьох інформаційних каналів.

21 червня народний депутат Єгор Соболєв звернувся до Президента Володимира Зеленського із пропозицією позбавити ліцензій на мовлення та конфіскувати майно всіх медіа, які контролює в Україні група Віктора Медведчука.

1 липня колишні співробітники телеканалу ZIK, медіарух «Медіа за усвідомлений вибір», українські громадські організації, медіаексперти та журналісти закликали керівництво держави та органи правопорядку запобігти використанню українських телеканалів для просування прокремлівської пропаганди та повзучій окупації медіапростору Росією.

Тарас Козак – близький соратник українського політика, одного з лідерів партії «Опозиційна платформа - За життя» і кума Володимира Путіна Віктора Медведчука, їхні брати – бізнес-партнери. 5 жовтня 2018 року Тарас Козак став власником телеканалу NewsOne. 14 грудня 2018 року він став кінцевим бенефіціаром ще й каналу «112 Україна». Згідно з поданою ним декларацією, він заплатив за «112 Україна» і NewsOne близько $ 4 млн.

Чутки про придбання телеканалу ZIK Віктором Медведчуком неодноразово виникали в інформаційному просторі протягом 2018 року, і телеканал щоразу їх спростовував.

Читайте також

ФотоГромадське

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3980
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду