17:50 / 26 Жовтня 2020
15:00
П'ятниця, 9 Жовтня 2020

Притулі пригадали тещу. Моніторинг теленовин 28 вересня – 4 жовтня 2020 року

2 240
Виборчого піару в новинах поменшало, але він став винахідливішим. Моніторинг новин «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112» та 5-го каналу. Інфографіка.
Притулі пригадали тещу. Моніторинг теленовин 28 вересня – 4 жовтня 2020 року
Притулі пригадали тещу. Моніторинг теленовин 28 вересня – 4 жовтня 2020 року

У темах новин надзвичайні події переважали над політикою, оскільки репортери активно висвітлювали пожежі на Луганщині. В «Європейській солідарності» натякали, що президент не бачить очевидного зв’язку між війною та цими пожежами, хоча це не зовсім так. Також у новинах продовжили говорити про авікатастрофу військового літака під Чугуєвом на Харківщині.

 

Політика над надзвичайними подіями переважала на «Інтері», «Україні» та ICTV – каналах, де зафіксовано найбільше матеріалів з ознаками замовності в інтересах різних політиків. Переважно йдеться про кандидатів на місцевих виборах, але вони були далеко не єдиними у цьому списку.

 

Особливістю тижня стало те, що ICTV майже впритул за кількістю матеріалів з ознаками замовності наблизився до постійних лідерів антирейтингу – «України» та «Інтера». При цьому на ICTV палітра політиків була найбільш різноманітною: Кличко та представники «УДАРу», «Голос», «Пропозиція» та «Батьківщина».

Тенденції щодо симпатій решти телеканалів – незмінні: лідерами лишаються представники «Опозиційної платформи – За життя», яку піарять тільки «Інтер» та «112», на «Україні» через день розповідали про спілкування Олега Ляшка з виборцями, давали паркетні матеріали з Володимиром Зеленським і Міхеілом Саакашвілі, «1+1» підтримував «За майбутнє», а 5 канал — Петра Порошенка і «Європейську солідарність».

Інтенсивність появи виборчих матеріалів спала після хвилі виборчих конференцій, коли партії тільки представляли своїх кандидатів. Але з’явилися способи розповідати про кандидатів у більш винахідливий спосіб.

Коронавірусний діагноз Петра Порошенка став приводом для згадок про політика у позитивному ключі. Цікаво, що під час хвороби Юлії Тимошенко її близькі та однопартійці просто залягли на інформаційне дно і не привертали уваги до лідерки «Батьківщини». Про коронавірусну хворобу в Порошенка повідомили ще попереднього тижня, а новим приводом стала його госпіталізація з пневмонією. На «Україні» та 5-му каналі про це дали цитату Марини Порошенко, яка повідомила, що її чоловік мужньо бореться з хворобою: «Попри те, що мій чоловік має двостороннє запалення легень, він має сильну волю і демонструє її у боротьбі з хворобою». На «Інтері» ведуча зауважила, що ця заява виглядає як виборчий піар.

 

На 5-му каналі ще двічі піарили представників «Європейської солідарності». Поширили заяву Ірини Геращенко, яка критикувала президента нібито за заперечення зв’язку між пожежами та обстрілами на Луганщині: «Попри денні заяви президента про відсутність зв'язку між обстрілами і пожежами, ще зранку в прес-центрі ООС заявляли, що пожежі на Луганщині виникли через використання ворогом трасуючих куль, які підпалили суху траву. Співголова "Європейської солідарності", а раніше член тристоронньої контактної групи Ірина Геращенко наголосила, що масштабні пожежі є безпосередніми наслідками гібридної війни». Хоча в той же день, 1 жовтня, в Офісі президента повідомили, що враховують причинно-наслідкові зв’язки між обстрілами та займаннями лісів; пов’язували ці фактори і в ДСНС.

Без очевидного політичного контексту, який усе ж важко оминути, на 5-му каналі розповіли про виставку робіт Романа Сущенка, створених у російському полоні. Жодних політичних гасел, крім вимоги звільнення всіх українських бранців Кремля, у сюжеті не було. Але тут також варто згадати, що виставка відбувалася в Черкасах, рідному місті Сущенка, де він очолює виборчий список «Європейської солідарності»  до обласної ради.

 

Прихильність до партії «Пропозиція» двічі за тиждень проявив ICTV. У понеділок 28 вересня тут розповіли про акцію протесту партійців, пов’язану з відмовою в реєстрації мера Умані Олександра Цебрія. В кінці сюжету сказали, що соціологи фіксують зростання довіри до місцевої влади (а «Пропозиція» позиціонує себе партією мерів). Ще раз лідер партії Борис Філатов з’явився на ICTV з обіцянками подбати про промисловий розвиток Дніпра.

Також позитиву від ICTV перепало «УДАРу». Віталій Кличко на ICTV обіцяв ОСББ допомогу з підготовкою до опалювального сезону, лиш «аби не було боргів, а місто допоможе». Також на ICTV вийшов матеріал про активістку й учасницю програми «Нові лідери» Ольгу Матюшину. Матеріал звітує про її перемогу в боротьбі за біличанський ліс під Києвом, але не згадує, що вона є кандидаткою в селищні голови Коцюбинського.

 

А от негативом на «1+1» уперше рикошетнуло «Голосу». У випуску розповіли про суд у справі ДТП, де судять тещу Сергія Притули. «Дійшло до суду. Більше року тому Лілія Сопельник – теща політика Віталія Хомутинніка і шоумена Сергія Притули – у дворі багатоповерхівки збила жінку з дитиною. Керуючи позашляховиком на високій швидкості, вона вискочила на тротуар, де була матір із 9-річним сином, і знесла їх, переїхавши жертв заднім колесом», — повідомили в ТСН 28 вересня. У повідомленні йдеться, що жінка визнає свою провину, перепросила потерпілих, але із журналістами спілкуватися відмовилася. В тому, що впізнаваності цьому прикрому інциденту річної давнини додають через відомі прізвища Притули і Хомутинніка, немає нічого дивного, це природний для медіа хід. Але цікаво, що ТСН вирішив висвітлити цю історію саме перед місцевими виборами. За тегом «теща Притули» навіть на сайті ТСН на момент написання тексту є одна новина, така ж, яку в теленовинах поширили 28 вересня. Заголовок там ще більш політизований: «У Києві почався суд над тещею кандидата у мери Києва».

Негатив про свого колишнього колегу та очільника списку «Слуги народу» по Київській області Олександра Дубінського на «1+1», як і на більшості каналів, вирішили замовчати. Матеріал про фейки, які, ймовірно, запускав Олександр Дубінський про бордель для активістів Майдану, у вечірніх новинах розповіли тільки на 5-му каналі та «UA: Першому». Сам Дубінський назвав оприлюднені Bihus.іnfo скриншоти фейковими.

Детальніше про висвітлення виборчої кампанії читайте в огляді «Детектор виборів».

 

Збільшення кількості матеріалів з ознаками замовності на ICTV пов’язане і з активізацією мистецьких та соціальних проєктів родини Пінчуків. Як і інші канали холдингу Пінчука, ICTV завжди висвітлює події, організовані благодійними фондами власника і його дружини. Більшість каналів висвітлювали відкриття меморіалу до 79-х роковин трагедії в Бабиному Яру. На ICTV та СТБ з цього приводу сфокусувалися не так на пам’ятній даті, як на стратегії розвитку меморіального комплексу, до наглядової ради якого входить Віктор Пінчук. У бекґраунді не згадували, що проєкт неодноразово оскандалився. На «Інтері» проігнорували всіх дотичних до трагедії, а про вшанування жертв у випуску дали лише коментарі представників церкви Московського патріархату.

Виготовлення цього моніторингового звіту стало можливим завдяки фінансовій підтримці Агентства США з міжнародного розвитку (USAID), що була надана через проект «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією Internews. Ця програма зміцнює українські медіа та розширює доступ до якісної інформації.  Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та Internews.

Моніторинг проведено відповідно до методології, розробленої експертами ГО «Детектор медіа».

 

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
2240
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду