Что происходит с 5-м?

12 Травня 2008
16557
12 Травня 2008
12:19

Что происходит с 5-м?

16557
На 5-м канале не стало интересных, неординарно мыслящих гостей, ярких личностей, а все «узкий круг ограниченных людей».
Что происходит с 5-м?
Может, все дело в том, что мы сравниваем нынешний 5-й с периодом Оранжевой революции? Действительно, на фоне того майдан-ТВ, того праздника свободы слова и вообще всякой свободы, 5-й сегодня оставляет достаточно грустное впечатление, выражусь сильнее: тягостное.
 
Вроде, все, как и раньше – те же форматы, те же программы, те же претензии – и все иначе. Хуже, много хуже. Канал напоминает мяч, из которого выпустили воздух, тело, из которого вынули душу, оболочку без содержимого.
 
Роман Чайка отчаянно пытается изобразить заинтересованность и «драйв», тормошит очередного нудного гостя из небольшой засаленной колоды завсегдатае 5-го: если это Партия регионов, то речь может идти (за редкими исключениями) о Ганне Герман, Тарасе Черноволе или господине Чечетове, если о НУНС – то это неизменный г-н Зварыч или еще кто-то из примелькавшихся.
 
Политологи тоже все известные: если не Карасев, то Фесенко, если не Фесенко, то Ермолаев, если не Ермолаев, то Кость Бондаренко. Может быть, я слишком строг к детищу производителя вкусных конфет (ем их с удовольствием), но очень уж трудно сдержать зевоту и не переключиться на какой-то другой канал. Кажется, 5-й с каждым днем становится все нуднее. Как-то даже жалеешь «моторного» Чайку, старательно демонстрирующего «порох в пороховницах». Не спасает и пани Конотоп, устраивающая прямые включения с Крещатика, где какие-то люди выступают в роли vох populi. Вроде как правильно, «технологично» сделали, отметились интерактивом, а скуки меньше не становится. И куда подевалась былая страсть, вызывавшая искреннее сопереживание телезрителей, куда исчез неподдельный интерес к проблематике дискуссий, горение, борение? Осталось сплошное «отбывание номера»… Осуществляется какая-то система действий ведущих и участников в эфире, какой-то набор телепроцедур, но все это «без божества, без вдохновенья»… Что-то выпало из механизма, какой-то жизненно важный узел сломался и «машина» остановилась.
 
Руководство 5-го, видимо, вполне доверчиво восприняло сталинскую максиму «у нас незаменимых нет», логично вытекавшую из идеи «людей-винтиков». Но даже Сталин, несмотря на свои общие заявления, когда жареный петух клевал его в филейную часть, понимал, что незаменимые все-таки есть и вытаскивал наркомов, генералов и конструкторов из лап друга Лаврентия.
 
Вот был на 5-м такой Роман Скрыпин. Раздражал он меня своими не слишком изысканными манерами: мог прервать гостя на полуслове, мог отпустить резкую насмешливую реплику, часто вообще игнорировал все нормы политеса. Но вот не стало его на 5-м, и я заскучал. Не хватает мне Скрыпина. Театр одного актера Романа Чайки – это тоже неплохо, хотя и надоедает. Но зато в Скрыпине была такая вот цепкость бультерьера, когда он в прямом эфире мертвой хваткой брал политика с перекошенными от постоянного вранья глазами и рвал его домашние заготовки, тщательно отполированные лживые речи, как «Тузик грелку». О, как он их терзал, как волочил, мотал, ставил им подножки, как иронизировал и разоблачал! То есть делал все то, что призван делать ответственный перед обществом журналист в свободной демократической стране.
 
Кстати, в этих самых странах к политикам относятся как к неизбежному злу. Для среднего француза, итальянца, немца политик – это лукавый прохиндей с явно жульническими наклонностями, постоянно пытающийся обмануть общество, воспользоваться не принадлежащими ему бюджетными средствами и вообще каким-то образом проехаться на горбу честного налогоплательщика.
 
Однако средний европеец понимает, что его страна не может существовать без политиков, как армия не может существовать без офицерского корпуса. Но политиков нужно постоянно контролировать, держать в «черном теле» и как можно чаще «выводить на чистую воду». А кто должен всем этим заниматься от имени общества? В первую очередь журналисты, эти «сторожевые псы» демократии. Но, видать, на 5-м нужны не «бультерьеры» от журналистики, а совсем ручные «болонки». Сейчас на 5-м их время…
 
Или вот Егор Соболев, дотошный, въедливый, придирчивый малый. Его журналистские расследования были всегда интересны именно этой феноменальной нацеленностью Егора на то, чтобы докопаться, обязательно найти то, что от него (и от зрителей) хотят скрыть, спрятать, замаскировать. Допускаю, что и его профессиональная подозрительность (а как часто наши политики стараются подсунуть журналистам откровенную туфту и многих из журналистской братии это вполне устраивает) могла кое-кого раздражать. И нет Егора на 5-м… Воистину, осуществились партийные принципы руководства советской сатирой: «Нам нужны подобрее Щедрины, и такие Гоголи, чтобы нас не трогали». Теперь на 5-м все спокойненько, все пристойненько, только вот зрителя не покидает ощущение какой-то имитации…
 
Не стало на 5-м интересных, неординарно мыслящих гостей, ярких личностей, а все «узкий круг ограниченных людей». Всякий раз, когда 5-й снова и снова демонстрирует мне г-на Чечетова, вроде бы заучившего на все случаи жизни один и тот же текст, прокатываемый на всех отечественных каналах, чувствую кислоту во рту, словно хватил стакан уксуса. Неужели 5-й не способен пригласить более концептуально мыслящую личность? Или вот еще появляется такой нардеп Лукьянов, специализирующийся в Верховной Раде на «нейтрализации» Арсения Яценюка путем изъятия у спикера карточки для голосования.
 
Увы, интересные программы, захватывающие дискуссии, незаурядные люди – ныне все это на 5-м является эксклюзивом. Скучно на этом свете, господа…
 
Созерцание 5-го наводит на погребально-философские размышления в стиле «Sic transit gloria mundi» – «Так проходит земная слава».
 
Ну, а «Время по Гринвичу» Игоря Слисаренко – это аналог программы Пушкова «Постскриптум» на московско-лужковском ТВЦ. Та же самая «мировая закулиса», «происки проклятого Запада» (особливо «коварных янки»), «кругом враги». Разница лишь в выражении лиц ведущих. Если у Пушкова оно непроницаемое, как у индейского вождя под пыткой бледнолицых, то Игорь Слисаренко сдабривает свои глобальные откровения тонкими «византийскими» улыбками для посвященных, выразительнейшей мимикой, делающей любой намек абсолютно прозрачным. Правда, от всего этого за версту благоухает советским агитпропом времен Валентина Зорина с его «Некоронованными королями Америки». Но слава Богу, что напрашивается аналогия с Зориным, а не, к примеру, с Юрием Жуковым (был такой динозавр советской разоблачительно-политической журналистики). Зорин все-таки в интеллектуалах ходил…
 
Ну, а на вопрос, который стал названием этой статьи – «Что происходит с 5-м?», было бы полезно ответить тем, кто там работает. Для их же собственной пользы. Нам-то, зрителям, что – у нас в руках «жезл» телевизионной власти – пульт, а каналов много. Мы ведь себе и другой канал найти можем, но вот найдет ли 5-й других зрителей?
 
Игорь Лосев, доцент НаУКМА
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
, для «Детектор медіа»
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
16557
Теги:
Читайте також
11.03.2008 09:12
Антон Розенвайн
для «Детектор медіа»
10 762
07.09.2007 19:58
Любов Цибульська
для «Детектор медіа»
14 044
13.03.2007 09:48
для «Детектор медіа»
10 983
20.02.2007 20:05
«Детектор медіа»
8 407
25.10.2006 17:51
«Детектор медіа»
10 069
19.09.2006 14:51
Володимир Килинич
для «Детектор медіа»
8 942
12.09.2006 14:54
Михайло Глуховський, для «Детектор медіа»
8 638
Коментарі
28
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
мешканець ефіру
6030 дн. тому
Порош відробив термінові мерикансько-безрадичівські вливання під час відомого путчу голосами тих само споживачів с майдану, яким тепер нічого не впариш, окрім ДУЖЕ ВКУСНОЇ КАНХВЕТИ (і порошенківської, і тої, що про неї- Подерв*янський у "Гамлеті"...)Народ вже насмоктався продукції всіх кондитерсько-конвертаційних центрів ріжної неньки і тепер все частіше змащує городи машинним маслом і шукає, де в нього у клуні вила. Нажаль, дядькам все ще є що втрачати і баби їх все ще не виганяють на вулицю, давши вила більшість чухає гепу. Ящик перетворився загалом на імітацію активності, Порош як і інші переводять все що можна по Австріях та Віргінскоих островах. Компрадори втратили нюх остаточно і думають, що вони тут навіки. Цікаво, коли нарастуть нові правдиво голодні сто пасіонаріїв, щоб усе тут нахер змінити. Скрипін -полковник Відморозенко, роками чекав, коли він почне сам із собою займатися коханням у кадрі, так цей метросексуал віддано любить самого себе. Чайці час знову братися за музику й тексти, бо все враження від його формату -"Ну, кісанька, ну, ще капелюшечку!.." З антисемітською мотивацією Слюсаря-нове й свіже повідомили, дякую-шукай тещу, я у випадку з НАУ-шефом винен був тесть. Але хай буде в нашій колишній хмельниччині хоча б один погромник на розплід, а то бродська синагога зовсім розслабилася і ноги з нашої шиї звісила
марта
6033 дн. тому
От почитала пана Лосєва і думаю, як же я оце жила без таких його геніальних висновків про 5 канал, Ха-ха-ха, за Скрипіним він заскучав, так ви ж знаєте де Рому і Єгора і решту знайти..... Вас нудить тільки від 5-го, шось слабо, мене от від усіх каналів нудить, включаєш Савіка, а там міні засідання верховної ради, одні і ті ж самі рожі, їх уже навіть нікуди не кличуть у пятницю, бо народ в курсі, всі клоуни в одному ефірі і з ними "геніальний" Савік, який не знає імен політиків, які ходять до нього як по святу воду, щоб почесати язиками і попротирати штани, а потім - шкода глядачі не бачуть -, як вони лобизають один одному..... певні місця після ефіру, як цілуються, як йдуть разом випити чи в баню, чи рішають свої спільні непарламентські і не народні а бізнесові інтереси. Чи подивіться на інші програми наприклад Безулички, таке все прилизане, аж верне і вона робить з себе великомученицю за правду і чистоту телебачення від так званих "наклепів", підкреслюючи що програма Я так думаю, - воно й помітно, шо так думає Безулик, а не її гості, а власне, чи думає вона?????? Чи донецький канал Україна, який не знає де бабло втюхати, а змісту ноль, ну про ТРК Київ і решту на букву Г... я вже і не кажу, так що я не захищаю 5 канал, згідна там не все гладко, а журналісти йдуть, не через батончики рошен, вони тут ні до чого,просто пропонують на інших каналах кращі гроші, вигіднішу роботу, кожен шукає краще місце під сонцем... І хватить вже згадувати про часи помаранчевої революції, тоді все було по-іншому, і шо це нам дало, так шо знімайте рожеві окуляри і дивіться правді в очі, країна в з....ці, телебачення там само...
Сочувствующий
6033 дн. тому
Уважаемый mr. Лосев. Не нравится Вам Чечетов? Кисло во рту? Не смотрите. Вас "нудить" от Фесенко и Карасева? Не смотрите. Вы других людей часто видите в украинских ток-шоу? Продукт - есть продукт, и этот 5 канал каждый день реагирует на все события в нашей, Богом забытой, стране. Я думаю, что не только у печатных СМИ (в моем случае), но и с ТБ происходит одна и та же ситуация: позвонили бы Вы, г-н Лосев, кое-куда и попросили бы дать комментарий, интервью. Угадываете, что бы Вам ответили? Чечетов, Черновил, Мирошниченко... Не Вы ли их в Верховную Раду выбирали? А теперь Вам нудно? Разве не так? Попробуйте сами. Как говорится, кто не работает, тот критикует...
6035 дн. тому
боян, можна подумати автор з 2004го року сам не змінився
Щорсенополь
6036 дн. тому
Слисаренко гарний хлопець. А не любить євреїв тому, що його перша теща була єврейка. Звідси все і випливає.
WSG
6036 дн. тому
з 5 каналом те, що із рошенівськими шоколадними батончиками: меньше натуральніх інгридієнтів, більше хімії. Купив пан Петро того канала, то шо хоче то й робить, як я із своєю машиною. Хочу їзджу рівною дорогою, хочу - ямями, а хочу і жухаюсь{censorship} в ній...
Кромвель
6036 дн. тому
Все правильно написано - прогнали з 5-го всіхо хто поздібніше, залишились ті що роблять так як скажуть...
+++
6036 дн. тому
Газета "Свобода" зараз на підйомі. Ніхто так повно і викривально не пише, наприклад, про "мерзькі" вибори та всіх цих космо-кличків. Тому Сива кобила (Лосєв?) сивіє й дуріє від заздрощів. http://www.svoboda.com.ua/
ЖЕК
6036 дн. тому
"Сива кобила" (Бог шельму мітить), "українець" та "я" - Лосєв з Грабовським засирають коменти??
я
6037 дн. тому
Дуже правильне спостереження. особливо, щодо пана Слісаренка. Завжди дивувівся, що відветий ксенофоб, колишній МАУПівський діяч говорить, що йому заманеться на каналі, який вважаємо українським і ліберальним. Коли знайдеться розумна людина, яка порадить Петрові Олексійовичу прибрати цю ганьбу.
українець
6037 дн. тому
Игорь Лосев, -один з найкращих публіцистів України. Який дійсно вболіває за долю українського народу. ..що явно підтверджується "воем и скрежетом зубовным" всякої (про)російської інтернет-мразі навіть тут у комментах...
boumerang
6037 дн. тому
Уважний-Дійсно хворий
Сива Кобила
6037 дн. тому
Якщо когось вигнали з теперішньої макулатурної "Свободи", то це в наш час як орден. Звідти всіх порядних людей повиганяли. А зрештою, хто в цій країні взагалі знає зараз про існування цієї газети?
Уважному
6037 дн. тому
Цей пан Лосєв був недавно у програмі Романа Чайки. Що йому там не сподобалося, що він розгнівався? Нічого путнього не сказав, тільки мекав страшенно. Прийшов з хрестом на піджаку, був дуже схожий на цих ряжених козаків. А пішов із дулею в кишені. Ось ця дуля і вилізла через Лігачову. Невже вона йому ще й заплатить?
преображенський
6037 дн. тому
нічого дивного. так, як із 5-м, буде з кожним, хто буде робити ставку на політиків, а не на людей.
Уважний
6037 дн. тому
Лосєв дрібненько, але підленько з-за паркану мститься Слісаренкові за його статтю "Шлунково-кишковий антикомунізм Лосєва" про те, як Лосєв бреше і зводить наклепи. Лосєва недавно вигнали за плагіат із газети "Свобода", після чого він кричав, що його переслідують комуняки. Дійсно хворий доцент
ой!
6037 дн. тому
да ничего такого с 5-м не случилось: просто канал вылез в 2004 на прямых трансляциях с майдана благодаря народной волне. Скрыпин Ваш - плохообразованный жлоб и хам, и это часто было видно, да еще иногда он не мог определиться - он журналист,т.е. объективный и беспристрастный. или политик, т.е. участник дискуссии. Егору Соболеву, при всем уважении к его журналистскому мастерству, с таким тембром голоса и дикцией на телевидении и радио лучше не работать. Увы...Впрочем, это - субъективное мнение. А уровень нынешний канала является следствием сделать "попроще и подешевле", судя по всему,его владелец не отличается не только щедростью, но и пониманием необходимости вложений для повышения результативности. Может, его и так все устраивает?
Standard
6037 дн. тому
Деградація одного цього, мілкого, каналу відображає і стан країни, і процеси в світі. По 5-му це видно тільки тому, що він був більш "політичним", тобто "предметно-інформаційним", тоді як інші давно й відверто - рекламно-розважальні фабрики-пральні. Класичне телебачення загалом втрачає роль і довіру як засіб інформації, і то назавжди.
Іссак Срулькіс
6037 дн. тому
"Дякуйте панові Народецькому - це він знищив 5-й канал!!!! Він його вихолостив його від "крамоли", думок, правди і свободи. Це - вбивця свободи. Цього вірного слугу і холуя Порошенка - гнати в три чорти." А до того він знищив "Свободу"!!!
ІГОР ВАСЬКІВ
6037 дн. тому
Дякуйте панові Народецькому - це він знищив 5-й канал!!!! Він його вихолостив його від "крамоли", думок, правди і свободи. Це - вбивця свободи. Цього вірного слугу і холуя Порошенка - гнати в три чорти. Там потрібна НОВА команда. Без отого примітивного Цеголка - один лише його вигляд здатний слухачів "загальмувати" на місяць. А його запитання, стиль - це совєтська пропаганда, не більше. Сумно, браття!!!! Зрештою, З 5 КАНАЛОМ СТАЛОСЯ ТЕ САМЕ, ЩО З так званою "ПОМАРАНЧЕВОЮ РЕВОЛЮЦІЄЮ" - вони скурвилися!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ще раз - В О Н И С К У Р В И Л И С Я!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Від слова КУРВА!!!!!!!!!!!!!!!!! Оце і вся правда!!!!!
kasim
6037 дн. тому
Да, кстати. Зная повадки коллег, сразу поясняю: Я НЕ СКРЫПИН!
kasim
6037 дн. тому
Дадон, учите матчасть. 5ый изначально был провинциальным каналом (из г. Черновцы), и все его руководство - оттуда. Однако автор статьи совершенно прав. после ухода Скрыпина (как редактора, а не ведущего) 5ый старался исключительно казаться, а не быть. То есть прямые включения организовывались не по принципу "у нас есть сильный апдейт, нужно срочно в эфир", а исключительно "у вас там ПТСка, какого .... ничего в эфир не даете?".
Гість
6037 дн. тому
Згоден з а просто Майже все перелічене у статті - можна застосувати до всіх т зв "аналітичних" програм в т ч "Свобода Савіка Шустера". А все на мою думку тому - що все, що можна сказати "піплу"(крім кореспонденції банківських рахунків) - наші діляги-професіонали від політики вже сказали. Всі їхні промови вже завчені більшістю людей. А от робити вони нічого не хочуть.
Сергій Зінченко
6037 дн. тому
Як на мене, то нинішні журналісти на "5-му" - це приручені собачки, у яких поступово проявляються риси хамелеончиків. Мабуть, ці "собачки" ніколи не бачили смаленого вовка (ніколи не були безробітними хоча б один рік), а тому дуже бояться, що їхній господар пан ПОРОШЕНКО на роль домашніх болонок запросить більш молодих і ще виразніше довгонохих (це з числа жіноцтва). Немає щирості, немає справжнього протесту проти недолугих дій влади, жодної уваги до важливих подій у регіонах до людей, котрі роками за ніби української влади залишаються дисидентами. І дуже жаль, що були викинуті такі дієві і справді живі (а не манекенові) журналісти, як Роман СКРИПІН і Єгор СОБОЛЄВ.
царь Дадон
6037 дн. тому
Всё-таки слепы украинские обыватели, пусть даже они и на телевидениях работают, или телекритические статьи пишут. Не понимают они того, что такое явление как "5-канал" - отражение состояния оранжевой Укрианы. Был обычный серый канал, ничем не выделяющийся, даже провинциальщиной какой-то отдавал, не смотря что изначально был столичным. Кое-как распространялся в регионы. Случились оранжевые события в Киеве, попал канал в оранжевую струю, поэйфорировал, вливаний наполучал, преференций от власти всех уровней (през, Нацрада), лицензии, спутники, сеть передатчиков, цифровая лицензия. Но тут на Украине период оранжевой эйфории закономерно выплодил оранжевый кретинизм, непрекращающийся кризис, хаос и просто умирание страны. То же самое стало и с каналом. Ничего его уже не поднимет, потому что не в канале дело, а в сути, первопричине. Канал лишь отражение. А этот канал - отражение самого гадкого, оранжевого дерьма.
а просто
6037 дн. тому
Отличная, хотя вроде бы по частному поводу, аналитическая работа - и не только про 5-й всё это можно сказать. Украинское ТВ - сплошная дешевая оперетка. Между тем, в Украине кроме политиков есть, как это ни смешно, народ, который живет напряженной жизнью, ищет наощупь не только экономическую, но и нравственную опору в болоте вранья и предательства. Преуспеет тот журналист (писатель, художник, режиссер), который поймет это, оставит в покое мертвую шелуху столичного бомонда, услышит подземный гул народного гнева и выразит его.
Настя
6037 дн. тому
Згодна з паном Лосевим. якщо канал інформаційний, то хай і залишається на рівні інформаційного. усталена думка, що на культурі знаються всі, на жаль, на практиці не підтверджується. не треба журналістові братись за теми про які він знає лише з настанов керівника. все ж таки для того, щоб писати на теми культурного життя Києва треба хоч зрідка заглядати на вернісажі, попрацювати з сировинним матеріалом. останній матеріал, який прозвучав у вечірньому ефірі 11 травня окрім позіціонування сумнівних особистостей які дійсно до культури мають опосередковане відношення і вправ навколо слова "гламур", на жаль, розчарував порожнечею. Київське мистецьке життя має свою історію, і як своїх справжніх героїв, так і симулякрів (яких, до речі, продемонстрували як кульутртрегерів) і все тягти до примарного блиску світського гламурного життя - це мілко.
Андрей
6037 дн. тому
Да, я уже тоже давненько не смотрел 5-й. Формат остался форматом, но содержание исчезло.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду