12:38
Вівторок, 18 Травня 2021

Цибульська застерегла Нацраду від видачі ліцензії Euronews Ukraine

1 638
Любов Цибульська назвала Валіда Арфуша «лиховісним персонажем», а Еuronews – ретранслятором проросійських наративів.
Цибульська застерегла Нацраду від видачі ліцензії Euronews Ukraine
Цибульська застерегла Нацраду від видачі ліцензії Euronews Ukraine

Очільниця Центру стратегічних комунікацій та інформбезпеки Любов Цибульська вважає намагання медіаменеджера Валіда Арфуша отримати ліцензію для Euronews Ukraine спробою посилити проросійську пропаганду в Україні.

Про це Цибульська заявила під час онлайн-презентації «Дезінформаційний ландшафт у східній та південній України: спільні наративи та джерела».

«Валід Арфуш – досить таки лиховісний персонаж, спробував податися на ліцензію від Нацради на мовлення Euronews в Україні…у нинішньому вигляді Еuronews транслює проросійські наративи, про громадянську війну...і зараз відбулась спроба отримання ліцензії, на щастя, Нацрада не дала їм цього зробити», – зауважила Цибульська.

На думку Цибульської, таким чином російська пропаганда шукає способи отримати більший доступ до української аудиторії.

13 квітня Нацрада перенесла розгляд питання про видачу ліцензії на супутникове мовлення компанії ТОВ «СН МЕДІА» на створення української версії каналу Euronews. Кінцевим бенефіціарним власником цього ТОВ є медіаменеджер та продюсер Валід Арфуш.

Голова Нацради Ольга Герасим’юк зазначила, що на сьогодні вона не готова голосувати за це питання, оскільки не має достатньо інформації про створення каналу і запропонувала перенести питання. Більшість членів Нацради її підтримали.

Під час засідання Валід Арфуш наголосив на тому, що основна мета створення україномовної версії це бажання замінити російську версію каналу, яка  наразі транслюється у частини провайдерів без його згоди. Паралельно компанія домовляється з провайдерами, барами та ресторанами щодо трансляції англомовної версії.



Арфуш із кінця 2019 року є віцепрезидентом із питань регіонального розвитку, відповідальним за розвиток діяльності Euronews у Східній Європі та Центральній Азії. За словами Арфуша, у телеканалу є шанс зібрати високі рейтинги упродовж першого року.

Нагадаємо, проект запуску Euronews Ukraine був ініційований українським урядом восени 2020 року і перемовини про запуск української версії проводив особисто голова Мінкульту Олександр Ткаченко.

«Детектор Медіа» наразі не вдалося отримати коментар Мінкульту щодо ступеня залученості держави до створення української версії Euronews.

Euronews – це мережа новинних телеканалів, які мовлять у Європі наразі 11 мовами. З 2018 року Euronews почав продавати франшизи національним мовникам для запуску їхніх каналів під брендом Euronews – так запуситилися локальні канали в Албанії та Грузії. Мережа Euronews належить однойменному акціонерному товариству, 88% акцій якого належать приватній компанії Media Globe Networks, якою керує єгипетський мільярдер Нагіб Савіріс, а 12% акцій – 20 громадським і державним телекомпаніям – членам Європейської спілки мовників EBU (серед них і російська ВДТРК). У 2017-2020 роках одним з акціонерів Euronews була американська корпорація NBC.

У жовтні 2010 року за рішенням уряду Миколи Азарова було підписано ліцензійну угоду між Національною телекомпанією України та Euronews про створення української версії Euronews. 24 серпня 2011 року розпочалося мовлення української версії Euronews.

Після початку мовлення Euronews української були помічені відмінності в текстах новин каналу українською та англійською мовою: українська служба редагувала їх на користь президента України Віктора Януковича. Керівник української редакції пояснив це тим, що тим, що журналісти мовних редакцій не перекладають новини однієї чи іншої редакції, а пишуть власні.

Однак уже через рік почалися проблеми з фінансуванням української версії Euronews, зокрема з оплатою щорічних ліцензійних платежів. З 2013 року держава перестала виконувати свої зобов’язання з фінансування Euronews, і почав накопичуватися борг Національної телекомпанії України перед Euronews, який зрештою сягнув понад 10,5 млн євро.

Наприкінці 2014 року новий уряд і нове керівництво Національної телекомпанії України захотіли достроково розірвати угоду з Euronews через відсутність коштів на її продовження.

У 2015 році Euronews подав позов до суду про стягнення з НТКУ 10,5 млн євро боргу. Після тривалих судових процесів Euronews виграв спір, і правонаступниця НТКУ – Національна суспільна телерадіокомпанія України – мусила сплатити цей борг. Борг було сплачено влітку 2020 року після арешту рахунків НСТУ.

Фото: Український кризовий медіа-центр/Flickr

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1638
Переглядів
Коментарі
Код:
Ім'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду