Конфлікт у «Буквах»: SMM-ник звинувачує власників, редакція заявляє про тиск влади

Конфлікт у «Буквах»: SMM-ник звинувачує власників, редакція заявляє про тиск влади

25 Листопада 2021
2932
25 Листопада 2021
10:25

Конфлікт у «Буквах»: SMM-ник звинувачує власників, редакція заявляє про тиск влади

2932
Владислав Волков стверджує, що у «Букв» є мережа ботів для дискредитації президента Володимира Зеленського.
Конфлікт у «Буквах»: SMM-ник звинувачує власників, редакція заявляє про тиск влади
Конфлікт у «Буквах»: SMM-ник звинувачує власників, редакція заявляє про тиск влади

Автор допису про звільнення частини редакції «Букв» та колишній керівник SMM-відділу Владислав Волков озвучив низку звинувачень на адресу керівництва видання і заявив, що один із співвласників Петро Терентьєв йому погрожує. Однак адміністрація видання заявила про тиск влади.

Волков повідомив «Бабелю», що після його посту у соцмережах про звільнення частини редакції через тиск власник видання Терентьєв йому погрожував. Волков у відповідь заявив, що опублікує скриншоти із внутрішнім листуванням редакції, однак погрози, за його словами, тільки посилились.

Вже ввечері 24 листопада Волков опублікував у фейсбуці пост, в якому розказав «10 історій з життя редакції», а також про те, «чим насправді заробляють співвласники видання (Катерина Рошук та Петро Терентьєв – ДМ) та як влаштована робота редакції».

«За останній день ми почули багато чого на свою адресу. Були і SMS з погрозами, і звинувачення в непрофесійності, і розмови про "винні гроші"», – пише Волков.

Волков стверджує, що:

  • У «Букв» є мережа ботів із антипрезидентською риторикою для дискредитації Володимира Зеленського;
  • «Букви» були причетні до інформаційного переслідування депутата Вʼячеслава Соболєва (у грудні 2019 року стався замах на вбивство Соболєва, однак тоді від кулі злочинців загинув його трирічний син);

«Щонайменше три колишніх працівника готові підтвердити, що на замовлення Терентьєва та Рошук їздили переслідувати Соболєва в аеропорту з запитаннями про те, "навіщо він залишає країну" для створення психологічного пресингу під час організованого кримінального переслідування», – пише Волков.

За словами Волкова, «Букви» перестали атакувати Соболєва, але не за власним бажанням, а лише після того, як замовник перестав звертатися за такою послугою, «змінивши підрядника».

  • Редакція вела телеграм-канал бізнесмена Павла Фукса, SMM-відділу ставили завдання накручувати кількість переглядів та підписників.
  • «Букви» вели передвиборчу програму у соціальних мережах нардепа Іллі Киви під час довиборів до парламенту в 2016 році.  

«Через два місяці після початку кампанії Терентьєв заявив, що робота з Ківою припиняється, тому що у Ківи закінчилися гроші. Швидше за все, після соцопитувань стало зрозуміло, що продовжувати передвиборчі перегони безглуздо, а тому бюджет не продовжили, а отже, Ківа не зможе розплатитися з #Буквами», – пише Волков.

  • У 2019 році під час парламентських виборів співробітники редакції, виконуючи завдання Терентьєва, писали на стінах та асфальті «[Олександр] Дубінський — не г_й» (Дубінський йшов по одному округу із соратником Петра Порошенка Ігорем Кононенком).

«Шукаєте зв’язок #Букв та Петра Олексійовича? Я особисто був присутній на зустрічах Терентьєва і Рошук з Кононенком та декілька разів отримував зарплати на всю команду зі спортклубу «5 елемент». Сам Терентьєв курував напрямок чорного PR в його передвиборчій кампанії. «Білий» напрямок курував Дмитро Касьянов», – стверджує Волков.

  • Петро Терентьєв вимагав від фотографа видання Олександра Кужельного віддати йому самокат, який він отримав від мережі «Алло» як переможець конкурсу фотографій. За словами Волкова, Терентьєв вважав, що фото було розміщено на його сайті із логотипом «Букв», а тому є частиною його майна.

«Спочатку Кужельний відмовлявся, але після того, як Терентьєв зателефонував його мамі, залякав її, що приверне для розв'язання питання поліцію, Олександр вважав, що краще самокат віддати Терентьєву, щоб не напружувати батьків. Також Кужельний здав і редакційний фотоапарат, яким користувався 3 роки, після чого Терентьєв вирахував із його зарплати 8000 гривень за амортизацію камери», – пише Волков.

  • У 2017 році Петро Терентьєв на замовлення Ігоря Кононенка доручив колишньому співробітнику «Букв» організувати розклейку на лобове скло київських машин запрошення з пропозицією відвідати Міхеіла Саакашвілі;
  • Видання «Великий Київ» є фактично продовженням «Букв», цей проєкт створений для заступника голови КМДА Володимира Прокопіва і нібито фінансується київським осередком партії «Європейська солідарність»;
  • Петро Терентьєв був інформатором працівників прокуратури під час розслідування так званого Tinder-скандалу;
  • Як стверджує Волков, видання змінювало політичний вектор із консервативного на ліберальний (наприклад, проти геїв, а потім проти гомофобії), з огляду на панівні погляди президентських адміністрацій США. Це робилося для того, аби сподобатись західним фондам та залучити їхні гранти.

Волков також опублікував скриншоти із листуванням Терентьєва.

24 листопада адміністрація «Букв» заявила, що на видання чиниться тиск з боку влади.

Зокрема, на Youtube-каналі «Ісландія» політтехнолог Володимир Петров (якого адміністрація «Букв» пов’язує з чинною владою) розмістив відео, у якому нібито погрожував «знищити #Букви».

«Таке відеозвернення редакція #Букв розцінює, як спробу рейдерського захоплення владою Володимира Зеленського», – говориться в заяві.

У коментарі «Детектору медіа» співвласниця видання Катерина Рошук повідомила, що пов’язує появу допису Волкова із заявою Петрова «про знищення "Букв"».

«Ми це розцінюємо як чергову атаку на "Букви"», – заявила співвласниця.

Рошук додала, що співвласники «Букв» консультують бізнесменів, медіа та політиків.

«Але це зовсім інша сфера діяльності, "Букви" – це окремо. Ми ніколи на "Буквах" не відробляли (якісь замовлення – ДМ). У нас є два види бізнесу – "Букви", які можуть опублікувати партнерські матеріали, та є окремий з Петром Терентьєвим бізнес – Reputation Security, дві ці компанії не є паралельними. Коли вони "паралеляться", то на сайті є плашка. Коли ми робили з бізнесменами спецпроєкти, це було відповідно марковано на сайті. Тому фундаментальна історія – це все перемішати», – каже Рошук.

Інформаційне суспільно-політичне інтернет-видання «Букви» засноване у березні 2015 року. Співзасновниками видання є медіаменеджери Петро Терентьєв та Катерина Рошук.

На початку квітня 2021 року з посади головної редакторки «Букв» пішла Тетяна Ніколаєнко. 

Посаду головреда обійняв Данило Романчук, однак 26 липня він повідомив, що звільнився з видання. Романчук пояснив, що з власниками видання по-різному бачить розвиток «Букв». З серпня Романчук став шефредактором сайту «Факти ICTV». 

Ілюстративне фото: Esther Vargas/Flickr

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2932
Читайте також
Коментарі
1
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Олександр
9 дн. тому
Нарешті і ці заявили про "тиск ОП". Бо що, вони гірші за "Зворотний відлік"?))) Хоча судячи з дописів колишнього СММника, обісрались порохоботи-власники по повній!
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду