23:04 / 26 Травня 2020
11:00
П'ятниця, 15 Травня 2020

Зеленський на кордоні з Росією. Моніторинг теленовин 4–10 травня 2020 року

607
Більше паркету президента, мало пояснень про Мінські переговори і багато медичних дискусій. Моніторинг новин «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112» та 5 каналу. Інфографіка.
Зеленський на кордоні з Росією. Моніторинг теленовин 4–10 травня 2020 року
Зеленський на кордоні з Росією. Моніторинг теленовин 4–10 травня 2020 року

У тиждень пам’яті про наслідки Другої світової війни у новинах очікувано побільшало політичного піару на цій темі — переважно від представників опозиційного табору — «Опозиційної платформи — За життя» та «Опоблоку». Але частіше стали показувати й малозмістовні повідомлення про офіційні відзначення Дня пам’яті і примирення та Дня перемоги над нацизмом у Другій світовій за участі Володимира Зеленського. При цьому про нові рішення Офісу президента щодо мирних переговорів новинарі майже не говорили.

Перемога, пам’ять і примирення

«Святкувати» День перемоги над нацизмом у Другій світовій війні на «Інтері» почали ще 7 травня, коли поширили заяву нардепки від «Опозиційної платформи — За життя» Наталії Королевської: «"Опозиційна платформа — За життя" зробить усе, аби 9 травня було святковим днем, а герої не залишилися без уваги й турботи».

9 травня на «Інтері» у великому сюжеті розповідали, що «народні депутати від "Опозиційної платформи — "За життя" поклали квіти до кожного пам'ятного монументу героям війни». У столиці свої ритуали проводили разом із предстоятелем православної церкви Московського патріархату Онуфрієм Віктор Медведчук, Нестор Шуфрич та Юрій Бойко. Також у цьому випуску на «Інтері» показали, як покладали квіти і закликали «пам’ятати подвиг» нардепи від ОПЗЖ у регіонах — Наталія Королевська, Василь Німченко, Юрій Павленко та Михайло Папієв. Про ті самі заходи на «Інтері» нагадали і наступного дня в окремому сюжеті. Піар ОПЗЖ був здебільшого зосереджений на «Інтері» та меншою мірою на «112». Значна частина таких матеріалів стосувалася благодійності фонду Оксани Марченко у боротьбі з коронавірусом, де до роздачі допомоги долучалися різні представники ОПЗЖ. Фонд дружини Медведчука і сам Медведчук частіше згадували на «112», ніж на «Інтері».

 

Повертаючись до теми Дня перемоги над нацизмом, на каналі «Україна» відзвітували, що квіти до Вічного вогню разом з Онуфрієм покладав Вадим Новинський, а інших «опозиціонерів» у цьому ряду ніби й не помітили. Тим часом на 5 каналі та «UA: Першому» наголошували на тому, що такі вшанування часто відбуваються з порушенням карантинних заборон.

Хоча за рік у новинах поменшало паркету, але цей тиждень став винятком. Офіціоз з Володимиром Зеленським активізувався на фоні пам’ятних заходів без змістовного приводу. Крім того йому давали слово без бекграунду і балансу в матеріалах про зупинку медреформи, і щодо обіцянок покарати винних за затримку зарплат лікарям. Такі паркетні матеріали з’являлися на «Інтері», «Україні», «112» та ICTV. На «Україні» також пропіарили ініціативу першої леді Олени Зеленської щодо початку діалогу про інклюзивність. І хоча говорити ще немає про що — немає ні концепції, ні перших кроків чи результатів цього діалогу, ініціативу проанонсували на «Україні».

У матеріалах 5 каналу також згадували про офіційні заходи від Зеленського, але акцентуючи на суперечливих моментах — «у своєму зверненні президент не згадав країну-агресорку — Росію, і що саме від рук її найманців та незаконних збройних формувань нині українці обороняють кордони країни» — у випуску 8 травня, розповідаючи про заходи до Дня пам’яті та примирення. На «UA: Першому» про відзначення цього дня говорили стисло наприкінці випуску, матеріал про президента почали таким реченням: «На кордон із Росією, щоб вшанувати пам'ять загиблих у Другій світовій, поїхав Володимир Зеленський».

Піар на днях пам’яті також з’являвся 8 травня. На каналі «Україна» розповідали, як «двічі прем’єр» Арсеній Яценюк зібрав знаних політиків і дипломатів, аби обговорити «правду про Другу світову». «Путінська Росія є сучасним наступником сталінського режиму, - вважає Арсеній Яценюк. Адже і досі тамтешня влада намагається перекручувати історію та використовувати Другу світову війну - одну з найбільших світових трагедій - у власних, вузько політичних цілях», — йшлося у сюжеті, де першим слово дали саме Яценюку.

У матеріалах із регіонів під час подій 9 травня найчастіше згадувалася Одеса. На ICTV розповідали про сутички у Запоріжжі. На «Україні» зробили акцент на історіях свідків Другої світової війни. На 5 каналі 9 травня рахували порушників карантину, а також розповіли про казус із генеральною прокуроркою: «Генеральна прокурорка Ірина Венедіктова запостила у фейсбуці посилання на "День Победы" у виконанні російського співака, який підтримував анексію Криму…  Коментарі вибухнули критикою».

Медичний тиждень у парламенті

Блок надзвичайних подій вже поступається соціальним і політичним темам. Про коронавірус говорять менше — хіба що нові спалахи в Україні та світі, смерть хворих або ж масове інфікування медиків. Натомість побільшало новин політичних та соціальних: як світові й українські політики планують послаблювати карантин, вирішувати проблеми з забезпеченням медиків, допомагати бізнесам ставати на ноги і на яких умовах повертають до життя міста.

 

У парламенті цей тиждень розглядали законопроєкти щодо протидії поширенню коронавірусу, дискутували щодо страхування медиків та критикували медреформу. Рушіями цих законопроєктів були нардепи від «Євросолідарності», «Батьківщини» та «Голосу». Але трохи активніше у новинах були представлені нардепи від «Голосу» — не лише коментували медичні законопроєкти, а й критикували уряд. На ICTV поширили заяву Ярослава Железняка про невдоволення політикою уряду, не збалансувавши її аргументами Кабміну. Наприклад, на 5 каналі після коментарів представника «Голосу» розповіли про зустрічні аргументи від монобільшості. Але на 5 каналі з усіх ініціаторів медичних законопроєктів помітно виділяли Петра Порошенка — наголосили, що саме він подав до апарату Верховної ради звернення з підписами колег. А згодом у ефірі він критикував «згортання медреформи». Перед цим у тому ж випуску були заяви міністра охорони здоров’я Максима Степанова та керівника профільного комітету Михайла Радуцького про принципи перегляду цієї реформи, зокрема: «Однак згортати реформу не будуть, її хочуть суттєво змінити».

 

Незбалансованих новин у випусках побільшало порівняно із попереднім тижнем. Найбільше таких було на «Інтері», «Україні» та «112» — каналах-лідерах за кількістю матеріалів з ознаками замовності. Але у загальній картині сюжети були стриманішими в оцінках. Яскраві приклади невідокремлених оцінок були у матеріалах про ринок енергетики. Йдеться про зростання цін на електроенергію для промисловості. Обурювалися цим на каналах, що належать власникам крупного промислового бізнесу Віктору Пінчуку та Ігорю Коломойському. На ICTV лише натякали, без конкретики: «Колишній депутат та урядовець Анатолій Гриценко вважає все це неприхованим лобізмом певних енергетичних інтересів». На «1+1» прямим текстом закидав лобізм в інтересах Ахметова колишній нардеп Сергій Лещенко: «Фактично пропонують, щоб державні атомні електростанції, які належать усім нам, як громадянам України, несли збитки. Для того, щоб Ахметов та сонячні електростанції, а це переважно також його електростанції, не несли збитки. Ми бачимо, що існує вплив з боку Ріната Ахметова на рішення, які ухвалюються від імені держави». На каналі Ахметова «Україна», навпаки, розповідали про важливість зеленого тарифу і поширювали заяви неназваних послів іноземних держав, що нібито закликали підтримати зелену енергетику. Як пише liga.net, найкрупнішим вигодоотримувачем від зеленого тарифу в Україні зараз є Рінат Ахметов.  

 

У новинах протягом тижня бракувало уваги кільком важливим темам. Про зміну складу Тристоронньої контактної групи у Мінську розповіли стисло і сухо на 5 каналі, а детальніше у темі спробували розібратися на «UA: Першому». Також у час, коли країною прокотилися акції на підтримку активіста Сергія Стерненка, цю тему висвітлював лише суспільний «UA:Перший».

Моніторинг здійснюється за підтримки американського народу, наданої через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
607
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду