Нашестя пісенних телеформатів: «Зірка караоке» vs «Яка то мелодія?»

26 Березня 2008
33210
26 Березня 2008
15:00

Нашестя пісенних телеформатів: «Зірка караоке» vs «Яка то мелодія?»

33210
Незрозуміло одне: на що розраховують менеджери каналу «Україна», виробляючи такий блідий, аматорський та простакуватий телепродукт – «Яка то мелодія?», коли у глядачів уже є дещо цікавіше – святкове, інтригуюче та сповнене справжніми емоціями шоу «Зірка караоке»?
Нашестя пісенних телеформатів: «Зірка караоке» vs «Яка то мелодія?»
Караоке в 1970-х винайшов японський барабанщик Дайсуке Іноуе й отримав за це у 2004 році «Шнобелівську премію» як той, «хто відкрив людям новий спосіб вчитися терпимості один до одного».
 
Японський винахід із таким благородним підтекстом на вітчизняних теренах перестав бути суто пристроєм і вже дев’ятий рік поспіль асоціюється із ім’ям Ігоря Кондратюка та його (і російського діяча Андрія Козлова) креативним та вельми рейтинговим ноу-хау «Караоке на майдані».
 
Маючи час та натхнення, можна написати цілу дисертацію про причини, що змушують українців поспішати звідусіль на пісенний заклик пана Кондратюка та захоплено спостерігати за цим дійством на різних телеканалах. Напевне, це реакція «пересічного» глядача на брак можливості бути активно присутнім у нинішньому медіапросторі (у порівняні з аналогічними можливостями для «непересічних» селебритіз різного ґатунку). Або, ймовірно, в такий спосіб дає про себе знати характерна для нашого часу тенденція, за якою непрофесійні заняття інтенсивно тіснять професійні – зокрема, через те, що необхідна для цього техніка стає все доступнішою.
 
Ще вчені стверджують, що спів зміцнює імунну систему та допомагає зняти стрес. Зрештою, варто враховувати нібито ментальну особливість українців як співочої нації – і тоді зрозуміло: немає нічого надприродного в тому, що не так давно в ефірі одразу двох телеканалів відбулися прем’єри музично-пісенних форматів – «Зірка караоке» на Новому (9 березня о 19:00) та «Яка то мелодія?» на ТРК «Україна» (21 березня о 21:00). Дивує інше – той шалений контраст, який виникає, коли порівнюєш ці два близьких за ідеєю формати.  
 
«Яка то мелодія?» – відтворення американського формату (Sandy Frank Film Syndication, Inc. та Name That Tune, Inc. на основі оригінальної версії Гаррі Солтера) із правом на адаптацію. За словами головного редактора ТРК «Україна» Марини Миргородської, зйомки відбувалися у Польщі, «подготовка к производству программы от момента покупки формата до первой съемки длилась всего 2 месяца», і в результаті продукт вийшов «явно ярче и по ведению, и по участникам», аніж оригінал. Робити такі самовпевнені заяви нескладно, тим паче, що оригінал більшість із глядачів не бачили, натомість усі бачили аналогічну і колись популярну російську програму «Вгадай мелодію» із Валдісом Пельшем. Здається, там також серед учасників шоу розігрували автомобіль.
 
Чого дійсно ще не доводилося бачити українському глядачеві, так це чогось схожого на нову програму «Зірка караоке» виробництва компанії Star Media Entertainment. Це також адаптація американського формату NBC The Singing Bee («Співоча бджола»), але настільки яскрава та динамічна за манерою ведення, декораціями, музичним оформленням, режисерсько-операторською роботою та іншими важливими складовими, що після її перегляду душа заспіває навіть у музично не обдарованих скептиків та ненависників караоке.
 
Але повернімося до програми «Яка то мелодія?». Це пісенне дійство відбувається на двох фронтах по черзі. По-перше, майданчик із трьома гравцями та ведучим Костянтином Кіркаряном (раніше він вів програму «Невипадкові зустрічі» в ефірі «України»). Учасники стовбичать за масивною тумбою з трьома табло, де вказуються суми гривень, зароблених ними у процесі відгадування мелодій, а ведучий спілкується з ними зі своєї персональної тумби. Ось тут би дати волю своєму праву на адаптацію і творчо переробити цей морально застарілий і гнітючий елемент студійної декорації (і – як наслідок – одну з причин, через яку особисто мені як глядачеві було нуднувато дивитися це видовище).
 
Є у програмі ще один майданчик – сцена, де спеціально найняті актори не тільки співають, але й, щосили створюючи атмосферу шоу, танцюють під деякі з тих мелодій, які намагаються вгадати учасники програми. Виходить вкрай непереконливо, оскільки вони співають під фонограму, нехай і власну. Кілька разів до них приєднувався ведучий, аби теж у міру своїх вокально-танцювальних можливостей виконати кілька уривків із хітів під фонограму – результат був зовсім не геніальний та якийсь вимушений.
 
Викликає запитання й велика кількість парних і сольних танцівників на сцені: таке враження, що авторам «Мелодії» десь підсвідомо не дають спокійно спати лаври творців «Танців із зірками».
 
На щастя, Дмитро Шепелєв, ведучий програми-конкурента на Новому, на свій рахунок не має зайвих ілюзій – «пел только раз в жизни. И не очень любит об этом вспоминать». Претенденти на звання «зірки караоке» демонструють свої таланти в більш органічному середовищі – не стоячи на одному місці (і не на перманентному середньому плані), а просто на відкритій сцені. Тут люди не лише вгадують мелодії з муками на обличчі (хоча не без цього, звісно), стоячи нерухомо за тумбою, а ще й співають, нехай хто як уміє, причому співають усім тілом, жестикулюючи та рухаючись кожен по-своєму, що вже само по собі є цікавим для спостереження видовищем. Завдяки майстерній режисерсько-операторській роботі (зокрема, вчасно схопленим крупним планам) у глядача «Зірки караоке» є можливість дійсно співчувати учасникам та оцінити неймовірно емоційний, експресивний та живий (а не під фонограму) спів вокалістів. Приємно й те, що за всіма численними інгредієнтами «Зірки» відчувається ретельна робота талановитих стилістів: Ганна Асьмехіна працювала над образом ведучого, а Ольга Сеймур – над скромним, але водночас вишуканим зовнішнім виглядом вокалістів і театрально-фантасмагоричними амплуа «живих декорацій» (танцюристів балету «Ва-банк»). Як наслідок – у «Зірці» немає нічого випадкового, все працює на створення видовища, святкової атмосфери, до дрібниць продумано навіть те, що потрапляє у кадр лише на загальному плані.
 
Спостерігати за відомим донецьким шоуменом Костянтином Кіркаряном («Яка то мелодія?») – та ще забава. Передусім тому, що ведучий «Мелодії» поводиться скуто та відверто погано володіє українською (можливо, логіка тут має бути зворотньою). Програма щойно почала виходити, а в її ведучого, по-моєму, вже наявні симптоми професійної деформації особистості – він патологічно часто і не завжди доречно вживає фірмове завдяки назві шоу слово «то». Геть невдалим та взагалі якимось чудернацьким вітанням із радянського минулого здається й режисерський «хід» у цій програмі, за яким Костянтин виносить черговому гравцю-лузеру подарунок на згадку – загадкову коробку, перев’язану стрічкою.
 
Що ж до Дмитра Шепелєва, то він, як на мене, надзвичайно вдало перейшов від ранкових ефірів і тачок до співу під караоке. Дмитро гарно контактує з учасниками, живо співчуває їм, знаходить по-справжньому влучні слова, щоб підбадьорити тих, хто виходить із гри, та взагалі має значно більш невимушений вигляд, аніж його колега.
 
Що не кажи, а в подібних програмах ефект шоу багато в чому залежить від того, кому саме із 46 мільйонів представників «найспівочішої у світі нації» пощастить опинитися на сцені із мікрофоном. Аби шоу було цікавим для глядача, а не тільки для учасників та їхніх родичів, бажано все-таки, щоб пощастило не будь-кому, а тим, хто дійсно співає та любить цю справу, добре орієнтується в мелодіях, текстах та іменах естради різних років та елементарно має слух. Хоч трошки. Це, звичайно, розуміють продюсери. Тільки наївний може думати, що на сцені пісенної програми може з’явитися перший-ліпший. Насправді ж створення такого формату зовсім не виключає необхідність провести правильну селекцію співочого населення. Судячи з усього, цей нехитрий секрет успіху чудово усвідомлюють продюсери Нового каналу, чого не скажеш про їхніх колег на «Україні». Не можна стверджувати, що всі учасники «Зірки караоке», які потрапили на сцену у першому турі, справляли враження неабияких вокалістів. Але тут рятувало справу хоча б те, що їх там аж восьмеро, і тому на тлі більшості людей із вухами та голосами, що «функціонують» цілком незле, декілька випадкових персонажів, яким просто подобається співати під караоке, не створювали проблеми. Крім того, за правилами «Зірки», «слабкі ланки» одразу після першого туру виходять із гри.
 
Коли ж на трьох учасників «Мелодії» два зовсім погано орієнтуються в естраді (а коли нарешті вгадують, то все одно не співають, а трохи перелякано та скоромовкою промовляють текст) – це «видовище» стає дратівливим та малозахоплюючим для глядача. Як так трапилося, що у прем’єрній «Мелодії» двоє з трьох гравців опинилися не на своєму місці, – незрозуміло, адже автори цього проекту стверджують, що попередній кастинг учасників був.
 
Окремо варто сказати про грошову винагороду за спів, передбачену в обох проектах. У «Мелодії» ця тема є ключовою: вгадав – і тобі на рахунок капає сотня-друга гривень, що одразу фіксується на табло під кожним із учасників. Можливо, хтось зі мною не погодиться, але через це у глядача мимоволі складається враження, що людей веде до цієї студії жага наживи. Не сумніваюся, що питання матеріальної винагороди є однаково актуальним для учасників обох програм, але тема грошового еквіваленту вокальних талантів, як мені здалося, більш адекватно вирішена у «Зірці караоке». Тут розігруються, як каже на самому початку шоу ведучий, «безумные деньги», проте драматургія програми не меншою мірою будується на тому, щоб все-таки «зажечь настоящие народные звезды». Реальні цифри – 50 тисяч гривень – починають муляти тільки у супергрі, а до цього моменту немає нав’язливого, як у «Мелодії», відчуття, що учасники вгадують пісні саме та передусім за гроші.
 
Одним словом, раз уже від «нашестя пісенних форматів» нікуди не подітися найближчим часом (невдовзі в ефірі ТРК «Україна» актори серіалів співаючи боротимуться за звання зірки естради), хотілося б, щоби це були дійсно якісні та яскраві проекти, а не малобюджетні телепостановки з акторами, котрі роззявляють роти під фонограму, та учасниками, які переплутали звичайне домашнє виконання під караоке з участю у розважальному пісенному шоу.
 
P.S. Всіх читачів, схильних вбачати у кожній публікації на «Детектор медіа» заказуху, хочу запевнити: за компліменти на адресу одної з програм мене пообіцяли запалити, як зірку.
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
33210
Читайте також
20.02.2009 19:46
Марина Барановская
38 777
20.01.2009 19:59
Марина Барановская
32 112
07.04.2008 10:30
Костя Гнатенко
16 966
25.03.2008 21:09
Наталія Данькова
30 324
Коментарі
28
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Саша
5673 дн. тому
Сидеть и обсуждать-это просто.Кто знает, как сделать лучше,сделайте.Мне бы такую професию попарафинить кого-то и получить деньги.Передачи имеют место в эфире,а кто кого-то не любит,мой совет не завидуйте!Будьте счастливы!
Катя
5862 дн. тому
"Зірка Караоке"- легкая, живая передача! Смотрится на одном дыхании. Сразу видна отличная работа команды, мобильность оркестра и ведущего, интересная и разнообразная музыка разных поколений. Молодцы! Замечательный проект! Передачу на "Украине" после первого просомтра и включать больше не захотелось. Действительно, блеклый и дешевый проект....
хм
5870 дн. тому
две жуткие, наигранные передачи. я бы пересмотрела либо параметры отбора участников, либо правила игр - скучновато, примитивно. будем надеяться, что корректиовки будут какие-то в дальнейшем
Olia
5871 дн. тому
Programy nepogani, a text yakys zhovchiy
Irina
5873 дн. тому
Співаки "Яка то мелодія?" - українці - нема чого шкодувати, july. Христина - переможниця пісенного конкурсу в Україні - не пам'ятаю якого, а інші з інститута Поплавського. Дуже гарно співають - мені сподобався кастинг вокалістів на "Яка то мелодія?" - дуже різні голоси та образи, але безумовно всі талановиті. А Кіркорян - буде зіркою - ось побачите. А те, що він заговорив українською, звичайно впливає на його дотепність і експромт, але це тимчасово. На мою думку, керівництво канала зробило вірно: нехай ведучі власних програм розмовляють українською, замість дублювання російських ведучих.
Fox
5873 дн. тому
Пардон - долго грузилось. отправил нечаянно((
Fox
5873 дн. тому
Действительно, в "Яка то мелодия?" все зависит от участников. ни яркие дорогие декорации, ни певцы на соседней сцене не смогут перекрыть вялых и откровенно слабых игроков. Но ведь всего же не предусмотришь. может в следующих программа они будут интереснее и живее? А в "Звездах караоке", кстати, участники тоже далеко не всегда фонтанируют эмоциями. Стоят, как дундуки. И никакой Шепелев не поможет.
Артем
5874 дн. тому
Упс)) Извините за флуд - случайно.
Артем
5874 дн. тому
2 Юля: Воа - это не от Вова, а от Boa Constrictor, что с латыни переводится как "удав"))) 2 Саша: Абсолютно согласен - формат проигрышный и славы "Караоке-Шанса" он не добьется. Последний рейтинг "Звезды караоке" лишь немногим выше, чем первый "Яка то мелодия", так что рекомендовал бы автору ознакомиться с цифрами.
Саша
5874 дн. тому
Дмитро гарно контактує з учасниками, живо співчуває їм, знаходить по-справжньому влучні слова, щоб підбадьорити тих, хто виходить із гри, та взагалі має значно більш невимушений вигляд, аніж його колега. Главное, что Киркарян на украинском старается, а Шепрелев на русском блистает - пусть едет в Россию блистать. Рейтинг у "Зірки караоке" очень маленький (ниже среднеканального) для такого шоу с таким количеством анонсов и рекламы. Значит, зрителю или не нравится идея, или ведущий, или первое и второе вместе взятые.
Юля
5874 дн. тому
Я согласна с Воа, кстати, это ВОВА наверное?)) если у руководства канала вавка в голове из-за нацрады, то чего парня обвинять, что он шутит не смешно на не родном языке?
Андрей
5874 дн. тому
А я посмотрел с удовольствием!!!
Boa
5875 дн. тому
2 Рамбутан Прикро, шановний, ось стверджувати щось про людину, не знаючи її. Колись мав нагоду познайомитися із Кіркаряном. Дуже адекватний чувак. Це найкращий ведучий у Донецьку, повірте. Так, українська - не його коник (м"яко кажучи). Але я повністю із попереднім коментом погоджуюсь: якщо примусити говорити українською ведучих Нового, будуть "ті ж яйця"... Через роки 2-3 Костя доросте до серйозного рівня володіння мовою, але на те потрібен час і багато зусиль. Сама програма не фонтан, але наші з вами думки - це тільки думки "пересічних" глядачів. У статті чітко сказано, що думає про цей продукт керівництво ТРК України. І так воно вважатиме аж до тих пір, поки рейтинги впадуть нижче плінтуса. Цілком можливо, навіть після того буде продовжено зйомки програми... :) Здається, бабла не бракує.
5875 дн. тому
Зачем расхваливать Караоке, если его рейтинг падает от программы к программе? Это ведь не газета "Факты", а вроде бы как профессиональное издание! Музыкальные проекты на семейных каналах при таком количестве музыкальных - ну не будут они успешными! Что "Фабрика", что "Караоке", что "Яка-то писня"... Да, "Караоке" сделано лучше, чем "Фабрика", но потраченные деньги не отрабатывают своё. Об этом нужно писать.
Луканов
5875 дн. тому
Луканово посміхаючись Поки ви тут сперечаєтеся. я собі блог відкрив: http://blogs.korrespondent.net/users/lukanov/2476 Заходьте
бррр
5875 дн. тому
Опять донецкие потратили бабла, и опять их не хвалят!))
Рамбутан
5875 дн. тому
Та він просто мудак :) Щось тут донецькі переполохались. :) фігню зробили - то визнавайте
DimOK
5875 дн. тому
Ведущий трк Украина - бобёр или суслик? Не могу понять :(
Небайдужий
5875 дн. тому
А заставьте Шепелева на украинском в кадре работать, и увидите, что "влучно" шутить можно только на том языке, на котором думаешь. Именно по-этому госпожа Лысенко идет на всевозможные жертвы и ухищрения, дабы не заставлять своих звезд "балакать на мове", как того "вымагае" Нацрада. Кто знает, может и Киркарян бы на русском зажигал бы... Не делайте поспешных и чисто субъективных заключений, уважаемый автор статьи.
5875 дн. тому
иногда достаточно и одной программы,чтобы почувствовать всю разницу. Может это и заказуха, но Звезда караоке действительно лучше
Артем
5875 дн. тому
Сравнивать 2 шоу, одно из которых идет уже месяц а второе одну неделю - глупо)))
Boa
5875 дн. тому
І, до речі, чому немає детального висвітлення підготовки до програми "Яка то мелодія?"??? Ось щодо проекту на Новому навіть стилістів вказано (і на їх талант увагу звернено, може, не варто давати відверто суб"єктивну оцінку?)... Між іншим, програма "Яка то мелодія?", наскільки мені відомо, знімається у польщі, відповідно, дуже цікавить, де набирають аудиторію, хто виконавці пісень у студії??? ну і тепе.
Дядя Женя
5875 дн. тому
Шановна, Марино Баранівська! Ви так відверто одних поливаєте, а інших у {CENSORED} цілуєте, що передісторія цієї публікації очевидна і для дитини. Все в цьому світі має свої плюси та мінуси...пам"ятайте про це на майбутнє. навідь коли продаєтеся...
Boa
5875 дн. тому
Думаю, тема потребує детальнішого висвітлення :)
зритель
5875 дн. тому
Конечно, намного проще сесть, посмотреть две программы и начинать их сравнивать да писать статьи. а попробуйте все это создать, выйти и провести. Намного проще сидеть и критиковать кого-то.
серебро дождей
5875 дн. тому
Не читал, но заказуха.
Віктор
5875 дн. тому
"Яка то мелодія" ТРК "Україна" зроблена не наподобу "Угадай мелодію" ОРТ, а "Яка то мелодія", що виходить на польському тебаченні (TVP 1) щобудня 0 19.00 та у неділю о 18.20. Так от різниця вееееличезна у якості.
july
5875 дн. тому
по-моєму, стаття занадто упереджена... співаки у "Яка то мелодія" чудово співають. шкода тільки що вони, більш всього, не з України, а з Польщі. Жодного знайомого обличчя.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду