Близько 30 українських медіа видалили новину про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

Близько 30 українських медіа видалили новину про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

30 Серпня 2021
91495
30 Серпня 2021
09:06

Близько 30 українських медіа видалили новину про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

91495
За даними свідків, Трухін мав ознаки алкогольного сп'яніння, але офіційного підтвердження цьому немає.
Близько 30 українських медіа видалили новину про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна
Близько 30 українських медіа видалили новину про ДТП з участю «слуги народу» Трухіна

Близько тридцяти українських медіа видалили повідомлення про дорожно-транспортну пригоду з участю народного депутата від «Слуги народу» Олександра Трухіна.  Зник сюжет про ДТП і з YouTube-каналу Kyiv LIVE. 

Аварія сталася 23 серпня, о 15:45 на Бориспільській трасі поблизу Києва. Видання ІА «Центр новин» з посиланням на очевидців повідомляло, що Трухін за кермом Audi не дотримався безпечної дистанції і на великій швидкості в’їхав в автомобіль Ford, який у свою чергу протаранив автомобіль Daewoo.

За даними свідків, Трухін мав ознаки алкогольного сп'яніння, але офіційного підтвердження цьому немає. У Нацполіції факт ДТП підтвердили, однак імен учасників не назвали.  

Олександр Трухін (фото: Радіо Свобода)

Внаслідок ДТП травмовані шестеро людей, серед яких двоє дітей, а також голова комітету арбітрів федерації футболу України Лучано Лучі та його помічник. В українській федерації футболу повідомили, що Лучі та його помічник Роман Лишень перебувають в одній із київських лікарень.

Новину про ДТП одразу опублікували десятки українських медіа, однак протягом наступних кількох днів без пояснен почали видаляти або ж змінювати публікації таким чином, що згадок про Трухіна не залишалося.

Зокрема, за підрахунком видання Tрибуна, так зробили:

У переліку Трибуни також зазначалося видання 1927.kiev.ua, однак у коментарі «Детектору медіа» редакція повідомила, що не видаляла новину про ДТП з участю Трухіна. Матеріал від 25 серпня досі розміщений на сайті за посиланням. 

За словами редакторів 1927.kiev.ua, видання дійсно видалило новину, яка містила фейкову інформацію, однак, вона стосувалася нібито намірів постраждалого голови комітету арбітрів Лучано Лучі покинути Україну після ДТП.

Шефредакторка ІА «Центр новин» Ольга Витак повідомила, що їй на пошту прийшли з невідомої адреси пропозиції «на комерційних засадах» видалити матеріал про ДТП за участі Трухіна. 

Про пропозицію видалити новину в обмін на компенсацію повідомив і головний редактор видання Трибуна Олег Щербаков.

За даними спортивного журналіста та кореспондента автопроєкту Зупини_Лося Костянтина Андріюка, за видалення новини про Трухіна сайтам пропонували мінімум 200 доларів, в залежності від  авторитетності видання.

29 серпня в ефірі телеканалу Kyiv LIVE показали сюжет з місця ДТП за участю Трухіна, автор відео стверджує, що «за словами потерпілих, аварію спровокував Трухін»​. Трухін з'являється у кадрі, однак його коментарів у сюжеті нема.

Керівниця проєкту «По той бік новин» Альона Романюк помітила, що матеріал пробув на YouTube-каналі Kyiv LIVE годину, після чого був видалений.  

Журналіст Олексій Братущак зміг знайти сюжет та опублікував його у Facebook, це відео доводить, що Трухін був на місці аварії.

Офіційних коментарів щодо участі нардепа зі «Слуги народу» Трухіна наразі немає.  

«Детектор медіа» намагатиметься взяти коментарі у редакцій, які видаляли повідомлення про ДТП або  змінювали їх.

Олександр Трухін є головою осередку партії «Слуги народу» у Полтавській області. За непідтвердженою інформацією, Трухін є у списку української делегації, яка вирушить до Вашингтона разом із Володимиром Зеленським.

Як пише ZN.ua з посиланням на ресурс The Unfiltered News, спікер Палати представників Ненсі Пелосі заявила, що вважає включення Трухіна в делегацію «недоречним».

«Водіння в стані алкогольного або наркотичного сп'яніння є серйозним правопорушенням, і такі люди не можуть бути включені до складу делегації найвищого рівня. Києву слід уникати послуг Олександра Трухіна хоча б до повного, прозорого і всебічного розслідування», — нібито заявила Пелосі. Інших підтверджень заяви Пелосі, окрім сумнівної публікації на сайті The Unfiltered News, наразі немає.  

«Детектор медіа» звернувся по коментар до пресслужби спікерки Палати представників США.

Один з нардепів на умовах анонімності розповів «Радіо Свобода», що він намагався з'ясувати обставини ДТП; його джерела в правоохоронних органах повідомили, що на момент аварії «Трухін виглядав так, ніби був на підпитку, але здати тест на вміст алкоголю він відмовився».  

Джерело «Радіо Свобода» у правоохоронних органах частково цю інформацію підтвердило. За словами джерела, Олександр Трухін був за кермом, але здавати тест на наявність в крові алкоголю відмовився. Джерело припустило, що «справа Трухіна вирішується на найвищому рівні».

11 серпня 2021 року один із засновників української політичної партії «Демократична Сокира», колишній журналіст Віктор Трегубов повідомив, що типографії начебто відмовляються друкувати газету «Правдоруб», яку «Демсокира» випускає спільно з ГО «Партизан Медіа». Як зазначає Трегубов, у виданні критикують діючу владу, зокрема президента Володимира Зеленського та його Офіс.

Фото: Костянтин Андріюк/Facebook

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
91495
Читайте також
06.10.2019 11:00
Георгий Почепцов
для «Детектора медіа»
0
Коментарі
5
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
Михайло Думич, Нова Кам'янка, Львівщина
146 дн. тому
Забув написати вчора, що газета «Спортивка» теж не згадала в новині про аварію Лучі нардепа Трухіна.
Михайло Думич, Нова Кам'янка, Львівщина
146 дн. тому
Порахував за даними з коментаря вище та форуму Української правди». 37 видань видалили повідомлення про аварію Трухіна (2 видання повернули назад). Було повідомлення на Інтері і 24 каналі (Вєсті Кремля), ра сайтах Суспільного, Бабеля тощо! Решта з ТРК Україна промовчали.
випадковий читач
146 дн. тому
Список 30-ти продажних масмедіа, які таки погодились за компенсацію зняти публікацію. Непідкупним - тема для журналістського розслідування організації цього підкупу продажних для зняття новини про ДТП з депутатом.
Всем сёстрам по серьгам
146 дн. тому
Не все включены в список продажных СМИ. Давайте искать ещё проходимцев. Например, ещё полтавский сайт «Kolo.news (Новини Полтави)» убрал новость. Вот страница в кэше гугла: https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:6Xy63uca634J:https://kolo.news/category/situatsiyi/28028+&cd=1&hl=uk&ct=clnk&gl=ua А на сайте Коло такой страницы уже нет: https://kolo.news/category/situatsiyi/28028
Михайло Думич, Нова Кам'янка, Львівщина
147 дн. тому
Прошу відредагувати. За моїми підрахунками з посиланням на дані forum.pravda.com.ua, 36 видань видалили аби відреагували (без слова Трухін) новину про аварію Трухіна
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду