15:06
Субота, 17 Жовтня 2020

Медведчуківський хід конем. Моніторинг теленовин 5–11 жовтня 2020 року

1 821
Кількість матеріалів із ознаками замовності завдяки виборам щотижня зростає. Моніторинг новин «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112» та 5-го каналу. Інфографіка.
Медведчуківський хід конем. Моніторинг теленовин 5–11 жовтня 2020 року
Медведчуківський хід конем. Моніторинг теленовин 5–11 жовтня 2020 року

Медведчук просить Путіна про вакцину, Тимошенко вимагає створення національного антикоронавірусного штабу, «Голос» критикує уряд за запізнілі профілактичні рішення, а спостерігачі фіксують піар на роздачі безкоштовних масок. Піар політиків перед місцевими виборами вже не виглядає як банальне ходіння дворами, хоча частина кандидатів досі з’являється в новинах під приводом проведених зустрічей із виборцями. Не лишився без уваги в новинах лондонський тріумф Зеленського, якого все одно знайшли за що критикувати на 5 каналі. А от акції, які мали на меті нагадати суспільству про українських бранців Кремля, більшість каналів не помітила.

Мости між Кличком і Поповим та нові улюбленці передвиборчих дайджестів

Кількість матеріалів з ознаками замовності завдяки виборам щотижня зростає: попереднього тижня таких було 55, а цього — вже 63. Двома тижнями раніше сумнівних сюжетів у випусках було 52. У літні місяці — в середньому менше 40 за тиждень.

Лідерами за кількістю піару в новинах стабільно є представники «Опозиційної платформи — За життя». Головним героєм новин став Віктор Медведчук, який вирушив до Москви, зустрічався зі своїм кумом Путіним, якого шанобливо називає «Владимир Владимирович». Медведчук попросив Путіна розглянути питання постачання російської вакцини в Україну, скасувати санкції проти українського бізнесу в Росії та обговорював із головою російської Держдуми, «як вивести із глухого кута Мінські переговори». Хоч і не мав жодних повноважень на проведення переговорів. Зрештою через піар зустрічі Медведчука з Путіним канали Медведчука буде перевіряти Національна рада з питань телебачення і радіомовлення.

Більшість матеріалів з ознаками замовності для «ОПЗЖ» забезпечує «Інтер», хоч не дуже відстає й канал «112» (інші канали Медведчука не входять до вибірки «Детектора медіа»).

Крім сюжетів, у яких фігурували окремі кандидати від «ОПЗЖ», зокрема кандидат у мери Києва Олександр Попов, у випусках новин «Інтера» з’явилися передвиборчі піар-дайджести. Двічі за тиждень у таких дайджестах піарили прямого опонента кандидата від «ОПЗЖ» — нинішнього мера Києві Віталія Кличка. Доходило до абсурдного: в одному випуску Попов говорить про потребу ремонту мостів, а через день проєкт нового мосту презентує Кличко.

З’явився в матеріалах з ознаками замовності новий фігурант, спільний герой для матеріалів на «1+1» та «Інтері» — Володимир Сальдо, який претендує на посаду міського голови Херсона. У сюжеті «ТСН» він за кермом екскаватора розчищав місто від недобуду: «Генеральний власник — це міська громада, яка хоче, щоб було в місті чисто, охайно і порядно». Він веде до місцевих рад свою іменну партію «Блок Володимира Сальда», хоча раніше входив до команди «ОПЗЖ», а до того представляв «Наш край» і ще раніше — Партію регіонів. На «Інтері» представник «Української соціологічної групи», що є ширмою для інституту «Нова Україна» нардепа від «ОПЗЖ» Сергія Льовочкіна, розповідав про найвищий рейтинг «Блоку Сальда» серед партій, що йдуть на вибори до Херсонської міської ради.

 

Про «ОПЗЖ» в новинах нелояльних каналів практично не розповідають, навіть коли для цього є привід. Наприклад, про смерть кандидата Павла Седляра на Закарпатті говорили лише канали з пулу «ОПЗЖ». Хоча в поліції причиною смерті називали хворобу серця, важко не згадати, що кількома днями раніше закарпатець заявляв про напад, що завершився для нього на той момент легкими ушкодженнями. «Напад скоїли через політичні погляди. Написали заяву в поліцію. І цієї ночі стан чоловіка різко погіршився. Його госпіталізували, але медики зарадити не змогли. Седляр помер», — передали у новинах «112», а неупереджені медіа в ситуації розбиратися не стали.

Детальніше про висвітлення виборчої кампанії читайте в огляді «Детектор виборів».

Велика політика й маленькі розборки

За кількістю згадок «ОПЗЖ» цього тижня обігнала представників монобільшості. Про «Слуг народу» в теленовинах чути доволі небагато, особливо в контексті виборів. Піар партії й далі тягне на собі Володимир Зеленський. Позитивних приводів для нього цього тижня не бракувало. На початку тижня він відвідав саміт «Дія», пообіцявши, що вже з наступного року українцям не знадобляться паперові довідки в державні органи. Переможним інфоприводом для президента був візит до Великої Британії, який висвітлювали всі телеканали. На «Україні» поїздку назвали «історичним візитом», на «Інтері» — «історичним проривом». Усі теленовини присвятили праймовий час розповідям про зміст та перебіг цього візиту: зустріч із членами королівської родини, домовленості про військову співпрацю та позитивні заголовки у британських ЗМІ. Дуже сухо візит висвітлював 5 канал. Схоже, не знайшовши ложку дьогтю в цій події, покритикувати президента на каналі його попередника вирішили за інші прорахунки. Про недоліки саміту «Україна — ЄС» розповіли перед нейтральним повідомленням про візит Зеленського до Лондона. Критикували Зеленського за недореформовану судову систему та не підписану угоду про спільний авіапростір.

Крім президента, цього тижня на 5 каналі пройшлися також по представниках «ОПЗЖ», до пониження рейтингу яких Петро Порошенко раніше закликав своїх однопартійців. Зокрема, на 5 каналі критикували візит Медведчука до Москви. Тим часом для «112» каналу «ОПЗЖ» була взагалі єдиною партією, про яку згадували у вечірніх новинах протягом тижня.

Парламент на карантині послабив активність більшості політсил. Повернулися в новини представники «Батьківщини», які раніше залягли на дно під час хвороби своєї лідерки. На ICTV, СТБ та «Інтері» 7 жовтня поширили заяви Тимошенко з вимогами створити національний штаб для боротьби з коронавірусною епідемією. А на «Інтері» приділили кілька секунд кандидату в мери Києва від «Батьківщини» Олексію Кучеренку у передвиборчому піар-дайджесті. Щоправда, без конкретики, яка би відрізняла його від решти кандидатів, бо він говорив про «необхідні зміни у столиці, медицину та повернення довіри киян до влади».

Симпатизувати «Голосу» продовжують на ICTV та СТБ. На цих каналах поширювали заяви нардепів від цієї партії з критикою несвоєчасності рішення влади залучити до тестування на коронавірус лабораторії приватних клінік. Також у «Голосі» цього тижня пропонували дозволити розслідування щодо нардепів без погодження з парламентом. СТБ та ICTV, які поширили ці заяви, думками представників інших фракцій із цього питання не поцікавилися.

Забуті герої

На перший план у випусках більшості каналів виходили надзвичайні події. Передусім висвітлювали ситуацію на Луганщині, де тривали пожежі на прифронтових територіях. Ще однією важливою й масово висвітлюваною темою була авіакатастрофа військового літака під Чугуєвом на Харківщині. Приводами для новин були прощання із загиблими та перші висновки щодо причин авіакатастрофи.

Акції на підтримку українських політв’язнів «Нагадай про кожного», що пройшли українськими містами 10 жовтня, висвітлювали лише на ICTV, «1+1» та «UA: Першому». Також на Суспільному протягом тижня розповідали історії кримських політв’язнів: Марлена Асанова, Сервера Мустафаєва та Едема Смаїлова. «UA: Перший» став єдиним каналом, який протягом тижня розповідав про стан справ в окупованому Криму.

Найгірша ситуація з дотриманням балансу думок у новинах — на каналах, де виходило найбільше матеріалів з ознаками замовності: «Україні», «Інтері» та ICTV. На цих каналах порушення балансу зафіксоване в кожному четвертому матеріалі. Першими за емоційністю сюжетів і повідомлень, що веде до порушення стандарту відокремлення фактів від коментарів, залишаються «Україна», «1+1» та СТБ.

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки фінансовій підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), що була надана через проект «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews».

Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1821
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду