12:00
Понеділок, 16 Березня 2020

Колишній український дипломат пропонував гроші, щоб сенатори США лобіювали інтереси каналів «112 Україна» та NewsOne – CNN

7 123
Колишній працівник посольства України в США Андрій Теліженко пропонував гроші, щоб американські сенатори-республіканці Ренд Пол і Ліндсі Грем лобіювали інтереси українських телеканалів «112 Україна» та NewsOne.
Колишній український дипломат пропонував гроші, щоб сенатори США лобіювали інтереси каналів «112 Україна» та NewsOne – CNN
Колишній український дипломат пропонував гроші, щоб сенатори США лобіювали інтереси каналів «112 Україна» та NewsOne – CNN

Про це повідомив редактор українського англомовного журналу Odessa Review Владислав Давидзон, передає CNN.

Владислав Давидзон – син американського бізнесмена Грегорі Давидзона, власника низки російськомовних ЗМІ в США.

Редактор Odessa Review розповів, що в 2018 році Андрій Теліженко запропонував йому 5000 доларів для того, щоб домовитися з видатними республіканцями про те, щоб вони висловилися «проти зусиль Києва стримати вплив двох телевізійних компаній».

Листування відбувалося на тлі спроб українських законодавців покарати два канали – «112 Україна» і NewsOne, за трансляцію російської пропаганди після окупації Криму в 2014 році. Того ж місяця, коли ухвалили постанову про санкції проти цих каналів, Андрій Теліженко написав пану Давидзону: «Питання: чи є у вас або вашого батька контакти з сенаторами США? Мені справді потрібна послуга, за яку я можу заплатити до 5 тис.».

Згодом пан Теліженко уточнив, що цікавиться можливістю отримати офіційний коментар сенаторів Ренда Пола й Ліндсі Грема про «цензуру в Україні». Владислав Давидзон, своєю чергою, відповів: «Добре. У мене є трохи часу. Але не впевнений, що зможу щось зробити».

Пан Давидзон у коментарі CNN сказав, що не звертався до американських сенаторів із подібними питаннями, бо вважав їх «неналежними».

Андрій Теліженко підтвердив CNN, що звертався до редактора Odessa Review та ще низки людей від імені «112 Україна» та NewsOne. Він додав, що це була його власна ініціатива й він нібито пропонував власні гроші.

За даними CNN, колишній український дипломат Андрій Теліженко є союзником особистого адвоката Дональда Трампа Руді Джуліані та був прихильником теорії, що «Україна, а не Росія, втручалася у вибори в США 2016 року». У ЗМІ повідомляють, що пан Теліженко нібито також підтримав твердження республіканців, що Джо Байден «припинив розслідування щодо української газової компанії Burisma, коли його син Хантер працював у раді (цієї компанії)». Пан Байден заперечує будь-які звинувачення.

Офіс Ліндсі Грема, представники Ренді Пола, телеканали «112 Україна» і NewsOne відмовилися від коментарів

«Детектор медіа» звернувся до телеканалів «112 Україна» та NewsOne по коментар.

Нагадаємо, що телеканали NewsOne і «112 Україна» з осені-зими 2018 року належать Тарасові Козаку (соратнику Віктора Медведчука). Також із червня 2019 року йому належить телеканал ZIK. За даними моніторингів «Детектора медіа», ці канали просувають проросійські меседжі та піарять представників «Опозиційної платформи – За життя».

4 жовтня 2018 року Верховна Рада ухвалила постанову, якою схвалила пропозиції санкцій щодо семи компаній, яким належать ліцензії телеканалів «112 Україна» та NewsOne. Свої пропозиції парламент скерував до РНБО, яка могла розглянути їх і винести своє рішення про санкції, яке далі вводиться в дію указом Президента України. Однак санкції не були запроваджені. Натомість у березні 2019 року Рада національної безпеки та оборони України доручила Службі безпеки України завершити перевірку можливої причетності до терористичної діяльності каналів «112 Україна» та NewsOne.

Згодом депутати Європарламенту з популістської британської партії UKIP стали на захист двох українських телеканалів. Раніше вони виступали проти угоди про асоціацію України та Європейського Союзу, а один із активних захисників українських телеканалів Натан Гіл трохи раніше захищав інструмент пропаганди Кремля — RT. 

У липні 2019 року новопризначений в.о. голови СБУ Іван Баканов на засіданні РНБО запропонував прийняти рішення про застосування санкцій до юридичних осіб телеканалів «112 Україна» і NewsOne та ввести їх у дію відповідним указом Президента України. Однак такого рішення РНБО досі не прийняла.

Народний депутат від «Слуги народу» і радник команди президента Микита Потураєв розповідав, що у команди президента є напрацювання рішень щодо каналів, підконтрольних Віктору Медведчуку.

У серпні видання «theБабель» повідомило, що СБУ порушила кримінальне провадження щодо телеканалу «112 Україна» за статтею 206 Кримінального кодексу (протидія законній господарській діяльності). «Детектору медіа» у відповідь на запит в СБУ не надали ніяких коментарів та інформації, посилаючись на таємницю слідства.

Наприкінці серпня Володимир Зеленський в інтерв’ю на каналі «1+1» анонсував «гучну історію з поганим закінченням» для партії та каналів, контрольованих Віктором Медведчуком.

На фото Андрій Теліженко



Читайте також

Фото: CNN

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
7123
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду