13:00
П'ятниця, 3 Липня 2020

Зеленський, вайбер і дороги. Моніторинг теленовин 22–28 червня 2020 року

671
Селфі-звернення виглядали пріоритетним завданням президента. Моніторинг новин «Інтера», «1+1», СТБ, ICTV, «України», «UA: Першого», «112» та 5 каналу. Інфографіка.
Зеленський, вайбер і дороги. Моніторинг теленовин 22–28 червня 2020 року
Зеленський, вайбер і дороги. Моніторинг теленовин 22–28 червня 2020 року

У новинах знову вирвалися на перший план надзвичайні події. Цього тижня справа навіть не в коронавірусних антирекордах, хоча цій темі теж приділяють достатньо уваги. Свіжим приводом стали повені та руйнування, спричинені зливами в західних регіонах України.

Частково через надзвичайні події, частково через градус скандалів у політичному полі на каналах зріс порівняно з попереднім тижнем відсоток оцінок, не відокремлених від фактів. Найчастіше згадуваною політсилою знову стала «Слуга народу» через два інциденти: сексистські висловлювання голови партії Олександра Корнієнка в Миколаєві та скандал із цитатою Галини Третьякової про «якість дітей».

Доволі активно в новинах згадували й президента. Він опікувався жертвами вибуху на Позняках та постраждалими від повеней, обіцяючи їм компенсації та захист. Але перед тим встиг залізти в чат далекобійників і записав їм ціле звернення: нагадавши їм про штрафи та назвавши «засранцями».

Президент і вайбер

21 червня на київських Позняках стався вибух газу в будинку: загинуло п’ятеро людей. У новинах 22 червня активно звітували і про наслідки негоди на Прикарпатті та Буковині. Але перша масова поява президента в національних теленовинах — не про це. «Володимир Зеленський зайшов у чат далекобійників і виклав звернення до тих, хто намагається оминути зважування та руйнує дороги, відео оприлюднили у групі вайбера чисельністю майже 18 тисяч учасників», — повідомили новини СТБ 23 червня. Про це розповіли також ICTV, «Україна», «1+1» та «112». В усіх цих повідомленнях лише розповіли про звернення, показали його найбільш промовистий фрагмент: «Ви хлопці, там засранци. Да. Мы тут хотим что-то хорошее сделать для страны, а вы как-то. Ну, помогать вы не можете, не способны. Ну ви хоть трішечки не заважайте, добре? Бо все одно всі чати ми знайдемо і вас також знайдемо і буде боляче» (з випуску «1+1»). Але далі тему не розвивали, хоча для повноти картини варто було би з’ясувати, як контролюють водіїв фур і що штовхає їх обходити правила.

 

Про це говорили і в новинах 5 каналу, але геть в іншій тональності. Загалом Зеленського того дня у випуску згадували тричі: «Президент не прийшов, судове засідання перенесли. Печерський районний суд переніс на вісімнадцяте серпня розгляд у справі мера Черкас»; «Натомість президент з'явився у відеозверненні. Вуличний жаргон і навіть погрози зробити боляче пролунали від президента на адресу українських далекобійників»; «До водіїв президент звернувся особисто, натомість реакцію щодо вибуху на столичних Позняках, на третій день після трагедії оприлюднила прес-служба Банкової».

А 26 червня на ICTV, «Україні» та СТБ вийшли хвалебні сюжети про успіхи програми «Велике будівництво», в якій «особливу увагу приділяють саме ремонту шляхів». Матеріали про це знову були ілюстровані лише синхронами Зеленського, який був на Херсонщині. Про цю поїздку говорили майже в усіх випусках новин, які охоплює цей моніторинг. Але тільки 5 канал і «UA: Перший» зауважили протест місцевих журналістів, яких не акредитували на зустріч із президентом.

 

Лідерами за кількістю матеріалів із ознаками замовності лишаються представники «Опозиційної платформи — За життя». 22 червня її партійці вшановували жертв Другої світової війни, протягом тижня виступали із заявами на підтримку робітників заводів, підприємців, медиків. На «Інтері» говорили про зростання рейтингу довіри до «ОПЗЖ» з посиланням на опитування центру «Соціальний моніторинг».

Разово, але стабільно щотижня в новинах «України» розповідають про повернення Олега Ляшка у велику політику. «1+1» та «Інтер» об’єднав піар нардепа Сергія Рудика, який став представником профспілок у Верховній Раді та пообіцяв дбати про їхні інтереси. Новинкою стало акцентування на особистому внеску командувача Збройних сил України Сергія Наєва у створенні ініціативи «Допомога схід». Про це звітували на ICTV та «Інтері».

Скандальні «слуги»

Першість за кількістю згадок «Слуги народу» собі повернули завдяки скандалам. Сексистські висловлювання голови партії Олександра Корнієнка про свою колегу Ірину Аллахвердієву обговорювали у випуску 5 каналу, «1+1» та СТБ.

 

На 5 каналі до доволі збалансованого сюжету ведуча Яна Конотоп підвела емоційно: «Партія має бути сексі — сказав у листопаді торік на з'їзді "Слуг народу" Олександр Корнієнко. І саме він після еротичних листувань Богдана Яременка дав новий імпульс цій, так би мовити, ідеології». У самому ж сюжеті є фабула подій, коментар співзасновниці кампанії «Повага» Ольги Веснянки, а також представниці групи «Рівні можливості» в парламенті, які говорили про неприпустимість обговорення зовнішності політикинь. У сюжеті СТБ також, переповівши хід подій, подали експертний коментар екснардепки, адвокатки Олени Сотник про неприпустимість таких висловлювань.

 

На «1+1» акценти були дещо іншими. Тут лунають фрази, схожі на виправдання: «Очільники партії Олександр Корнієнко та фракції Давид Арахамія явно трохи нудьгують та обговорюють присутніх, забувши про мікрофон». Політикині, про яких Корнієнко говорив Арахамії, в сюжеті обурюються словам, але виправдовують їх автора: «Сама Тетяна Домбровська вульгарних висловів не вітає, але вибаченням, які їй принесли особисто, цілком задоволена». Також наводять цитату Ірини Аллахвердієвої: «Опубліковане сенсаційне відео — монтаж. Мені вже подзвонили Давид Арахамія і Саша Корнієнко і присягнулися, що не говорили нічого з опублікованого». (Насправді потім той же Корнієнко на відеозапису визнав, що монтажу не було. — Авт.) А замість третьої сторони в сюжеті — коментар колишньої кореспондентки «ТСН», а нині нардепки Ольги Василевської-Смаглюк. Вона каже, що сексизм у парламенті — не рідкість, жінкам у чоловічому колективі складно, тому обіцяє говорити з колегами про гендерну рівність. У сумі набір цих коментарів ніби говорить: ну що тут скажеш, чоловіки...

 

Другий скандал, пов’язаний не так із конкретними політичними кроками, як із некоректними висловлюваннями, стосувався також «слуги народу» — нардепки Галини Третьякової. Її слова про «дітей низької якості» засудили у Федерації профспілок. Інакше би ще травневі висловлювання політикині могли лишитися непоміченими. У цій історії аж два дні поспіль розбиралися на 5 каналі. Також очікувано, що ця тема висвітлювалася на «1+1» та СТБ. Очікувано, оскільки ці канали говорили й про казус «корабельної сосни», та й загалом такого роду скандали є для них форматними. На відміну від попереднього скандалу, критику Третьякової підхопили також «Інтер» і «112». На «Інтері» не розповіли, коли і за яких обставин стало відомо про цитату місячної давності, а сфокусувалися на спростуванні слів нардепки. Мовляв, контроль народжуваності в соціально незахищених людей уже давно не практикують цивілізовані країни. На «112» коментував тему нардеп з «ОПЗЖ» Вадим Рабинович, який вимагав забрати мандат у Третьякової.

Слідами негоди і президента

Протягом тижня надзвичайні події знову опинилися в топі тем, обігнавши соціальні інформприводи. Зі спаданням градусу напруги в новинах про коронавірус соціальні теми вже кілька тижнів поспіль переважали над надзвичайними, оскільки репортери більше фокусувалися на «людських» питаннях життя в умовах карантину. Цього тижня втрутилася природа — багато новин стосувалися наслідків негоди на Прикарпатті та Буковині.

 

У випусках цього тижня побільшало новин із Росії, яких практично не було попереднього тижня. Цього разу порівняно багато говорили про запланований на 1 липня референдум у Росії, який планували проводити, зокрема, залучивши мешканців окупованих територій Донецької, Луганської областей та анексованого Криму. Із самого відтятого півострова новин не було навіть у День кримськотатарського прапора. Хоча телеканали висвітлювали акції, що відбувалися у Києві та на Херсонщині. Порівняно більше уваги Херсон отримав і завдяки приїзду президента, який оглядав інфраструктурні проєкти.

 

Моніторинг здійснюється за підтримки американського народу, наданої через проєкт USAID «Медійна програма в Україні», який виконується міжнародною організацією «Internews». Зміст матеріалів є виключно відповідальністю громадської організації «Детектор медіа» та не обов’язково відображає точку зору USAID, уряду США та «Internews».

Читайте також

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
671
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2020 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop
DMCA.com Protection Status
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду