15:00
Понеділок, 25 Квітня 2016

Кому належать українські інформагентства (ВИПРАВЛЕНО)

Не всі інформаційні агентства виконали норму закону, вказавши в реєстрі свого бенефіціара
Кому належать українські інформагентства (ВИПРАВЛЕНО)
Кому належать українські інформагентства (ВИПРАВЛЕНО)

Згідно з законом, інформаційні агентства — це «зареєстровані як юридичні особи суб'єкти інформаційної діяльності, що діють з метою надання інформаційних послуг». Класичному поняттю про інформаційне агентство як організацію, що збирає новини та продає їх засобам масової інформації, відповідають далеко не всі компанії, що мають такий статус. Онлайн-видання, які, за вітчизняним законодавством, не визнаються засобами масової інформації, часто реєструються як інформагентства задля отримання переваг офіційного статусу. Однією з норм драконівських «законів 16 січня» була обов’язкова реєстрація онлайн-видань як інформаційних агентств. Невдовзі цю вимогу було скасовано, натомість ухвалений у жовтні 2014-го закон зобов’язав усі юридичні особи, в тому числі інформаційні агентства, оголосити своїх кінцевих бенефіціарів. Як засвідчив моніторинг, зробили це не всі.

УНІАН

Одне з найстаріших інформаційних агентств України входить до медіагрупи «1+1 медіа», контрольованої Ігорем Коломойським. На сайті агенції зазначено, що співзасновниками товариства з обмеженою відповідальністю «УНІАН» є ТОВ «Главред-Медіа», Національна спілка журналістів України та Спілка юристів України. У Єдиному державному реєстрі, тим часом, засновником ТОВ «УНІАН» є ТОВ «Молодість дистриб’юшн», засновники якої — Катерина Костенко та «Посідонія трейдинг ЛТД», зареєстрована, в свою чергу, в центральноамериканському Белізі. Кінцевих бенефіціарів не вказано. Керівником ТОВ «УНІАН» у реєстрі зазначено Вадима Осадчого, який очолював агентство в 2012–2014 роках (тепер, згідно з інформацією на сайті, гендиректором є Артем Ковальов).

«Укрінформ»

Єдине державне інформаційне агентство. Його засновником у реєстрі є Міністерство інформаційної політики України з розміром внеску до статутного фонду 4 879 059,81 гривень. Керівник — генеральний директор агентства Олександр Харченко.

«ЛІГАБізнесІнформ»

Агентство входить до групи компаній «Ліга». Серед засновників — Сергій та Марина Бондаренки, їхній син Дмитро Бондаренко та батько Марини Бондаренко Володимир Єгіпко. Дмитра Бондаренка зазначено в реєстрі керівником компанії. Бенефіціарів не вказано.

«Інтерфакс-Україна»

Попри назву, агентство позиціонувалось як незалежне від російського агентства «Интерфакс», представництво якого існувало в Україні паралельно й було закрито 2013 року. Одним із засновників агентства є ТОВ «Інтерфакс-Україна», кінцевий бенефіціар якого — іноземне підприємство «Тевана Глобал Лімітед», зареєстроване на Британських Віргінських островах. «Інтерфакс» є одним із небагатьох агентств, що зазначає в реєстрі свого кінцевого бенефіціарного власника — Олександра Владленовича Мартиненка, генерального директора компанії.

«РБК Україна»

Агентство до 2012 року працювало за ліцензією російського РБК («Росбизнесконсалтинг»). Нині позиціонується як незалежна українська інформаційна агенція.

Свідоцтво про державну реєстрацію інформаційного агентства «РБК-Україна» видано ТОВ «Українські бізнес технології» 6 квітня 2015 року. Його засновником є ТОВ «ЮБІТІ», директором - Йосип Пінтус. Він же є директором та співзасновником ТОВ «ЮБІТІ». Двоє інших співзасновників - Олег Горбатенко та Володимир Шульц.

Власником торговї марки РБК є ТОВ «РБК-Медіа». Його засновником, директором та кінцевим бенефіціаром вказаний Павло Павлюкович. Заявником при реєстрації торгової марки РБК вказано ТОВ «МедіаБізнесІнформ», директор якого - Олег Горбатенко, засновник - ТОВ «Мас медіа груп», створена «Торнлі інвестментс лтд», зареєстрованою на Британських Віргінських островах. Керівником ТОВ «Мас медіа груп» є Кирило Володимирович Цимбал, кінцевий бенефіціар не вказаний.

«Українські новини»

Засновано 1997 року Михайлом Коломійцем як незалежне агентство. Як зазначається у Вікіпедії,  2000 року співакціонером «Українських новин» стало «Агентство гуманітарних технологій» (50 % акцій якого належали Володимиру Грановському, а 50 % — Валерію Хорошковському). В жовтні 2002 року Коломієць несподівано виїхав у Білорусь, де трагічно загинув. Агентство 2008 року увійшло до холдингу Inter Media Group Валерія Хорошковського. Серед засновників агентства є ТОВ «Український медіа-проект» (засновником якого є «Інтер Медіа Груп Лімітед») та власне «Інтер Медіа Груп Лімітед», зареєстрована в кіпрській Нікосії. У 2013 році, згідно з публічно оголошеною угодою, «Українські новини» (як і вся Inter Media Group) були придбані Дмитром Фірташем і Сергієм Льовочкіним. Нині, за даними держреєстру, кінцевий бенефіціар — Дмитро Фірташ. Керівником «Українських новин» із 2014 року зазначено Дениса Іванеска, колишнього прес-секретаря Віктора Януковича.

«Українські національні новини»

Агентство було створено 2007 року як інформаційно-консалтингове й мало до 2011 року назву «ІнтерМедіаКонсалтинг». Засновником компанії зазначено колишню прес-секретарку Міністра охорони здоров’я Уляну Лозан; вона ж офіційна керівниця агентства. 2013 року «Наші гроші» закидали агентству зв’язки з Ганною Герман; тоді власником агентства був Дмитро Сагач. Кінцевих бенефіціарів УНН у реєстрі не вказано.

«Росбалт-Україна»

Керівником ТОВ «Росбалт-Україна» залишається Дмитро Юрійович Белянський, який реально очолював агентство в 2006–2007 роках. Серед засновників — ЗАТ «Інформаційне агентство Росбалт», зареєстроване в Росії, та ТОВ «Інформаційна агенція Росбалт-Україна». Інформації про кінцевого бенефіціара немає. Останнім часом агентство не є активним в інформаційному просторі.

«Західна інформаційна корпорація»

У вересні 2015 року генеральний продюсер телеканалу ZIK Данило Нікуленко стверджував, що одноосібним власником медіахолдингу є Петро Димінський. Однак офіційно слідів власника «Карпат» в установчих документах агентства немає. Згідно з реєстром, інформаційне агентство належить кіпрській «Алвго трейдинг лімітед», бенефіціарного власника якої звати Лоізоу Ангелос. Відповідно до оприлюднених документів щодо структури власності, «Західна інформаційна корпорація» є співзасновником «Телерадіокомпанії Міст-ТБ» (телеканалу ZIK), кінцевим бенефіціаром якої є той-таки кіпріот Лоізоу Ангелос.

«Медіапорт»

Харківське онлайн-видання, створене нинішнім генеральним директором «UA: Першого» Зурабом Аласанією, зареєстроване як інформагенція. У Єдиному державному реєстрі є інформація про громадську організацію «Медіапорт 20», засновниками якої є Лідія Олександрівна Калашникова та Зурабі Григорович Аласанія. Є також дані про ТОВ «Медіапорт 19», засновник і кінцевий бенефіціар якого — Зурабі Аласанія.

«Галінфо»

Львівська компанія позиціюється як «агенція інформації та аналітики» і, згідно з реєстром, належить Ігореві Фурті, який вніс до статутного фонду 10 тисяч гривень. Він же є кінцевим бенефіціарним власником. Згідно з інформацією Інституту масової інформації, агентство «Галінфо» разом із радіостанцією «Львівська хвиля» належать до медіахолдингу Мирослава Хом’яка. Керівником компанії вказана Віктора Петровича Шаповала.

«Репортер»

За даними MediaSapiens, агенцію контролює народний депутат Сергій Ківалов. Проте в розділі про засновників Єдиного державного реєстру зазначено: «згідно реєстру власників іменних цінних паперів», а керівником вказано Олександра Володимировича Ушканова. ПРАТ «Інформаційне агентство Репортер» перебуває в стані припинення.

«112 Україна»

Серед власників інформагентства — ТОВ «Медіа група 112» і ТОВ «Медіа група 112 центр». Кінцевий бенефіціар — Андрій Юрійович Подщипков, зареєстрований у Полтавській області. Засновниками ТОВ «Медіа група 112» є компанія «Секундіана медіа 112 ЛТД» і «Тертіана медіа 112 ЛТД», зареєстровані на Кіпрі. Кінцевим бенефіціаром цих компаній є той самий Подщипков. Засновниками ТОВ «Медіа група 112 центр» є «Тертіана медіа 112 ЛТД» та ТОВ «Медіа група 112». Навесні 2015 року Подщипков заявляв про те, що на нього тисне влада й вимагає продати його телеканал за зниженою ціною. Канал традиційно пов’язували з «сім’єю» Януковича, зокрема з тогочасним міністром внутрішніх справ Віталієм Захарченком. Зокрема, співвласницею телеканалу разом з Андрієм Подщипковим була його сестра Ольга Зубрицька – дружина креативного продюсера «112 Україна» Віктора Зубрицького, якого міністр внутрішніх справ Арсен Аваков називав медіакоординатором Захарченка. Восени 2015 року Подщипков став заступником голови «Партії простих людей Сергія Капліна».

Фото - УНІАН

Всі матеріали розділу / жанру:
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
14865
Переглядів
Коментарі
Код:
Им'я:
Текст:
Коментувати
Коментувати
Нові тексти на ДМ
2016 — 2019 Dev.
Andrey U. Chulkov
Develop