18:33
Вівторок, 25 Вересня 2018

Шуфрич хотів узяти участь у купівлі каналу «112 Україна»

Народний депутат від «Опозиційного блоку», член партії «За життя» Нестор Шуфрич мав наміри у 2015 році взяти участь у купівлі телеканалу «112 Україна», але угода зірвалася. Нині в розпорядженні «За життя» та «Опозиційного блоку» він нарахував чотири телеканали: «112 Україна», NewsOne, «Україна» та «Інтер».
Шуфрич хотів узяти участь у купівлі каналу «112 Україна»
Шуфрич хотів узяти участь у купівлі каналу «112 Україна»

Про це він розповів в інтерв’ю LB.ua.

На початку інтерв’ю на запитання, скільки Віктор Медведчук заплатив за телеканал «112 Україна», Нестор Шуфрич відповів: «По-перше, я не знаю, чи купив він його. І якщо купив, то скільки заплатив, не знаю. Я з ним це питання не обговорював».

«У мене особисто три з половиною роки був намір брати участь у купівлі 112-го каналу. Однак, в останній момент члени окремої сімї не санкціонували мою участь», – розповів Нестор Шуфрич. «Мова про наших утікачів. Вони ж довго контролювали канал», – уточнив він про «сім’ю».

«Ми хотіли цьому каналу дати можливість стати опозиційним. Ми бачили, що він – у певний момент – узяв ухил на підтримку Порошенка. Мене це дуже засмучувало», – пояснив політик.

На запитання, хто такі «ми», чи це Шуфрич із Медведчуком, він відповів: «Ні, я кажу про себе і своїх товаришів. Віктор, до речі, тоді не виявляв живого інтересу до цього питання. Але в мене не вийшло (купити «112 Україна». – Ред.)».

Говорячи про суму можливої угоди, він уточнив, що мова йшла про 50%-й опціон в обмін на зобов’язання фінансувати поточну діяльність. Суперечка велася щодо щомісячного фінансування на суму 300 тис. чи 700 тис. доларів. Опціон передбачав право купівлі другої частини каналу через певний проміжок часу.

«Канал тоді задихався. Це був, якщо я не помиляюсь, 2015 рік. Потім несподівано з’явилося фінансування, і переговори було згорнуто. Звідки могло у 2015 році взятися фінансування? Можна лише здогадуватися… А потім ми почули про Онищенка та інших…», – сказав Нестор Шуфрич.

Коли журналістка Соня Кошкіна зауважила, що на старті виборчих кампаній 2019 року в розпорядженні команди «За життя» вже два великих телеканали («112 Україна» та NewsOne), Нестор Шуфрич сказав, що їх чотири, і назвав також телеканали «Україна» (належить Рінату Ахметову) та «Інтер» (належить Дмитру Фірташу, Сергію Льовочкіну та Валерію Хорошковському). Він уточнив, що має на увазі чотири телеканали, якщо відбудеться об’єднання «За життя» та «Опозиційного блоку». Водночас він додав: «Я не можу підтвердити, що Newsone і 112-й перебувають у зоні абсолютного впливу нашої команди. Не можу. Мені це просто невідомо».

Нагадаємо, у вересні 2016 року у виданні «Страна.ua» вийшов матеріал, з якого випливало, що депутат Олександр Онищенко навесні 2015 року начебто вів переговори щодо купівлі каналу «112 Україна» за дорученням Президента і в його інтересах. Про це заявив сам пан Онищенко, згодом надавши «Українській правді» скани нібито переговорів про можливу угоду.

Колишній креативний продюсер телеканалу «112 Україна» Віктор Зубрицький у свою чергу стверджував, що в нього є відеозапис, де співробітники Генпрокуратури начебто обіцяють йому закрити кримінальну справу проти нього в обмін на продаж телеканалу «112 Україна».

У коментарі «Детектору медіа» Дмитро Носіков, якого «Страна.ua» у своєму матеріалі назвала нібито автором ідеї створення медіахолдингу, який би об’єднав під одним дахом три провідних новинних телеканали – 5 канал, «112 Україна» та NewsOne, повідомив, що «ніхто нічого не продає».

В інтерв’ю «Детектору медіа» екс-глава департаменту по боротьбі з наркозлочинністю Ілля Кива стверджував, що канал «112 Україна» належить Віктору Зубрицькому.

Також чутки щодо переговорів про купівлю цілої низки каналів оточенням Петра Порошенка у вересні 2016 року «Детектору медіа» прокоментував народний депутат від БПП Григорій Шверк, який у 2014-2015 роках був заступником голови Нацради. Зокрема він сказав, що канали «112 Україна» і NewsOne хотіли б знайти покупців, але не знайшли – принаймні поки.

Власник «112 Україна» Андрій Подщипков відреагував на повідомлення у ЗМІ щодо переговорів з приводу продажу телеканалу та заявив, що Олександр Онищенко був потенційним покупцем і діяв у власних інтересах.

Співрозмовники та джерела «Детектора Медіа» не підтвердили інформацію щодо можливого продажу-купівлі або майбутньої зміни власніків каналів «112 Україна» ,NewsOne та «1+1». Але, за їхніми словами, мова могла йти про отримання або посилення контролю над редакційною політикою телеканалів або узгодження позицій між власниками та командою Президента.

Пізніше Юлія Мостова у статті «Пірнають усі», яка опублікована на сайті DT.UA, повідомила, що бізнесмен Онищенко має записи щодо торгів з продажу каналу «112 Україна».

У грудні 2016 року керуючий директор компанії ICU Макар Пасенюк, який, за інофрмацією ЗМІ, входить до найближчого оточення президента Петра Порошенка, підтвердив інформацію про те, що переговори щодо продажу телеканалу «112 Україна» вів двічі – від імені екс-депутата Олександра Онищенка та бізнесмена, власника банку «Михайлівський» Віктора Поліщука.

У квітні 2018 року «112 Україна» назвав кінцевим бенефіціаром громадянина Німеччини Едуарда Катца: 99% власності компанії перейшло до його швейцарської фірми АТ «Плірофоріес АГ». А у червні замість Сергія Логунова був призначений новий генеральний продюсер каналу Артем Марчевський.

Низка видань повідомляли, що справжнім власником «112 Україна» з квітня став лідер «Українського вибору» Віктор Медведчук. Сам політик заперечував цю інформацію.

Як свідчить дослідження «Детектора медіа», з травня по червень 2018 року Віктор Медведчук згадувався у різних програмах каналу частіше, ніж за весь 2017 рік.

22 червня в інтерв’ю «Детектору медіа» Віктор Зубрицький, колишній креативний продюсер каналу «112 Україна» підтвердив, що ініціював перемови з Катцем щодо продажу каналу. Але не зміг пояснити, у якості кого він вів ці перемовини. На запитання, чому інформація про причетність Віктора Медведчука до каналу з’являється в українських медіа, Зубрицький не відповів.

У серпні програма журналістських розслідувань «Схеми» дослідила, що новий генпродюсер «112 Україна» Артем Марчевський пов’язаний з Віктором Медведчуком, і припустила, що новий власник з Німеччини може бути підставною фігурою. «Детектору медіа» пан Марчевський тоді повідомив, що «вони (матеріали програми "Схеми" - ДМ) взагалі не відповідають дійсності та грубо порушують журналістські стандарти».

Телеканал NewsOne у липні 2018 року змінив структуру власності. Замість народного депутата Євгена Мураєва (на той момент члена партії «За життя») власником ТОВ «Новини 24 години» (юридична особа каналу) стало швейцарське акціонерне товариство MW Investment AG, а кінцевим бенефіціарним власником у реєстрі зазначений Володимир Мураєв – батько Євгена Мураєва.

27 серпня 2018 року батько народного депутата Євгена Мураєва Володимир Мураєв передав в управління колишньому першому заступнику глави Адміністрації президента Андрію Портнову 100% акцій телеканалу NewsOne терміном на три роки.

Програма журналістських розслідувань телеканалу «Еспресо» «Шустрова live» припустила, що до фінансування NewsOne може бути причетний російський олігарх Олег Дерипаска.

У вересні 2018 року Євген Мураєв заявив про вихід з партії «За життя».

Фото: Макс Требухов, LB.ua

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
781
Переглядів
Коментарі
JiJa
23:50 / 25 Вересня 2018
А как же НТН, NewsNetwork, Всі Новини, OBOZ TV, Перший Діловий, КРТ ?...
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop