ПРОЕКТИ
16:44
Вівторок, 6 Вересня 2016

Що там з «Інтером»? Медіапідсумки 30 серпня – 5 вересня 2016 року

Що там з «Інтером»? Медіапідсумки 30 серпня – 5 вересня 2016 року
Що там з «Інтером»? Медіапідсумки 30 серпня – 5 вересня 2016 року

«У понеділок планується акція під “Інтером”», – таке повідомлення я отримала від колег наприкінці минулого тижня.

«Активісти підпалили будівлю НІСу», – ця новина прийшла по обіді в неділю.

Це, нагадаю, різні будівлі. І, згідно багаторічних тверджень Inter Media Group, це, так би мовити, різні «Інтери». Ось, наприклад, як нещодавно коментувала голова Inter Media Group Ганна Безлюдна ситуацію з опублікованим нібито листуванням російського журналіста Леоніда Муравйова зі співробітницею «Міністерства державної безпеки» так званої «ДНР» Тетяною Єгоровою, у якому йшлося про новинні сюжети на телеканалі «Інтер»: «Я вже неодноразово заявляла, що до новин керівництво Інтера” жодного стосунку не має. Ця ситуація виникла більше двох років тому, вона закріплена юридично, документально, і ні я, ні будь-хто інший з керівництва “Інтера” не має до новин ніякого відношення».

Але за необхідності комунікувати обставини пожежі в продакшні все змінилося: протягом 5 вересня телеканал «Інтер» розповсюдив від свого імені кілька заяв із цього приводу, одна з яких, зокрема, мала назву «Атака на канал “Інтер” викликає серйозне занепокоєння з приводу свободи слова в Україні».

То все-таки має чи не має телеканал «Інтер» стосунок до своїх новин? Якщо має, то він не може відмежовуватися, наприклад, від історії з начебто затвердженням сюжетів «Подробностей» з цензорами так званої «ДНР». Якщо не має, то мовлення НІСу містить ознаки суборенди, що прямо заборонено українським законодавством. Хоча голова Нацради Юрій Артеменко каже, що про суборенду мова не йде.

Що до причин та організаторів підпалу, то весь понеділок «Інтер» та «Народний фронт» обмінювалися люб’язностями: «Інтер» заявляв, що пожежу організували аваківці, а аваківці – що «Інтер» підпалив сам себе.

А акція протесту, яка була анонсована минулого тижня на 5 вересня – безпосередньо під будівлею «Інтера» – теж відбулася. На відміну від недільної, вона весь час проходила мирно і завершилася 6 вересня заявою протестувальників про те, що вони домовилися з керівництвом «Інтера» про звільнення в п’ятиденний термін заступника директора з розвитку НІСу Ігоря Шувалова та зміну редакційної політики телеканалу. Чого не вистачало в цій заяві про перемогу протестувальників – так це присутності другої сторони, тобто менеджменту «Інтера» (хоча на сайті «Подробностей» є новина про домовленість, але, знову ж, без коментарів менеджменту – за словами прес-служби каналу, вони наразі готують прес-реліз).

Що станеться протягом цих п’яти днів – невідомо. Так само, як невідомо й те, якою «лінійкою» мітингарі збираються міряти динаміку редакційної політики телеканалу. Тим більше, що «Страна.ua» вже виклала власну версію домовленостей – це не дуже-то дружнє до протестувальників видання так процитувало неназваного представника телеканалу: «зараз вони (протестувальники. – ДМ) підуть. Вони намагалися торгуватися: ми підемо, але пообіцяйте, що піде Шувалов. Відповідь наша була, як у кіно “Місце зустрічі…” і Володі Шарапова: “дырку вам от бублика, а не Шувалова, граждане бандиты». Так що я б зараз радила нікому не розслаблятися.

Тим часом того ж таки 6 вересня Рада Федерації роботодавців України переобрала своє керівництво: Дмитро Фірташ залишив посаду голови федерації, а Ганна Безлюдна – посаду його заступника. У таборі бізнес-супротивників пана Фірташа є версія, що це – частина процесу «“віджимання” Фірташа від українських активів та політики».

А на завтра, 7 вересня, в порядку денному чергового засідання Комітету Верховної Ради з питань свободи слова та інформаційної політики, серед інших, запланований розгляд питань «Використання українських засобів масової інформації агресором в умовах гібридної війни», «Про стан розслідування вбивства журналіста Павла Шеремета» та «Про ситуацію навколо приміщень телеканалу “Інтер”».

«А що там Нацрада?» – можливо, захочете запитати ви. Нацрада цього тижня розповсюдила інфографіку, згідно даних якої, з 2014-го по 1 вересня 2016 року вона обмежила на території України трансляцію 73 російських телеканалів. Як ми могли стільки років перед цим так жити? Ось у чому питання.

P. S.: Увечері 6 вересня телеканал «Інтер» розповсюдив заяву, що ні про що не домовлявся з протестувальниками, які блокували роботу телецентру Inter Media Group, і не вів із ними ніяких перемовин.

Фото - panoptikon.org

* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
1484
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2017 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop