Журналісти «Вікон» телеканалу СТБ заявляють про системну цензуру

7 Травня 2010
46270
7 Травня 2010
11:24

Журналісти «Вікон» телеканалу СТБ заявляють про системну цензуру

46270
Журналісти «Вікон» телеканалу СТБ заявляють про системну цензуру

Журналісти програми «Вікна» телеканалу СТБ заявляють про системну цензуру. Про це ідеться у відкритому листі, який надійшов на адресу «Детектор медіа».

 

Текст листа наводимо повністю:

 

«Ми підтримуємо колег з телеканалу "1+1" та закликаємо журналістів інших видань приєднатися до спротиву новій цензурі в Україні.

 

Журналісти програми "Вікна" почали збирати факти цензури ще впродовж передвиборної кампанії президента України. 6 грудня 2009 на зборах осередку профспілки "Медіафронт" на СТБ були зафіксовані такі приклади цензури:

 

1. 2008 року на етапі монтажу головний редактор О. Мустафін без пояснення причин зняв з етеру сюжет про приватизацію державної резиденції "Міжгір'я" лідером опозиції Віктором Януковичем.

 

2. Впродовж 2009 року керівництво каналу заборонило висвітлювати теми про маєтки високопосадовців у Пущі-Водиці та Конча-Заспі.

 

3. Заборонили до ефіру сюжет про день народження Юлії Тимошенко та показ славнозвісного ролику "Пропало всьо".

 

4. Заборонили критичні матеріали про діяльність КМДА та особисто міського голови Л. Черновецького.

 

5. Лише після тиску колективу "Вікон" до етеру потрапив матеріал про плагіат командою Януковича передвиборної пісні.

 

6. Заборонили репортаж про долю кошеняти, подарованого "Вікнами" Президенту Віктору Ющенку, після того, як він здав цей "подарунок Софійки з Христинкою" до ветеринарної клініки.

 

7. В репортажах про мітинги Партії регіонів вирізалися відеокадри, що доводили оплату за участь у таких заходах. До етеру не потрапили відеокадри з п'яними учасниками таких мітингів.

 

Після виборів почали зміщати акценти в репортажах, пов'язаних із діяльністю міністра освіти Дмитра Табачника, тем УПА та Голодомору.

 

Під час передвиборної кампанії журналісти "Вікон" вирішили отримати пояснення щодо цих випадків у керівництва телеканалу та не оприлюднювати їх аби уникнути використання  у передвиборній боротьбі окремих кандидатів у Президенти. Утім зараз ми вважаємо за необхідне оголосити про системний наступ на свободу слова. Зокрема нова інформаційна концепція "Вікон" передбачає:  

 

- розповідати про політичні теми "одним рядком" і уникати розлогих матеріалів;

- відмовлятися від "традиційних журналістських розслідувань";

- уникати іронії;

- не висвітлювати теми про майно та витрати політиків».

 

 

Лист підписали:

 

1. Сергій Андрушко, кореспондент

2. Елла Білостоцька, випусковий редактор

3. Мар'яна Бухан, кореспондент

4. Павлина Василенко, кореспондент

5. Тетяна Висоцька, ведуча

6. Олена Гайван, кореспондент

7. Ольга Головіна, кореспондент

8. Денис Данько, кореспондент

9. Марія Заплавська, випусковий реактор

10. Мар'яна Зінківська, кореспондент

11. Дмитро Литвиненко, кореспондент

12. Олександра Мітіна, кореспондент

13. Осман Пашаєв, кореспондент

14. Ольга Сіманович, кореспондент

15. Яна Слісарчук, кореспондент

16. Анна Суряднова, кореспондент

17. Наталя Соколенко, кореспондент

 

«Детектор медіа»
Команда «Детектора медіа» понад 20 років виконує роль watchdog'a українських медіа. Ми аналізуємо якість контенту і спонукаємо медіагравців дотримуватися професійних та етичних стандартів. Щоб інформація, яку отримуєте ви, була правдивою та повною.

До 22-річчя з дня народження видання ми відновлюємо нашу Спільноту! Це коло активних людей, які хочуть та можуть фінансово підтримати наше видання, долучитися до генерування спільних ідей та отримувати більше ексклюзивної інформації про стан справ в українських медіа.

Мабуть, ще ніколи якісна журналістика не була такою важливою, як сьогодні.
У зв'язку зі зміною назви громадської організації «Телекритика» на «Детектор медіа» в 2016 році, в архівних матеріалах сайтів, видавцем яких є організація, назва також змінена
* Знайшовши помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter.
46270
Читайте також
07.05.2010 17:34
Сергій Кудімов, для «Детектор медіа»
69 396
07.05.2010 17:10
Ольга Червакова, для «Детектор медіа»
76 415
Коментарі
62
оновити
Код:
Ім'я:
Текст:
mobims_ru
4202 дн. тому
MESSAGE
Otar Dovzhenko
5308 дн. тому
Shalayskiy, я вже рік як нічого тут не модерую. Отже, я невдаха?))))
Бардо
5308 дн. тому
УРА КОТИКУ!!!
Ода
5311 дн. тому
БРАВО И РЕСПЕКТ ВСЕМ, КТО НЕ ХОЧЕТ ЖИТЬ ПО НАПИСАНОМУ КРЕМЛЕВСКИМИ ИНЖЕНЕРАМИ ПРОЕКТУ УДУШЕНИЯ
Бардо
5311 дн. тому
А де замучений котик, якого не пустили в етер? Чи його не взяли в профсоюз? Чи може він теє... штрейкбрехер??
Колян
5311 дн. тому
А де співунчик-красунчик Завадюк? Зассав, як і в "Коороль рингу" брати участь? Потороч
Shalayskiy
5311 дн. тому
Уже все нормально. Нарешті. Дякую
Хаачу в Мааскву
5311 дн. тому
2 Shalayskiy "Я не люблю, коли з нормальної мови роблять покруч." - Не хочеться видаватися занудою, але де саме в ТЕКСТІ моїх повідомлень ви бачили "покруч нормальної мови"? 8)
AnnaLee
5311 дн. тому
Повністю підтримую усіх журналістів! Люди повинні чути правду! Тільки ми журналісти зможемо об'єднати країну і позбавити нашу державу від подальшого руйнування!!!
Shalayskiy
5311 дн. тому
Я не люблю, коли з нормальної мови роблять покруч. Так звісно писати легше. Але мені особисто неприємно. Можете не зважати. Це моє суб"єктивне. Пишіть іще-)
Хаачу в Мааскву
5311 дн. тому
2 Shalayskiy "Ви можете перестати писати убогим ЖЖ-шним суржиком?" - Не любите Ви, дядьку, "великий и могучий", ой, не любите. :)
tv
5311 дн. тому
а где же Чепвякова? ее когда-то все поддержали. или ее цензура не каасется
tka4enko
5311 дн. тому
Цікаво, а чому вони тільки зараз прокинулися? Всі наведені факти "утискання свободи слова" сталися або в 2008, або в 2009 році, про що самі ж написали вище. Чому тоді було все нормально, а зараз різко почали кричати про цензуру? До речі, всі "заборенені" сюжети (окрім сюжета про котика) сам бачив у їхньому еТЕрі.
Shalayskiy
5311 дн. тому
for "Хаачу в Мааскву". Ви можете перестати писати убогим ЖЖ-шним суржиком?
Хаачу в Мааскву
5311 дн. тому
2 Не первый день на ТВ Свєточка, те що вас тимчасово реінкарнували на УТ-1 ще нічого не означає ... Все одно "после того, как все уляжется" замінять на "молодую и красивую", так що не заздріть, будь ласка. ;) "Они любят молодых, длинноногих, политически грамотных." (c)
Shalayskiy
5311 дн. тому
Для "второй день на ТВ". Цитата: "Что они себе позволяют?". Це прекрасно. Це діагноз.-)
Не первый день на ТВ
5311 дн. тому
Уважаемый Космополит! Подпишусь под каждым Вашим словом. И ключевое из них - "дети". Да, дети теперь делают ТВ: с присущим им максимализмом, амбициями, нежеланием учиться, преувеличением собственной значимости. А в условиях политической целесообразности - еще и хамством. Какая цензура? Может, началось наконец очищение эфира от безграмотных и наглых журналистишек? Что они себе позволяют? Какая-то ***(извините) пристает с хамскими вопросами к идущему человеку, а потом вопит, что ее микрофон оказался в мусорнике. Я не поклонница наших чиновников. Но это реакция не на журналистку, а на жлобство. Вас стало слишком много. Вы слишком много себе позволяете. С первого курса - в кадр: "воно журналист", и вы всем ему обязаны. А на хамство наслаивается еще и дремучее националистическое невежество. Вот и получается украинское ТВ: примитивное, хуторянское, но наглючее....
Shalayskiy
5311 дн. тому
Друзі СТБ-шники. Не партеся кількістю гімна, які ви тільки що прочитали. По-перше, як правило, коментарі до новин пишуть або невдахи, або ті, хто модерують ( такі як Довженко, наприклад-)) ). Нормальні читачі просто вдовольняються фактами. По-друге, пропоную "Телекритиці" повбивати всі коментарі під різними ніками з одного IP. Часом кількість коментів зменшується вдвічі-) Повірте, що всі нормальні журналісти були приємно шоковані. Щиро. А про анонімних заздрісників.. Як казали поляки часів СРСР - "голі дупки - гоп до купки"-) Себто: "Пролетарі всіх інших інших каналів - єднайтеся"-)
Хаачу в Мааскву
5311 дн. тому
2 Мася "Дійсно не чула, але читала." - Говорити і "пейсать" - це зовсім різні речі. Ще раз наголошую: працюйте над своєю РІДНОЮ мовою (нею, ж сам Лєнін ґавааріл :) ), а українська і сама визначиться, що в ній зайве "міліціянт", чи "маабільнік".
Jew
5312 дн. тому
Otar Dovzhenko // 07.05.2010 14:34:46 Приєднуюсь. Хочемо знати долю котика! пан отар, «ТИЖДЕНЬ ДИ…МОКРАТИИ» еще не наступил…. потерпите....
Otar Dovzhenko
5312 дн. тому
Приєднуюсь. Хочемо знати долю котика!
kiko
5312 дн. тому
Лююююдиииии! А що з котиком сталося? Хтось знає?
Мася
5312 дн. тому
2 Хаачу в Мааскву: Шановний (а)! Дійсно не чула, але читала. А якщо ви не знайомі з творами наших корифеїв, то раджу. А про Інтер - ви помилилися, напевно з кимось мене переплутали - я до цього каналу жодного стосунку не маю і навіть не дивлюся, власне як і РТР чи ТВЦ. Вибачте, що розчарувала.
2Отар
5312 дн. тому
Водночас Олексій Мустафін відмовився коментувати наведені журналістами факти цензури, зазначивши: «Кожен, хто бачив "Вікна", може скласти уявлення про те, що було в ефірі і чого не було. Дивіться "Вікна" і порівнюйте з тим, що стверджують люди».---А не виникає у тебе,Отаре , підозра, що Мустафін сам ініціював демарш стбшніків?;)
Хаачу в Мааскву
5312 дн. тому
2 Мася "вуха в,януть від такої мови!" Ти що, чула як вживу розмовляли Леся чи Тарас? :) Масяня, слухай краще свою рідну російську по РТР чи ТВЦ, бо ваш інтерівський хохляцький прононс тхне такою провінційністю, що навіть в російській глибинці не знайдеш.
Мася
5312 дн. тому
Дивитись новини на СТБ неможливо - вуха в,януть від такої мови! Хіба це вона, наша співоча українська мова??? Хіба так говорив Шевченко чи Леся Українка? Я розумію, що раніше не було "метрів", "кін", "авт", "етерів" та інших див, але вибачте, те як ви говорите нині - просто неповага до українського народу і по-справжньому україномовного населення нашої країни. Щодо цензури. Ваші сюжети відверто тупі!!! Ви, як ті казахи чи киргизи - що бачу, про те і співаю, і не важливо, є там рифма, чи нема. Але то народні звичаї і традиції, або як кажуть, "фішка" нації, а у нас, шановні, професія, яка має певні правила і закони. Бездарність, примітивність, наглість та паяцтво (від слова "паяц" ( "шут", "клоун") ви видаєте за геніальність, глибоку змістовність, впевненість у своїй правоті та журналістський стиль (почерк, манеру). Тому не намагайтеся винуватити когось у своїй неспроможності подавати теми професійно, достойно і так, щоб з вас не сміялася вся країна.
lashch
5312 дн. тому
talant, Абсолютно ТОЧНО!!! Головне діяти щодня і якомога гучніше заявляти про це!!!
talant
5312 дн. тому
Україна починає прикидатись? Браття треба скидати бандицьку потвору! Якщо будемо діяти разом ми їх подалаємо!
Otar Dovzhenko
5312 дн. тому
Навіщо переформатовувати найуспішнішу і найякіснішу інформаційну програму в напрямку знищення того, що робило її найуспішнішою і найякіснішою, якщо не через цензуру?
Панас
5312 дн. тому
Космополит молодець) Все вірно
lashch
5312 дн. тому
Я щиро ВІРЮ, що нам таки вдасться перебороти цю напасть - Цензуру! Не опускайте рук і нумо діяти!!!
Космополит
5312 дн. тому
6." Заборонили репортаж про долю кошеняти, подарованого "Вікнами" Президенту Віктору Ющенку, після того, як він здав цей "подарунок Софійки з Христинкою" до ветеринарної клініки." В чем ценность этой информации? Вы делаете новости о том, что Пашаев подарил кота? В чем суть сюжета? Это жизненно необходимая для зрителя информация. В Новости нельзя играться. Там должна быть ВАЖНАЯ социальная, политическая и экономическая информация. 7. "В репортажах про мітинги Партії регіонів вирізалися відеокадри, що доводили оплату за участь у таких заходах. До етеру не потрапили відеокадри з п'яними учасниками таких мітингів." Пьяные участники митингов за Ющенко и Тимошенко, неопрятные, дурно пахнущие, необразованные люди в этих рядах журналистам СТБ не видны? "Після виборів почали зміщати акценти в репортажах, пов'язаних із діяльністю міністра освіти Дмитра Табачника, тем УПА та Голодомору." Какие еще акценты. В новостях есть факты. Излагайте их.
Ярослав
5312 дн. тому
Вот уже и СТБ, а то вчера кое-кто из юзеров котил бочку на "1+1",а оказывается "процесс" в стране имеет глобальный системный характер!!!!
lashch
5312 дн. тому
Шановні КОЛЕГИ!!! Я повністю Вас підтримую і знімаю перед Вами шляпу!!!! Ви молодці!!! Надихайтеся тим, що ми мусимо говорити людям правду без ЦЕНЗУРИ!!!! І Завдяки ВАМ - це ТАК І БУДЕ!!!
Космополит
5312 дн. тому
"1. 2008 року на етапі монтажу головний редактор О. Мустафін без пояснення причин зняв з етеру сюжет про приватизацію державної резиденції "Міжгір'я" лідером опозиції Віктором Януковичем." Походить с камерой и попытать местных аборигенов:" А правда, шо то дача Януковича" - дело не хитрое. Найти документы, подтверждающие факт воровства - другое дело. А СТБ, как шкодники по дачам бегают. Не журналистика. 2."Впродовж 2009 року керівництво каналу заборонило висвітлювати теми про маєтки високопосадовців у Пущі-Водиці та Конча-Заспі." Собственно, то же самое. 3. "Заборонили до ефіру сюжет про день народження Юлії Тимошенко та показ славнозвісного ролику "Пропало всьо". А вы, ребята, неудачные дубли своих стенд апов в ЭТЕРИ показываете? 4. "Заборонили критичні матеріали про діяльність КМДА та особисто міського голови Л. Черновецького" А что значит - критические. Видео с сессии Киеврады, синхроны мэра - лучшее доказателство "космического" его происхождения. Можно ведь ничего не говорить, показать и без комментариев. 5." Лише після тиску колективу "Вікон" до етеру потрапив матеріал про плагіат командою Януковича передвиборної пісні." Дети, зачем притягивать за уши то, чего нет. Если у вас нет слуха и музыкального образования - это ваши проблемы. Не вводите зрителя в заблуждение. Там нет никакого плагиата.
Мар'яна
5312 дн. тому
Будь- ласка, тільки не зупиняйтесь у своєму протесті! Я думаю, що на ін. каналах відбувається аналогічно. Так галасуйте разом,об'єднуйтесь, дійте- ми Вас підтримуємо! Жити хочеться в цивілізації !!!
Сергій
5312 дн. тому
На СТБ треба ввести цензуру на спотворення української мови!!!! Якщо так розмовляють в якомусь зачуханому селі або наша маразматична стара "діяспора", то це ще нічого не значить! З якої це мови: авта, метра, кіна?
Кто-то
5312 дн. тому
А где же Червакова?Уже прикормилась???
ЕТЕР
5312 дн. тому
"Етер" та/або "естер"- це такий клас органічних сполук, а "эфир" (простор) - ефір.
Панас
5312 дн. тому
Доречі! Сама Телекритика досить часто цензурить коментарі. При чому не за матюки чи образи, а просто за іншу точку зору. Тому дивимось на себе, потім тицькаєм пальцями в інших.
Київ
5312 дн. тому
Не смішіть про цензуру у "Вікнах". Що такого там людям розповідають в "ЕТЕРІ", що потрібно було б цензурувати? Цю програму дивляться ХИБА що бабці в селі, або ДІЯСФОРА. В нормативних документах, що, є такі слова? Чи тут редактори самі розумні? Цікаво було б послухати, щоб зі сцени на Майдані так поговорили - люди б розвернулись і пішли по своїх справах. Форма подачі, лексика та фонетика викликають, вибачте, блювотний рефлекс. Ви вдома з дітьми, чи на роботі з начальством ТАК говорите? Журналісти просто набивають собі ціну, бо ГИНАКШЕ їм нічого не світить. Ви відстали на 5 років. Ви нікому не цікаві. Працювати треба, а не "викаблучуватись" (з цього приводу є і пряміше українське слово - ...)
росіянин
5312 дн. тому
І краща журналістка України Наталя Соколенко де?
авиастроитель
5312 дн. тому
Тот самый СТБ с невоспитанными журналистками? Опохмелитесь и все пройдет.
Татьяна
5312 дн. тому
Что же происходит? Из нас всех пытаются сделать осчастливленых новой властью и несравненным Виктором Федоровичем конкретно! Позорище! Долой такую власть!
Надежда на журналистов
5312 дн. тому
Только свободная пресса может эффективно бороться с коррупцией. Если не будет свободы, то авторитаризм расцветает вместе с коррупцией, как мы видим это в россии. мы тоже скатываемся туда же - так надо отстаивать свои права!!!!
киянин
5312 дн. тому
мене дивує слово етер, це що за звір такий, то може у европі так кажуть, а у нас в Україні завжди був ефір, то є так...
українець
5312 дн. тому
А де в цьому списку чесних і принципових Ольга Червакова? Де цей "полум'яний борець за права всіх журналістів"? Западло колег підтримати, тільки п@@@@ти вміємо?
Надія
5312 дн. тому
Оприлюднення прихованих фактів - це і норма журналістської професії, і форма протесту. Молодці, що не побоялися сказати про цензуру вголос! Борітеся - поборете!
Панас
5312 дн. тому
Підтримую Дядьку Миколу. Дорогі журналісти, відрізняйте, нарешті, цензуру від журналістської етики та редакційної політики каналу. З наведених фактів очевидно - керівництво каналу дипломатично обходить занадто гострі кути, при чому по відношенню до обох головних політичних сил. Що буде з каналом, якщо журналісти будуть пхати в "етер" (щоб ви були здорові) все що в голову стрільне з перепою? )) Для чого взагалі тоді редактор, якщо його прямі обов"язки називаєте цензурою??
Петя
5312 дн. тому
Чё то я не понял. Сюжет про "Межигорье" на СТБ видел, обсырание Черновецкого видел неоднократно, сюжет про Тото Кутуньо видел, пьяных регионалов видел, антитимошенкоские сюжеты видел, даже про котика смотрел - а журналисты говорят, что всего этого не было? Может у меня телевизор какой уникальный? Или просто стбшникам захотелось побороться с цензурой за компанию с 1+1?
В.Ф.
5312 дн. тому
Здохло(((
Алекс Киев
5312 дн. тому
Самое главно что не только цензура а и жизнь в целом за последний месяц очень ухудшилась..
Jew
5312 дн. тому
любопытно, не кончится ли все пшиком: Колектив ТСН хоче говорити з Герман без преси
MG
5312 дн. тому
ДимОК // 07.05.2010 12:07:31 А мне интересно, куда делись миллионы на "Дитячу лікарню майбутнього"_______________________ http://blogs.pravda.com.ua/authors/svirko/4be307ba4942e/
Dbnz
5312 дн. тому
Ачто вы хотели? За ВФ голосовали-ВОТ И ПОЛУЧИЛИ! Хавайте мудачье!
Frek
5312 дн. тому
То, что цензура началась, это видно, слышно невооруженным глазом и ухом. И что больше всего беспокоит - скоропостижность этого процесса, как, впрочем, и скоропостижность действий власть имущих.
Svitlana
5312 дн. тому
Я не журналіст. Я глядач. Спасибі Вам за позицію. Оскільки я точно не буду дивитись телебачення, що товаришує із "темниками".
Киянин
5312 дн. тому
"Заборонили критичні матеріали про діяльність КМДА та особисто міського голови Л. Черновецького" - а що ж відважні журналісти забули написати про чемодани готівки, за яку столични керманичі скупили вроздріб редакції телеканалів, газет, інших видань, рейтингових телезірок? Мабуть на усіх не вистачило?
Дядько Микола
5312 дн. тому
Журналістам пора зрозуміти, що вони не є влада. Цензура повинна бути обов"язково, бо інколи журналісти забувають про просту пристойність. Епізод з перевірянням ярличка на сукні Юлії Тимошенко - яскравий тому приклад. А про поведінку журналістів у студіях взагалі говорити соромно.
ДимОК
5312 дн. тому
А мне интересно, куда делись миллионы на "Дитячу лікарню майбутнього", которые собрала на телемарафонах в прямом эфире центральных ТВ-каналов Катерина Ющенко
Shelifon
5312 дн. тому
+1 до Отара - а що з кошенятком-то зрештою трапилося?
Otar Dovzhenko
5312 дн. тому
А яка була доля кошеняти?
Долучайтеся до Спільноти «Детектора медіа»!
Ми прагнемо об’єднати тих, хто вміє критично мислити та прагне змінювати український медіапростір на краще. Разом ми сильніші!
Спільнота ДМ
Використовуючи наш сайт ви даєте нам згоду на використання файлів cookie на вашому пристрої.
Даю згоду