15:35
Четвер, 4 Березня 2021

Верховний Суд призначив до розгляду справи за позовами NewsOne та «112 Україна»

1 424
Ще три компанії, пов’язані зі «112 Україна», оскаржили указ Зеленського про санкції РНБО.
Верховний Суд призначив до розгляду справи за позовами NewsOne та «112 Україна»
Верховний Суд призначив до розгляду справи за позовами NewsOne та «112 Україна»

Верховний Суд у березні відкрив чотири провадження за позовами проти указу президента України Володимира Зеленського про санкції щодо соратника Віктора Медведчука — нардепа Тараса Козака та його каналів «112 Україна», NewsOne та ZIK. Суд уже призначив дати розгляду цих справ. Про це ВС повідомив 3 березня.

Водночас позов Тараса Козака ВС залишив без руху та надав 10 днів для усунення виявлених недоліків.

Касаційний адміністративний суд у складі ВС 1 березня відкрив провадження за позовом телеканалу NewsOne (ТОВ «Новини 24 години»), його розглянуть 29 березня о 14:00. 2 березня Верховний Суд відкрив справу за позовом телеканалу «112 Україна» (ТОВ «Телерадіокомпанія "112-ТВ"»), її розглянуть 12 квітня о 14:00. 3 березня ВСУ відкрив провадження за позовами ТОВ «Лідер ТВ» та ТОВ «Новий Формат», які входять до медіагрупи Козака та раніше виходили в ефір з логотипом «112 Україна». Справи призначено до розгляду на 29 березня об 11:00 та на 5 квітня об 11:00 відповідно.

Крім того, суд отримав позови щодо санкцій від ТОВ «Аріадна ТВ», ТОВ «Партнер ТВ» та ТОВ «ТВ вибір», які теж входять до медіагрупи Козака та раніше виходили в ефір з логотипом «112 Україна». Крім того, директором ТОВ «Новий формат ТВ» та головою у ТОВ «ТВ Вибір» є Павло Єгоричевновий керівник ТОВ «Тайм Медіа», яке продало львівський канал «Перший незалежний» працівникам «каналів Медведчука».

Як писав ДМ, 4 лютого Верховний Суд отримав два позови проти указу президента про санкції щодо Тараса Козака та його каналів. 9 лютого 2021 року один позов ВС залишив без руху і дав позивачу 10 днів для усунення недоліків, за другим — відмовився відкрити провадження. Крім того, 9 лютого стало відомо, що ВС отримав ще один подібний позов, який подав харківський юрист, член Чугуївської правозахисної групи Роман Лихачов. 11 лютого Верховний Суд відкрив провадження за цим позовом та призначив його розгляд на 15 березня.

Наступного дня ВСУ отримав позов від телеканалу ZIK, однак залишив його без руху й дав каналу 10 днів для усунення недоліків. 15 лютого Касаційний адміністративний суд у складі ВСУ отримав та залишив без руху позов NewsOne, каналу теж дали 10 днів для усунення недоліків. 24 лютого санкції оскаржив народний депутат ОПЗЖ Тарас Козак. 25 лютого позов подало ТОВ «Телерадіокомпанія "112-ТВ"» («112 Україна»).

26 лютого ВС відкрив провадження за позовом громадянина, її розглянуть з викликом сторін 29 березня 2021 року о 14:30. Того ж дня суд отримав позови від ТОВ «Лідер ТВ» («112 Україна») та ТОВ «Новий Формат ТВ» («112 Україна»).

Нагадаємо, президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБОУ від 2 лютого 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». Воно передбачає запровадження санкцій проти народного депутата України Тараса Козака та компаній, які володіють ліцензіями телеканалів «групи Медведчука» — «112 Україна», NewsOne і ZIK. Санкції запроваджені на п’ять років.

З 19 членів ради 17 проголосували «за» санкції, один був відсутній, спікер парламенту Дмитро Разумков – утримався. Він вважає, що відповідальних за співпрацю з РФ та фінансування тероризму мають карати згідно з законодавством. Натомість санкції, на його думку, запроваджують проти осіб, яких не можуть притягнути до відповідальності перед українським судом. 

Власник медіахолдингу «Новини» Тарас Козак назвав дії РНБО незаконними, а рішення про санкції актом цензури. У заяві каналів групи «Медведчука», що з’явилась на сайті «112 Україна», рішення РНБО називають «решением об уничтожении трех оппозиционных телеканалов» та «политической расправой над неугодными СМИ». Канали, йдеться в заяві, «намерены бороться за свое право вещать для украинцев, доносить правду до граждан и быть в эфире». Однак автори заяви не уточнили, про які методи боротьби йдеться.

Президент Володимир Зеленський та голова СБУ Іван Баканов вважають заборону каналів групи «Медведчука» боротьбою в інформаційній війні за правду та європейські цінності, а також кроком у боротьбі з російською гібридною агресією. Чому закриття каналів Медведчука — це не наступ на свободу слова читайте в матеріалі «Детектора медіа».

Секретар РНБО Олександр Данілов заявив, що в Україні працює багато антиукраїнських телеканалів і РНБО вводитиме санкції щодо них після отримання відповідних документів. Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков сказав, що надані СБУ матеріали, які лягли в основу рішення РНБО про санкції, є цілком достатніми та вичерпними. Дмитро Разумков розповів, що представники спецслужб не надали додаткової інформації для ознайомлення під час засідання РНБО. Пан Данілов уточнив, що частина документів про фінансування телеканалів засекречена. 

4 лютого перший заступник голови Національної ради з питань телерадіомовлення Валентин Коваль повідомив, що в усіх регіонах України провайдери вимкнули телеканали «112 Україна», ZIK і NewsOne — як на супутнику, так і в кабелі. Регулятор контролює виконання рішення РНБО, оскільки це зона відповідальності Нацради. Телеканали продовжують транслювати свої ефіри на YouTube. Міністерство культури та інформаційної політики повідомило, що направило до компанії запит з проханням заблокувати сторінки телеканалів.

5 лютого сайти телеканалів «112 Україна», NewsOne та ZIK повідомили, що більше не можуть використовувати власні доменні імена. Вони відтепер доступні на резервних адресах zikua.tv, 112ua.tv и newsoneua.tv.

18 лютого працівники «каналів Медведчука» створили нове ТОВ зі статутним капіталом у 100 грн. 24 лютого працівники медіахолдингу Тараса Козака стали власниками львівського каналу «Перший незалежний». Зокрема, у каналу змінився власник: ним стало ТОВ «Медіахолдинг новини». Розмір внеску до статутного фонду склав 375 тисяч гривень, хоча статутний капітал ТОВ «Медіахолдинг новини» складає 100 гривень. Засновник та керівник ТОВ «Тайм медіа» Роман Любицький заявив, що не мав жодного відношення до продажу каналу. Він більше року шукав покупців для свого каналу. За його словами, продажем займався юрист, уповноважена особа. 

26 лютого в Єдиному державному реєстрі з'явилася інформація, що керівником ТОВ «Тайм Медіа», яке продало львівський канал Перший незалежний співробітникам «каналів Медведчука», став менеджер медіагрупи Тараса Козака Павло Єгоричев. Того ж дня Перший незалежний почав мовити, однак в ефірі він пробув лише трохи більше години, раптово припинивши мовлення на супутнику. Перший заступник голови Національної ради з питань телебачення і радіомовлення Валентин Коваль заявив, що СБУ попереджала про можливі загрози інормаційній безпеці у зв’язку з початком мовлення каналу Перший незалежний. Однак, за його інформацією, регулятор вказівки відключати Перший незалежний не давав.

~insertother~



Читайте також
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1424
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду