Українські медіа пояснили причини видалення новини про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

Українські медіа пояснили причини видалення новини про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

30 Серпня 2021
9550
30 Серпня 2021
12:25

Українські медіа пояснили причини видалення новини про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

9550
Новину про ДТП з Трухіним видалили, або відредагували, прибравши згадки про нардепа, близько тридцяти українських медіа.
Українські медіа пояснили причини видалення новини про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна
Українські медіа пояснили причини видалення новини про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

«Детектор медіа» отримав перші коментарі від редакцій українських видань, які видалили, або відредагували новину про ДТП з участю нардепа від «Слуги народу» Олександра Трухіна, унаслідок якої були травмовані шестеро людей.

Шефредактори низки ЗМІ повідомляли, що після публікації новини про ДТП з участю Трухіна на пошту прийшли з невідомої адреси пропозиції «на комерційних засадах» видалити матеріал про інцидент. За видалення новини про Трухіна сайтам пропонували мінімум 200 доларів, в залежності від «авторитетності видання».

Загалом, новину про ДТП з Трухіним видалили, або відредагували, прибравши згадки про нардепа, близько тридцяти українських медіа. Зник сюжет про ДТП і з YouTube-каналу Kyiv LIVE. 

Шефредактор Прямого каналу Віктор Медвідь повідомив «Детектору медіа», що новина на сайті мовника була видалена через те, що вийшло одразу дві новини про ДТП з Трухіним, які дублювали одне одну.

Раніше на видалення новини Прямим каналом звернула увагу, зокрема, головна редакторка фактчекінгового проєкту «По той бік новин» Альона Романюк.

«Новину, як і десятки інших медіа, Прямий видалив. Кеш тут https://bit.ly/2WrqJwV Новина опублікована 26 серпня о 19:42. Гугл закешував сторінку о 19:47 (Ви можете це побачити за лінком - вгорі вказаний час по Грінвічу. Треба додати 3 години). Також є републікації цієї новини тут https://bit.ly/3sVfvwa і тут https://bit.ly/3kEb2dJ Цю новину видалили. Журналісти Прямого кажуть нібито через те, що вона дублює іншу. А Прямий нібито всі дні активно слідкує за ситуацією… І саме сьогодні Прямий відправив запити на інформацію в МВС, Нацполіцію та пресслужбу "Слуги народу" після піднятого кіпішу. А медіа дружно видаляли новину ще три дні тому. Отака фігня, малята», – написала Романюк у Facebook.

Видалив новину про ДТП з участю Трухіна і сайт «Главком». У коментарі «Детектору медіа» шефредактор видання Віктор Шлінчак повідомив, що «Главком» тимчасово зняв новину з професійних міркувань.

«Оскільки першоджерело, на яке ми посилались, видалило і зміст новини, і відео. Відтак, достовірність за поширення новини лягла б на наш сайт. Нашого кореспондента на місці події не було, відповідно, брати всю повноту відповідальності за чужий контент, ми вважали за недоцільне. Ми вже неодноразово були в ситуаціях, коли публікація навіть офіційних прес-релізів НАБУ чи ГПУ призводила до судової тяганини. У даному ж випадку новина про стан народного депутата базувалася на "свідченнях свідків", а не на основі офіційної інформації з Нацполіції. До речі, її немає і досі», – вказав Шлінчак.

Шлінчак зауважив, що саме виходячи з цієї логіки, редакція ухвалила рішення про видалення цього контенту.

«Помітно, що ряд українських ЗМІ не взяли цю новину зовсім. Очевидно, саме з тієї ж причини – недостатньої інформації щодо всебічного висвітлення цієї події», – сказав Шлінчак.

Ще декілька редакцій прокоментували історію з видаленням новини про Трухіна виданню «Українська правда». 

Зокрема, заступник редколегії порталу Антикор Олег Бойко підтвердив «УП», що новину про ДТП справді зняли з сайту, бо її «видалило першоджерело» – за словами Бойка, це був сайт 368 media, на якому нині цієї новини немає.

У збереженому архіві новина Антикору не містить жодного гіперлінку, лише текстове посилання на інформацію Асоціації футболу, де ця новина досі є.

«Редколегія ухвалила рішення щодо видалення даної статті як такої, що не знайшла підтвердження. Окрім того, редакція не направляла на місце подій власних кореспондентів, а офіційних заяв ні від постраждалих, ні від винуватців ДТП не було оприлюднено. Ніхто жодним чином не звертався до редакції з вимогою видалити статті», – відповів Бойко.

Головний редактор сайту sport.ua Віталій Петровський розповів «УП», що видання коригувало новину про ДТП зі згадуванням Трухіна, але не прибирало її з сайту. 

За словами Петровського, до них звернулись дві людини – одна зі сфери спорту, інша зі сфери медіа – і зазначили, що інформація про участь Трухіна може бути неправдивою, тому краще прибрати новину з сайту. Далі, за його словами, редакція переглянула, що про це написали інші медіа, і не знайшовши інформацію ніде, крім, Центру новин, вирішила забрати згадку про нардепа.

«Ми спортивний ресурс, нам взагалі не цікава політика», – каже Петровський.

Головред ще одного спортивного ресурсу UA-Футбол Сергій Швець розповів «УП», що редакція справді видалила новину про ДТП, але не під тиском. Вони здивувались, що новина почала зникати з інших ресурсів і поставили під сумнів її правдивість. 

Утім, уже за кілька днів, коли видання розмістило іншу новину про аварію, на них справді вийшло піар-агентство з проханням видалити згадування прізвища Трухіна. UA-Футбол відмовився від такої пропозиції.

Головна редакторка сайту УНН Олена Архіпова заявила «УП», що новина про Трухіна нині є на сайті. А на уточнювальне запитання, чи видаляли цю новину раніше, коротко відповіла: «Усе, що є на сайті – є на сайті». 

Однак головна редакторка фактчекінгового проєкту «По той бік новин» Альона Романюк звернула увагу, що новини на сайті УНН про Трухіна немає.

«А остання згадка про нього датується 20 липня цього року», – повідомила Романюк у Facebook.

«Детектор медіа» готовий опублікувати коментарі інших редакцій, які видалили/відредагували новину про ДТП з нардепом Трухіним. 

Аварія з участю автівки Трухіна сталася 23 серпня, о 15:45 на Бориспільській трасі поблизу Києва. За даними ЗМІ, Трухін за кермом Audi не дотримався безпечної дистанції і на великій швидкості в’їхав в автомобіль Ford, який у свою чергу протаранив автомобіль Daewoo.

За даними свідків, Трухін мав ознаки алкогольного сп'яніння, але офіційного підтвердження цьому немає. У Нацполіції факт ДТП підтвердили, однак імен учасників не назвали. 

Внаслідок ДТП травми отримали шестеро людей, серед яких двоє дітей, а також голова комітету арбітрів федерації футболу України Лучано Лучі та його помічник. 

Один з нардепів на умовах анонімності розповів «Радіо Свобода», що він намагався з'ясувати обставини ДТП; його джерела в правоохоронних органах повідомили, що на момент аварії «Трухін виглядав так, ніби був на підпитку, але здати тест на вміст алкоголю він відмовився».  

Джерело «Радіо Свобода» у правоохоронних органах частково цю інформацію підтвердило. За словами джерела, Олександр Трухін був за кермом, але здавати тест на наявність в крові алкоголю відмовився. Джерело припустило, що «справа Трухіна вирішується на найвищому рівні».

11 серпня 2021 року один із засновників української політичної партії «Демократична Сокира», колишній журналіст Віктор Трегубов повідомив, що типографії начебто відмовляються друкувати газету «Правдоруб», яку «Демсокира» випускає спільно з ГО «Партизан Медіа». Як зазначає Трегубов, у виданні критикують діючу владу, зокрема президента Володимира Зеленського та його Офіс.

Фото: Костянтин Андріюк/Facebook

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
9550
Читайте також
Коментарі
1
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Ігор
145 дн. тому
Хтось ще сумнівається, що в Україні тоталітарна, паханська система? Особливо скрепними виявились канали старої олігархічної хунти. В нас всі пахани патріотично приходять до влади на брехні і для контролю над фінансовими потоками в країні. Але роблять вони це руками продажних за 30 рублів агресора "патріотів". Ми вже впритул наблизились до КНДР.
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду