21:55
Середа, 17 Лютого 2021

«Прямий», «Еспресо» та 5-й прокоментували заяви президента та ОПУ щодо агентури РФ

50 802
Прямий канал, «Еспресо» та 5 канал розповіли про своє ставлення до останніх заяв президента Володимира Зеленського та представників Офісу президента щодо каналів.
«Прямий», «Еспресо» та 5-й прокоментували заяви президента та ОПУ щодо агентури РФ
«Прямий», «Еспресо» та 5-й прокоментували заяви президента та ОПУ щодо агентури РФ

5 лютого 2021 року президент України Володимир Зеленський дорікнув Петру Порошенку, що на його каналах останнім часом «агентів Кремля показують частіше, ніж рекламу нового масла "Рошен"». 15 лютого позаштатний радник керівника Офісу президента та спікер української делегації в Тристоронній контактній групі Олексій Арестович повідомив, що вважає, що варто закрити телеканали, пов’язані з п’ятим президентом та партією «Європейська солідарність». На його думку, ці канали «часто діють гірше», ніж телеканали «112 Україна», NewsOne і ZIK, проти яких запровадили санкції.

«Детектор медіа» запитав позицію Прямого каналу, 5 каналу та «Еспресо», яких відносять до «пулу Порошенка». На «Еспресо» уточнили, що не входять до цього «пулу», але прокоментували заклики політиків щодо закриття каналів. 

Прямий канал

Прямий телеканал завжди показував представників усіх політичних сил, представлених у парламенті.

Заяви пана Подоляка ми розцінюємо як піар, який лише позитивно відображається на наших невпинно зростаючих рейтингах. Принагідно дякуємо Офісу президента, який дивиться Прямий канал.

Окрім того, принагідно звертаємось до Офісу президента, аби очільники оприлюднили офіційний список агентів Кремля й не приховували його від суспільства і ЗМІ.

5 канал

Заява Олексія Арестовича в ефірі «Свободи слова» здивувала увесь колектив 5-го. Ми вже другий день намагаємося дізнатися у нього більше конкретики. Наприклад, звідкіля він взяв цифри і на основі якого моніторингу етеру 5-го робить такі висновки? Хто проводив цей моніторинг? І з якою метою? А головне, які саме кремлівські наративи він почув на «Твоєму українському». Але поки він ігнорує наші запити і дзвінки. Сподіваємося, наполегливість наших журналістів таки переможе.

За період існування 5-го бажання закрити канал неодноразово з’являлося у багатьох представників влади. Але законних підстав для його закриття – не було і немає.

Заяви Арестовича колектив 5-го не розцінює як тиск на свободу слова. Поки що. Ми і надалі працюватимемо, дотримуючись засад редакційної політики і стандартів журналістики.

Росія – агресор, Путн – **йло, українська армія – наші захисники. Мова – наша зброя, бо ми «Твій український».

«Еспресо»

Ми вважаємо, що державні органи, відповідальні за національну безпеку та оборону України, повинні протидіяти інформаційній агресії, як частині гібридної війни, розв'язаної Росією проти нашої держави. Очевидно, на боці Росії, а не рідко і за її кошт в Україні працює не один ЗМІ і не лише в телевізійному просторі. Всі такі інформаційні підрозділи країни-агресора мали б бути виявлені та знешкоджені в правовий спосіб.

Що стосується закликів різних політиків закривати той, чи інший телеканал чи сайт, то потрібно пам'ятати, що держава повинна гарантувати свободу слова в Україні для всіх спектрів політичної думки. Кожний громадянин і кожний ЗМІ має право доносити свою політичну позицію без ризику бути закритим або попасти під каральні санкції.

Саме тому для української медіаспільноти та в інтересах всього українського суспільства надзвичайно важливим є правильно вирізняти протидію інформаційним атакам на українську державу та наступ на свободу слова, через боротьбу з незручними думками та опозиційними засобами масової інформації.

«Еспресо» професійно та інформаційно сприяє процесам, які допомагають захищати українську державу від інформаційних атак держави-агресора, а також допомагають захищати свободу слова та демократію в Україні.

***

Раніше керівник моніторингового центру ГО «Детектор медіа» Отар Довженко написав у колонці, чому закривати канали Порошенка не потрібно

Нагадаємо, президент Володимир Зеленський ввів у дію рішення РНБОУ від 2 лютого 2021 року «Про застосування персональних спеціальних економічних та інших обмежувальних заходів (санкцій)». Воно передбачає запровадження санкцій проти народного депутата України Тараса Козака та компаній, які володіють ліцензіями телеканалів «групи Медведчука» — «112 Україна», NewsOne і ZIK. Санкції запроваджені на п’ять років.

Головне слідче управління Служби безпеки України з липня 2019 року розслідує проти Віктора Медведчука та Тараса Козака кримінальні провадження – за ч. 1 ст.111 (підготовка до державної зради), ч. 3 ст. 206-2 (заволодіння корпоративними правами юридичних осіб для створення медіаресурсу), ч. 3 ст. 209 (легалізація злочинних доходів) Кримінального кодексу України. Правоохоронці також розслідують можливу причетність бенефіціарних власників низки українських медіаресурсів до фінансування оборонного комплексу РФ (ч. 2 ст. 258-5 «фінансування тероризму»). Міністр культури і інформаційної політики Олександр Ткаченко заявив, що Росія опосередковано фінансувала телеканали «112 Україна», ZIK і NewsOne, щонайменше, на етапі їх придбання.

За даними Zn.ua, підставою для запровадження санкцій проти Тараса Козака та каналів стало розслідування спецслужб України, яким встановили, що схеми з поставками вугілля з окупованих районів Донецької та Луганської областей сприяють фінансуванню тероризму. «Українська правда», своєю чергою, повідомила, що компанія «Торговый дом "Донские угли"», яка працює в окупованих районах Луганської області, фінансує телеканали «групи Медведчука».  

З 19 членів ради 17 проголосували «за» санкції, один був відсутній, спікер парламенту Дмитро Разумков – утримався. Він вважає, що відповідальних за співпрацю з РФ та фінансування тероризму мають карати згідно з законодавством. Натомість санкції, на його думку, запроваджують проти осіб, яких не можуть притягнути до відповідальності перед українським судом. 

Власник медіахолдингу «Новини» Тарас Козак назвав дії РНБО незаконними, а рішення про санкції актом цензури. У заяві каналів групи «Медведчука», що з’явилась на сайті «112 Україна», рішення РНБО називають «решением об уничтожении трех оппозиционных телеканалов» та «политической расправой над неугодными СМИ». Канали, йдеться в заяві, «намерены бороться за свое право вещать для украинцев, доносить правду до граждан и быть в эфире». Однак автори заяви не уточнили, про які методи боротьби йдеться.

Президент Володимир Зеленський та голова СБУ Іван Баканов вважають заборону каналів групи «Медведчука» боротьбою в інформаційній війні за правду та європейські цінності, а також кроком у боротьбі з російською гібридною агресією. Чому закриття каналів Медведчука — це не наступ на свободу слова читайте в матеріалі «Детектора медіа».

Секретар РНБО Олександр Данілов заявив, що в Україні працює багато антиукраїнських телеканалів і РНБО вводитиме санкції щодо них після отримання відповідних документів. Міністр внутрішніх справ України Арсен Аваков сказав, що надані СБУ матеріали, які лягли в основу рішення РНБО про санкції, є цілком достатніми та вичерпними. Дмитро Разумков розповів, що представники спецслужб не надали додаткової інформації для ознайомлення під час засідання РНБО. Пан Данілов уточнив, що частина документів про фінансування телеканалів засекречена. 

4 лютого перший заступник голови Національної ради з питань телерадіомовлення Валентин Коваль повідомив, що в усіх регіонах України провайдери вимкнули телеканали «112 Україна», ZIK і NewsOne — як на супутнику, так і в кабелі. Регулятор контролює виконання рішення РНБО, оскільки це зона відповідальності Нацради. Телеканали продовжують транслювати свої ефіри на YouTube. Міністерство культури та інформаційної політики раніше повідомило, що направить до компанії запит з проханням заблокувати сторінки телеканалів.

Того ж дня Верховний Суд отримав два позови проти указу президента про санкції щодо Тараса Козака та його каналів. 9 лютого 2021 року один позов ВС залишив без руху і дав позивачу 10 днів для усунення недоліків, за другим — відмовився відкрити провадження. Крім того, 9 лютого стало відомо, що ВС отримав ще один подібний позов, який подав харківський юрист, член Чугуївської правозахисної групи Роман Лихачов. 11 лютого Верховний Суд відкрив провадження за цим позовом та призначив його розгляд на 15 березня.

12 лютого телеканал ZIK (ТОВ «Телерадіокомпанія "Нові комунікації"») теж подав подібний позов, але ВС залишив його без руху й дав каналу 10 днів для усунення недоліків. Касаційний адміністративний суд у складі Верховного Суду України також залишив без руху позов каналу NewsOne (ТОВ «Новини 24 години»).

5 лютого сайти телеканалів «112 Україна», NewsOne та ZIK повідомили, що більше не можуть використовувати власні доменні імена. Вони відтепер доступні на резервних адресах zikua.tv, 112ua.tv и newsoneua.tv.



Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
50802
Переглядів
Коментарі
іван
07:33 / 18 Лютого 2021
зеленський як завжди бреше, це його треба допитати на тему співпраці з кремлем, що в Омані робив, чому нишком літав на маскву ?
Сергій
00:53 / 18 Лютого 2021
Порошенко точно не агент кремля а вот кварталівців з 95 квартала потрібно посадити і Зеленського за те що виконували замовлення від агентури кремля!!!
даяце
00:05 / 18 Лютого 2021
закрити треба одного - порошенка , ця падлюка діє як і пріснопам*ятний трамп , ця гадюка не проти повести тітушок на Кабмін , ВР і куди завгодно , аби корито собі повернути , але часи змінились , ти тварь більше не обдуриш людей
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2021 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду