ПРОЕКТИ
11:54
Четвер, 9 Лютого 2017

Нацрада оштрафувала 8 радіостанцій за недотримання квот (ІНФОГРАФІКА)

9 лютого Національна рада з питань телебачення і радіомовлення оштрафувала вісім радіостанцій за недотримання ними квот пісень і ведення програм українською мовою.
Нацрада оштрафувала 8 радіостанцій за недотримання квот (ІНФОГРАФІКА)
Нацрада оштрафувала 8 радіостанцій за недотримання квот (ІНФОГРАФІКА)

При цьому Нацрада скасувала ухвалене 22 грудня рішення про оголошення попередження радіомережі Kiss FM за ці порушення – і теж призначила радіостанції штраф. «У цьому випадку було різночитання закону, чи має бути попередження, чи штраф. За підсумками наших консультацій з юристами ми дійшли висновку, що за будь-яке порушення квот одразу має призначатися штраф», - пояснив голова Нацради Юрій Артеменко.

За результатами позапланових перевірок Нацрада призначила штрафи у розмірі 5% ліцензійного збору таким радіостанціям:

  • Kiss FM («Українська корпорація телебачення і радіомовлення ЮТАР») – 215 тис. 600 грн;
  • «Шансон» (ТРК «Шансон») – 125 тис. 726,40 грн;
  • «Радио Вести» (ТРВК «Мастер», Харків) – 39 тис. 600 грн;
  • MFM (ТРК «Нова хвиля», Харків) – 36 тис. 360 грн;
  • «Європа плюс Дніпро» («Скіфія», Новомосковськ) – 33 тис. 600 грн;
  • «106,6» (ТРК «Сімон», Харків) – 37 тис. 800 грн;
  • «Ірта» (Незалежна ТРК «Ірта», Луганськ) – 25 тис. 864 грн;
  • «Маяк» (ТРК «Маяк», Олександрія) – 4 тис. 40 грн.

Крім того Нацрада взяла до відома результати позапланової перевірки «Ретро ФМ» (ТРК «НБМ-Радіо»). Проведений Нацрадою 9 листопада моніторинг виявив недотримання квоти пісень українською мовою (24% замість 25%), але під час перевірки Нацрада уточнила свої дані та зафіксувала, що 9 листопада 2016 року частка пісень українською мовою між 15:00 та 22:00 становила 25%. Додатковий моніторинг у грудні 2016-го виявив частку 29%. Тому члени Нацради не стали призначати санкції.

Найбільшими порушниками з усіх оштрафованих радіокомпаній виявилися мережа MFM (частка пісень українською мовою 9 листопада 2016 року з 15:00 до 22:00 – 3% замість 25%) та олександрійська станція «Маяк» (частка пісень українською мовою 17 листопада 2016 року протягом доби – 6%, із 7:00 до 14:00 – 9%, з 15:00 до 22:00 – 4%).

Читайте також

Єдина дискусія в Нацраді виникла щодо результатів перевірки «Радио Вести» в Харкові. Перевірка зафіксувала 12 листопада 2016 року 49,22% ведення програм українською мовою замість 50%, передбачених законом.

Генеральний продюсер «Радио Вести» Віталій Докаленко пояснив відхилення від квоти ввічливістю ведучих «Радио Вести», які в прямому ефірі спілкувалися з російськомовними слухачами і гостями студії російською мовою: «Це не порушення – це жест ввічливості, донедавна це був журналістський стандарт. За правилами ввічливості правильно відповідати людині тією мовою, якою вона до тебе звертається». За його словами, в день моніторингу 3 години в прямому ефірі працював Микола Вересень, який у тому числі переходив на російську. «Зараз ми його примусово змушуємо відповідати українською», - додав пан Докаленко. Він також емоційно висловив подив тим, що Нацрада придирається до недотримання 0,78% квоти при 14 годинах прямоефірного мовлення «Радио Вести».

Член Нацради Сергій Костинський нагадав, що є закон, який не допускає відхилень і вимагає 50% ведення програм українською мовою з листопада 2016 року, 55% - з листопада 2017 року та 60% - з листопада 2018 року. «Що ви говорите? У нас уся країна живе за законом? Ви перетворюєте норму на чистий фарс», - відреагував на слова пана Костинського пан Докаленко.

Юристка «Радио Вести» нагадала, що радіостанція раніше мовила 90% ефіру російською мовою та перейшла на українську на тиждень раніше набуття чинності закону про квоти. Нині частка ведення програм українською мовою становить понад 70%. Вона зауважила, що Нацрада не виявила відхилень від квот на «Радио Вести» в Києві та Дніпрі, лише в Харкові, хоча сітка мовлення однакова по всіх трьох частотах. «Ми просимо взяти до відома результати перевірки і поставити нас на постійний моніторинг у Харкові, щоб ви пересвідчилися, що наші ведучі дійсно перейшли з російською на українську і в нас не 50% ведення українською мовою, а 60-70%», - попросила Нацраду представниця радіостанції.

«У нас немає можливості вас постійно моніторити. Ми обрали один день, промоніторили – і в цей день ви не добрали квоту. Ми зафіксували порушення», - зазначив Сергій Костинський.

Після короткої закритої наради члени Нацради все-таки вирішили дати «Радио Вести» санкцію у вигляді штрафу. Заступниця голови Нацради Уляна Фещук зауважила, що іншій радіостанції Нацрада дала штраф за 24,8% пісень українською мовою замість 25% - тобто за відхилення на 0,2%.

На рішення Нацради відреагував Віталій Докаленко: «Такої каральної організації, як ця Нацрада, в Україні ще ніколи не було. Ви – каральна організація!».

Загалом Нацрада перевіряла 11 радіокомпаній. Вона розглянула результати дев’яти перевірок, а результати ще двох перенесла: одеського «Армянського радіо» (Радіомовна компанія «Армянське радіо», Одеса) – тому що проект рішення, зі слів Сергія Костинського, потребує доопрацювання, а маріупольського «104 ФМ» (ТРК «Євростудія», Маріуполь) – через відсутність представників на засіданні 9 лютого.

Нагадаємо, 18 листопада Нацрада призначила позапланові перевірки мережевих радіостанцій Kiss FM, MFM, «Шансон» і «Ретро ФМ» щодо дотримання квот. Далі 24 листопада були призначені перевірки ще п'яти регіональних і місцевих радіостанцій: «Ірта», «Радио Вести», «Європа плюс Дніпро», «Маяк» і «104 ФМ». А 1 грудня – перевірки двох місцевих радіостанцій «Армянське радіо» та «106,6».

22 грудня за результатами перевірки Нацрада оголосила Kiss FM попередження замість штрафу за недотримання квот.

12 січня голова Нацради Юрій Артеменко повідомив «Детектору медіа», що Нацрада планує скасувати рішення про попередження Kiss FM і натомість оштрафувати радіомережу.

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
8038
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop