15:28
П'ятниця, 16 Квітня 2021

Проєкт Bihus.Info повідомив, що виграв суд в Олександра Турчинова

3 151
ВС став на сторону журналістів після чотирьох років судової тяганини.
Проєкт Bihus.Info повідомив, що виграв суд в Олександра Турчинова
Проєкт Bihus.Info повідомив, що виграв суд в Олександра Турчинова

Верховний Суд 7 квітня 2021 року відмовив колишньому секретарю Ради національної безпеки та оборони України Олександру Турчинову в задоволенні позову до проєкту журналістських розслідувань Bihus.Info. Про це 16 квітня повідомив Bihus.Info. 

Йдеться про позов Турчинова через сюжет програми «Наші гроші з Денисом Бігусом» про лотерейну монополію, який вийшов у 2017 році. У випуску журналісти розповіли, що за 2015-2016 рік Україна втратила понад 10 мільярдів гривень у вигляді податків від азартних ігор. Журналісти з’ясували, що у 2015 році монопольне становище на лотерейному ринку отримала компанія «Українська національна лотерея», після введення санкцій РНБО проти двох інших операторів.

«Цікавий акцент санкціям проти конкурентів “УНЛ” додали зв’язки її співвласника з секретарем РНБО Олександром Турчиновим. Власником “УНЛ” на той час була англійська ”Старбелл інвестментс лімітед” Сергія Піндича – помічника фактичного власника лотереї Валерія Коваленка. Бізнесмен з помічником мав близькі бізнес-відносини з нардепом Сергієм Терьохіним, ексміністром фінансів Віктором Пинзеником та секретарем РНБО Олександром Турчиновим», – йшлося в сюжеті.

Суд першої та апеляційної інстанції підтримали вимогу Турчинова визнати інформацію про його відношення до компанії «Українська національна лотерея» недостовірною.

Верховний Суд скасував рішення попередніх інстанцій і відмовив у задоволенні позову Турчинова. Одним з ключових аргументів суду була публічність Турчинова, який на момент виходу сюжету був секретарем РНБО.

«Оскільки політичні діячі та посадові особи, які обіймають публічні посади або здійснюють публічну владу на місцевому, регіональному, національному чи міжнародному рівнях, вирішили апелювати до довіри громадськості та погодилися "виставити" себе на публічне політичне обговорювання, то вони підлягають ретельному громадському контролю і потенційно можуть зазнати гострої та сильної громадської критики у засобах масової інформації з приводу того, як вони виконували або виконують свої функції. При цьому зазначені діячі та особи не повинні мати більшого захисту своєї репутації та інших прав порівняно з іншими особами. У зв`язку з цим межа допустимої критики щодо політичного діяча чи іншої публічної особи або органу державної влади є значно ширшою, ніж окремої пересічної особи. Вказані особи неминуче відкриваються для прискіпливого висвітлення їх слів та вчинків і повинні це усвідомлювати», – йдеться в ухвалі суду.

Адвокат Bihus.Info Євген Воробйов повідомив, що суд також акцентував увагу на тому, що журналісти висловлювали власні думки щодо подій, які вони досліджували в ході свого розслідування. Захисник нагадав, що за висловлення оціночних суджень не можна притягати журналістів до відповідальності.

«Вирішуючи спір, суди попередніх інстанцій помилково вважали, що поширена відповідачем інформація викладена у формі подачі істинних фактів, у зв`язку з чим дійшли до необґрунтованого  висновку про наявність правових підстав для задоволення позову», – зазначається в ухвалі суду.

Нагадаємо, у вересні 2017 року тоді ще секретар Ради Національної безпеки і оборони України Олександр Турчинов подав до суду на медіахолдинг ТРК «Люкс» («24 Канал», «Радіо Люкс» і «Радіо Максимум»), журналістів-розслідувачів Дениса Бігуса і Надію Бурдєй, а також інтернет-видання «Українська правда», вимагаючи спростування нібито недостовірної інформації.

Йшлося про журналістське розслідування програми «Наші гроші з Денисом Бігусом», яке вийшло в ефірі 24 каналу на початку травня 2017 року. Також воно було продубльовано на сайті «Української правди».

Олександр Турчинов домагався спростування конкретних згадок його прізвища, зокрема, тверджень, що пункти обміну валют («Абсолют Фінанс», «Магнат», «Октава Фінанс»), записані на людей, наближених до нього та нардепа «Народного фронту» Руслана Лук’янчука. Позивача також обурювала теза про «третину цих валютних пунктів, які не здають податкову звітність».

17 травня 2018 року Печерський райсуд Києва зобов’язав медіахолдинг ТРК «Люкс», журналістів-розслідувачів Дениса Бігуса і Надію Бурдєй, а також інтернет-видання «Українська правда» спростувати інформацію про причетність тоді ще секретаря РНБОУ Олександра Турчинова до певних фінансових компаній і їх оборудок. У резолютивній частині рішення було сказано, що інформація, про яку йшлося в розслідуванні, є недостовірною та такою, що порушує його честь, гідність та ділову репутацію. Медіа мали спростувати цю інформацію на своїх ресурсах.

У коментарі «Детектору медіа» Денис Бігус повідомив, що журналісти обов'язково подаватимуть апеляцію. 

11 вересня 2019 року Верховний суд України скасував рішення судів щодо позову колишнього секретаря Ради Національної безпеки і оборони України Олександра Турчинова проти медіахолдингу ТРК «Люкс», журналістів-розслідувачів Дениса Бігуса і Надії Бурдєй, а також інтернет-видання «Українська правда». Він вимагав спростувати інформацію про нібито зв’язок його родини із напівлегальним фінансовим бізнесом.
Фото: Bihus.Info


Читайте також
Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
3151
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду