09:44
П'ятниця, 17 Листопада 2017

Нацрада перевірить NewsOne через фейковий сюжет про слухання в Конгресі США

16 листопада Національна рада з питань телебачення і радіомовлення призначила позапланову перевірку телеканалу NewsOne через показ ним фейкового сюжету про слухання комітету з фінансових питань Конгресу США щодо корупції в Національному банку України.
Нацрада перевірить NewsOne через фейковий сюжет про слухання в Конгресі США
Нацрада перевірить NewsOne через фейковий сюжет про слухання в Конгресі США

Нацрада за своїм зверненням уже отримала висновок Незалежної медійної ради, яка виявила в діях телеканалу NewsOne порушення стандартів точності, достовірності та збалансованості подання інформації, відображених у статті 59 закону «Про телебачення і радіомовлення», а також у редакційному статуті телеканалу.

Нацрада також вбачає в діях NewsOne ознаки порушення пунктів а) і в) частини 1 статті 59 закону «Про телебачення і радіомовлення» - тобто поширення необ’єктивної інформації в телевізійному ефірі. Саме з приводу дотримання телеканалом цих норм буде проводитися перевірка.

Нагадаємо, 25 вересня 2017 року телеканал NewsOne виконав пряме включення з-під будівлі Капітолію, у якій засідає Конгрес США. Сюжет анонсувався таким чином: «Комітет з фінансових питань США розглядатиме проблему корупції в НБУ». У рамках сюжету було сказано, що участь у засіданні взяли народний депутат України Сергій Тарута та колишній співробітник НБУ Олександр Завадецький.

Водночас за декілька днів вийшла публікація на сайті видання The Weekly Standard. Із неї слідувало, що насправді цей захід лише відбувався у приміщенні Конгресу США і не мав жодного стосунку до засідань комітету з фінансових питань Конгресу США. На «засіданні» не був присутнім жоден нинішній конгресмен, приміщення, в якому воно відбувалося, було напівпідвальним; натомість для надання легітимності там були колишній конгресмен, нині зареєстрований як лобіст, Конні Мак IV, а також колишній голова ЦРУ Джеймс Вулсі.

Незалежна медійна рада розглянула цей сюжет NewsOne і 6 листопада дійшла висновку про порушення стандартів точності, достовірності та збалансованості подання інформації, відображених у статті 59 закону «Про телебачення і радіомовлення», а також у редакційному статуті телеканалу.

Нагадаємо, що 9 листопада Нацрада призначила позапланові перевірки телеканалів NewsOne і «ПравдаТУТ» щодо дотримання ними Правил ведення мовлення в дні трауру (скорботи, жалоби) та дні пам’яті.

Читайте також

16 листопада в низці українських ЗМІ з’явилися публікації, в яких стверджувалося, що медіагрупа «1+1 медіа» начебто частково профінансувала створення нового ток-шоу «Український формат», перший випуск якого з’явився на NewsOne 15 листопада. Внесок «1+1 медіа» начебто полягав у витратах на створення студії в шостому павільйоні Кіностудії ім. Довженка, проведенні зйомок та організації рекламної кампанії з використанням великої кількості білбордів. Внеском телеканалу NewsOne стала робота ведучих та розробка загального сценарію програми. Зараз більшість із цих публікацій не відкриваються.

У відповідь «1+1 медіа» розповсюдила заяву про те, «1+1 медіа» не купувала телеканал NewsOne. Медіагрупа зазначила, що на комерційній основі надає технічні послуги низці телеканалів, у тому числі NewsOne. У відповідь на запитання «Детектора медіа», які саме технічні послуги «1+1 медіа» надає телеканалу NewsOne, у медіагрупі уточнили, що мова про широкий спектр послуг технічної підтримки – наприклад, про трансляцію.

За даними з відкритих джерел, рекламу на NewsOne продає сейлз-хаус «Плюси», який також входить до складу «1+1 медіа». Крім NewsOne, він надає такі послуги кільком телеканалах, які не входять у групу та не належать Ігорю Коломойському («UA:Першому», О-TV, EU Music, «Еспресо»).

Телеканал NewsOne теж спростував купівлю чи фінансування себе власником «1+1 медіа» Ігорем Коломойським.

Нагадаємо також, що видання «Главком» 9 вересня повідомило, що Міхеїл Саакашвілі начебто зустрічався в Женеві (Швейцарія) з екс-головою Дніпропетровської ОДА, власником групи «1+1 медіа» Ігорем Коломойським, а також із народним депутатам, власником телеканалу NewsOne Євгеном Мураєвим.

«Згідно з даними Держприкордонної служби України народний депутат, власник телеканалу NewsOne Євген Мураєв також в Женеві кілька годин у понеділок 4-го вересня. Після цього телеканал NewsOne оголосив про пряму трансляцію переходу Михайла Саакашвілі через український кордон 10 вересня. Окрім того останні кілька днів Саакашвілі став часто з'являтися в ефірі NewsOne», – написав «Главком».

Раніше Міхеїл Саакашвілі спростував повідомлення про свою зустріч з Ігорем Коломойським. «Детектор медіа» звернувся до каналу NewsOne за коментарем з цього приводу. Власник телеканалу спростував інформацію, яку опублікував «Главком».

«"Главком" написав про зустріч 4-го вересня, а перший раз Саакашвілі з’явився на каналі NewsOne 30-го серпня і анонсував свою спробу потрапити в Україну й назвав пункт переходу», – повідомив Євген Мураєв.

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2725
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
Опитування
/
Результати
Чи подобається вам поточний формат
Так, подобається!
Ні, не подобається!
Я не підписаний на розсилку «Детектор медиа»!
Коментар, або свій варіант:
Чи подобається вам поточний формат
Так, подобається!
12.5% (1)
 
Ні, не подобається!
12.5% (1)
 
Я не підписаний на розсилку «Детектор медиа»!
75.0% (6)
 
Коментар, або свій варіант:
0.0% (0)
 
Загалом відповідей: 8
2016 — 2018 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop